Cum va scoate Cătălin Măruță 50.000 de lei din buzunar pentru că a difuzat imagini cu conținut violent

Autor: | | 0 Comentarii | 2204 Vizualizari

„Acuzată că și-a tranșat soțul și l-a pus în saci”; „Un ucigaș de copii în libertate”; „Polițist bătut și băgat în spital de un șofer” sunt doar câteva dintre titlurile care s-au afișat pe ecran la Măruță în emisiune

Consiliul Național al Audiovizualului a decis amendarea Pro TV cu 50.000 de lei pentru trei ediții ale emisiunii La Măruță din lunile aprilie și septembrie. În emisiunile din 29 – 30 aprilie au fost prezentate mai multe înregistrări din străinătate în care apar români care s-au manifestat agresiv. În emisiuni au apărut mai mulți bărbații români care au înjurat trecătorii de pe străzile orașului Milano.

În platou au fost invitați protagoniștii filmărilor care au afirmat fie că trăiesc pe banii părinților, fie că reușesc să facă bani din vânzarea hainelor. S-a menționat de câteva ori faptul că aceștia ar fura, iar reacția unui dintre bărbați a fost Hoțul neprins, negustor cinstit! În finalul subiectului, doi dintre invitați au lansat ideea cum că cei doi ar fi Copii de mingi ai interlopilor.

Un invitat în emisiune a susținut că el s-a distrat vizionând filmările și că, de fapt, bărbații au acționat în felul acesta din teribilism, iar avocatul Beatrice Comăniceanu a spus că bărbații au făcut ce au simțit și a dezmințit caracterul penal al faptelor acestora: „Eu sunt convinsă că dacă ar fi avut probleme cu legea, acolo, nu ar fi făcut aceste lucruri! Însăți acea înregistrare cu sticla. La fel, sunt convinsă că a fost plătită! Vă dați seama, erau camerele video dacă într-adevăr ar fi furat, automat ar fi ajuns la autorități, la Poliție!”.

În aceeași emisiune a fost prezentat, un film de pe YouTube, în care un tată își bătea fiica, în timp ce celălalt copil filma incidentul, dar și imagini cu bătrâni abuzați într-un azil.

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat un amplu raport de monitorizare întocmit de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite pentru emisiunea „La Măruţă”, difuzată de postul Pro TV şi a decis sancţionarea radiodifuzorului cu amendă în cuantum de 50.000 de lei. Membrii Consiliului au constatat că la difuzarea unor ediţii ale emisiunii „La Măruţă” (29.04, 30.04 şi 30.09.2015) nu s-a ţinut cont de prevederile legislaţiei audiovizualului referitoare la protecţia minorilor, fiind încălcat art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 coroborat cu art. 19 alin. (2) lit. a), b), f) şi k) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, precum şi art. 18 lit. a) şi art. 17 alin. (1) din acelaşi Cod.

Vizată de amendă a fost și ediția La Măruță din 29 septembrie, în care s-a discutat, potrivit raportului de monitorizare cazul unei foste profesoare de geografie care și-ar fi tranșat soțul; cazul un băiat de 10 ani care a fost găsit mort într-o râpă, iar criminalul se află în libertate; cazul unui șofer din Craiova, care s-a bătut cu doi agenți de poliție locală, pentru că nu a fost lăsat să parcheze într-o zonă cu circulație închisă.

Amendă 50.000 de lei  - Pro TV

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat un amplu raport de monitorizare întocmit de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite pentru emisiunea „La Măruţă”, difuzată de postul Pro TV şi a decis sancţionarea radiodifuzorului cu amendă în cuantum de 50.000 de lei. Membrii Consiliului au constatat că la difuzarea unor ediţii ale emisiunii „La Măruţă” (29.04, 30.04 şi 30.09.2015) nu s-a ţinut cont de prevederile legislaţiei audiovizualului referitoare la protecţia minorilor, fiind încălcat art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 coroborat cu art. 19 alin. (2) lit. a), b), f) şi k) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, precum şi art. 18 lit. a) şi art. 17 alin. (1) din acelaşi Cod.

În aceeaşi şedinţă, CNA a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de Serviciul Inspecție ca urmare a sesizărilor primite și a decis să aplice următoarele sancțiuni:

- amendă în cuantum de 10.000 de lei postului eMaramureş TV din Baia Mare pentru că emisiunea „Dezbaterea zilei”, ediţiile din 02 şi 06.10.2015, a fost transmisă cu încălcarea art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului şi art. 40 alin. (2) şi (3) din Codul audiovizualului;

- somație publică postului RTT Braşov deoarece emisiunea „Jurnal RTT” din 14.05.2015 a fost transmisă fără a se ţine seama de prevederile art. 66 alin. (1) lit. a) din Codul audiovizualului. La stabilirea sancţiunii s-a reţinut şi raportul întocmit pentru emisiunile informative difuzate de postul de televiziune în luna septembrie a.c., raport din care a rezultat că nu au fost respectate dispoziţiile art. 69 alin. (1) din Codul audiovizualului potrivit cărora „În programele de ştiri radiodifuzorii trebuie să asigure o prezentare echilibrată a reprezentanţilor puterii şi opoziţiei, ţinând cont de ponderea partidelor parlamentare, de importanţa temelor aflate în dezbatere şi, după caz, de reprezentarea partidelor la nivel local”.

De asemenea, după discutarea solicitărilor privind modificări ale licențelor audiovizuale, constatând abateri de la prevederile legale, membrii Consiliului au decis să sancționeze cu somație publică societatea S.C. REGIO MEDIA PRODUCTION SRL Zalău pentru postul Regio TV Transilvania din Zalău pentru nerespectarea prevederilor art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002.




Alte articole din categoria: Divertisment

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro
loading...