De ce nu vor dealerii auto să promoveze mașinile electrice

De ce nu vor dealerii auto să promoveze mașinile electrice

Producătorul de autovehicule electrice Tesla a contestat în instanță decizia autorităților din statul american New Jersey, care i-au interzis să își vindă direct produsele.

În Statele Unite, de circa opt decenii, se aplică o legea conform căreia autoturismele sunt comercializate de concesionari. În baza acesteia, autoritățile din trei state americane le-au interzis celor de la Tesla să facă vânzări directe, respectiv New Jersey, Texas și Arizona. Reprezentanții celor de la Tesla susțin că acești concesionari nu vor promova niciodată suficient mașinile electrice în condițiile în care veniturile lor provin din vânzarea autoturismelor cu motoare pe benzină sau motorină.

Astfel, interdicția aplicată de autorități îi pune pe cei de la Tesla în imposibilitatea de a deveni dintr-un producător de nișă într-un furnizor de talie mondială.

Prețul unui autoturism electric produs de Tesla pornește de la 71.000 de dolari, pe piața americană. Ca urmare a costurilor ridicate de achiziție, sunt privite ca produse de lux.

Ne puteți urmări și pe Google News

În prezent, Tesla deține două magazine în New Jersey, pe care intenționează să le transforme în galerii, unde clienții măcar să poată veni și testa mașinile electrice. Anul trecut, Tesla a vândut 23.000 unităţi, cu o valoare de 29 miliarde de dolari.

Guvernatorul statului New Jersey, controversatul Chris Christie, ar fi declarat, potrivit presei americane, că le-a cerut celor de la Tesla să facă lobby pentru modificarea legii, însă aceștia i-ar fi cerut să le acorde o derogare. Totodată, presa de peste ocean scrie că în vreme ce Asociaţia Concesionarilor din statul New Jersey a făcut donaţii de 700.000 de dolari între anii 2003-2009, Tesla nu a contribuit cu niciun ban la campaniile politicienilor.