PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Administratie Locala

BĂTAIE DE JOC LA METROU. Au CUMPĂRAT TRENURI care nu încap în STAȚII. Sindicalist: Noile trenuri sunt mai late

Autor: Antoaneta Etves | miercuri, 30 aprilie 2014 | 46 Comentarii | 4427 Vizualizari
14-04/3805-103555-metrou-465x390
Peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II de metrou (Berceni - Pipera - n.r.) trebuie modificate, deoarece noile trenuri comandate de administrația Metrorex sunt mult prea late pentru a putea circula, a anunțat miercuri, într-o conferință de presă, Ion Rădoi, președintele Unitatea Sindicatului Liber din Metrou (USLM). Investiția pentru achiziția celor 16 trenuri de metrou se ridică la 97 milioane de euro, fără TVA. Din cele 16 trenuri de metrou, patru sunt fabricate integral în Spania, de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), restul de 12 urmând a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivița.

"Este vorba de noile trenuri de metrou, comandate de administrația Metrorex, și cu care ar fi trebuit să circulăm încă din această lună. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate șase. Problema este că noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent, iar din acest motiv peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II vor trebui modificate. Concret, din peroane se vor tăia câte 5 — 10 centimentri", a spus Ion Rădoi, în cadrul unei conferințe de presă, potrivit Agerpres.

El a precizat că nu pot estima la ce sumă se va ridica procedura de modificare a peroanelor din stații. Banii vor fi suportați cu siguranță de Metrorex. În schimb, șeful companiei subterane, Aurel Radu, a declarat pentru Realitatea TV că problemele nu sunt așa de grave. "Sunt două stații unde sunt mici probleme. Una dintre acestea este stația de la Piața Romană", a declarat directorul Metrorex.


Specialiștii Autorității Feroviare Romane, instituția care realizează testele pentru noile trenuri de metrou, susțin că nu sunt probleme grave, iar șinele sunt bune.

Trenurile noi de metrou CAF vor fi puse în circulație cu călători după finalizarea testelor de tip, obținerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) și efectuarea probelor de anduranță în circulație normală fără călători (20.000 de kilometri), declarau pentru AGERPRES, la sfârșitul anului trecut, reprezentanții Metrorex.

Noile trenuri CAF sunt compuse din câte șase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracțiune și de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oțel inoxidabil, sistem îmbunătățit de bare de sprijin pentru călători, uși culisante cu autoblocare și protecție la prinderea persoanelor între uși.

Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 metri lungime, și patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 de kilometri/oră.


Pentru asigurarea compatibilității tehnice și de exploatare integrală, Metrorex a achiziționat, cu 4,94 milioane de euro, fără TVA, și 16 seturi de sisteme de protecție și conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation — Divizia Rail Control Systems, care va asigura montajul și punerea în funcțiune a CAF-urilor.

Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecțiuni ale trenului și cum se pot remedia aceste probleme, dar și un sistem de teletransmisie de date.

Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încât, atunci când trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiză amănunțită care să scoată la iveală defecțiunile trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi ține doar de latura tehnică a trenului și nu vizează furnizarea de internet gratuit pentru călători, așa cum s-a vehiculat anterior.

Trenurile CAF au și un sistem de informare a publicului călător (indicatoare frontale și laterale pentru vizualizarea direcției de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice și video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilație forțată în vagoanele de pasageri, dar și geamuri rabatabile.

Tag-uri: metrou, metrorex, trenuri, peron, statii, berceni-pipera, Ion Rădoi, Unitatea Sindicatului Liber din Metrou, Atelierul CFR Grivița, Autoritatea Feroviară Română, Bombardier Transportation, Rail Control Systems, dw, doctorulzilei, animalzoo, starjunior, evzm




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi