SeminÅ£ele de dovleac, sursă excelentă de magneziu. Aceste seminÅ£e sunt cea mai hrănitoare parte din dovleac ÅŸi conÅ£in mult magneziu. Un studiu realizat de cercetătorii francezi a arătat că bărbaÅ£ii cu un nivel ridicat de magneziu au un risc cu 40% mai mic de a muri la tinereÅ£e. Studiul a mai arătat că bărbaÅ£ii consumă 353 mg de magneziu zilnic, în timp ce porÅ£ia recomandată ar fi de 420 mg. „SeminÅ£ele de dovleac sunt mai bune decât cele de floarea-soarelui, au un efect excelent ÅŸi împotriva paraziÅ£ilor digestivi. Sunt însă ÅŸi foarte săţioase, au în compoziÅ£ie multe uleiuri, aÅŸa că dacă sunt consumate în cantităţi prea mari îngraşă“, afirmă nutriÅ£ionistul Mihaelea Ionescu, de la Institutul de diabet, nutriÅ£ie ÅŸi boli metabolice „N. Paulescu“, din BucureÅŸti.
Sfecla protejează arterele. Aceasta este una dintre cele mai bune surse de folaÅ£i ÅŸi betaină, nutrienÅ£i care scad nivelul unor compuÅŸi inflamatori ce pot dăuna arterelor ÅŸi pot creÅŸte riscul de boli de inimă. Studiile pe ÅŸoareci au arătat că pigmenÅ£ii naturali din sfeclă pot ajuta la prevenirea cancerului. ÎncercaÅ£ i să consumaÅ£i sfecla proaspătă, sub formă de sucuri (în combinaÅ£ie cu sucul de la măr ÅŸi morcov), sau coaptă, cu un pic de hrean. „Prin coacere se menÅ£in mai mult din vitamine decât prin fierbere. Sfecla este foarte bogată în săruri minerale, antioxidanÅ£i, vitamina C, fier“, spune nutriÅ£ionistul Mihaelea Ionescu. Medicul nu o recomandă diabeticilor în cantităţi mari, pentru că în proporÅ£ie de 20 la sută conÅ£ine hidraÅ£ i de carbon, ÅŸi nici celor cu suferinÅ£e hepatice.
ScorÅ£iÅŸoara, excelentă pentru diabetici. Aceasta ajută la controlul nivelului de zahăr din sânge ce influenÅ£ează riscul de boli de inimă. Cercetătorii americani au descoperit că persoanele cu diabet de tip 2 care consumă un gram de scorÅ£iÅŸoară pe zi timp de ÅŸase săptămâni îÅŸi reduc nivelul de zahăr din sânge ÅŸi cel al colesterolului. PuneÅ£i puÅ£ină scorÅ£iÅŸoară în cafea sau în mâncare.
Prunele uscate, foarte bune în sezonul rece. Acestea conÅ£in antioxidanÅ£i care luptă împotriva radicalilor liberi ce deteriorează celulele, fenomen care creÅŸte considerabil riscul de cancer. „Sunt foarte bune în sezonul rece. Prin uscare, se pierd puÅ£ine vitamine ÅŸi să- ruri mineale, iar prunele se pot rehidrata punându-se în apă. AtenÅ£ie, însă, ÅŸi acestea pot fi foarte dulci“, adaugă nutriÅ£ionistul Mihaela Ionescu.
EXOTIC
Guava, mai bogată în potasiu decât banana
Guava este un fruct tropical cu cea mai mare concentraÅ£ie de licopen dintre toate fructele ÅŸi legumele, un antioxidant care luptă împotriva cancerului la prostată. O porÅ£ie de guava conÅ£ine 688 mg de potasiu, cu 63% mai mult decât aÅ£i găsi într-o banană de mărime medie. În plus, este foarte bogată în fibre alimentare ÅŸi în vitamina C (are mai multă decât portocala).
Luni, 29 Septembrie 2008. 0 vizualizări, 24 comentarii, 0 voturi
Alimente care vă fac „instant“ mai sănătoşi
Anumite seminţe, condimente şi legume uscate ar trebui incluse în dieta de fiecare zi pentru că protejează de boli de inimă şi de cancer.
Sunt multe alimente pe lângă care treceÅ£i fără să le daÅ£i o prea mare importanţă ÅŸi nu vă gândiÅ£i să le puneÅ£i în coÅŸul de cumpărături. De unele dintre ele, cum ar fi guava, probabil nici nu aÅ£i auzit, iar de altele, cum ar fi sfecla sau seminÅ£ele de dovleac, probabil că aÅ£i uitat. Sunt specialiÅŸti care susÅ£in că dacă le faceÅ£i loc pe masă vă vor îmbunătăţi starea de sănătate, fără a fi nevoie să luaÅ£i vreun medicament sau supliment alimentar.
- Recomandă
- Dimensiune text
- Tipareste
- Comenteaza
- Conversie PDF
Trimite pe:








Spune-ţi părerea!
Nici un mesaj postat până acum