De ce Israelul nu poate ataca Iranul

Autor: Luciana Pop

Atacarea, de către Israel, a instalaţiilor nucleare ale Iranului, ar putea fi o acţiune cu două tăişuri, atât pentru statul evreu, cât şi pentru SUA, care riscă să fie atrase într-un nou conflict în Orientul Mijlociu, consideră experţii americani. Pe fondul ameninţărilor mai mult sau mai puţin voalate ale Israelului asupra posibilităţii lansării unui atac, pentru a paraliza programul nuclear al Teheranului, Statele Unite şi Europa şi-au multiplicat presiunile asupra regimului de la Teheran, în special prin anunţarea unor sancţiuni internaţionale.

În cazul unui potenţial atac, apărarea aeriană şi avioanele de vânătoare, destul de învechite ale Iranului, nu ar trebui să pună mari probleme Israelului, dar reuşita unei astfel de misiuni va depinde de informaţiile adunate de serviciile de securitate israeliene, dar şi de capacitatea Teheranului de a-şi ascunde "materialul" sensibil.

Israelul este renumit pentru capacitatea sa de a lovi ţintele ascunse ale inamicilor, însă un  atac asupra dispozitivului nuclear iranian reprezintă un act hazardat, în comparaţie cu raidurile efectuate în trecut de statul evreu împotriva Irakului şi a Siriei.

În 1981, avioane de vânătoare israeliene au distrus reactorul atomic irakian din Osirak, iar în 2007 israelienii au fost consideraţi principalii autori ai unui atac asupra reactorului nuclear clandestin din Siria.

În cazul Iranului, lucrurile stau cu totul altfel, având în vedere faptul că instalaţiile nucleare, inclusiv uzina ascunsă în munţi, sunt ţinte destul de dificil de lovit.

Instalaţii nucleare dispersate

Un atac ar fi "foarte dificil" pentru că iranienii "au fost foarte inteligenţi în modul în care  şi-au dispersat instalaţiile nucleare", afirmă William Fallon, fost amiral al marinei americane, şef al operaţiunilor militare în Orientul Mijlociu şi Asia centrală până în 2008.

După cum apreciază Scott Johnson, consultant în probleme de apărare, Israelul "ar trebui să mobilizeze întreaga sa flotă de 125 de avioane de vânătoare", pentru un astfel de raid. "Întreg dispozitivul ar trebui să fie utilizat", a subliniat expertul american.

Printre ţintele vizate s-ar putea regăsi centrul de îmbogăţire subterană a uraniului de la Natanz, o centrifugă din Teheran şi uzina, a cărei existenţă a fost recent dezvăluită, construită la Fardo, în munte, lângă Qom. Aceasta din urmă a fost construită la 80 de metri sub pământ şi, probabil, cu greu ar putea fi atinsă chiar şi de bombele convenţionale ale americanilor.

În plus, Israelul ar putea fi presat să lanseze un atac rapid, în măsura în care o operaţiune ce ar dura mai mult de o noapte ar fi riscantă "atât din punct de vedere politic, cât şi militar", susţine Daniel Levy, reprezentant al centrului de reflexie New America Foundation, care a lucrat pentru guvernul israelian.
"Când israelienii lansează un astfel de scenariu, pleacă de la principiul că americanii vor fi obligaţi să intre în joc", adaugă Levy.

Scenariu de coşmar

Experţii militari susţin că, în funcţie de tipul şi dimensiunea reacţiei Iranului faţă de un atac al Israelului, preşedintele american Barack Obama se va afla sub o enormă presiune, pe plan intern, pentru a veni în ajutorul  Israelului. De altfel, potenţialii săi contracandidaţi republicani la alegerile prezidenţiale l-au acuzat ca fiind insuficient de loial Israelului şi foarte tolerant cu Israelul.

Aşa că Obama ar putea decide să furnizeze Israelului mai multe sisteme de apărare anti rachetă, cum ar fi bateriile de rachete Patriot. De asemenea, ar putea alege o cale mai agresivă, ordonând continuarea atacurilor aeriene asupra unor ţinte iraniene, cum ar fi bazele militare sau instalaţiile nucleare ale Teheranului, nelovite de Israel.

"Acesta este însă un scenariu de coşmar", spune Charles Wald, fost general în Forţele Aeriene ale SUA.

Taguri:Israel, Iran, atac, SUA, nuclear, avioane

Spune-ţi părerea!

  • contra
    4 mai, 13:40. contra

    De ce credeti ca trebuie atacat Iranul?
    Romania a avut relatii bune comerciale si culturale.
    Qui prodest?

  • mistretul
    1 mai, 12:04. mistretul

    Nu mai vorbiti prostii. Nu poate nimeni sa atace Iranul. Fabricile sunt ingropate in munti, nici bomba atomica nu le atinge. Iranul e de 10 ori mai mare ca Israelul, iar Israelul e jumate plin de Arabi criminali, care ocupa jumate din tara, si inconjurat de alti Arabi criminali care se holbeaza peste gard ascutindu-si cutitele. Armata Israeliana nu-si permite sa plece din post pentru ca Arabii ar ataca imediat ca o haita de ciini turbati din toate partile, cum au mai si facut. Israelul e lat de vreo 100 km, blindatele rablagite ale Arabilor il pot ocupa in citeva ore. Statele Unite sunt demoralizate dupa infringerile umilitoare din Afganistan si Irak. Nu va ataca nimeni Iranul, vor astepta cu totii ca Iranul sa dea cu bomba. Si Iranul o sa dea cu bomba, ca sunt toti Musulmani singerosi, si Persi pe deasupra.

  • geo
    1 mai, 07:48. geo

    Pai , de ce? Ce motive ar avea ?Ambele sunt state puternice...

  • lira
    19 aprilie, 08:56. lira

    Cum adica \"insuficient de loial Israelului şi foarte tolerant cu Israelul\"?

  • abc`
    11 aprilie, 15:19. abc`

    Pana una alta niste oameni in Siria doresc pace. Si libertatin inclusiv religioase.

    • mistretul
      1 mai, 14:48. mistretul

      Lasa ca stim noi ce inseamna \"pace\" pentru Musulmani: sclavia sau moartea pentru toti Necredinciosii. Oricine incepe o \"negociere\" cu un Musulman, sa stie ca fundul gol, sclavia si moartea sub Musulmani, sunt singurele sfirsituri posibile ale negocierii.
      Asta si urmaresc teroristii Al-Qaeda si Fratia Musulmana care \"opereaza\" in Siria cu lunetisti si bombardieri sinucigasi.

  • abc
    11 aprilie, 15:13. abc

    Siria:
    incetare ostiulitati
    eliberare detinuti
    marire salarii
    somaj pt cei raniti
    Incadrare de urgenta pt cei prinsi cu salariu mare
    liberate religioasa pt crestini

    • mistretul
      1 mai, 14:43. mistretul

      Ba tu nici nu esti roman.
      Iti spun eu ce, luati-va teroristii drogati din Siria, care impusca deopotriva si trecatori si armata, si sa-ti pupi presa, pe Reuters si AFP care toarna la minciuni despre Siria ziua si noaptea.
      \"Democratie\" cu bombardierii sinucigasi pe care i-ati trimis acolo, gasca de Globalisti singerosi ?

  • bubulescu
    2 aprilie, 22:11. bubulescu

    Trebuie atacat Iranul cat mai repede, masiv si tintit. Comunistii de la Moscova si Pekin si cacanarii din Europa o sa maraie, dar nu vor intreprinde nimic. Nici macar diaspora iraniana n-o sa se agite.
    Daca Barack mai vrea sa fie reales, trebuie sa dea unda verde rapid.

    • Ptr Tismaneanu
      11 aprilie, 13:59. Ptr Tismaneanu

      s-au interzis postarrile la articolul lui Tismaneana in legatura cu scriitorul G. grass, asa ca postez aici:
      D-le Tismaneanu, sunteti subiectiv, ptr. ca sunteti evreu. Din fericire, in problema atinsa de Grass, multi evrei israelieni democrati au aceasi parere ca si autorul german. Din fericire. Daca a-ti putea fi obiectiv si corect, nu a-ti putea nega faptul ca Grass este printre putinii filosemiti adevarati din lume. problema la care se refera grass ar trebui discutat si bagata sub pres in baza interzicerii expresiei libere a cuvantului. Cu ce este mai putin periculos arsenalalul nuclear al Israelului asupra tarilor arabe vis a vis de arsenalul nuclear arab/persan inexistent fata de Israel? Si inca ceva, Grass, ca si minorii germani din perioada respectiva a fost inrolat cu sila in SS sau in Hitlerjugend. Dvs. sau membrii familiei a-ti intrat nefortati in UTC sau PCR?

      • israelian
        15 aprilie, 09:34. israelian

        Domnule care raspundeti lui Tismaneanu,printre altele Israelul a fost nemultumit pentruca , Grass nu a pomenit un cuvant de amenintarile sistematice ale Iranului la adresa existentei Israelului. Poate ca o invitatie la un dialog corect ar fi adus multe lucruri pozitive dar deocamdata asa ceva este imposibil, iar Grass abia mai mult daca a fost inrolat cu sila in SS trebuia sa vorbeasca si sa aminteasca nu sa taca.Daca acceptam ca Israelul este inarmat nuclear de zeci de ani, nu a amenintat nici-o tara din zona pana in prezent, Iranul, inca nepregatit nuclear nu pierde nici-o ocazie sa o faca. La scoala unde am invatat, pionierii primiti elevii care invatau bine, UTC istii erau alesi dintre elevii merituosi, nimic nu era fortat sau obligatoriu si cred ca o paralela intre UTC si Hitlerjugend nu este foarte fericita.

  • Securistu
    30 martie, 04:21. Securistu

    Eu nu prea cred ca Israelul o sa atace.
    Una ca le e frica , a doua ca nu le place cirpa aia in picatzele ca a lui Arafat pe cap .)))

  • Romania Trezita
    26 martie, 01:24. Romania Trezita

    Daca incepe razboiul ar putea deveni unul mondial:

    romaniatrezita .net/2012/03/israelul-detine-200-300-de-ogive-nucleare/

    • Mondializare războiului o pate face Rusia și SUA,dar nu vor.
      30 martie, 01:16. Mondializare războiului o pate face Rusia și SUA,dar nu vor.

      Mondializarea unui război nu-l pot face decât trei țări; Rusia,SUA și mai nou China peste câțiva ani când va deveni și mai mare putere economică.

      • eric
        13 mai, 02:41. eric

        La care mai poti adauga India si Brazilia !

  • Romania Trezita
    26 martie, 01:23. Romania Trezita

    Daca incepe razboiul ar putea deveni unul mondial:

    romaniatrezita.net/2012/03/israelul-detine-200-300-de-ogive-nucleare/

  • Israelul este un stat independent ce are dreptul la apărare dacă integritatea sa este pusă în pericol.Normal!
    24 martie, 00:35. Israelul este un stat independent ce are dreptul la apărare dacă integritatea sa este pusă în pericol.Normal!

    După pierderile umane din cel de-al doilea Război Mondial unde prin holocaust ai pierit 6 000 000 de evrei,arși în cuptoare,Israelul nu poate să mai permită niciunui stat să i se mai pună în pericol existența atât ca stat cât și a cetățenilor israelieni.

    • maria
      27 martie, 14:36. maria

      dar de holochaustul palestinian, nici o vorba?

      • Puțină înțelepciune orientală nu ar strica pentru cele două popoare.
        30 martie, 01:12. Puțină înțelepciune orientală nu ar strica pentru cele două popoare.

        Ai dreptate dar acolo există o încăpățânare din ambele părți care nu fac bine celor două popoare.Dacă s-ar unii cu interese comune zona ar deveni Raiul pe Pământ.Păcat! Puțină înțelepciune orientală nu ar strica.

    • Slick
      2 aprilie, 09:57. Slick

      holocaust my ass; ce a facut stalin cum s-a numit? sau numai evreii conteaza? arabii care au murit ce sunt? am ajuns sa plangem numai evreii, restul oamenilor au voie sa moara cu milioanele.

    • Sarantocul din Romania
      4 aprilie, 09:52. Sarantocul din Romania

      Daca am fi corecti sa facem un clasament al holocaustului Hitler ar fi un mic copil pe langa locul:
      1. americanii au exrterminat un continent
      2.englezi au exterminat indieni
      3. rusi au exterminat peste 27 milioane
      4.germani au exterminat peste 6 milioane
      si asa mai departe
      Holocaustul a fost inventat in scopul obtinerii dominatiei asupra unui popor sau continent.
      Asa ca chestia cu Hitler este o vrajeala si o exagerare fata de ceea ce au facut si altii la randul lor.Prin urmare nu numai evreii sunt pe prim plan ci altii intr-un numar mult mai mare.Sinceritatea si onestitatea sunt puse la index de unii.

  • observator
    17 martie, 06:44. observator

    Daca se isca un razboi, izraelul se va plange ani de zile de holocaustul iranian.

    • oscar
      13 mai, 02:46. oscar

      Daca se isca un razboi, nu numai ca nu o sa mai existe un Israel care sa se planga ca iranienii au facut genocid contra lor. Nu vor mai exista nici iranieni !
      Pur si simplu 90% din populatie nu va mai exista.
      Vom fi niste grupuri, unul in haitz si altul in cea !
      O sa ne intoarcem in timp, o sa fim ca in epoca de piatra.

  • LOL
    7 martie, 19:42. LOL

    Cum naiba vine asta: \"De altfel, potenţialii săi contracandidaţi republicani la alegerile prezidenţiale l-au acuzat ca fiind insuficient de loial Israelului şi foarte tolerant cu Israelul.\" Va contraziceti in mod vadit! Pai, ori este insuficient de loial, ori foarte tolerant, ca se bat cap in cap afirmatiile?!

  • DAN
    6 martie, 14:24. DAN

    Am sa raspund strict la \"de ce nu poate\": pt ca nu vor China si Rusia!
    Restul este lalaiala

    • kiki
      12 martie, 12:37. kiki

      ce vor rusia si china ii doare fix in pix pe americani ! rusia e la pamant n-are buget militar nici cat italia, iar China este total dependenta de banutii USA si UE asa ca mucles !

      • abdelkadr
        15 martie, 13:28. abdelkadr

        kikisor, cati ani ai ? du-te de te joaca de-a x force la consola, cacaciosule....

        • monargh
          17 martie, 14:49. monargh

          Kiki , cati ani ai ? Rusia si China nu pot fi neglijate , in special Rusia are armament nu gluma si nu uita interventia in Georgia , dura si rapida...Nu Israelul decide aici ci SUA si celelalte puteri , dupa mine Israelul nu are forta de a duce un razboi impotriva Iranului , nu are resurse si are mare nevoie de sustinere , daca evreimea din lume nu mai este luata in seama pierde pe toate fronturile...

        • eric
          13 mai, 02:47. eric

          Mai bine dute tu si te culca, kiki are dreptate !

      • LOL
        16 martie, 17:06. LOL

        Esti baut Costele ... nu au americanii soldati cat bucatari is in armata Chineza. De Rusia nici nu mai vorbesc, ii doare pe amricani fix in pix? Buna asta, locuiesti cumva in SUA? Ai uitat acum cativa ani cand Putin a decis sa opreasca robinetul mai toata Europa a ramas in frig ii pupau mana lui Putin si americanii (care venisera cu 'sarumana' si europenii), China total dependenta de banutii din SUA si EU? Prietene ai baut gaz? Este exact invers... americanii is datori vanduti chinezilor, maine poimaine le mai adauga o STEA pe steagul americanilor (hint: una mare si galbena :) ).

        Daca China si Rusia zic nu americanu intreaba 'cat de sus' :))

        • ion ciucurete
          16 martie, 20:01. ion ciucurete

          @LOL De unde scoti aceste tampenii. Cand a ramas Europa in frig din cauza lui Putin ? Probabil ca asa doresti tu, numai ca rusii au nevoie de banii occidentalilor. Rusii au vrut sa pedepseasca Ucraina asa cum a pedepsit Romania. Nu te mai lauda cu rusii si chinezii,ca te inseli baiatule.

        • a
          26 martie, 21:18. a

          Bai dar prost esti! Armata chineza are doar 200,000 de SOLDATI mai mult decat armata US. Diferenta de tehnologie si experienta e........Cere-te prost!

        • Abu Hassan
          4 mai, 00:36. Abu Hassan

          Ma tem ca LOL care dreptate cel putin in legatura cu banii Chinei... Cu Putin nu stiu si nici nu conteaza...

          Dar sa spuna un destept ca \"China e total dependenta de banutii din SUA si EU\" asta e o tampenie mare. Mai cititi stirile de genul \"Chinezii cumpara Europa\"... SUA e datoare vanduta deja...

        • A4_magyar
          5 mai, 20:03. A4_magyar

          Fratilor incercati sa mai cititi ..mai ususrel cu Europa moarta de frig. Rusia si germania au prin marea baltica conducta direkta de gaz. MAi sant conductele prin letoni si prin finlandezi. Mai exista nord stream de la norvegieni britanici spre Austria. Ungaria are rezervoarele artificiale facute sa reziste 198 de zile la consum mediu de 20 milionae m3 pe zi..........unii invata din aceste \" certuri ruso ucrainien\" altii cumpara gaze de la rusi la pretul zilnic.......

      • maria
        27 martie, 14:38. maria

        kaki copilule, armamentul chinei si rusiei nu-l neglijeaza nici macar americanii. Daca \"popoul ales\" vede (dar nu stie) altfel lucrurile, atunci este alta povestire.... Este chestie de haham....

    • cainedebalta
      15 martie, 07:25. cainedebalta

      Tin sa[ti amintesc ca atunci cand SUA a atacat Iraq-ul se impotriveau Rusia, China, Franta si Germania primele 3 avand drept de veto la ONU.......

  • yyyyyy
    6 martie, 09:16. yyyyyy

    de ce AIEA nu inspecteaza instalatiile israeliene? si de ce acest stat nu isi declara arsenalul nuclear? de ce nu semneaza Tratatul de Neproliferare Nucleara?

    In momentul in care Israelul va afirma clar ca detine 200-400 incarcaturi nucleare plus vectorii aferenti atunci intreaga lume va stii un adevar si nimeni nu isi va mai face iluzii ca acest stat ar putea fi atacat fara concesinte catastrofale! Aviz amatorilor: Iran, Rusia, RP Chineza, Pakistan, etc.....

    De astfel AIEA ar trebui sa spuna clar cum si a realizat Israelul arsenalul nuclear? Singur? Ajutat? Proiectul Manhattan?

    Pina nu vom stii exact lumea sta sub semnul santajului !!!

  • flori pop
    5 martie, 15:27. flori pop

    cat despre Israel, trebuie sa studiem Biblia ca sa-i cunoastem istoria, trecutul si promisiunile facute de Dumezeul adevarat, Iehova, descoperit mai intai lor, apoi noua, neamurilor.
    Va invit sa studiati atat Biblia, cat si istoria, iar daca o sa mai gasiti un popor disparut pentru 2000 de ani din teritoriul lor si readus pe acelasi teritoriu dupa circa 2000 de ani, sa-l punem in rand cu Israel.
    Sa nu ne ofensam unii pe altii daca vom gasi acest miracol doar cu acest popor iubit de Dumnezeu-Iehova, mai degraba sa ne rugam pentru pacea Ierusalimului, ca apoi sa vina si la noi. Psalmul 122:6

    • columbianu'
      5 martie, 19:17. columbianu'

      Florico ... o luasi razna ... despre care teritoriu vorbesti?
      Ala facut cadou de britanici ... dupa ce evreii i-au convins pe americani sa intre in razboi alaturi de englezi... de al 2-lea razboi mondial vorbesc ...
      Respectuos te rog sa mergi linistita la culcare ... :-))))

      • flori pop
        5 martie, 19:54. flori pop

        si inainte de a fi ai britanicilor, a cui era?
        Nu te supara te rog, acest teritoriu este al lor, din contra, au inca de obtinut!

        • @flori pop
          6 martie, 00:45. @flori pop

          Florico, dar inainte ca evreii sa intre pe aceste teritorii, ale cui au fost? Ca si ei au furat pamanturile altora. Si pe de alta parte, daca sa-u raspandit prin lume ca tiganii facand specula cu bani timp de 2000 de ani, dupa 2000 de ani nu mai au nici un drept moral sau legal sa pretinda ca au fost teritoriile lor (furate si alea acum 2500 de ani de la altii). Cam asta e cu \"legitimitatea\" evreilor in acea zona. Daca insa consideri ca evreii au dreptate, atunci in logica ta si noi ar trebui sa-i alungam pe unguri. Ceea ce moral, nu e cazul. Ce a fost, a fost, sunt oase roase deja. Nu dezgropam acuma mortii. Sa faca si evreii la fel.

        • Shoshone
          9 martie, 16:36. Shoshone

          Retardule, dar dupa tine al cui e teritoriul acela?

        • maria
          27 martie, 14:42. maria

          al palestinienilor florico mama, al palestinienilor, ucisi sistematic de popoul ales

    • jsr
      8 martie, 14:14. jsr

      Flori ,vorbesti baloane......vezi ca arzi mancarea si ti-o iei cand vine al tau de la munca

    • birlic
      12 martie, 20:58. birlic

      Biblia la care te referi (vechiul testament) a fost scrisa de evrei. E de fapt o istorie mai mult sau mai putin adevarata a poporului evreu, foarte alterata de timpul cand a fost scrisa, mult dupa evenimentele petrecute. Ce au facut ei e simplu, orice se intampla spuneau ca e voia lui Dumnezeu pentru ca era in favoarea lor, inclusiv partea cu \"pamant promis de Dumnezeu evreilor\" si pe care l-au latit cu o barbarie demna de Atila sau Gingis Han, bineinteles cu acordul lui Dumnezeu; mai citeste un pic vremurile marelui lor rege David.

    • sefu
      13 martie, 15:40. sefu

      Flori,dupa ce termini cu ciorba si psalmii treci si continua sa 'studiezi' biblia ca te ratacisi pe unde nu trebuie...Hai nu mai gandii si treci la studiu...!!! Auzi ma frate ...psalmii..!!!

    • maracine
      28 martie, 06:33. maracine

      baaah kkakanarilooor de comunisti imputiti ai lui basescu, ce material explicit am scris sa ma cenzurati ? Vreti voi sa cititi si daca va convine i-i dati drumul ? Mhuistiloooor!!!

    • mario
      11 aprilie, 00:35. mario

      corect

  • tractoristu
    3 martie, 04:41. tractoristu

    eu stiu de ce , minca-v-as !
    De sanky !

    • liviu
      8 martie, 15:29. liviu

      Motivul real este cel al embargoului chinez asupra livrarii de pampersi catre Izrael.

    • Eu
      14 martie, 20:18. Eu

      Mai pruna... mai TACI.

  • constantin milea sandu
    2 martie, 21:46. constantin milea sandu

    Ajunsi in faza finala a istoriei unei mari inselatorii umane, sau daca vreti in faza de implementare a fenomenului de globalizare a lucrurilor si de noua tribalizare a persoanelor intr-un singur Guvern Mondiala, problema care se pune acum nu mai e „ cine trage primul cu Torpila lui Saharov„ sau „ daca misca cineva, trag - daca trage cineva, misc ” , sau „ e timpul sa discutam la Masa rotunda despre inventarea altor ecuatii cu trei necunoscute de genul: probleme- reactii- solutii ”. Problema care se pune acum este urgenta vindecarea economica si culturala a intregii omeniri prin aplicarea tehnicii de emitere de unda genetica cu celula Stem, pentru a putea salva Planeta de la iminenta ei autodistrugere.

    • mail
      3 martie, 02:44. mail

      corect

      • Dumitru
        3 martie, 15:46. Dumitru

        Eu cred ca religiile nu au nici o relevanta materiala. Asta e un lucru pe care ar putea sa-l inteleaga si cu care ar putea sa fi de acord oricine. O religie se caracterizeaza prin neimpunerea ei.
        Puterea este un atribut strict material, determinat de necesitati organizatorice.
        Puterea devine in mod automat rea (cu valoare spirituala) atunci cand isi atribuie si calitatea de religie.

        Avand in vedere problemele cu care se confrunta planeta, un sistem organizatoric mondial chiar nu-si are rostul. In mod penibil, in acelasi timp se actioneaza spre atomizarea societatii pana la nivel de individ. Un fel de prin noi insine extremist.

        Rautatea lumii se arata de fiecare data prin nimicnicia si prin prostia ei fara margini. Nimic nu e desavarsit, pana cand nu se arata asta in mod deosebit.
        Cum sa ai atata putere tehnologica si sa mori de foame?!
        Cum sa nu intelegi un lucru atat de simplu ca prin sterilizare se poate rezolva suprapopularea planetei?!
        Cum sa traiesti intr-o Democratie, sa ai puterea sa alegi pe cine vrei tu, si sa alegi niste \"conducatori\" asa de rai?!

      • Dumitru
        3 martie, 15:54. Dumitru

        Scuze. Raspunsul meu e la ce a spus dl. Constantin.

    • unu din uk
      6 mai, 13:55. unu din uk

      Probleme sunt,reactiile trebuie gindite ,in asa fel incit solutiile sa fie benefice intregii planete si intregii omeniri,asta e unul din avantajele asa zisei globalizari.

  • constantin milea sandu
    2 martie, 21:45. constantin milea sandu

    Trebuie sa intelegem odata cu totii ca, dincolo de Bariera atomilor multimii nu mai e nimic de initiat, de jurat, de negociat, de vandut sau de omorat, pentru simplul fapt ca, intr-o conflagratie atomica, nu mai scapa nimeni teafar de pe aceasta Planeta. Si alta Planeta de rezerva decat aceasta de sticla a Internetului inca nu avem sa transportam fizic 7 miliarde de oameni, sau macar 1% din ei. Putem insa sa-i transporta spiritual, prin Arta-transformarii, intr-o Piramida din sticla la nivel energetc informational. Despre acesta trasportare spirituala prin Arta-transformarii incerc eu acum sa va conving prin aceasta scrisoare ca este posibila.

  • constantin milea sandu
    2 martie, 21:26. constantin milea sandu

    Conflictul dintre Iran si Israel, ajuns acum la apogeu, poate sa sparga in orce clipa Bariera atomilor multimii si sa schimbe parcursul istoriei acestei Planete pe o traictorie de neimaginat.
    Romania, UE, Israelul, USA, sunt prinse deja in ceea ce savantii ocultisti numesc „ cursa de soareci”, acea gaura neagra intelectuala a unei utopii care isi are esenta in „ Paradisul prin distrugere” si care functioneaza pe principiul potrivit caruia e posibil sa elimini 99% din cei sapte miliarde de oameni pentru a salva 1% din restul de 70 de miloane, ascunsi prin buncare sau, ca printr-o minune, ramasi supravetuitori pe o planeta locuita de fantome si libarci.

  • aabb
    2 martie, 20:07. aabb

    israel === stat terorist

    • Mona
      6 martie, 04:58. Mona

      Sunteti niste islamisti-teroristi,deja cuibariti si aici! Ar trebui sa fim mai atenti ca astia au emigrat cu milioanele in Europa si de bine nu sunt!

    • Compilatorul
      10 martie, 17:37. Compilatorul

      JavaScript?

  • Dumitru
    2 martie, 01:02. Dumitru

    Love for Israel! Love for China! Din partea unui roman :)
    Popoarele cu care istoria a fost in mod evident cea mai nedreapta.

    • Re
      3 martie, 04:46. Re

      ”Popoarele cu care istoria a fost in mod evident cea mai nedreapta” ?!?!? Mă tem că nu știi ce vorbești.

  • Nick Zograful
    1 martie, 03:51. Nick Zograful

    Oftica evreilor este ca pe locul unde era templul lui Solomon este acum o moschee; lor ramanandu-le doar o bucata de zid de care se dau cu capul ca tampitii.
    Problema este ca inapoiatii mintali din America (evanghelistii) , cred ca Iisus nu se va intoarce pana cand nu se va reconstrui templul.
    Cel mai mare pericol pentru pacea mondiala provine de la acesti copii ai Satanei (evanghelistii) care cred ca Biblia este scrisa de Iehova.
    Iehova este numele deghizat al Satanei care va facut lumea asa cum este si pe care se pregateste acum sa o distruga
    Parintii bisericii au facut prostia de a amesteca invatamintele lui Christos cu idioteniile din Biblie si de aici tragedia Europei.
    Crede-ti in Iisus, aruncati Biblia la gunoi si mai aveti o sansa la salvare.

    • mezinu USA
      1 martie, 15:20. mezinu USA

      ma.ta se da cu capul de zid boule
      ai fost vreodata sa vezi rugaciunile la zidul de vest? nimeni nu se da cu capul de nici un zid
      Tu esti Satana inapoiat mintal
      nu exista nici un Isus sau Christos
      Numele lui a fost Joshua

      • mortăciunea_mezinu_usa
        3 martie, 15:22. mortăciunea_mezinu_usa

        @mezinu_usa Marș_javră_împuțită_ce_ești.

      • columbianu'
        5 martie, 19:23. columbianu'

        mezinule ... ce reactii aiurea ai ... de ce iti este greu sa recunoasti ca aia de cam dau cu capul de zid ... sau ma rog ... poate se dau din greseala dupa ce ametesc ... :-)))

      • maria
        27 martie, 14:49. maria

        ai fost vreodata la o clinica de dilimandrosi sa-i vezi cum se dau si ei cu capul de zid, sau cum si-l balangane? Parca am mai vazut undeva, prin ceva asezaminte religioase astfel de miscari...

  • Joaquin Murieta
    29 februarie, 17:52. Joaquin Murieta

    Cine urmeaza dupa Iran ? Cernavoda ? Centrala Cernobal a explodat pentru ca a fost nevoita sa testeze ce ar pati daca ar fi atacata de avioanele Evreiesti. Germania a renuntat la energia nucleara foarte sigura acolo de teama avioanelor Evreiesti. Franta a facut teste similare cu cel de la Cernobal dar incheiate cu succes. Testele au revelat vulnerabilitatea centralelor Franceze in fata avioanelor Evreiesti. Centralele existente au fost fortificate cat a fost posibil si noile centrale vor fi construite la cel putin 250 m sub pamant. Nici Franta nici Germania nu contesta dreptul Evreilor de a trai in pace in Israel. De ce trebue lumea intreaga sa tremure de frica acestor teroristi ? Dreptul de a trai in pace in Israel nu ar trebui sa includa si dreptul de a avea o aviatie militara, platita de SUA, care poate ataca tari nevecine Israelului unele: Franta, Germania, Ucraina, etc. chiar foarte departe de Israel. Crimele Mosadului nu se limiteaza la fizicienii Iranieni. Menahim Beghin a folosit Mosadul pentru a il assasina pe Konrad Adenauer. Politia Germana a reusit sa dezamorseze bomba dar un politist a murit ranit de bomba. Atat actualul presedinte cat si actualul prim-ministru al Israelului au planuit si realizat assasinarea lui Itzic Rabin. Shimon Peres a spus ca trebue folosite \"orice metode\" pentru a-l indeparta de la putere pe Rabin. A incercat de trei ori prin \"metode democratice\" si a patra oara a folosit \"alte metode\" si a reusit. Rabin stia ca va fi assasinat si a spus: Nu stiu cin va trage dar indiferent cine va trage vinovat e Bibi ( Netaniahu )

    • CD
      10 martie, 01:49. CD

      Ai inteles? N-ai inteles ! :))))))

  • GICA CONTRA
    29 februarie, 01:25. GICA CONTRA

    Am citit cu atentie articolul si comentariile. SInt de parere ca sint departe de realitate si scrise sub imperiul instinctului nu al ratiunii. Media furajeaza si testeaza opinia publica. Recent Rusia a anunatat ca daca Israelul va ataca Iranul urmarile vor fi catastrofale si ei nu vor permite asa ceva. Rusia care are si drept de veto in SIRIA loc unde nu poate fi atacata de fortele NATO etc. Ca ceva se va intimpla m-a facut sa judec si faptul ca UNGUREANU / MELESCANu pusi in niste functii cheie ei fiind oamenii americii si ai mossadului (Melescanu dupa sotia evreica si stiut acest fapt) apoi vizita de urgenta a lui Basescu la ANkara plus preocuparea de a cumpara avioanele de lupta americane ma face sa cred ca scenariul este deja pus la punct. Europa refuza importurile de petrol. PReturile la petrola au inceput sa creasca si se rasfring la buzunarele consumatorilor. Categoric ca pot avea loc inscenari pentru a-i incrimina pe persani. Categoric ca tineretul iranian este de partea fortelor externe fiind saturati sa traiasca ca intr-o inchisoare. Apoi sint si entuziasmati de lupta celor state arabe de a scapa de dictatori. Deci potentialul unui razboi civil paote apare din clipa in clipa acolo si cred ca va fi scenariul cel mai clar. Nu uitati ca un opozant cheie al acestui razboi, China, una din marile consumatoare de petron iranian a facut un pas inapoi si nu mai sustine IRanul - presiunea americana a lucrat corect. Rusii au interese majore in regiune si se vor opune. INsa eu nu cred in atacul direct al IRanului. Oameni de stiinta iranieni care lucrau la reactore in cercetarea nucleara au fost omoriti clar - in speta de mossad. INsa curind s-a ivit un alt pericol anume acela al Coreei de Nord care pare a fi o implicare ascunsa a Chinei. Ei au forta nucleara pusa la punct atit de China cit si de oamenii de stiinta cumparati in aur din fosta URSS. Situatia se incarca foarte clar. Rusia a dorit inlocuirea luI Basescu clar. De aici si nebunia slugilor sovietelor din tara unde un Patriciu, Tariceanu, SR. ROSca, Iulian Vlad, Voiculescu , Iliescu si toata pleiada psd-ista doreau sa ii cinte prohodul lui Basescu. Romanul de rind nu stie multe si se va dovedi in timp cine si-a iubit tara si i-a dorit binele si cine nu. NU este usor sa lupti impotriva tuturor plus al unei populatii cu probleme de neuroni care se lasa vinduti de doi mici si o bere. Dar sint si cei care gindesc si nu au pus botul la teatrul margaretei facut de opozitie. Cam atit am dorit sa va spun si sper sa nu se ajunga la vreun razboi ca va fi vai si amar pentru toti. Nu uitati ca in Israel este mormintul sfint. Si a fi atacat de musulmani poate creia o furie imensa care ar duce la distrugearea totala ala cestei tari - chiar si Rusia ar pune botul fiind un bastion al ortodoxiei. Deci iata un scenariu... pe linga alte mii.

    • Vasile
      29 februarie, 01:41. Vasile

      Ce tot il pupi in kuur pe Bashescu ? De-acum il vinzi ca mare americanofil. Si asta e vindut rusilor, numai ca sta ascuns. Toti sint o apa si-un pamint proveniti din aceiasi mama, Securitatea.

      • El Che
        29 februarie, 08:06. El Che

        Scuze, comentariul era pt cel care a initiat pledoaria conspirativa si se semneaza \"Contra\"

    • El Che
      29 februarie, 07:52. El Che

      Hai ca te-ai bagat cam mult in seama.

  • un oarecare
    28 februarie, 19:02. un oarecare

    marea majoritate a celor care comenteaza impotriva Israelului, sunt niste ipocriti, orbi, nu pot intrezari realitatea, atat sub hegemonia asa zis evreiasca dar mai ales musulmana, nevestele si fetele cu basma in cap, cumparate pe o camila, comentarii, nu de genul acestora, ca ii ia gaia in lumea musulmana, libertate ioc, numai cu coranul sub brat, pai duceti-va voi in iran si injurati aiatolahul lui peste asa cum il injurati pe daniel patriarhul ca in secunda urmatoare va papa gaia, am lucrat si cu evrei si cu arabi in Israel, prefer sa fiu sclavul evreilor, decat scalvul inapoiatilor retardati mintal arabi

    • sss
      28 februarie, 23:09. sss

      bun raspuns, toti astia de folosesc tehnologia americana si in principal occidentala , sunt cu dreptatea arabilor in gura...niste inapoiati si ei ca si arabi...ce credeti ca numai arabii sunt inapoiati ?

      • El Che
        29 februarie, 08:07. El Che

        Retar..ule, care sunt arabii in toata ecuatia asta??

    • Corina
      6 martie, 00:17. Corina

      Unii romani care scriu aici comentarii habar n-au ce se petrece in culise, sunt niste orbi si niste inculti. Ma si mir ca asemenea prostanaci mai au si tupeul sa insulte pe unii care chiar vad adevarul si realitatea.
      Arabii cauta sa domine lumea si sa va supuna, iar cine le va sta in cale capul lor va sta acolo unde le stau picioarele. Romania a trecut prin fazele astea cu turcii musulmani, at picat la istorie, se vede...
      Israelul daca nu va ataca Iranul, atunci vom deveni sclavii islamistilor si va fi vai de capul nostru. S-a dus cu modul nostru de viata liber si fericit! S-a dus cu cultura si educatia. Singura carte pe care o vom citi va fi coranul, cartea unor dobitoci scrisa de un mare asa zis destept!

      • adriaan
        24 martie, 19:34. adriaan

        imi place comentariul....mai bine cu evreii in barca..in plus e si destepti si plini de idei..

  • Orwell
    26 februarie, 22:30. Orwell

    Israelul va santaja USA in toamna spre sfarsitul alegerilor atacand Iranul ,in asa fel incat sa -si arate adevarata putere PE CARE O ARE ASUPRA USA!!

    Asa va fortza mana lui Obamby ,stiindu -se ca nazistii-sionisti republicani deja sprijina Izdrakelul pana n panzele albe.

    • Orwell
      26 februarie, 23:14. Orwell

      Din pacate alta- i Teoria:

      Antisemitii(intre care nu ma numar) considera ca atunci in Rai ,Diavolul nu s a oprit in a i inmna marul Evei -s a corcit cu ea si asa s a nascut Poporul Evreu!!

      Dintre Diavol si Eva!!

      Intre Adam si Eva ,plus incestul de rigoare Cain ..Umanitatea..

      Crestinismul?

      Dumnezeu a incalcat a 10 porunca:

      Sa nu tanjesti la nevasta altuia ,atunci cand a insarcinat -o pe Maria cu Iiisus,ea fiind casatorita cu Iosef ,nu??
      Dumnezeu si a incalcat propriile Porunci..


      Ca si USA de altfel..

      Evreii au valoare ca si popor exact ca si palestinienii ..in rest este o poveste frumoasa si Tora si Talmudul si Biblia si Coranul.


      Cu evreii va exista un sfarsit candva ...

      • PS
        26 februarie, 23:15. PS

        Ce cauta Sarpele Diavolul in Gradina Raiului?
        De ce i a permis Dumnezeu sa intre?
        Ce figura Dumnezeu asta...
        Parca ar lucra la CIA nsa ;mOSSAD

        • Eu
          14 martie, 20:06. Eu

          Pai tot Dumnezeu a aruncat serpalau in gradina raiului, cum a facut si cu Cleoapatra, a aruncat serpalau'n templu si i-a zis : Ia fa si punel la tztza.

      • Bunul Dumnezeu a gresit si cu tine
        26 februarie, 23:51. Bunul Dumnezeu a gresit si cu tine

        Cind te-a gasit o baba chioara lepadat in privata din fdul curtii si dintr-un avorton te-a spalat de mizerie si te-a ajutat sa respiri, noroc ca era baba matoala si nu te-a simtzit ce miros pestilentzial emanai din clipa nasterii.

      • Orwell
        29 februarie, 08:27. Orwell

        Tin neaparat sa va divulg un secret:eu apartin de o minoritate,sunt tigan,doar pe jumatate,mama mea mi-a povestit ca a avut relatii sexuale cu un arab musulman(nu mai stie exact cum il chema,ceva Mahmud sau Ali Salami)Mama presupune ca arabul este tatal meu,dar nu este sigura ca in aceasi zi a avut relati sexuale cu mai multe nationalitati,pe vremuri conlocuitoare.dar nu conteaza,om sa fii.va amintesc doar ca fapt divers,va rog sa nu luati cele scrise de mine in nume de rau,cumva sangele meu tiganesc si sangele meu arabesc nu ma lasa sa tac.
        va cer intelegere,ma simt mai bine,sunt usurat.

    • Orwel uite o adresa utila,
      26 februarie, 23:43. Orwel uite o adresa utila,

      Sint convins ca nu ai mai fost demult. Incearca din nou, oricum ai putzine sanse de vindecare, dar potzi incerca. Vezi ca acum se numeste altfel:
      Spitalul clinic de psihiatrie Profesor Obregia ( fost 9 )
      Sos. Berceni nr. 10, Sector 4, 041914,
      Bucuresti, Oficiul postal 8
      alex_obregia@yahoo.com
      334.42.66 334.49.73 334.49.93 334.79.94 334.44.83 334.51.75
      Cu toate ca ai sanse EXTREM de mici, iti doresc insanatosire grabnica.
      Vezi ca la inceput vor veni doi domni in halate albe, nu fugi, nu sint nici evrei, nici americani, sint doctori din Ro si incearca sa te faca bine.

  • Orwell
    26 februarie, 21:26. Orwell

    Ce se aude cu recunoasterea de catre UNO a unui Stat Palestinian ,Independent si Suveran??
    Daca Israelul are puterea (inafara de a fi poporul popoarelor) sa accepte un Drept la existenta a üpalestnienilor ca si popor le ar lua vantul din panze iranienilor ,cel putin pe de o parte.
    Aceasta superioritate aroganta ,avandu l in spate pe Uncle Sam ..insa ii depuncteaza urat ,plus armele nucleare care deja le poseda.
    Europa are mai multa experienta in pb evreilor ,de aceea evreii ii prostesc pe americani.

  • Se poate si mai bine
    26 februarie, 20:33. Se poate si mai bine

    Deci USA sunt insuficient de \"loial Israelului\" si nu sunt sclavii inca totali. Nu sunt destul de spalati pe creier, pot sa fie si mai sclavi de atat.

  • Orwell
    26 februarie, 20:19. Orwell

    Izdrakelul joaca la santaj.
    Sper ,imi doresc sa se faca o data ptr totdeauna ceva cu aceasta semitzie ,care numai ura ,vrajba ,razboaie a provocat de cand se gasesc pe fata pamantului.

    • Leung Chan
      26 februarie, 21:05. Leung Chan

      Numai chinezii ne pot salva si o vor face...in curind le vor putrezi ciolanele jidovesti prin plantatiile cu orez si opium.
      Haleluiah, slava lui Ying si Yang.

    • @orwel si @ Leustean ala chinezoi
      26 februarie, 22:07. @orwel si @ Leustean ala chinezoi

      Cite premii Nobel au evreii ?
      dar ciuhapii de arabetzi nespalatzi ?
      mai rahatzi cu ochi de Orwel si Leung Chan, ura si razboaiele au fost facute in primul rind de nazisti islamisti si comunisti, iar evreii si-au aparat tara de tiriturile arabesti SI AU CISTIGAT DE FIECARE DATA, iar voi puteti latra leprelor precum ciinii turbati la luna, Israelul va cistiga si de data asta in fata teroristikor islamisti de Iranieni, o tara in care mai exista sharia, o tara aflata in plin Ev Mediu, care este singura democratie reala de pe acolo, ia ginditi-va lingatori de koururi de arabetzi ?

      • Orwell
        26 februarie, 22:32. Orwell

        Evreii se organizeaza mafiot...nu ma mir ca maine sa vanda frigidere eschimosilor prin amendament UNO(USA)!!


        Esti prost ,stai jos!

        • nu te bucuri ca te-ai nascut viu, mai orwelash
          26 februarie, 23:47. nu te bucuri ca te-ai nascut viu, mai orwelash

          Dispari tu cu teoriile voastre de doi abi si cu creierii indobitociti de spirt medicinal si teorii de pe vremea cind spalai weceurile la Baneasa, hai marsh la bodega din coltz sa te vada totzi boschetarii ce dastept esti.kkt cu ochi minjiti de sloboz arabesc

      • Orwell@@orwel si @ Leustean ala chinezoi
        26 februarie, 22:50. Orwell@@orwel si @ Leustean ala chinezoi

        Da te ma dreacu..aia prevestita de Moshul Omida Moise?

        Dispari cu aberatiile ,nu aveti tara!!

        Prima voastra atestare in Egiptul Antic,este``ìsrael```:
        Ceea ce inseamna ``popor migrato``r ca si tiganii!!

        Dispari..

      • Orwell@@orwel si @ Leustean ala chinezoi
        26 februarie, 22:50. Orwell@@orwel si @ Leustean ala chinezoi

        Da te ma dreacu..aia prevestita de Moshul Omida Moise?

        Dispari cu aberatiile ,nu aveti tara!!

        Prima voastra atestare in Egiptul Antic,este``ìsrael```:
        Ceea ce inseamna ``popor migrator`` ca si tiganii!!

        Dispari..

        • ............
          26 februarie, 23:08. ............

          evz se misca greu ..vrea sa si discrediteze postacii?

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele