De ce este optimizarea SEO un imperativ pentru orice afacere

"Optimizarea SEO nu este o ştiinţă exactă“, spune Ovidiu Joița
Autor: | | 1 Comentarii | 817 Vizualizari

SEO a devenit în prezent un “termen” la ordinea zilei, un fel de “must have”, o activitate care s-a transformat într-o…ştiinţă. Dar, ce este cu adevărat acest SEO?

Este un fenomen complex, acesta dacă este să ascultăm explicațiile unuia dintre oamenii implicați de multă vreme în tot ceea ce înseamnă acest proces de marketing online.

În 2008, îşi înfiinţa propria agenţie interactivă, iAgency, care oferă servicii complexe de optimizare SEO, web design, copywriting şi PPC. Acum, după ani de perfecţionare şi clienţi fericiţi, se bucură de un succes fulminant, agenția devenind una dintre cele mai bune agenţii interactive din România. Managerul Ovidiu Joiţa explică cât de important este procesul de optimizare SEO şi de ce o afacere are nevoie de servicii specializate.

La început era rudimentar

“iAgency.ro este o agenţie de online, mai precis marketing online. Încă de când au apărut primele site-uri de companii, eram pasionat de mediul online şi ca atare, în prag de criză, m-am gândit că ar fi o oportunitate să trec din mediul classic offline, în cel online. Şi am făcut bine acest pas, pentru că publicitatea clasică a avut o scădere uriaşă începând cu 2008. Consider că, în prezent, suntem printre cele mai bune agenţii de SEO – SEM, termenii în engleză fiind Search Engine Optimization şi Search Engine Marketing, în traducere însemnând optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare şi marketing pentru motoarele de căutare. Voi vorbi mai mult despre Google, ca motor de căutare, pentru că în România are o cota de piaţă de peste 93”, spune Ovidiu Joița.

Tot de la el aflăm că, atunci când a deschis agenția “tehnicile de SEO erau rudimentare, Google nu era foarte interesat în a stopa aceste activităţi dubioase. Pe parcurs, lucrurile au avansat, algoritmii folosiţi de Google au devenit tot mai restrictivi, ca atare şi noi am devenit tot mai buni”. Totuși așa, pentru necunoscători, ce înseamnă cu adevărat SEO? “SEO, cum am spus şi mai sus, se referă la optimizarea unui site pentru a câştiga poziţii cât mai ridicate în căutările realizate de oameni, în Google. Ca să dau un exemplu pe înţelesul tuturor, una este să ai un magazin pe Everest, unde ajung foarte rar oameni şi alta este să ai magazinul situat în cel mai vizitat centru comercial. Prin activitatea de SEO, creştem numărul de vizitatori pentru un site şi prin acest lucru creştem şi vânzările. Îţi aducem business-ul acolo unde sunt clienţii tăi. Degeaba ai făcut un site dacă nu-l vizitează niciun potenţial client şi cum mai toţi clienţii caută servicii şi produse în Google, trebuie să fii cât mai bine prezent acolo”.

Tot mai mulţi oameni de business încep să înţeleagă necesitatea prezenţei online pentru business-ul pe care-l conduc. Însă cât la sută dintre antreprenori sunt conştienţi de necesitatea unei campanii de optimizare SEO?  “Îmi este greu să emit un procent, însă tot mai mulţi oameni de business încep să înţeleagă necesitatea prezenţei online pentru business-ul pe care-l conduc. Din păcate, o mare parte dintre ei ajung să lucreze cu firme care le promit marea cu sarea şi devin astfel neîncrezători în aceste servicii”.

Conținut de calitate

Cât de important este contentul pentru procesul de SEO? “În urma dezvoltării algoritmilor de penalizare Google pentru SEO – să ne fie clar, Google doreşte să facă bani din Adwords, iar din SEO nu face bani – această activitate s-a transformat într-o ştiinţă, s-a transformat în marketing online. Dacă tehnicile vechi de link building au fost penalizate, ce ne rămâne de făcut? Trebuie să acţionăm cât mai natural, exact aşa cum ar face-o utilizatorii. Ca atare, ceea ce postăm pentru a susţine un link trebuie să fie materiale de bună calitate, articole care să înregistreze trafic şi să genereze acţiuni normale ale cititorilor. Google ţine cont de comportamentul utilizatorilor într-o pagină, iar dacă acea pagină e scrisă prost (doar pentru SEO) atunci ea va avea o valoare mică în “ochii” lui Google. În concluzie, conţinutul de bună calitate este foarte important în această activitate. Aceste articole, comentarii, anunţuri etc., pe care le construim, au dublu rol, unul de SEO, pentru că fac trimiteri la pagini din site şi al doilea rol de marketing, pentru că sunt citite şi pot genera lead-uri”, subliniază Ovidiu Joița.

Ce ne poate spune despre viitorul SEO, care sunt previziunile în ceea ce priveşte online-ul în 2016? “Urmărind trendurile din afară, creşterea online-ului în România se vede în fiecare an. Că atare, într-un viitor apropiat, multe din activităţile şi business-urile de offline se vor muta în online. ]alt[ ordine de idei, spre deosebire de alte companii de marketing online şi SEO, noi ne consiliem clienţii în tot ceea ce înseamnă prezenţa lor online, atât pe marginea experienţei de business pe care o avem, dar mai ales pe marginea experienţei de online. Au fost potenţiali clienţi pe care, în urmă analizării business-ului lor în mediul online, i-am sfătuit să nu apeleze la serviciile noastre, pentru că nu vor fi competitivi cu bugetul pe care-l aveau disponibil. Sunt business-uri foarte dezvoltate în mediul online (ex: produse electronice, electrocasnice, fashion), unde nu poţi rezista dacă nu ai un buget apropiat de al competitorilor”.

Care este rețeta?

Există o reţeta a succesului în SEO şi promovare online? “Nu există o reţetă. Optimizarea SEO nu este o ştiinţă exactă“, spune Ovidiu Joița. Construim reţeta, căreia noi îi spune strategie, în funcţie de domeniul de activitate, de concurenţă, de punctele slabe şi forte ale clienţilor noştri. Sigur, fiind un domeniu destul de nou, încercăm să comunicăm cât de mult putem către toţi oamenii de business. Încercăm, prin articolele pe care le scriem constant, să le dăm idei de dezvoltare a business-ului în mediul online.

În funcţie de fiecare domeniu de activitate există sfaturi şi strategii de optimizare SEO. Important este că încă se poate investi cu succes în mediul online, în România, pentru că preţurile sunt destul de scăzute. Dacă ne uităm în Franţa sau în altă ţară dezvoltată, bugetele de promovare online sunt de zeci de ori mai mari decât la noi. Noi îi încurajăm pe toţi să acceseze mediul online! Pentru că tuturor ne este simplu să căutăm pe Google un produs sau un serviciu.




Alte articole din categoria: Afaceri

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro