CAMPANIE EVZ

Câţi nitraţi se ascund sub eticheta apelor minerale

Autor: Raluca Stepanov

Deşi concentraţia de nitraţi din apele îmbuteliate nu depăşeşte limita maximă admisă de legislaţia românească, mare parte dintre producători \"uită\" să o înscrie pe etichete.

Aproape toate apele îmbuteliate (fie că este vorba despre apă carbogazoasă, fie că este vorba despre apă plată) de pe piaţa din România conţin nitraţi. Aşa arată analizele realizate de specialişti în singurul laborator acreditat de certificare a calităţii şi publicate ieri de verticalnews.ro.

Iar, potrivit documentelor, concentraţiile de nitraţi variază nu doar de la o marcă de apă îmbuteliată la alta. Există diferenţe majore chiar şi între sticlele îmbuteliate de acelaşi producător.

Deşi nivelul de nitraţi conţinut de aceste ape nu depăşeşte li mita maximă admisă de lege, producătorii "uită" să-l înscrie pe etichete. Asta, în condiţiile în care nitraţi se regăsesc şi în alte produse, precum legumele şi fructele, iar o concentraţie prea mare acumulată zilnic din alimentaţie poate fi periculoasă pentru sănătate, avertizează medicii întrebaţi de EVZ.

"Ca să nu mai vorbim despre faptul că o parte dintre aceste ape au concentraţii de nitraţi care pot fi fatale pentru nou-născuţi. Acesta este, de fapt, principalul motiv pentru care com paniile producătoare ar trebui obligate să înscrie pe etichetele sticlelor cantitatea de nitriţi sau nitraţi conţinută de lichidul care ajunge pe piaţă", a explicat unul dintre medici.

Producătorii se apără cu legea

În replică, reprezentanţii companiilor susţin că respectă legea, care nu-i obligă să înscrie pe etichete valoarea de nitraţi conţinută de apa pe care o îmbuteliază. Astfel, Mihai Adrian Croitoru, directorul companiei Nicoltana, care deţine apa minerală Keia, a explicat pentru EVZ că "rezultatele înscrise pentru acest produs sunt de circa 8 ori sub concentraţia maxim-admisă (CMA), care este pentru nitraţi de 50mg/l, conformHGR1020/2005 şi a normelor tehnice de comercializare a apelor minerale naturale din România".

"Totodată, vă precizez că niciunul dintre produsele înscrise până acum pe acest site nu depăşeşte limita maximă admisă impusă de legislaţia românească şi europeană pentru nitraţi", a transmis acesta.

Cât priveşte rezultatul analizelor în cazul apei minerale Roua Munţilor, reprezentanţii firmei au precizat că această apă se încadrează în limitele specificate de hotărârea de guvern, care reglementează normele tehnice de exploatare şi comercializare a apelor minerale naturale: "Această hotărâre de guvern specifică limitele maxime admise ale constituenţilor prezenţi în mod natural în apele minerale. În ceea ce priveşte cantitatea de nitraţi, limita maximă admisă este de 50 de mg/l. De asemenea, am dori să precizăm faptul că Roua Munţilor este o apă minerală decarbogazeificată, şi nu este o apă plată (aşa cum se arată în documentul dat publicităţii ieri)".

