PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Evenimente

Cine a pierdut și cine a câștigat din MAREA „HINGHEREALĂ“. PROPORŢIILE afacerilor cu RIDICĂRI AUTO, declarate ILEGALE de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Autor: | | 6 Comentarii | 1866 Vizualizari
În sectorul 6, în 2014, au fost ridicate 6.368 de mașini FOTO: EVZ
Decizia de ieri a Curții Supreme aruncă în aer afaceri uriașe de milioane de euro, câștigate din ridicarea mașinilor. Până la publicarea în Monitorul Oficial a hotărârii, ridicarea mașinilor este încă posibilă

Lovitură dură pentru „hingherii“ de mașini care de ani buni și-au umplut buzunarele de pe urma ridicărilor așa -ziselor autoturisme parcate ilegal.

Gândită, la început, ca o activitate care își dorea să fluidizeze traficul și să înlăture mașinile abandonate sau pe cele care, realmente, încurcau circulația, „îndeletnicirele“ firmelor de casă ale primăriilor s-au transformat rapid - prin hotărâri de Consilii Locale date pe genunchi - într- un mecanism de tocat bani pe bandă rulantă. Așa se face că, la un simplu calcul făcut de reporterii EVZ, numai în 2014, din ridicările de mașini, realizate în întreaga țară, au fost încasate milioane de euro.

Curtea Supremă, șah-mat la „hinghereală”

Înalta Curte a aprobat, ieri, recursul formulat de Avocatul Poporului, în ceea ce privește ridicarea mașinilor staționate neregulamentar. După ani buni de „lupte“ cu morile de vânt, magistrații au stabilit: consiliile locale nu mai au niciun fel de competență în ridicarea autoturismelor. Contactat de EVZ, Victor Ciorbea, Avocatul Poporului, a declarat că doar Guvernul poate stabili sancțiuni în ceea ce privește rid i c a r e a mașinilor și că, în mod obligatoriu, acesta va trebui să stabilească o reglementare unitară aplicabilă la nivelul întregii țări cu privire la cei care parchează ilegal mașina sau care încurcă circulația.

Odată publicată în Monitorul Oficial, decizia Înaltei Curți va deveni obligatorie pentru toate instanțele.

„Mai exact, trebuie să fie motivată în cel mult 30 de zile și se publică apoi în cel mult 15 zile. Din acel moment, ar trebui să se procedeze de către Guvern la elaborarea unui regulament care să stabilească o procedură unitară la nivelul întregii țări, care va fi adoptată de Guvern”, a mai declarat Ciorbea. Dincolo de partea plină a paharului, până la intrarea în vigoare a legii, abuzurile din „ogrăzile“ primăriilor din întreaga țară vor continua.

Avocatul Poporului: decizia nu poate fi aplicată retroactiv

Victor Ciorbea a precizat că decizia de ieri a Curții Supreme nu poate fi aplicată retroactiv. „Aliniatul 2 al articolului 517 precizează că decizia se pronunță numai în interesul legii și nu are efecte asupra hotărârilor judecătorești examinate. Nu e retroactivă, intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial”, a completat Avocatul Poporului. El a mai explicat că, odată cu decizia ÎCCJ, instanțele probabil că vor mai pronunța decizii care să vină în contradicție cu această hotărâre.


FOTO: Victor Ciorbea



Ce se întâmplă după decizia Înaltei Curți

Surse din rândul avocaților contactați de EVZ au explicat că, teoretic, având în vedere faptul că decizia ridicării mașinilor a fost pronunțată de o ultimă instanță, orice judecător ar trebui s-o aplice necondiționat.„O asemenea hotărâre are un fundament puternic, însă până la publicarea ei în Monitorul Oficial, pentru procesele în curs, decizia finală rămâne la latitudinea judecătorilor. Ei vor decide dacă vor ține sau nu cont de soluția dată de Înalta Curte. Mai exact, magistrații nu încalcă legea dacă iau hotărâri care nu sunt în acord cu decizia Curții Supreme. Decizia de ieri nu aduce neapărat banii pierduți direct în conturile oamenilor, însă le oferă șoferilor, care s-au confruntat cu astfel de probleme, o armă puternică pentru a lupta și a se apăra împotriva deciziilor Consiliilor Locale“, a precizat interlocutorul nostru. Acesta a mai explicat că mult mai favorizați de decizia Instanței Supreme vor fi șoferii cărora le-a fost ridicată mașina și care nu au intentat până acum proces. „Acești conducători auto pot începe demersurile pornirii unui proces administrativ pentru recuperarea banilor. Contextul actual le este mult mai favorabil“, au concluzionat sursele citate. „Hotărârea va fi valabilă pe viitor. Mai exact, ea se va aplica doar în procesele ce vor fi demarate în urma pronunțării de către Înalta Curte. Există posibilitatea să se recupereze sumele, însă, la o primă vedere, aș spune că se vor putea recupera banii în cazul acelor persoane cărora le-au fost ridicate mașinile în ultimii trei ani. Dacă au fost ridicate cu mai mult de trei ani în urmă, din punctul meu de vedere, nu ar mai putea fi recuperat prejudiciul“, ne-a explicat un alt avocat contactat.

Tot nu se renunță

După decizia pronunțată de Curtea Supremă, Primăria Sectorului 1 a reacționat prompt, precizând că nu vor mai fi ridicate mașinile parcate neregulamentar. Decizia a fost luată ca urmare a pronunțării hotărârii Înaltei Curți de Casație si Justiție, potrivit căreia procedura de aplicare a măsurii tehnico-administrative constând în ridicarea vehiculelor staționate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale. În schimb, Primăria Sectorului 6 a precizat că „așteaptă publicarea deciziei în Monitorul Oficial și ne vom subsuma acestei decizii“.

La Cluj, ridicările vor continua

La Cluj Napoca, activitatea de ridicat mașini va continua până când recursul în interesul legii promovat de Înalta Curte de Casație și Justiție, cu privire la această activitate a Poliției Locale, nu va fi publicat în Monitorul Oficial. În cursul zilei de luni, angajații Regiei Autonome a Domeniului Public au ridicat șase autoturisme parcate neregulamentar. Taxa pentru serviciul de ridicare este de 415 lei, la care se adaugă o altă taxă de depozitare în valoare de 43 de lei. Pe lângă aceste taxe, proprietarul mașinii este obligat să achite și amenda contravențională.

„Hinghereală“ de milioane de euro

● Potrivit statisticilor trimise, la solicitarea EVZ, de Primăria Sectorului 1, în anul 2014 au fost ridicate de firma Transauto Servicii ridicare 7.200 de mașini, ai căror proprietari au fost amendați.

● În Sectorul 6 au fost ridicate de către firma Ilcor Auto Eco 6.368 de autoturisme, fiind aplicate 5.840 de sancțiuni contravenționale în valoare de 1. 521. 874 de lei. La un simplu calcul făcut, raportat la tariful minim de ridicare a unei mașini - 350 de lei + TVA în Sectorul 1 și, la un minim de 700 de lei în Sectorul 6- sumele încasate de firmele de ridicări sunt colosale. Mai exact, cele două societăți au încasat, în 2014, cel puțin 7,5 milioane de lei, adică 1,6 milioane de euro. Din acești bani, 20% intră în bugetul Sectorului 1, în timp ce în bugetul Sectorului 6 intră 10%. La nivelul țării, milioanele afacerii cresc.

● Firma Ilcor Auto Eco ridică mașini în Sectorul 6, din anul 2009, de pe vremea când primar era Cristian Poteraș, aflat momentan după gratii. La vremea respectivă, acesta a aprobat o hotărâre de Consiliu Local prin intermediul căreia s-au ridicat autoturismele în Sectorul 6. Compania a fost Înființată în septembrie 2008 de Ionel Cornel Petruț (50%) și de Ilie Potecaru (50%), administrator fiind Victor-Viorel Vieru. În plus, Potecaru și Vieru ar deține multe firme pe raza Sectorului 6. În ecuația ridicărilor de mașini, a intrat și Cristinel Eftimie, fost șef al Poliției Sectorului 6, ajuns apoi consilier la Primăria Sectorului 6 din partea PPDD. Eftimie a completat în declarația de avere că este juristul companiei Ilcor Auto Eco. În luna mai 2009, firma Ilcor a fost preluată – doar ca paravan – de soția lui Vieru Viorel-Victor, Vieru Vasilica, cu 50% și de Lazar Marian Alexandru (50%) asociat cu Eftimie Cristinel la compania de pază și protecție Wolf ACTIV Group. În anul 2009, cifra de afaceri a firmei era de 951.305, cu un profit de 174.276, iar începând cu anul 2011, a declarat pierderi, ajungând în 2013 la pierderi de 1.559.933 de lei.

„Noi ieșim în pierdere“

Directorul firmei Ilcor, Bogdan Bona a declarat, pentru EVZ, doar că, „vina o poartă Consiliile Locale și nu firmele care au participat la licitație. Noi ca firmă avem foarte mult de pierdut acum, pentru că am investit enorm în platforme, dar și în altele, bani pe care nu-i vom mai recupera”. În Sectorul 1, firma Transauto Servicii Ridicare a ridicat, în 2014, peste 7.200 de autovehicule, virând la bugetul Primăriei Sectorului 1, 20% din sumele încasate. Suma încasată, la bugetul local, din ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în anul 2014 a fost de 273.634,68 lei.

Abuzuri

După decizia de ieri a instanței, DNA și DIICOT ar trebui să facă unele anchete. Firma beneficiază de spațiu de funcționare din partea Primăriei de sector, deci are cheltuieli numai cu salariile șoferilor și motorina platformelor. Profitul ar trebui să fie uriaș și prin hotărârea de Consiliu Local ar trebui ca Ilcor să-l împartă cu primăria de sector. Firma nu împarte însă nimic pentru că declară pierderi. Deși e pe pierdere de ani de zile, funcționează tot mai activ de la un an la altul. Conform Registrului Comerțului, firma ILCOR este, de trei ani, pe pierdere, în ultimul an raportat pierderile fiind uriașe: peste 300.000 de euro. Raportă rile pe care le face primăria de sector, pe tema ridicărilor auto, arată că se ridică zilnic între 25 și 45 de autoturisme. Unde sunt sumele încasate pentru 40 de mașini într- o zi cu 45 de ridicări înregistrate la primărie? O întrebare care ar trebui să declanșeze sesizarea din oficiu a autorităților judiciare și mai ales a DNA, care ar putea să afle cum de primăria aceptă această asociere atât de neprofitabilă pentru autoritatea locală. (Mălin Bot)


Tag-uri: curtea supreama, sectorul 1, autoturisme, monitorul oficial, evz, avocatul poporului, victor ciorbea, guvern, iccj, inalta curte de casiatie si justitie, primaria sectorului 6, cluj, politia locala, regia autonoma a domeniului public, primaria sectorului 1, Transauto Servicii, Ilcor Auto Eco, sectorul 6, Victor-Viorel Vieru, onel Cornel Petrut, Eftimie Cristinel, Lazar Marian Alexandru, Bogdan Bona, Transauto Servicii Ridicare, dna, diicot
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cine a pierdut și cine a câștigat din MAREA „HINGHEREALĂ“. PROPORŢIILE afacerilor cu RIDICĂRI AUTO, declarate ILEGALE de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. .




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi