Cum se va taxa parcarea în Capitală. Bucureștenii nu au fost consultați

Cum se va taxa parcarea în Capitală. Bucureștenii nu au fost consultați

Aleșii generali ai Capitalei analizează un proiect de hotărâre ce prevede montarea de parcometre și taxarea mașinilor pentru fiecare oră în care își lasă autoturismul în zonele special amenajate ale Administrației Străzilor București.

Viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, explică pe blogul personal de ce nu a fost votată în decembrie propumnerea de montare de parcometre, dar a menționat să este deacord cu taxarea parcării mașinilor în locurile special amenajate prin montarea de parcometre. Potrivit acestuia, în ședința ordinară a Consiliului General al Municipiului București din data de 18 decembrie 2014 a fost introdus un proiect de hotărâre prin care Primarul General cerea aprobarea efectuării unui studiu privind managementul locurilor de parcare de suprafață (on-street). „Acest  proiect  de  hotărâre  nu  a  fost  adoptat,  consilierii  Partidului  Național  Liberal considerând  ca  fiind  incalificabilă  inexistența  unei  dezbateri  înaintea  votului  final  din Consiliul General”, a explicat viceprimarul.

Mai precis,  în  cadrul  audierilor  din Comisia  Economică,  premergătoare  sedinței  de  consiliu, reprezentantul Direcției de Investiții din Primăria Capitalei nu a prezentat detaliile acestui studiu, afirmând totodată că Primarul General va retrage proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi în lipsa consultărilor. „Referitor  la  oportunitate,  pot  afirma cu fermitate  că  se  impune  realizarea  unui  astfel  de studiu,  numărul  autoturismelor  din  București  ajungând  în  acest  moment  la  peste  1,5 milioane,  iar  numărul  locurilor  de  parcare  fiind  cu  mult  subdimensionat  față  de  nevoile actuale”, a mai explicat Pieptea.

În opinia acestuia, efectele le simțim în fiecare zi: autoturismele sunt parcate în locuri neamenajate, pe spațiile verzi sau pe prima bandă de circulație de pe carosabil, situație ce conduce la deteriorarea sănătății populației, a spațiilor verzi și la blocarea unor importante noduri de circulație.

Ne puteți urmări și pe Google News

Un  astfel  de  studiu  trebuie  să  aibă  printre  obiective  îmbunătățirea  condițiilor  de  viață  ale locuitorilor  prin  disciplinarea  staționărilor  auto  în  perimetrul  stradal,  fluidizarea  traficului, reducerea timpului  de  călătorie,  creșterea siguranței  în  trafic  atât  pentru  șoferi  cât  și  pentru pietoni,  eliminarea “parcagiilor  de  ocazie”  și  creșterea capacității  de  colectare  a  taxelor  de parcare.

În acest sens, se impune marcarea locurilor unde parcarea este permisă astfel încât să se asigure o manevrabilitate  facilă,  introducerea  unui  sistem  automatizat  de  plăți  și  de  supraveghere  a parcărilor și instalarea de parcometre și bariere pentru a crea o modalitate de parcare și de plată ordonată. „Mă bucur să observ că propunerea mea din anul 2013 de a introduce sistemul de taxare prin parcometre, aprobată și bugetată la acea data de Consiliul General dar neaplicată de executiv, se regăsește în acest studiu”, a conchis viceprimarul.