Reacţia reprezentanţiilor mărcii de apă Perenna Premier

"De la început vă rog să primiţi informaţia că cel mai dăunători sunt nitriţii nu nitraţi. De ce? Nitraţii se pot regăsi în limita a 50 mlg/L,  însă nitriţii care întradevăr sunt extrem de periculoşi (puteţi întreba orice chimist -biolog care vă va confirma), dealtfel şi limita nitriţilor, nu poate depăşi 0,150 mlg/L adică de 35 ori mai mică ca limita faţă de nitraţii. În vest totul se judecă după nitriţii, aceştia dau puritatea -microbiologică a apelor. Nu fac din aceasta un capitol, însă Perenna are 0,005 mlg/L adică de 30 de ori sub limita admisă europeană. Veţi vedea, dacă consultaţi analizele oricărei ape din România, adică din 57 de branduri ca doar 3 au comunicat clienţilor pe etichetă analizele la nitriţii.  Referitor la apa supusă analizelor Larex, printre care a fost şi Perenna Premier, analiza este corectă.  Atât a atestat şi SGS FRESENIUS GERMANIA în buletin de analiza, care este cel mai recunoscut laborator din lume.  În opinia mea, din datele date în articol, apele nu au depasiri şi sunt de la 8 ori mai mici decit limita maximă admisă de legislaţia euopeană. Posibil să fie ape infestate, dar cele detaliate în articol sunt  corecte şi nu prezintă nici un pericol", a explicat directorul executive al firmei Apollini Company, Sorin Radu Ioradchescu, societate care deţine marca Perenna Premier.


VERDICT
Nitrații din apele îmbuteliate

APA ANALIZATĂ  - LABORATOR LAREX
(limita de detecție=0,5mg/l; valoare determinată mg/l)


Borsec

  • exp:03.06.2012 - 4,90 mg/l
  • exp:05.07.2012 - 4,60 mg/l
  • exp:04.08.2012 - 5,00 mg/l

Dorna-Izvorul Alb

  • exp:22.11.2011 - 6,32 mg/l
  • exp:12.12.2011 - 3,36 mg/l
  • exp:11.01.2011 - 3,23 mg/l

Izvorul Minunilor

  • exp:11.05.2011 - 3,23 mg/l
  • exp:21.06.2012 - 3,00 mg/l
  • exp:25.04.2012 - 2,98 mg/l

Aqua Carpatica plată

  • exp:10.11.2011 - 0,79 mg/l
  • exp:17.12.2011 - 0,61 mg/l
  • exp:11.01.2011 - 0,68 mg/l

Bucovina

  • exp:10.09.2011 - 5,04 mg/l
  • exp:13.10.2011 - 4,44 mg/l
  • exp:04.01.2012 - 4,69 mg/l

Bilbor

  • exp:13.08.2011 - 4,02 mg/l
  • exp:15.12.2011 - 3,00 mg/l
  • exp:06.01.2012 - 4,00 mg/l

Perenna Premier

  • exp:13.08.2011 - 3,49 mg/l
  • exp:15.12.2011 - 2,25 mg/l
  • exp:06.01.2012 - 2,52 mg/l

Keia

  • exp:26.10.2011 - 7,36 mg/l
  • exp:12.11.2011 - 6,08 mg/l
  • exp:03.09.2011 - 6,68 mg/l

Herculane

  • exp:29.10.2011 - 4,33 mg/l
  • exp:13.12.2011 - 4,86 mg/l
  • exp:27.01.2012 - 3,60 mg/l

Roua Munților

  • exp:09.11.2011 - 22,90 mg/l
  • exp:09.09.2011 - 21,85 mg/l
  • exp:21.12.2011 - 23,51 mg/l


Zilele acestea, EVZ va spune cine, cum şi cât a contribuit la poluarea cu nitraţi şi care sunt efectele sociale şi economice ale acestui fenomen. Totodată, va explica şi riscurile la care se supune România dacă nu ia măsuri ferme pentru stoparea poluării cu nitraţi:

Taguri:nitrati, nitriti, apa, ecologie, apa potabila, alimentare cu apa, apa minerala

Spune-ţi părerea!

  • Claudiu
    15 aprilie, 10:12. Claudiu

    Toate apele de care vorbiti sunt conform legislatiei U.E. Vreti voi sa spuneti ca de fapt toata lumea din Europa ar fi trebuit sa fie moarta de mult!

    • Adrian
      15 aprilie, 22:54. Adrian

      Tarile din U.E. au inceput deja diminuarea limitei maxime de nitrati pana la 25mg/l . Dar exista o problema si mai seriosa : problema nu este pentru adulti ci pt copii si bebelusi care intradevar nu pot consuma mai mult decat 10mr/l de nitrati !!!
      ...la noi nici macar nu este obligatorie inscriptionarea continutului de nitrati pe eticheta . Permisivitate sinucigasa de tip mafiot !!!

  • Alexandra
    15 aprilie, 10:07. Alexandra

    Bine ca va ganditi ca apele minerale din Romania sunt periculoase si nu va ganditi cand mancati usturoi din China, mezeluri pline de E-uri ...Nu inteleg ce vreti pana la urma, dar oricum nu sunt decat prostii!

    • ona
      15 aprilie, 11:01. ona

      Pai daca s-a facut atat tam tam pe E-uri, trebuia si pe apa sa se gandeasca cineva la aspectele astea. Romania la capitolul poluarea apelor si legislatii din domeniu sta ingrozitor !!! asta e tristul adevar.

    • maring
      15 aprilie, 18:18. maring

      Idea este ca trebuie sa stim, ca nu luam masuri si continuam sa folosim ca si consumator este dreptul nostru de a sti ce mancam si bem. si nu sunt prostii unele persoane sunt alergice la anumite substante, nu i-ti doresc sa fii in situatia unui alergic care bea o gura de apa si ajunge intr-un spital din Romania (unde nu sunt truse de testare, si unde intri pentru o simpla alergie dar ai toate sansele sa iesi pe la morga) de aceea propun sa privim cu seriozitate, stiu ca daca nu te afecteaza pe tine nu te simti, acesta este si motivul pt care omul in lunga sa existenta nu a accepta sa invete din greselile altora, si le prefera pe cele proprii insa exista un pret pt asta, tu esti dispusa sa platesti pretul?

  • m
    14 aprilie, 16:26. m

    Nitritii sunt transformati in nitrati (NO₃) de nitrobacter in prezenta oxigenului din apa !!! un mic \"detaliu\"... asa ca nu mai neglijati problema nitratilor/ nitritilor !

  • ...
    14 aprilie, 07:06. ...

    bla bla bla ... cui e sete?

  • tricky
    13 aprilie, 23:21. tricky

    As dori si eu sa o intreb pe superba Raluca Stepanov daca: unu, face diferenta dintre nitriti si nitrati, si be, cu ce ne face ei rau noua care suntem. Sa va traieste familia coana Raluca, ca scriti (sic!) articole bune, da' nu prea stie despre ce vorbeste gura lu' matale.

  • FLORIN
    13 aprilie, 16:53. FLORIN

    Exista un aparat electronic pt. determinarea nitratilor. Pt. mai multe detalii, dati o cautare pe google dupa cuvintele: verificare nitrati

    • zoro
      13 aprilie, 19:52. zoro

      exista un aparat de detectat prostia, pt detalii cititi basmele cu nitrati

    • mm
      14 aprilie, 09:20. mm

      Pai in analizele astea tocmai nitratii au fost determinati !! :))

  • Liviu
    13 aprilie, 15:45. Liviu

    Calipso zice oficial ca are Nitrati 2.1 mg/l !!! Cine-i crede?????!!!!! Un put ordinar de la marginea Bucurestiului e mai putin poluat decat unul din mijlocul muntilor!

  • CRETINII DE LA EVZ
    13 aprilie, 15:20. CRETINII DE LA EVZ

    Molecula de azot (nitrogen) este foarte stabila (rareori si doar in anumite conditii se combina cu alte elemente),dar sub actiunea fulgerului se poate combina cu hidrogenul rezultind amoniacul dar si cu oxigenul rezultind oxidul de azot(in prezenta oxigenului acesta poate forma dioxidul de azot).Dizolvati de apa de ploaie se formeaza acidul azotic (de unde caracterul acid al unor ploi).Aceste picaturi ajung pe plante si in sol,se pot recombina si sunt \"consumate\" de plante.Este o parte a circuitului azotului in natura.
    Atmosfera are 78% AZOT, din emanatiile primordiale ale Planetei MAMA - oi fiind adaptati.

    Poluarea e cu totul altceva - sa nu ne spuneti

    EXTRATERESTRILOR de la evz!

    ca apele minerale 100% naturale
    sunt CONTAMINATE si nu pot fi baute!

    ...NU de alta, ca sa nu va credem PROSTI.

    • ares
      13 aprilie, 18:21. ares

      Scurt si extrem de cuprinzator....multumim, mai departe e de prisos sa citim

    • unu
      14 aprilie, 17:48. unu

      din pacate, da, poluarea ESTE altceva. inteleg ca te faci ca nu pricepi, dar daca e asa du-te tu si fa-ti o casa langa cernobal. radioactivitatea e si ea naturala, nu? ce, radioactivitatea de acolo e altceva?

      daca nu faci distinctie dintre concentratii naturale si cele de poluare iti mai recomand si un ceai de matraguna si cucuta, PERFECT NATURAL.

  • mona
    13 aprilie, 14:30. mona

    BORSEC - traditie - nitrati... MINCIUNA !

    • a lu brinza din deal
      13 aprilie, 14:55. a lu brinza din deal

      aia de la vovaldis vor sa gestioneze toata apa din tara pt ca ei au cica cei mai putini nitrati

    • nicu
      13 aprilie, 16:08. nicu

      Zi de Roua ca are x4 mai multi nitrati/nitriti

      • mona
        14 aprilie, 11:53. mona

        De Roua nici nu cred ca mai e ceva de zis ! :))

  • apa de ploaie
    13 aprilie, 14:15. apa de ploaie

    Asta e razboi intre producatorii de apa, e buna metoda sa bombardeze prin intermediul ziarelor tot felul de zvonuri, ca sa creeze panica pt creduli. A ajuns apa chioara imbuteliata in sticle de plastic mai scumpa decit laptele. Oare sticla de plastic e ecologica? Unii beau apa din Dunare de 30 de ani, au ajuns la 80 de ani si nu se vaita de nitrati. Ce dracku sa mai filtreze la o apa distilata de 2 ori?

  • donovan
    13 aprilie, 14:15. donovan

    despre apa de la robinet imbuteliata in sticle de izvorul minunilor nu se mai spune de peste 10 ani nimic...intre ploiesti si sinaia se vede din tren o sectie de imbuteliere a apei din.. prahova (prin citiva metri de sedimente..) Evident ca a fost si va fi o afacere profitabila si fata de epoca sacalelor am progresat mult...

  • flo
    13 aprilie, 12:13. flo

    In apele de izvor, carbogazificate sau nu, exista acesti elementi chimici ?

    • @ flo
      13 aprilie, 17:31. @ flo

      Da, exista.
      Singura apa ca n-are nitrati si nitriti este apa distilata. In Romania majoritatea oamenilor crede ca apa distilata e buna doar pt. bateria auto. Se inseala, la fel cum se inseala ca nitratii si nitritii din apele imbuteliate ar pune sanatatea in pericol. Sunt multi oameni care consuma apa distilata combinata cu multiminerale / multivitamine. Citez din Wikipedia:

      Drinking distilled water

      Drinking distilled water is quite common. Many beverage manufacturers use distilled water to ensure a drink's purity and taste. Bottled distilled water is sold as well, and can usually be found in supermarkets or pharmacies. Water purification, such as distillation, is especially important in regions where water resources or tap water is not suitable for ingesting without boiling or chemical treatment.

      Water filtration devices are common in many households. Municipal water supplies often add or have trace impurities at levels which are regulated to be safe for consumption. Much of these additional impurities, such as volatile organic compounds, fluoride, and certain other chemical compounds are not removed through conventional filtration; however, distillation does eliminate some of these impurities.

      Distilled water is also used as drinking water in arid seaside areas which do not have sufficient freshwater, by distilling seawater.[10]

      Distilled water is quite common on ships, especially nuclear powered ships. The drinking water is produced in desalination plants, needed to boil water.

  • niculae
    13 aprilie, 12:13. niculae

    Breeee... eu iau gazu' subventionat de la guvern ca sa va dau nitrati pe paine, in fructe, in apa si in tot ce va doriti si chiar fara sa va doriti... si voi acu va intrebati de unde aveti atatia nitrati?! Atata nerecunostinta in tara asta....

  • io
    13 aprilie, 10:16. io

    Romania,este o tara condusa din 89' de guverne comuniste,mafiote.

    • bebelus
      13 aprilie, 14:52. bebelus

      care au lasat nitratii sa umble de capul lor

  • Chix
    13 aprilie, 10:01. Chix

    Limita de 50 mg/l pentru nitrati este potrivit tuturor studiilor clinice realizate de-a lungul timpului este una rezonabila.La acest nivel indiferent de cantitatea de apa consumata nu exista nici o modificare clinica sau paraclinica. Indiferent daca vorbim de bebelusi sau de adulti riscul carcinogenetic indepartat sau al methemoglobinemiei imediate nu exista! Concentratia de nitriti stabilita prin ordin al MS pentru apa de baut de 0,1 mg/l este una corecta si de bun simt!Numai in apa distilata sau inalt purificata nu exista nitrati! Ce se uita este ca in apa de baut sunt prezente minerale rare care prin ultrafiltrare sunt indepartate cauzand in timp efecte devastatoare asupra organismului. Apa este sursa de magneziu,calciu, seleniu, iod,samd…pe care le vom cumpara de la farmacie…Puneti intrebari cui trebuie si nu tuturor neavenitilor..Nu cadeti in capcana reclamelor si a consumismului…Sa nu uitam ca apele minerale din Romania sunt renumite la nivel mondial, iar eficacitatea lor terapeutica dupa caz este data de componenta chimica.Nicaieri in lume nu se vinde apa pura…scuze, am uitat…doar la piese auto…pentru baterii si lichid de racire! Amatorii o pot consuma de acolo!

    • atentie
      13 aprilie, 10:14. atentie

      Descoperiti pe verticalNews si care sunt apele minerale/plate contraindicate pentru un consum zilnic, dar si o comparatie cu apele din Franta, cele mai bune din lume.

    • Nelu
      13 aprilie, 13:17. Nelu

      Cum puteti scrie asa ceva ? Tot internetul e plin de legislatii si reglementari limitand valoarea nedezirabila a nitratilor NO3 la nivel de 10mgr/l ...cand este vorba de bebelusi si de copii ! Limita asta de 50mgr/l este o limita a OMS-ului pt apa potabila si reprezinta un nivel de siguranta pentru un uz temporar... Chestiile pe jumatate cunoscute sunt chiar dubiose : Prediatrul Walton din SUA a facut prima statistica pentru Methemoglobinemie in anii 1947-1951 bazandu-se pe un recesament arbitrar de puturi de apa pe care el atunci l-a hoterat ,tot arbitrar,se fie de 50 mgr/l de nitrati in sus. De atunci ,pe baza noilor studii toate tarile Europene coboara aceasta limita de la 50 la 25 pana 20 mgr/l.Internetul e plin ,folositi si Google-ul si puteti constata ca este inadmisibil sa circule ape imbuteliate fara indicatia de continut in nitrati :sunt periculose ,cel putin pt sugari si bebelusi ....si asta nu este protectia consumatorului !

      • maria
        13 aprilie, 13:36. maria

        Da, pentru ca alte tari precum Canada, Franta, Elvetia, au stiut sa fie prudenti si sa coboare pragul la 10mg/l. In Romania nu conteaza nici sanatatea noastra, nici a copiilor nostri si de asta e legislatia cum e ! Rusine producatorilor care se ascund in spatele unor legi mult prea permisive !!!

      • Intrebare
        13 aprilie, 19:29. Intrebare

        Amice...amesteci lucrurile...discutam despre ape minerale sau ape imbuteliate? Si lasa dracului internetul ca nu e facultate de medicina si nu da diploma de licenta! Sunt lucruri pe care nu le intelegi....Methemoglobinemia nou nascutului poate aparea si in urma unei diarei, ingestiei de medicamente,imaturitatii unor sisteme enzimatice, etc. Problema grava este ca mamicile fierb apa desi este microbiologic pura unele chiar 15 minute timp in care substantele chimice se concentreaza odata cu scaderea voumului rezultat prin evaporare. Am investigat o gramada de cazuri de methemoglobinemie la nou nascut si crede-ma pe cuvant nici una nu a fost cauzata de consumul unei ape cu continutul maxim admis prevazut de legislatie. In USA apa din panza freatica are inclusiv urme de medicamente...dar in limita admisa pentru consumul uman. In ceea ce priveste continutul apelor imbuteliate si modul in care se face supravegherea acestora legislatia sanitara este foarte clara. O tara intreaga a crescut cu apa de la chiuveta cu un continut de nitrati ce se inscria in normele sanitare actuale. De ce aceasta isterie?

    • Nelu
      13 aprilie, 13:25. Nelu

      Observ ca BORSEC si alte ape de \"renume\" sunt afectate de toti acesti ingrasaminti folositi in agricultura...si marketingul lor vorbeste de puritate :((

    • bsz
      13 aprilie, 14:01. bsz

      Aqua Carpatica plată
      exp:10.11.2011 - 0,79 mg/l
      exp:17.12.2011 - 0,61 mg/l
      exp:11.01.2011 - 0,68 mg/l ... mi se pare \"destul\" de pura, totusi, comparativ cu restul analizelor

      • stan bostan
        13 aprilie, 14:28. stan bostan

        e buna numai pt clisma

        • bsz
          13 aprilie, 14:34. bsz

          La raspunsul pe care mi l-ai dat, nici nu are rost sa-ti mai zic ceva ! Mai citeste si tu despre nitrati, legislatii, sanatate, boli etc...Daca tot folosesti internetul, foloseste-l cu un scop bun !

        • maring
          15 aprilie, 18:37. maring

          este excelenta, stii senzatia de bolovan in stomac dupa ce bei apa, nu o mai am de cand consum AC, inainte beam Borsec si Evian, acum doar AC si ma simt foarte bine, fara un gust metalic adaugat

      • @ bsz
        13 aprilie, 17:17. @ bsz

        Pai restul analizelor nu s-a facut. Ai idee cate minerale (posibil radioactive) sunt in Aqua Carpatica? Nu. Nici eu. Daca e sa jucam cinstit si nu doar sa facem reclama ieftina pt. Aqua Carpatica, faceti o analiza chimica completa.

    • Ela
      13 aprilie, 20:50. Ela

      Chix....hai sa fim seriosi....nu de nitrati are nevoie organismul!!!! Nu dezinforma lumea. Si nu vorbim de apa distilata, vorbim de apa naturalaaaa. Si atata vreme cat se dau referinte biobliografice si lumea vorbeste, tu ce treaba ai

  • diana
    13 aprilie, 09:53. diana

    \"Roua Munților\" ar trebui sa-si schimbe numele in Roua nitritilor.

  • fluor
    13 aprilie, 09:34. fluor

    Draga EVZ dar cu fluorul si fluorurile din pesticide, pastele de dinti, apele reziduale, panze freatice cum ramane ? Va indemn sa faceti o ancheta serioasa si pe aceasta tema.

    • atentie
      13 aprilie, 10:13. atentie

      Descoperiti pe verticalNews si care sunt apele minerale/plate contraindicate pentru un consum zilnic, dar si o comparatie cu apele din Franta, cele mai bune din lume.

  • Cristi
    13 aprilie, 09:22. Cristi

    Nici nu stiu cum sa ma comport...sa rad de incompetenta unor ziaristi care au descoperit nitratii sau sa plang ca ne este dat sa traim impreuna cu ei? Ar fi fost mai simplu sa se ia legatura cu un specialist in igiena mediului de la orice facultate de medicina din tara asta si atunci totul se limpezea...dar nu mai era senzational! Apropo stiti ce cantitate de nitrati contine apa de la chiuveta...cam de peste tot din lumea asta civilizata? De vreo 5-7 ori mai mult decat orice apa minerala! Dar apa de fantana ? Cam tot atat! DSP-ul analizeaza saptamanal apa de retea. In virtutea dreptului la informare puteti sa cereti aceste valori. Problema este...este un nivel crescut? Afecteaza corpul uman? Raspunsul e NU!Incercati pentru un articol de senzatie sa prezentati totusi cantitatea de nitrati ingerata din mezeluri sau alte preparate din carne....si o sa fiti socati! Sau pe cele din legumele de sera de provenienta comunitara si mai ales extracomunitara...Dar incercati sa vorbiti cu specialistii din domeniu...Nitritii sunt o problema majora...iar aici limita admisa de standard in orice apa de baut este foarte scazuta...Si cine nu a lipsit la obiectul chimie...stie care e diferenta! Succes...si un pic de documentare nu strica!

    • mirela
      13 aprilie, 13:48. mirela

      Oare chiar asa o fi, Cristi? Articolul exagereaza un pic - evident (ca-i concurenta mare la stiri) dar...tine cont ca exista un lobby extrem de puternic al procesatorilor de carne si al furnizorilor de ingrasaminte care au tot interesul ca studiile medicale pe tema asta sa ramana departe de ochii publicului. Daca ai vreun prieten medic, intreaba-l cum sta treaba... S-ar putea sa ai un soc! Merge si cu documentarea - dar trebuie sa te duci mai spre paginile 5-6 de google, la cautare. sau sa folosesti Google Academic (e inca in beta)

      • Draga Mirela
        13 aprilie, 19:14. Draga Mirela

        Sant unul dintre specialistii in igiena mediului, ma ocup cu asa ceva. Si crede-ma... De 2000 de ani bem apa minerala cu acelasi continut. Atentie...spun apa minerala nu ce imbuteliaza unii in marginea Bucurestiului! Sa nu distrugem ce avem bun pentru ca exista interese!Nu este locul nici spatiul pentru un curs complet despre igiena apei...Cateva chestii simple se pot citi aici file://localhost/C:/Users/sebi/Desktop/Apa potabila.mht

    • mirela
      13 aprilie, 13:50. mirela

      Prieten - nu amic. Sau o ruda apropiata...

  • Nea Marin de la Bailesti
    13 aprilie, 09:20. Nea Marin de la Bailesti

    Baaaa !!
    ce dracu ma nepoate, habar nu ai ce e bun pentru sanatate, apa este plina de nitriti , nitrati .......... dracu stie cum le mai zice....
    taica asculta la mine acia-sa, cel mai sanatos pentru om, este zaibarul baut direct adus din beci, cand il pui in pahar, transpira paharul pe-afara de dorinta.....
    iar din cand in cand, o tuica de pruna ”Ochii lui Dobrin”
    hai sanatate !!!

  • Cata
    13 aprilie, 08:24. Cata

    oare cine si ce vrea sa faca contra unor costuri exorbitante???
    daca nu e antoaneta e raluca....

  • cc
    13 aprilie, 08:02. cc

    Se face reclama masiva : LA APARATE !! :)))) voi sunteti zdraveni la cap ? Dar cu mineralele de care are nevoie organismul cum ramane de ex. ??? Apele care nu au tot felul de magarii si sunt naturale se vad la analize, cum am inteles ca e Aqua Carpatica !

  • ionela
    13 aprilie, 07:48. ionela

    EPA US (Environmental Protection Agency) sau aceeasi agentie in Canada (Health Canada) sunt doar doua exemple de urmat pentru tara noastra !!! Ei au putut observa problema nitratilor si au actionat, impunand un prag de cel mult 10mg/l. cel mult !!! Noi in schimb ne ascundem in spatele uneor legi de .....

    • man
      13 aprilie, 12:10. man

      Doamna, vezi tabelul. 99% din apele imbuteliate comercializate in Ro contin sub 6 mg/l nitrati in conditiile in care limita in UE e de 50 mg/l, in timp ce media in US e de 9 mg/l la o limita maxima impusa legal de 10 mg/l. Nu poti lua exemplu de la o tara in care 70 % din populatie e obeza.

      • ionela
        13 aprilie, 13:38. ionela

        Pai si in tabel este si o apa care are 0 si 0, foarte putin !!! in comparatie cu altele... Dar Roua care are 20 ???

  • M.A
    13 aprilie, 07:40. M.A

    Am asteptat reactia producatorilor si dupa declaratiile lor, nu pot spune decat ca se ascund rusinos si se fac ca ploua, de parca nu ar sti cat de mare este acel prag de 50mg/l pe care ei \"nu il depasesc\"...

  • aqua toxica
    13 aprilie, 01:01. aqua toxica

    asteptam cu interes si valorile pentru uraniu. Sau arsen...

    • Arseni si gazarea
      13 aprilie, 01:26. Arseni si gazarea

      Avem numai pentru plutonium
      (nu detectam cucuta, matraguna si altele de astea

      Iar apoi nitrati luati ori de cate ori respirati, din aer PUR - PESTE 75% AZOT, daca nu stiati.

      (nimeni nu stie ce se proceseaza in plamanii vostri
      ori ce contin alte gaze pe care le rigiiitzi, ce contin ele?, cand le RESPIRATI
      in COMUN!
      hhh
      cand pute a alcool de la o posta in aerul expirat

  • nitratul cel rau
    13 aprilie, 01:01. nitratul cel rau

    Pentru cei ingrijorati de nitrati si nitriti: cumparati-va \"Waterwise 9000\" (cautati cu google) cu $400. Sau orice alt aparat de distilat apa. Puneti in aparat apa chioara de la robinet si prin fierbere si condensare rezulta apa distilata (fara patogeni, plumb, NITRATI, pesticide, arsenic, radon, clor, etc, etc, etc.).
    Si cu asta s-a terminat povestea (mai trebuie schimbat si filtrul cu carbune activ din cand in cand). Pe termen lung chiar salvati bani.
    Sa traiti bine!

    • azotatul
      13 aprilie, 04:28. azotatul

      Apa distilata sa bei tu sa vedem in cat timp te imbolnavesti.
      Organismul are nevoie de unele minerale din apa. Aparatul ala e facut pt cazuri deosebite in caz de accident ecologic sau balta in Africa. De acord cu filtrul totusi daca il schimbi la timp.

      • nitritul cel rau
        13 aprilie, 18:52. nitritul cel rau

        Azotatule, de aia iau zilnic multiminerale si multivitamine, ca sa nu ma imbolnavesc. Dar vezi, eu iau multimineralele pe care le vreau eu si in concentratiile care sunt folositoare organismului, nu alea care sunt in apa imbuteliata pe care o bei tu.
        Sa traiti bine!

        • azotatul
          14 aprilie, 03:38. azotatul

          te-ai uitat pe lista de ingrediente sa vezi ce contine multivitaminele tale in afara de ingredientele cautate de tine? Cunosti procesul de fabricatie? Caz facut public in canada produs homeopatic vandut in magazin facute intr-un garaj sau o casa(sunt vreo 4 ani). Printre altele daca imi aduc bine aminte contineau fie saliva fie transpiratie recoltata de la patron. Totul in ambalaje frumoase cu o lista aprobata de ingrediente. Chiar stii ce cumperi? si daca ingurgitezi zilnic pastile o faci in proportia corecta? Nu sunt impotriva suplimentelor dar a le lua doar ca sa suplinesti lipsa lor in apa mi se pare exagerat.

        • nitritul cel rau
          14 aprilie, 23:39. nitritul cel rau

          Da, stiu ce cumpar. centrumvitamins(punct)ca

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele