INTERVIU

Ce este ACTA: fură unul şi sunt percheziţionaţi 100 de nevinovaţi

Autor: Gabriel Gachi

Ceaţa de deasupra controversatului tratat ACTA începe să se ridice. E aproape utopic ce se doreşte: o poliţie privată care să te urmărească 24 de ore din 24.


Înainte de a fi deputat, Varujan Pambuccian este matematician şi un activist fervent al informatizării societăţii româneşti.

Apropiat de toţi experţii "internauţi" din România, Varujan Pambuccian este printre cele mai avizate voci, în aceste zile, pe una dintre cele mai controversate teme la nivel european: proiectul ACTA (Acordul Comercial Împotriva Contrafacerilor).

EVZ: Ce a stat la baza creării ACTA?

Varujan Pambuccian: Iniţial s-a pornit de la lupta împotriva contrafacerilor fizice, acele produse de consum copiate care aduc pierderi companiilor care deţin drepturile pe versiunile originale.

La început, această luptă era justificată, dar încetul cu încetul s-a ajuns la extinderea domeniilor vizate pentru stoparea pirateriei şi conceptele vehiculate acum nu mai sunt deloc în ordine. Asta s-a întâmplat pentru că pe fir au intrat giganţii industriei filmului şi industriei muzicale din Statele Unite şi au deturnat scopul iniţial.

"ACTA creează poliţii private" \

Există o polemică: unde se termină "file sharing"-ul într-un grup şi unde începe pirateria. Cine trasează această graniţă? Portalurile de descărcat filme sau muzică pot spune că membrii îşi împrumută între ei materiale video.
Ideea copiei private există de mult timp, este reglementată deja, poţi împărţi o copie în grup închis. Noi plătim o taxă când cumpărăm hardware sau o licenţă soft, care ia în calcul tocmai această posibilitate, de a împărţi cu alţii acel produs. Prin ACTA se întâmplă un lucru foarte grav: se instituie poliţii private, acei provideri de internet care te urmăresc fără mandat şi această formă de justiţie paralelă poate duce la abuzuri grave.

Auzim în ultimele zile "România a semnat aderarea la ACTA". Cine a semnat, ce s-a semnat?
Asta e partea cea mai ciudată a acestui tratat, faptul că statele care şi-au dat acordul au făcut-o într-un mod foarte insiduos, nu se ştie nimic concret. Eu am auzit că ar exista un aviz din partea Ministerului de Externe, dar sunt doar zvonuri. E o secretomanie îngrozitoare în jurul ACTA.

Şi vineri a fost confuzie şi până la urmă s-a lămurit că europarlamentarii români au votat o rezoluţie pentru dezbaterea ACTA în comisii şi apoi în plenul Parlamentului European.
Aici e o altă nebuloasă. Ştiu sigur că sunt parlamentari europeni care habar n-au cum arată acest document, nu l-au citit, iar dezbaterea a lipsit complet. E o decizie care se ia la cel mai înalt nivel european fără ca românii să ştie măcar despre ce-i vorba. Asta e faza în care ne aflăm.

"Rusia şi China nu vor semna"

De ce este necesar un tratat special împotriva contrafacerilor? Nu sunt suficiente reglementările existente în legislaţia europeană sau în legislaţia altor state?
Cred că ACTA nu va rezolva nimic, pentru că vor fi două state care nu vor semna niciodată acest acord şi în aceste două state se concentrează cea mai mai mare parte a pirateriei mondiale.

Aceste ţări sunt Rusia şi China. Dacă tratatul nu le va include, nu vei putea tăia răul de la rădăcină. În rest, avem deja legi şi instituţii care acţionează împotriva contrabandei şi pirateriei: avem vămi, Parchet, putere judecătoarească, instrumentele de luptă nu lipsesc.

Atunci asistăm la o conspiraţie mondială împotriva drepturilor individuale, cine şi-ar putea imagina că ar putea îngrădi drepturile a miliarde de oameni? Nu este aceasta o utopie?
Există un blocaj al industriei tradiţionale, există o incapacitate de adaptare a unor mari companii la noua realitate economică şi la noile modele de business şi acestea simt riscul extincţiei, cum s-a întâmplat cu dinozaurii. Nu este exlus să se încerce crearea unei noi matrici. Mă gândesc la această posibilitate pentru că marii provideri de internet la nivel mondial nu sunt decât câţiva, decizia se află în mâinile a câţiva oameni din câteva ţări, deci nu trebuie să convingi foarte mulţi oameni.

"Vor urma reţelele sociale"

Bine, îşi pot propune dar nu e deplasat să creadă că vor şi reuşi? Reacţia societăţii civile ar fi uriaşă.
E o nebuloasă, aici e ciudăţenia, că nimeni nu ştie concret ce se vrea. Trebuie să citesc acest tratat şi să dea Domnul să mă înşel. Vor începe cu muzica şi filmele, apoi vor ajunge la reţelele sociale, unde iar vor spune că se distribuie material cu drept de autor şi vor îngrădi libertatea individuală.

Asistăm la un moment zero prin care caracterul "free" al Internetului dispare? Totul va avea un preţ?
Niciodată Internetul n-a fost gratuit. Pentru orice activitate există nişte costuri şi nişte încasări. Problema se pune altfel: dacă va fi liber sau neliber. Acesta este cel mai mare pericol.

Imaginea cea mai clară despre ce se încearcă este aceasta: într-un bloc cu 100 de apartamente există un hoţ, iar poliţia va avea dreptul să percheziţioneze toate cele 100 de apartamente pentru a găsi hoţul care se află într-un singur apartament. Şi va percheziţiona toate cele 100 de apartamente fără să aibă un mandat şi fără să-ţi ceară acordul, nu va conta nici măcar dacă eşti acasă, o vor face în lipsa ta.

"Există companii uriaşe pe care le pândeşte extincţia, ca pe vremea dinozaurilor.“
VARUJAN PAMBUCCIAN, deputat, matematician

Dragoş Stanca, Q2M: "Dacă îţi propui să reglementezi totul în Internet ajungi la abuzuri"

Dragoş Stanca, şeful Q2M, una dintre cele mai importante regii de vânzări şi comunicare digitală din România, susţine că furtul de proprietate intelectuală a ajuns o problemă gravă pe Internet dar că măsurile trebuie dezbătute în detaliu, pentru că un control total în acest domeniu este practic imposibil.

"Cea mai banală descriere a ACTA e probabil vorba cu drumul spre iad şi bunele intenţii. Fundamental e ok să se încerce limitarea furtului de proprietate intelectuală, săa se limiteze pirateria şi producătorii de conţinut să fie răsplătiţi aşa cum se cuvine pentru munca lor. Însă aşa cum am mai spus şi repet, internetul nu e o media, e un mediu de comunicare. A încerca să reglementezi totul în această arie nu poate să ducă decât la abuzuri, mai ales în ţări mai puţin consolidate din punct de vedere al instituţiilor democratice. Aşa cum nu poţi reglementa conţinutul convorbirilor telefonice de exemplu. În ritmul acesta o să ajungem să plătim copywrite autorului piesei pe care o fredonăm dimineaţa la duş. Cu toate acestea e nevoie de reglementări clare în domeniu, furtul de content online fiind extrem de răspândit. Ce nu e însă deloc ok e modul în care România a aderat, discret, la acest document. Din fericire nu e prea târziu ca lucrurile să se îndrepte. Mai există ratificarea în Parlamentul European apoi cea de la Bucureşti. E suficient timp pentru o dezbatere constructivă pe această temă."

TOP SECRET\

Weber: "CE a negociat în secret acordul"

\Marius Vulpe

Eurodeputata Renate Weber, membră în Comisia de Libertăţi Civile, Justiţie şi Afaceri Interne a PE, acuză caracterul confidenţial al negocierilor duse pe acordul antipiraterie ACTA la nivelul Comisiei Europene şi lipsa de transparenţă faţă de opinia publică.

"Tot ce am aflat despre conţinutul său au fost scurgeri în presă pe surse. Documentul nu a fost dat publicităţii. Urmează să fie pus la dispoziţia Parlamentului European în următoarele săptămâni. Am înaintat numeroase rezoluţii la nivelul PE prin care am cerut transparentizarea procesului de negociere", ne-a explicat Weber.

Potrivit eurodeputatului PNL, proiectul de tratat a fost finalizat fără a fi pus vreodată spre consultarea publicului. "A fost negociat de Comisia Europeană. Din partea României probabil MAE a fost prezent la semnare", a mai spus Weber amintind că numai cinci state membre UE s-au opus semnării acestui document.

Totuşi, ultimul cuvânt îl va avea Parlamentul European. "Nu putem aduce amendamente, dar proiectul trebuie să vină în plenul european pentru un vot. Dacă va fi respins cum s-a întâmplat în cazul Tratatului Swift (cel privind transferarea datelor dinspre UE spre Statele Unite - n.r.), se reia renegocierea, un proces care se poate dovedi extrem de lung", a mai explicat europarlamentarul PNL.

TOTUL E SPECULAT ELECTORAL

Ponta a politizat ieftin subiectul ACTA\

\Laura Ciobanu

Preşedintele PSD, Victor Ponta, a anunţat pe Facebook că, în cazul în care va ajunge la guvernare, se obligă să suspende aplicarea ACTA în România "până ce nu va avea loc o dezbatere publică" pe tema controversatului acord.

“Votul (în Parlamentul European - n.r.) va fi în vară şi vă asigur că nu vom susţine ACTA în forma actuală, fără dezbateri şi fără acord cu societatea civilă. Guvernul trebuie să explice de ce a semnat ACTA în numele României, fără niciun fel de dezbatere publică! Când vom ajunge la guvernare, mă oblig să suspend aplicarea ACTA, până ce nu va avea loc o dezbatere publică. Socialiştii şi liberalii, în Parlamentul European, au cerut mai multă transparenţă. Singurii care s-au opus acestei rezoluţii au fost eurodeputaţii PDL", a ameninţat Ponta.

ACTA, PE FAŢĂ ŞI PE DOS

Poliţia Internetului îţi răscoleşte intimitatea

În avanposturile ACTA (Acordul Comercial Împotriva Contrafacerilor) s-au aflat Japonia şi Coreea de Sud, ţări care au urmărit să-şi protejeze progresele uriaşe în tehnologie. E un acord de care nu s-a ştiut mare lucru până săptămâna trecută şi, în jurul lui, s-au creat teorii ale conspiraţiei şi interpretări populiste. Iată ce se ştie sigur:

1. DOMENIILE VIZATE.

ACTA vizează protejarea proprietăţii intelectuale pe trei domenii: contrafaceri fizice (produse de larg consum piratate), conţinutul cu drept de autor pe Internet (filme, muzică, show-uri TV, competiţii sportive etc.), contrafaceri generice, ieftine, care copiază formulele produselor originale.

2. CUM LUPTĂ ÎMPOTRIVA PIRATERIEI PE INTERNET.

E cea mai controversată arie de acţiune a acestui tratat, ACTA propunând o modificare esenţială a legislaţiei internaţionale: pro viderii pot pătrunde în interiorul calculatorului unui utilizator, printr-un script instalat obligatoriu, şi să raporteze unei case de copyright ce produs a fost piratat fără a fi nevoie de obţinerea unui mandat judecătoresc.

Dacă vezi un film piratat, o casă de copyright este sesizată şi te poate pedepsi imediat: ţările ACTA sunt de acord să permită acestei poliţii a Internetului să-ţi fie blocat automat IP-ul, să fie retrase domeniile site-urilor pirat sau să ţi se impună plata unor despăgubiri. Prin acest tratat, un utilizator poate fi plecat de acasă iar "Poliţia Internetului" îi poate căuta în fişierele din calculator. Această prevedere naşte cele mai multe contestări.

3. PRINCIPALELE RISCURI DE DERAPAJ ALE ACTA.

Intruziunea în viaţa privată a utilizatorilor poate crea o psihoză şi o slăbire a drepturilor individuale. Oamenii pot renunţa la libertăţi fundamentale de frica de a nu li se imputa ceva.

În ţările cu democraţii neconsolidate, guvernele pot înscena încălcări ale legii persoanelor incomode, trăgându-i la răspundere fără ca aceştia să aibă vreo vină. I se impută tratatului faptul că pune dreptul de autor mai presus de libertatea de exprimare şi că va lăsa dreptul la intimitate în mâinile unor companii private.

Citiţi şi:

Taguri:Varujan Pambuccian, acta, Victor Ponta, Renate Weber, internet, Anti Counterfeiting Trade Agreement, Tratatul Comercial Anti Contrafacere

Spune-ţi părerea!

  • Lozinci
    16 februarie, 09:48. Lozinci

    Lozincile se scandeaza si online pe site-ul Lozinci Punct Ro. Trimite si tu fotografii sau texte cu lozinci anti ACTA. Lozinci Punct Ro este un proiect social, non-profit si apolitic, ce isi propune sa centralizeze pe Internet mesajele protestatarilor de la manifestatiile publice.

  • valahul
    2 februarie, 17:29. valahul

    Drept de autor?Care drept de autor? Manelistilor care cantati ``fara numar`` pe la diferite chiolhanuri castigand mii de euro pe cateva ora de `spectacol``, interpreti de diferite genuri care canta pe la ``zilele oraselor``, festivalul vinului``, ``festivalul beriii`` etc.., etc.., si multi alti artisti, actori care fac turnee prin orasele tarii si care iau bani pentru care nu platesc nici o taxa, bani pe care daca eu ma imprumut de la banca platesc zece ani rate. Bravo, asta da drept de autor, iei mii de euro in cateva ore si nu dai nimic la stat! Ce vreti, sa mai primiti si alti bani de la share-ul de pe internet?

  • Popescu Adrian
    31 ianuarie, 14:15. Popescu Adrian

    Se pare ca unii din tara lu' ''Unchiu Sam\" au vazut ca le scapa din mana o sursa de castig si de ce sa nu jupuiasca niste oameni sarmani.Toti si-ar cumpara produse originale daca ar putea,asa macar cu o contrafacere mai ai o placere.In fond cine face pe \"batosu\" sa nu cumpere produse contrafacute si cine le cumpara stie ce are si nu are mari pretentii(cel putin se poate vedea ca se pot face lucruri uneori bunicele si cu preturi acceptabile).In privinta filmelor si cartilor si melodiilor care se pot downlada,cei care le pun dupa mine le pun pentru marele public,altfel sa si le tina pentru ei si gata.In viata nu totul este facut ca sa castigi bani(asta ar trebui sa afle si unele natiuni).Si daca tot s-a facut net-ul atunci sa fie absolut liber,inclusiv de cei care asculta si citesc fara incuvintare.Cat despre cei care cu sau fara incuvintare iti intra in calculator acestia ar trebui condamnati.Vom ajunge sa scoatem hard disc-ul din calculator si atunci sa-i vad cum mai verifica cat nu esti acasa.Si oricum \"copii\" destepti se vor descurca.

  • Misu
    31 ianuarie, 13:33. Misu

    Legea se refera si la adidasii piratati vinduti ca si cum ar fi de firma, iar cel care va fi sanctionat va fi tot cumparatorul. De unde cumpar un detector de produse piratate?

  • tb
    30 ianuarie, 18:22. tb

    Ce se intampla cu tembelul care a semnat pr Romania????????????? cine ne poate spune??????????

  • Ungurul
    30 ianuarie, 17:18. Ungurul

    Stimabililori,

    Pina acum ne-am revoltat inpotriva Microsoft, Adobe, Corel si altii.
    Iacuma ar trebui sa ne uitam pe laptop si sa gasim ceva sa atacam....pe cine?
    Intelegeti???
    Intelegeti???
    Ce sper eu ca experesia \"iacta alea est\" inca \"nu se pune\"
    In rest - daca nu va implicati - doresc o moarte usoara internautilor (vedeti unde v-a adus Jobs?)
    Hack the world.

  • mannes
    30 ianuarie, 15:56. mannes

    propun măsură alternativă: mutat toate serverele si domeniile site-urilor în cauză în țări non-UE și ostile americii.

    să vedem cine ar avea curaj să închidă un youtube hostat în venezuela sau cuba, un pirate bay înregistrat în rusia sau ceva asemănător. he he...

    • What
      1 februarie, 10:10. What

      Pai ma' Kiki Micky. Chiar daca ar muta softul acelor site-uri in host-uri in tari care spun \"no to ACTA comrad\" sau in tari care permit pirateria, asta tot nu i-ar avantaja pe cetatenii de rand care folosesc aceste site-uri pentru a descarca un ebook, un film, un documentar, un joc sau o melodie.
      Nu plateste doar site-ul cu pricina, ci si amaratul care nu-si permite sa dea 50 de Euro pe un joc sau 50 de Euro pe doua CD-uri cu melodii sau 300 de Euro pe pachetul Microsoft Office de care copiii au nevoie la scoala.
      In tari precum Romanica 400 de Euro, daca nu ma insel, poate fi considerat un salariu (si 200 de Euro sunt considerati un salariu). Si sa nu uitam de sistemul de operare in sine, Windows XP - 70 de Euro.
      Deci, pentru noi cei mediocri: \"No PC for you!\". Practic PC-ul va deveni un lux.
      Mai sunt si alte cazuri in care o familie incearca sa-si creasca copii, mama are cancer sau una si cele un milion de boli incurabile din ziua de azi, cheltuieli peste cheltuieli, copiii au nevoie de Office pentru scoala.. ce este mai important? Office sau sanatatea? Si posibilitatile sunt nelimitate..
      Pana la urma ce este ACTA? Va las pe voi sa trageti concluziile.. O avea si Biblia dreptate

  • mircea
    30 ianuarie, 15:37. mircea

    si codex alimentarius s-a semnat tot secret, nimeni din guvernul asta corupt, tradator, care ne-a vandut corporatiilor americane, nu a scos o vorba ...

  • mannes
    30 ianuarie, 15:31. mannes

    germania nu a semnat ACTA deoarece a fi o reglementare... REDUNDANTA (!!!). aici iei 1000€ amendă dacă descarci de pe net un MP3 amărât, youtube e cenzurat până în rărunchi \"Unfortunately, this video is not available in Germany because it may contain music for which GEMA has not granted the respective music rights.“, iei amendă dacă lași wireless-ul fără parolă pentru că cineva s-ar putea folosi de conexiunea ta pentru downloaduri, la un moment dat Statul lucra la un fel de virus care să se instaleze pe calculatoarele utilizatorilor pentru monitorizare etc. cică libertate... și asta pentru ce? pentru ca niște cocalari americani să arate că au bani și au valoare, au case și mașini. plus nesătulele corporații de media să scoată profituri imense. 'mama lor de lacomi...

  • The Renegade
    30 ianuarie, 14:11. The Renegade

    ACTA nu este decat o parte din masurile pe care Grupul Bilderberg
    le ia pt a controla populatia,sau mai bine zis sclavii,in indeplinirea
    planului maret,Noua Ordine Mondiala e in desfasurare de mult
    timp,o realizam pe parcurs ce realizam ca nu mai putem face
    lucruri pe care le faceam odata gratis.Totul se va plati,nimic nu va
    mai fi gratis,in special pt oamenii de rand.

  • Auschwitz
    30 ianuarie, 13:49. Auschwitz

    de abia astept sa faca China un internet administrat de ei.Cu piraterie non-stop.Daca americanii tot nu le da datoria..

  • gauss
    30 ianuarie, 13:33. gauss

    pirateria trebuie acceptata cat de cat intr-o societate saraca. Ne laudam cu olimpicii la informatica si in general cu IT isti buni....asa este, dar 99 % acesti oameni s-au format folosind softuri fara licenta - ca nu si le permit - e bine...e rau ?....

  • \"Profesionistii\"
    30 ianuarie, 13:28. \"Profesionistii\"

    vasazica:

    - avem doi cititori (ACTA-ACTE si lactatu) care, in comentariile la \"articolul\" de \"ziar\", dezbat CONTINUTUL documentului OFICIAL, care, dupa cum se observa, e de gasit. firesc.

    - avem mai multi cititori care au opinii, in legatura sau nu, cu subiectul. unii au rafuieli mai vechi intre ei, alti promoveaza un sait, o idee, o utopie proprie, personalizata (sugipixu si ai dreptate) :) . iarasi, firesc.

    - avem un \"ziarist\" si cativa \"specialisti\" luati la intrebari de catre \"jurnalist\". ei isi dau cu parerea, dar NU stiu despre ce e vorba, NU au citit documentul si sustin ca acesta ar fi secret etc. dealtminteri corpul \"articolului\" este format numai din parerile \"specialistilor\" care NU au citit documentul. firesc? mi-e teama ca da.

  • Sl
    30 ianuarie, 13:24. Sl

    jos ACTA! libertate pe internet!singura zona libera ramasa in lume, restul is doar fake-uri si in caz de regimuri opresive, e singurul mod de a impartasi pareri libere.

  • \"Profesionistii\"
    30 ianuarie, 13:22. \"Profesionistii\"

    vasazica:

    - avem doi cititori (ACTA-ACTE

    • \"Profesionistii\"
      30 ianuarie, 13:31. \"Profesionistii\"

      vasazica:

      - avem doi cititori (ACTA-ACTE si lactatu) care, in comentariile la \"articolul\" de \"ziar\", dezbat CONTINUTUL documentului OFICIAL, care, dupa cum se observa, e de gasit. firesc.

      - avem mai multi cititori care au opinii, in legatura sau nu, cu subiectul. unii au rafuieli mai vechi intre ei, alti promoveaza un sait, o idee, o utopie proprie, personalizata (sugipixu si ai dreptate) :) . iarasi, firesc.

      - avem un \"ziarist\" si cativa \"specialisti\" luati la intrebari de catre \"jurnalist\". ei isi dau cu parerea, dar NU stiu despre ce e vorba, NU au citit documentul si sustin ca acesta ar fi secret etc. dealtminteri corpul \"articolului\" este format numai din parerile \"specialistilor\" care NU au citit documentul. firesc? mi-e teama ca da.

  • Contrabas
    30 ianuarie, 13:12. Contrabas

    Domnule Gachi,
    Informati-l si pe Mircea Marian despre continutul ACTA. Faceti \"seminarii\" in redactie pentru neinstruiti!!!

  • AK-47M
    30 ianuarie, 13:11. AK-47M

    Asa si? In prezent baietii care au lucrat in IETF si alte organizatii, dar care au plecat datorita nemultumirilor acumulate pun bazele standardelor unei noi retele alternative, OUTER-Net. Sa-i vedem dupa aia ce mai fac.... :)

  • ai dreptate
    30 ianuarie, 12:24. ai dreptate

    ................,..'.'.v.'.'.,
    ................/.............
    ............../. .....;...;......
    .............l........)..(.......|
    ..............}.......! !.....{
    ..............|................|
    ..............|..............;.l
    ... ...........|..............;;|
    ..............|.;...........;;.|
    ..............| .;;..........;;.|
    ..............|..;;.........;;.|
    ..............|...;;....... .;;.|...
    .......(......).....;;......;;(......)
    ...(............)....;;...;;(. ...........)
    (..................)...;;.(.................)
    .(...............). ....;;...(.............)
    ...(_____..)......;;........(...___)

  • Crez
    30 ianuarie, 12:21. Crez

    Ce se intampla cu artisti care (muzicieni , etc) vor ca muzica , arta lor sa fie publica(libera mai bine zis) , adica noi sa o putem copia si redistribui ?. Probabil vor fi constransi sa nu o faca ,...

  • isul
    30 ianuarie, 12:11. isul

    @Garfield*motanu,ti-ai etalat simpatia morbida pentru un partid,fals, numit PNL.Nicun membru,din actualul PNL,nu confirma a fi sustinatorul adevaratelor principii liberale pe care le agreez si eu.E absurd sa simpatizez o adunatura de simpatizanti PSD,numai ca s-au autodenumit PNL.Apropos de PSD.TVR din 1990,numita si televiziunea libera,era direct subordonata, intrigantului Iliescu prin sluga sa,marele academician Teodorescu.Avea motive Antonescu sa nu intre intro asemenea \"uniune\"?Nu mai vorbesc de alianta cu renumitul Felix.M-am agatat de Iliescu deoarece este incontinuare mentorul partidului pe care Antonescu,de la el putere,il declara ca fiind de alt calibru.S-o spunem pe aia adevarata:Antonescu=Ponta=Nastase=Iliescu.Asta este cvartetul cu care defilezi.Sa nu mai vorbim de RTV care se confunda cu Realitatea si cu A 3.

  • De ce se pirateaza?
    30 ianuarie, 11:49. De ce se pirateaza?

    De ce se consuma produse piratate? Asta este intrebarea de la care trebuie sa plecam. Sunt comvins ca Bill Gates, George Soros, George Bush etc. nu vor folosi nici un produs piratat, niciodata. De ce ar consuma produse pitetate? Si le pot permite. La polul opus, exista oameni care nu isi permit aproape nimic din ceea ce isi doresc. Cu cat nivelul de trai va fi mai scazut cu atat mai multi vor fi cei din ultima categorie.
    Filmele, muzica si cartile electronice sunt niste produse care contribuie la formarea unei culturi de masa intr-o societate. Cei care nu si le permit decat intr-o foarte mica masura se vor integra mai greu in societate, se vor simti marginalizati (mai ales adolescentii si tinerii). Prapastia care exista intre cei bogati si cei saraci datorita accesului diferit la produsele materiale si servicii (electronice, masini, vacante, concedii), se va adanci si mai tare datorita accesului diferit la informatie. Capitalismul devine tot mai mult o societate pentru cei bogati. Criza economica mondiala adanceste inegalitatile sociale.
    In loc sa micsoreze prapastia dintre diferite categorii sociale, legile anti-piraterie si inchiderea site-urilor de file-sharing nu fac decat sa marginalizeze categorii tot mai mari de oameni. Solutia nu trebuie sa fie una politieneasca ci una economica si morala. Trebuie o noua viziune asupra functionarii economiei si societatii, asupra redistribuirii bogatiei in societate, dublate de o educatie bazata pe principii morale solide si pe respectul pentru valorile umane intrinseci.
    Proprietatea privata este un concept care a aparut in momentul in care oamenii s-au organizat in societati si este o unealta a societatii care serveste scopului de a produce mai eficient, nu este un scop in sine. Atunci cand protectia proprietatii incepe sa afecteze circulatia informatiei (datorita barierei nivelului de trai), progresul omenirii este incetinit. In acelasi timp, o mare parte a oamenilor simte ca \"locuieste cu chirie\" in propria societate.

    • TA
      30 ianuarie, 15:19. TA

      Citez:
      \"Trebuie o noua viziune asupra functionarii economiei si societatii, asupra redistribuirii bogatiei in societate, dublate de o educatie bazata pe principii morale solide si pe respectul pentru valorile umane intrinseci.\"

      Originalule, viziunea asta noua au mai avut-o niste flacai, numele lor este: marx si engels.

      Sint convins ca mare parte din cei scandalizati ar fi mult mai cistigati daca nu s-ar \"educa\" folosind jocuri de calculator downloadate fraudulos.

      Dupa logica ta si nu numai a ta, cei ce nu isi permit camembert sau caviar ar fi timpul sa si-l procure singuri de la cei ce si-l permit.

      La lupta tovarasi, vom lupta pina la unu... sau puna la unu si un sfert, nu sintem siguri inca.

  • acta=tzarmul Marii
    30 ianuarie, 11:36. acta=tzarmul Marii

    toti providerii va urmaresc
    si chiar ghideaza

    dovada o aveti atunci cand ati sters toata activitatea desfasurata pe internet, tot-tot-tot!
    ati repornit so
    dar urmele activitatii au ramas in serverele providerilor
    (CEEA CE INSEAMNA ca v-au urmarit activitatea fara mandat
    eh, parca voi stiti ce prevede antitero

  • CALUL TROIAN
    30 ianuarie, 11:30. CALUL TROIAN

    In curand [6 luni] daca vreti sa mai postati liber o sa va duceti in China sau Rusia..Cam asta e libertatea in cel de al 4-lea REICH [UE]. SUCCESURI

  • bebe hackerul
    30 ianuarie, 11:29. bebe hackerul

    legile ... se interpreteaza. nu sunt familiarizat cu continutul acta, dar imiinchipui ca aplicata asa cum alarmist se scrie prin presa ar duce la disparitia unor zone extinse de pe net, implicit cu pierderi uriase pentru firme... americane. bun, ca si pana acum, una e sa publici pe pagina ta de facebook un videoclip care-ti place mult de tot, atat de mult incat tii neaparat sa poluezi retelele cu urlete lui guta (de gustibus...) si alta e sa faci trafic de terabytes intregi, sau sa vinzi, online sau la taraba, tot ce se poate, de la muzica si film laprograme samd. repet, pentru asta exista legi in romania, si sunt aplicate asa cum (nu) sunt. cu ce vine acta? dispare youtube? dispar halci intregi din facebook, twitter, imi dispare itunes-ul caci e plin de muzica ilegala? sunt sisteme dezvoltate pentru a putea reda informatie video si audio de pe fel de fel de suporturi... sa fim seriosi, cine la mai cumpara daca media te va costa mai mult decat aparatele fizice necesare?alte aspecete aberante: daca public pe amazon - sau okazii , poftim - imaginea si logo-ul ceasului pe care doresc sa-l vand, tre' sa platesc drepturi sau sa obtin ok-ul producatorului respectiv? unde se opreste acta? ne intoarcem la radio, ca acum o jumatate de secol?la rasdio si pick-up, si treaba-i rezolvata. la final, cu siguranta ca, cu toate aceste legi para legi, fenomenele impotriva carora acta lupta nu vor inceta, iar legea, constransa de presiunea pietii ( economice, nu a manifestantilor), va ceda din ce in ce mai mult.

    • DANI
      30 ianuarie, 11:32. DANI

      ACEASTA LEGE ARE ALT SCOP. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALA E DOAR UN PARAVAN ..CE VA URMA E DE COSMAR ..

    • archangel of justice
      30 ianuarie, 13:06. archangel of justice

      pai daca nu esti familiarizat ce mai comentezi sa pierzi timpul (altora). tot ce se misca pe internet se controleaza si, dupa aprobarea ACTA, infoormatiile fiecarui utilizator vor fi folosite impotriva sa, daca sunt impotriva stapanirii vremelnice.

  • Crox
    30 ianuarie, 11:20. Crox

    Imunizati Constitutia.

  • Acela
    30 ianuarie, 11:19. Acela

    Europenii ajung slugoii americanoilor.Nu mai au voie sa faca contracte cu Iranul, nu mai ai libertate pe internet ca asa vor cei de la hollyood . Si tot asa..., multe altele. Se baga cu americanoii la distrugerea altor tari. Noroc cu Rusia si China ca li se mai opune , ca altfel ar fi de jale.

  • sergiu
    30 ianuarie, 11:16. sergiu

    SINGURA SOLUTIE , ne dezabonam de la INTERNET ! GATA, INTERNETUL A MURIT DIN ACEST MOMENT ! E timpul sa inventam altceva !

    • florin
      6 februarie, 03:16. florin

      da ca bine graiesti conasule, mai dale draq de internete si telefoane mobile, acum 30 de ani aveam nevoie de ele??? NU.

  • cu dedicatie redactiei evz care  nu a sters acest mesaj pe care tot ea l-a postat !!!
    30 ianuarie, 11:11. cu dedicatie redactiei evz care nu a sters acest mesaj pe care tot ea l-a postat !!!

    29 ianuarie, 20:51. sugipixu

    ................,..'.'.v.'.'.,
    ................/.............
    ............../. .....;...;......
    .............l........)..(.......|
    ..............}.......! !.....{
    ..............|................|
    ..............|..............;.l
    ... ...........|..............;;|
    ..............|.;...........;;.|
    ..............| .;;..........;;.|
    ..............|..;;.........;;.|
    ..............|...;;....... .;;.|...
    .......(......).....;;......;;(......)
    ...(............)....;;...;;(. ...........)
    (..................)...;;.(.................)
    .(...............). ....;;...(.............)
    ...(_____..)......;;........(...___)

  • ACTA-ACTE
    30 ianuarie, 11:08. ACTA-ACTE

    iar scrieti dupa ureche. intervievatii vorbesc, si ei, lautareste.
    bai, frate, ce tara de trancanitori!
    vreti sa descarcati textul ACTA, ca sa vorbiti in cunostinta de cauza? daca e buna sau daca e rea o atare masura, ACTA adica, ramane la aprecierea fiecaruia.
    si acum, ACTELE. sunt OFICIALE, nu secrete:

    register. consilium. europa. eu /pdf /en/ 11/st12 /st12196.en11.pdf

    sau

    international .gc. ca/ trade-agreements-accords-commerciaux/assets/ pdfs/ acta-crc_apr15-2011_eng.pdf

  • ACTA-ACTE
    30 ianuarie, 11:06. ACTA-ACTE

    iar scrieti dupa ureche. intervievatii vorbesc, si ei, lautareste.
    bai, frate, ce tara de trancanitori!
    vreti sa descarcati textul ACTA, ca sa vorbiti in cunostinta de cauza? daca e buna sau daca e rea o atare masura, ACTA adica, ramane la aprecierea fiecaruia.
    si acum, ACTELE. sunt OFICIALE, nu secrete:

    register.consilium.europa.eu/pdf/en/11/st12/st12196.en11.pdf

    sau

    international.gc.ca/trade-agreements-accords-commerciaux/assets/pdfs/acta-crc_apr15-2011_eng.pdf

    • lactatatu actualizat
      30 ianuarie, 11:25. lactatatu actualizat

      da bre l-am cetit si mersi de trimitere; pana unde am ajuns am itneles ca o aiu in barba si daca folosesc fonograme cu copy right (deci, vorba cuiva, s am grija cat de atre cant in baie), si daca iau parale pe obectul icnriminat; desiatat pt uz propriu cat si comercial; art 9 cu dedicatie nota de subsol; \"cemplace\"mie la legi in geerla si contracte comerciale in spcial e kestai asta cu - ce e mai improtant scrieti fratilor cu litere mici sa puteti insela tot prostu care e miop sau neatent; daca vrei revin, inclusiv cu citate; pt usurinta as fi preferat lb franceza dar se pare ca nu are versiune fr sau nu am eu rabdare s-o gasesc

      • ACTA-ACTE
        30 ianuarie, 12:14. ACTA-ACTE

        pentru francofoni :)

        international.gc.ca/trade-agreements-accords-commerciaux/assets/pdfs/acta-crc_apr15-2011_fre.pdf

        • lactatu francofil
          30 ianuarie, 12:24. lactatu francofil

          merci beaucoup

    • lactatu acrit
      30 ianuarie, 12:50. lactatu acrit

      astea doua m-au distrat:
      Aucune disposition du présent chapitre n’est interprétée comme obligeant une
      Partie à prévoir que ses agents publics engagent leur responsabilité au titre des actes
      accomplis dans l’exécution de leurs fonctions officielles.

      english:
      No provision of this Chapter shall be construed to require a Party to make its
      officials subject to liability for acts undertaken in the performance of their official duties.


      r. Pour déterminer le montant des dommages-intérêts au titre des atteintes à des droits de
      propriété intellectuelle, les autorités judiciaires d’une Partie sont habilitées à tenir
      compte, entre autres choses, de toute mesure légitime de valeur sollicitée par le
      détenteur du droit, ce qui peut comprendre les bénéfices perdus, la valeur de la
      marchandise ou du service contrefait, mesurée au prix du marché, ou le prix de détail
      suggéré.

      In determining the amount of damages for infringement of intellectual property rights, a Party’s judicial
      authorities shall have the authority to consider, inter alia, any legitimate measure of
      value the right holder submits, which may include lost profits, the value of the infringed
      goods or services measured by the market price, or the suggested retail price.

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele