„Geoană poate candida la preşedinţie ca independent”

Autor: Mircea Marian, Ioana Lupea

Miron Mitrea crede că PSD riscă să stea în opoziţie trei, şapte ani şi că are nevoie atât de solidaritate, cât şi de reconstrucţie internă.

„Solidaritatea internă trebuie fie puternică, însă dacă va exista un grup care se va lega cu lanţurile de scaune şi va închide uşa, mi-e greu să văd cum o să reacţionăm. Când spun solidaritate, nu sunt fals. Nu vreau solidaritate pentru Mircea Geoană, Hrebenciuc, vreau solidaritate pentru PSD”, a declarat oponentul lui Geoană, care este de părere că partidul nu se poate rupe deocamdată de Ion Iliescu.


Ioana Lupea: Aţi spus că veţi candida la preşedinţia PSD dacă altcineva nu are curaj.
Miron Mitrea:
Există nişte echipe care recurg la metode de presiune, chiar la violenţe verbale şi fizice, ca să descurajeze posibilii concurenţi. Văzând ce am spus public, au încercat cu mine, să mă sperie. Sub o presiune de acest tip a unui coleg (Marian Vanghelie - n.a), am zis că da, dacă nu există alt om care să reziste intimidărilor. Au fost cazuri când oamenii s-au retras. Pe mine nu mă impresionează, vin din şantier, am lucrat pe vremea lui Ceauşescu, am văzut multe. În cazul în care nimeni nu are curaj sau nu rezistă, atunci voi candida eu.

I.L.: Cu Cristian Diaconescu, după întâlnirea de la restaurant, au încercat?
Nu este un om atât de slab pe cât îl consideră unii. E destul de rezistent la asemenea presiuni.

Mircea Marian: Aveţi o vulnerabilitate: procesul de la Înalta Curte de Justiţie şi Casaţie. Anticipez ce vă vor spune.

Da, îmi spun tot timpul. Nu am niciun fel de dubiu că un om la vârstă mea şi experienţa mea să fie lipsit de vulnerabilităţi. Veţi vedea că toţi cei care vor candida vor avea vulnerabilităţi.

M.M.: Procesul de la Înalta Curte nu v-ar încurca?
Mă încurcă foarte multe lucruri, dar mă şi descurcă altele.

I.L.: Care este atmosfera în partid în acest moment?
Oamenii încearcă să-şi revină din pierdere, dar nu suntem condamnaţi şi nu desfiinţăm partidul. O perioadă de opoziţie de 3-7 ani e mare, venim după o opoziţie dură. Ne vom reveni. Am postat pe blogul personal zece soluţii, un decalog al reconstrucţiei PSD. Primul punct: să rediscutam problema politică, ideologică.

I.L.: Aţi pierdut la limită.
Într-un concurs, când ieşi pe locul doi, nu mai contează.

M.M.: Urmează un congres.

Probabil în primăvară, Ion Iliescu a avansat o dată, în martie. Dacă aş privi din punct de vedere al jocului politic, aş spune „mâine”, dar nu merge aşa. Mai întâi dezbaterea internă şi după, congresul. Înainte de toate am să pun în discuţie cum arată PSDul astăzi. Uitându-mă la această cam panie, nu am lucrat în ea, am observat câteva lucruri, şi nu vorbesc doar de incompetenţa evidentă a lui Viorel Hrebenciuc.

Am pus în discuţie pe blogul meu un subiect despre nevoia de demnitate şi de mândrie. Mi s-a părut că nu pierdem demn. Am contestat alegerile, e un drept absolut normal, dar contează şi modul în care o faci. Am văzut şi ce a declarat Hrebenciuc, că am pierdut din cauza flăcării violete.

I.L.: PSD nu mai este partidul nr. 1, asta este o realitate.
Dureroasă, greu de acceptat pentru mine. Sunt pesedist din ´95 şi am lucrat ca să fiu în primul partid din România. Dar problema politică din România nu se rezolvă exprimând frustrările noastre personale.

Trebuie să acceptăm că există un învingător şi să ne comportăm că atare. Trebuie să venim ca opozanţi constructivi, nu să ne punem de-a latul. Trecem printr-o perioadă de criză. Să lăsăm ţara să respire şi să respirăm şi noi!

I.L.: Ce reproşaţi mai mult conducerii partidului?

În primul rând, lipsa de democraţie. Închistarea în care suntem, asta trebuie să se schimbe.

I.L.: Adică deciziile se iau într-un cerc restrâns, la care nu au acces organizaţiile.

Doar o parte au.

I.L.: Liviu Dragnea, de la Teleorman, are.

Dragnea are de 7-8 luni, înainte era el în afară. Este un joc: te ţin mult afară ca să-ţi doreşti să ajungi şi tu înăuntru.

I.L.: Ce rol vedeţi pentru Hrebenciuc şi Vanghelie în viitorul PSD?
De observatori. 

I.L.: Mircea Geoană mai poate candida la preşedinţia României în 2014?

Nu, poate ca independent.

I.L.: Marian Vanghelie v-a acuzat că sunteţi omul lui Traian Basescu. Când aţi discutat ultima oară cu el şi despre ce?

Anul trecut în ianuarie sau februarie, când se făcea guvernul.

I.L.: Nu credeţi că ar fi avantajat de o schimbare în PSD?
Nu, de ce să fie?

I.L.: Şi-ar putea crea o majoritate cu PSD.

u are nevoie.

I.L.: După congresul din martie, PSD va rămâne în opoziţie până la capăt?

Nu ştiu să vă răspund la întrebarea asta. Şi nu ştiu să spun acum ce va fi mai bine. Se va crea o majoritate fragilă, însă guvernul acesta va trece. Dar va începe să aibă probleme odată cu intrarea în chestiunile economice şi sociale care vor fi majore anul viitor. Majoritatea va încerca să rezolve problemele cât mai favorabil politic, opoziţia va sublinia probleme economice şi sociale majore, câştigând un avantaj electoral.

I.L.: Propuneţi o schimbare pentru reconstrucţia PSD. Cine vă este alături?

Lăsaţi-i pe ei vorbească.

I.L.: Ioan Rus este?

Nu am discutat cu el pe această platformă.

I.L.: Dar cu cine aţi discutat? Cine e ideologul?
Eu am conceput-o.

I.L.: Adversarii dv. spun că e o formă de răzbunare.
Pentru că scriu despre partid? Poate scriu şi ei, poate mai citesc, îi ajută. Ştiu că multă lume are impresia că „Manivelă” nu poate gândi.

I.L.: Sunteţi răzbunător?
Sunt credincios, nu sunt răzbunător. Dar nu sunt făcut din piatră.

CLARIFICĂRI IDEOLOGICE

„PSD nu a avut niciodată muncitorimea lângă el”

M.M.: Aţi spus că e nevoie de o clarificare ideologică.

Discuţia ideologică nu este interesantă pentru oameni. Dar, dacă discutăm măsurile pe care urmează să le propunem, atunci oamenii vor ţine seama de ceea ce reprezinţi. Nu am nimic împotriva taxei unice în ceea ce priveşte afacerile, dar taxa unică pe salarii mi se pare incorectă. Europa socială are o taxă unică, TVA, dar la venituri pentru cei care câştigă mai puţin, vine cu o taxă mai mică, şi cu o taxă unică pentru cei care câştigă mai mult.

I.L.: Mircea Geoană propunea, în campania electorală, crearea unor monopoluri.

Ceea ce diferenţiază socialdemocraţia de socialism este modul în care văd proprietatea şi economia. Social-democraţii au spus că regula e proprietatea privată, cu instrumente de reglementare a pieţei, mai ales pentru obţinerea unei justiţii sociale, şi au venit cu soluţii pentru piaţa muncii şi protecţia consumatorului. Uitaţi-vă la sănătate sau la învăţământ, aceleaşi soluţii le vedem mereu la toţi. Trebuie să ne aplicăm programul: îl scriem şi nu-l mai citeşte nimeni.

I.L.: Ce înţelegeţi prin reforma PSD?
Noi, politicieni, suntem departe de ce se întâmplă în ţară. Mă uitam la acei tineri frumoşi care au organizat flash-moburile din Bucureşti, în memoria lui Michael Jackson, şi mi-am dat seama că nu-i înţeleg. E un şoc, eşti de atât timp politician şi dintr-o dată realizezi că există o parte din populaţie pe care nu o înţelegi, care manifestă solidaritate faţă de o idee care o atinge.

M.M.: Credeţi că-i veţi atrage pe tinerii de stânga?

Ei sunt de stânga. Noi trebuie să vedem ce fel de partid suntem. Suntem nişte găşti care se luptă între ele, cine pe cine să voteze ca să pună mâna pe conducerea partidului? Schimbarea societăţii este permanentă, iar noi, politicienii, ar trebui să înţelegem şi să răspundem. Am avut în trecut discuţii cu grupul de la Cluj, în care eu le spuneam că nu putem renunţa la cei pe care-i reprezentăm. Putem vedea cât electorat de stânga vrea altceva şi să întindem mâna şi către ei. A fost adus în discuţie faptul că PSD pierde în Ardeal. Nu câştigăm pentru că nu spunem nimic pentru ardeleni. Reuşisem la un moment dat, în 2000, cu un mesaj social muncitoresc puternic pentru regiunile industriale de acolo. Surprinzător pentru un partid ca PSD, noi nu am avut niciodată muncitorimea cu noi. Am avut pensionarii şi cu ei am rămas.

I.L.: PSD nu promovează nici cele trei mari curente ale stângii moderne - feminismul, corectitudinea politică şi ecologismul.

Nu-mi cereţi răspunsuri la toate aspectele. Nu avem o poziţie clară nici în privinţa migraţiei forţei de muncă în interiorul şi în afara ţării sau a importului de mână de lucru.

I.L.: Traian Băsescu a produs un raport privind riscurile sociale şi demografice. De ce nu a făcut PSD un astfel de raport?

Cu cine, cu Vanghelie, cu Hrebenciuc? Pe vremea când Ion Iliescu era activ, discutam aceste chestiuni.

M.M.: Reformă cu Ion Iliescu? Ioan Rus spunea că nu.
Este un subiect delicat, Ion Iliescu a fost preşedinte 10 ani, în mod cert există o reacţie anti-Iliescu, dar există şi o reacţie pro-Iliescu. Nu cred că putem face o reconstrucţie a partidului nostru, tăind ceea ce reprezintă legăturile noastre cu istoria lui.


„TANDREŢE”. Miron Mitrea crede că Viorel Hrebenciuc mai poate fi cel mult observator în PSD
Foto: Agerpres


ETERNUL SOV

„Eu sunt pescar, Vîntu e pescar, ne ştim din Deltă”


M.M.: Dacă eraţi candidat, vă duceaţi la Sorin Ovidiu Vîntu cu o seară înainte de alegeri?

Nu ştiu motivul care l-a făcut pe Mircea Geoană să meargă acolo.

M.M.: Ce părere aveţi de teoria acesta conspiraţionistă: SOV l-a chemat pe Geoană în acea seară ştiind că se va auzi.
Nu cred că Mircea Geoană a pierdut pentru că s-a dus la Sorin Ovidiu Vîntu, ci pentru modul în care a gestionat această vizită. A fost greşit că a făcut-o, dar a şi gestionat-o îngrozitor.

M.M.: Dumneavoastră îl ştiţi pe Vîntu? Vă duceaţi pe la el?
Îl ştiu. Mă duceam când nu erau probleme dificile, interpretabile. Sorin este un tip care are probleme cu amândouă picioarele şi se deplasează greu. Vorbim la telefon câteodată. Eu sunt pescar, el e pescar, ne ştim din Deltă.

I.L.: Cine l-a sfătuit pe Mircea Geoană să se ducă la Timişoara?

Flacăra neagră. A fost o gafă politică. Am condus partidul acesta în campanie de foarte multe ori şi am spus întotdeauna ca avem o problemă care nu poate fi rezolvată în această generaţie. Sunt ardelean, înţeleg mentalităţile. Am făcut mitinguri, dar nu m-am dus în Piaţa Operei şi nu am încercat să invoc spiritul lui Corneliu Coposu.

CE SPUNE DESPRE...




PLECĂRI, REVENIRI

„Nu vreau solidaritate pentru Geoană şi Hrebenciuc, vreau solidaritate pentru PSD”

I.L.: Este posibil ca PSD, date fiind frustrările acumulate, să ajungă la ruptură?

Sper să nu. Solidaritatea internă trebuie fie puternică, însă dacă va exista un grup care se va lega cu lanţurile de scaune şi va închide uşa, mi-e greu să văd cum o să reacţionăm. Când spun solidaritate, nu sunt fals. Nu vreau solidaritate pentru Mircea Geoană, Hrebenciuc, vreau solidaritate pentru PSD.

M.M.: Oprescu se întoarce?

El a declarat că este independent, a candidat ca independent, nu vrea să-şi dezamăgească electoratul. Sigur că este nemulţumit că partidul în care a muncit 15 ani nu are forma pe care şi-ar fi dorit-o şi că încearcă să se pregatescă de următoarea candidatură, dacă se va hotărî, tot ca independent. L-am auzit spunând că nu exclude să se întoarcă în partid, dacă partidul va căpăta o formă pe care el şi-o doreşte.

M.M.: A pierdut rău prezidenţialele.

În alegeri cu o asemenea încărcătură emoţională există un vot util care pleacă de la cel care pare să nu aibă şanse. El a căzut cu zece procente. Am făcut o analiză şi am văzut că, în prima săptămână, a făcut 14%. Am spus că există două drumuri. Unul către turul al doilea, mâncând din voturile lui Geoană şi cu riscul să-l introducă în finală pe Antonescu. Sau drumul probabil, să arunce voturile în traista lui Geoană.

M.M.: Gabriel Oprea, Nicolicea, puteţi să-i mai recuperaţi?

Au plecat, nu mai ai cum să-i ţii. Mie îmi este teamă de acestă luare la bucată a unor oameni din PSD.

M.M.: Deschideţi uşa să se reîntoarcă cei care au fost daţi afară pe ultimul an al mandatului lui Geoană?

Unii da, unii nu. Unii vor vrea să se întoarcă, alţii nu. Eu cred că uşa trebuie deschisă, dar nu fără condiţii.


SCHIMBARE. Miron Mitrea a explicat în redacţia EVZ că Ion Iliescu reprezintă un trecut de care PSD nu se poate rupe
Fotografii: Adrian Scutariu

 

Spune-ţi părerea!

  • Dan
    5 ianuarie, 19:21. Dan

    Un PSD cu Diaconescu, Rus, cu ceva decupaje din Ponta, Nastase, Mitrea si nimic din Pinkrenciuc, Van Ghele si cu ... de povara dar cu zabala ca Mazare sau baiatul de la Vrancea? Ar fi o schimbare la fata? Ah! si cu Iliescu "presedinte de onoare NEJUCATOR"!

  • Sibyl Transilvan
    28 decembrie, 22:14. Sibyl Transilvan

    Geoana,delapidator al RO in conspiratie cu orice straini,ex Racolta si Barba,dar si cu dusmani ai RO ,se situeaza in afara natiei RO !Mefin,etc.... Si-ar da demisia din orice functie publica/politica ,daca ar avea minimum de bun simt .Este o persoana in mod rusinos negativa !

  • Sibyl Transilvan
    27 decembrie, 08:10. Sibyl Transilvan

    Niciodata n-au aparut in RO, in varful vreunui partid mai important , niste elemente de valoare mai negativa ca M Geoana si Cr. Antonescu ! Dece nu se retrag ?Pca sunt malifici profitori cameleoni social-politici, ! Fiindca n -au inteligenta ,etica/ bunul simt native , educatia necesara ,sine qua non! ,ce se afla in domeniul pozitiv la care dansii nu au acces! Dece?Fiindca aj gandirea limitata, cu masca de patrioti , sfidand dupa interes principii elementare etico-sociale! ! Sunt tipul de intelectuali profitori,cu diplome obtinute usor in RO si extern,, mai rau ca orice vanghelii ori becali de pe pe linia zero! Asta si din cauza ca ,"sita" prin care se (dis)cerne valoarea social-politica/intelectuala este prea rara !

  • Sibyl Transilvan
    26 decembrie, 21:15. Sibyl Transilvan

    Parerea mea e sa perseveram.Ne mai si inselam ref la cenzura !Mai sunt si greseli....!Go ahead with EVZ !! Pe el l-avem ! Cu el defilam !(nu-mi apartine expresia ci unui domn Lazlea ,fost la Rapid !"Astia-i avem ! Cu ei defilam !"

  • Sibyl Transilvan
    26 decembrie, 21:02. Sibyl Transilvan

    Mai se indoieste cineva ca M.Geoana si-a aratat adevarata fata de ambitios,ce face pe patriotul si onestul dar de fapt este tradator si jefuitor al averii RO ,unit cu escroci josnici ?Date clare publicate recent !l-au demascat !Realizari pt RO nu are si nici in vreo profesiune !Numai demiterea /interzicerea sa din orice pozitie sociala/publica este solutia cu el!Cu caracterul sau nu -si da demisia si nu se retrage singur !Cu cel ca el vrea PSD sa se reformeze?

  • cara-jale
    21 decembrie, 10:48. cara-jale

    Mitrea e si el, ca (mai) toti pesedistii un crocodil infometat, bagat pana in gat in tot felul de afaceri cu iz penal (imi vine acum in minte un alt "greu" pesedist, la fel de hulpav, Dan Ioan Popescu, prin ce ape tulburi se mai scalda acest predator ex-pesedist? S-a dat la fund in cautarea altor prazi? Parca era in partidul de 0.1%, P.C., al rechinului-sef Felix-Voiculescu!).Mitrea totusi, nu e obraznic si tupeist ca Ponta, Banicioiu, Nica, Mazare (nu ca madam Norica sau musiu Ghise de la PNL ar fi mai prejos!). Ati observat ce tupeu desantat afiseaza si dupa 6 decembrie Ponta, Banicioiu et comp. Alegerile nu le-au pierdut, gura nu le miroase!

  • romeo
    19 decembrie, 11:21. romeo

    In urma cu 20 de minute am transmis un comentariu ref. la asa zisul ziarist Mircea Marian. AM FOST CEZURAT DIN NOU. ESTE ULtIMA DATA CIND MAI CITESC SAU ACCESEZ PE NET ACEST "ZIAR"! Sinteti toti niste mercenari ca sa nu folosesc cuvintul lui Basescu!

  • romeo
    19 decembrie, 10:55. romeo

    Mitrea are multa dreptate in ceea ce spune dar moralitatea lui este sub un mare semn de intrebare. Nu este departe de a lui Vanghelie sau Herebenciuc dar mult mai abil si neprostanac ca Geoana. Se vede clar ca isi face campanie pentu presedentia psd.

  • Pesticidul
    18 decembrie, 17:50. Pesticidul

    Dupa mariajul scurt cu Antonescu, tinara Prostanaca se trezeste "independenta" si in concubinaj cu "marele Zero" - brancardieru' Oprescu - "independant" si el... Ha-ha-ha...cu atitzia "independentzi" si atitea "mariaje" esuate "politika" rrromaneasca se va face "pe centura".

  • AvizPsihologic RO
    18 decembrie, 13:38. AvizPsihologic RO

    Gata m-am saturat de astia! AvizPsihologic RO ma ajuta sa-mi iau permis de port arma.

  • Gogu Arheologu
    18 decembrie, 13:26. Gogu Arheologu

    Vrajeala. In pesede este multa tiganie. Poti sa-l redenumesti PPM (partidul patronilor mediocri) fara sa gresesti. Un individ cu saculetzul plin ar putea sa preia conducerea lui in 5 zile. Plin cu oo vreau sa zic :)

  • Livia
    18 decembrie, 11:58. Livia

    Este PSD urmasul PCR???Este PSD un partid comunist???Pai haideti sa citim impreuna urmatorul citat si sa ne amintim ale cui sunt metodele...."Miron Mitrea: Exista niste echipe care recurg la metode de presiune, chiar la violente verbale si fizice, ca sa descurajeze posibilii concurenti. Vazand ce am spus public, au incercat cu mine, sa ma sperie. "

  • I. V. Stalin
    18 decembrie, 11:17. I. V. Stalin

    Doar o fuziune legalizata, PSD-PNL, ar evita riscul disparitiei celor doua partide de opozitie din parlamentul Romanesc.

  • Ricardo
    18 decembrie, 11:01. Ricardo

    Romania are nevoie de un partid de stanga adevarat.PSD nu mai reprezinta clasa muncitoare, pentru ca : 1. clasa muncitoare a cam disparut(vorbesc de muncitorii industriali) pentru ca ,evident, nu prea mai avem industrie 2.La conducere nu este niciun om care sa creada sincer in social-democratie, sunt numai imbogatiti ai tranzitiei, populisti si demagogi.Astia din urma se folosesc de lumpenproletariatul de la orase si sate pentru a castiga voturi.Dar aceasta saracime poate fi cumparata cu o galeata de plastic si o punga cu faina...de catre oricine nu numai de ei, deci sa nu mai mizeze in viitor pe aceasta patura sociala.Un partid adevarat de stanga trebuie sa reprezinte salariatii,mai ales pe cei care lucreaza la privat, pentru ca sindicatele nu exista in aceasta zona si oamenii nu sunt reprezentati in momentul de fata de nimeni

  • xl5
    18 decembrie, 10:38. xl5

    ...este cu mult deasupra lui geoana...in rest este treaba lor ce fac in psd.

  • Urban
    18 decembrie, 10:35. Urban

    A ratat tot.Locul sau va fi disputat cat de curand intre Mitrea si Cristian Diaconescu."Uitand" de trecut amundoi sunt buni dar parca Mitrea ar fi cel mai bun ca sa conduca un partid de crocodili(cum bine spunea cineva) ca PSD-ul.

  • Geta
    18 decembrie, 10:27. Geta

    Am observat ca va sunt dragi: feminismul, corectitudinea politica si ecologismul. Cand esti tanar si inteligent esti tentat de asa ceva, dar... cu varsta iti dai sema ce mare cacialma sunt aceste curente despre care aduceti vorba. Cu ele se urmareste cu totul altceva decat pare la prima vedere, si tinerii bine intentionati, dar liber cugetatori, ajung sa fie luati de acest val. Am vazut ca, apropo de "corectitudinea politica" probabil, va deranjeaza icoanele din scoli, aveti preocupari pentru drepturile minoritatile sexuale. Experimentul de care am avut parte pana in '89 si-a implinit menirea. Acest experiment diabolic, cumulat cu celelalte din lumea occidentala, ne pregatesc noi "surprize" in era globalizarii. Fiecare avem particica noastra cu care inclinam balanta intr-un sens sau altul, depinde in ce taler te afli. Nihil Sine Deo.

  • lianDespre candidaturi sugerate....a
    18 decembrie, 10:04. lianDespre candidaturi sugerate....a

    Am citit in mai multe articole tot felul de sugestii despre eventualii candidati la viitoarele alegeri. Se mai zicea despre Crin ca ar fi bun sa candideze la urmatoarele alegeri, despre Geoana sa candideze ca independent, dar nu se vede clar ca-s compromisi? Nu se vor gasi altii mai buni?Si care-i marea paguba a romanilor ca nu vor candida indivizi ca ei?Din partea mea sa candideze, numai ca pana atunci va creste enciclopedia cu bancuri despre Geoana, adversarul lui Bula, ca si cartea recordurilor cu gafele si chiulurile lui Crin.Miron Mitrea zicea ca orice om la o anumita varsta e vulnerabil!Gresit!Orice hot si tradator la o anumita varsta e vulnerabil....

  • popescu st
    18 decembrie, 10:04. popescu st

    Acest partid(PSD) are o muiltime de enigme ptr. mine.......nu pot pricepe cum oameni de "caracter" cum este grupul de la Cluj, dl Diaconescu ,fostul ministru de finante din guvernul Nastase etcsi poate altii,pot suporta duhoarea unor indivizi ca Vanghelie, Hrebe, Nastase ,Iliescu si mult,multi altii.Cat despre Geoana........asta trebuie trecut la "trecut".De ce l-ati propulsat,numai voi stiti!Banuiesc si eu,dar......stiu ca unii "prostanaci" sunt usor de manipulat,dar nici chiar asa!!!!

  • Ingrit
    18 decembrie, 09:43. Ingrit

    Intradevar asa cum am prevazut,PSD a perdut acum si pentru totdeauna;nu ne reprezinta,a fost si este impotriva poporului,nu vrem sa ne intoarcem la comunism,au instalat criza politica impreuna cuPL.Geoana nici odata nu va fi ales de popor presedinte,partidul sa nu mai puna bete in roata,sa fie opozanti constructivi.

  • damucles
    18 decembrie, 09:42. damucles

    Analistii PSD habar nu au inca nici acuma ce i-a lovit la turul 2,trenul sau masina.Va spun eu principalul motiv pt care a apierdut Geoana,motiv pe care nu l-am vazut disecat de nici un analist politic:apartia lui Iliescu si a lui Nastase,imediat dupa turul 1,in care acestia declarau cum vor anula ei rezultatele referendumului,in conditiile in care acesta a fost votat chiar si de electoratul pesedist.Vederea acestora doi din nou in primplanul vietii politice a speriat pe multi nehotarati,iar uni care votasera Geoana in turul 1 au intors armele.pai asta era reforma promisa de Geoana in partid?Cat timp cei doi inca acapareaza ecranele tv-urilor,PSD nu va mai castiga nici o alegere.Am zis!

  • Marian
    18 decembrie, 09:18. Marian

    Mitrea este doar o voce in corul nemultumitilor din PSD. Este clar ca partidul se va restructura, nu stiu daca se va urma decalogul lui Mitrea sau vor aparea si alte idei, dar cu siguranta ceva se va intampla cu acest conglomerat in care coexista comunisti, neocomunisti, revolutionari, socialisti si social democrati, un partid in care doctrina nu conteaza ci mai degraba puterea cu orice pret.

  • AGATON
    18 decembrie, 09:04. AGATON

    psd pc, pnl = cancerul care macina Romania. Niste descreierati cred inca in faptul ca ei reprezinta tara. Sunt niste hoti si banditi, mincinosi si delatori care ar trebui sa umfle puscariile. Pacat de revolta poporului confiscata si furata de talhari in frunte ci iliescu, un personaj sinistru, mult mai toxic decat Ceausescu, Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca, cel ce a facut ceva pentru tara ca sa aiba hotii ce fura. Ca pana acum nu se mai poate. Uitati-va ce moaca de nebun a capatat geoana! Betia puterii pierdute i-a luat mintile.

    • lia
      18 decembrie, 09:46. lia

      subscriu la ce ai scris

  • florin
    18 decembrie, 08:55. florin

    Daca vrei ca parerea ta sa conteze ! Vrei sa faci ceva constructiv? Vrei sa ai o afacere de succes? Vrei sa devii membru in congress sau chiar presedinte? Vrei sa iti ajuti tara in razboiul cu Ungaria? Toate acestea le poti face in eRepublik, un joc facut de romani, in care Romania acum cateva luni se intindea de la Budapesta pana la Hong-Kong.Ajutati-ne sa redevenim o superputere mondiala! Inscrie-te acum

    • tomi
      18 decembrie, 16:03. tomi

      De la ce etaj ai cazut in cap, omule ?

  • gabriela
    18 decembrie, 06:45. gabriela

    mitrea este omul lui Basescu,a uitat de faptul ca a fost acuzat de coruptie,e cel mai rau pentru PSD Acest om distruge partidul si-l da pe mana lui Basescu

    • frank
      18 decembrie, 09:04. frank

      ce sa mai distruga mitrea, pentru ca psd,ul, e o ruina, cu moloz, tip geoana iliescu vanghelie hrebe si alte asemenea gunoaie

  • Gerula
    18 decembrie, 06:45. Gerula

    Isi revarsa 'telectualitatea' pe internet-insaDISTANTA dintre el si Geoana ca pregatire intelectuala, ca posibilitati de patrundere a fenomenolor politice si sociale este si va ramane imensa.Stand ca un "burghez comunist -in vila sa din Austria-construita cu DOSARE GRELE ce ii atarna de "constiinta de socialist"-cum poate sa stie ca electoratul socialist-democrat in Romania acum NU mai este format din pensionari-care l-au votat pe Domnul Basescu-ci din multi TINERI si multi INTELECTUALI-fenomen foarte normal TEORETIC si PRACTIC.PSD-ul desigur ca trebuie sa se restructureze ca mai toate partidele din Romania-sa se grupeze si sa-si defineasca clar doctrina si membrii sai-renuntand la fripturisti , la parveniti si la profitori si in mod expres la TRADATORI.Tradand SINDICATELE -NU are nici o cadere morala sa mai vorbeasca despre "muncitorime"-cum se exprima - el adicatelea fiind un ALES PSD deja ar fi "clasa" superioara-NU un MAFIOT cu dosare ce se bucura de IMUNITATE datorita PSD-ului.

  • Marius
    18 decembrie, 05:50. Marius

    Sper din tot sufletul ca Mitrea si Vanghelie sa preia PDSR'ul. In felul acesta ne asiguram ca PDSR'ul nu o sa mai vine niciodata la putere! Este cea mai sigura cale sa scapam de cosmarul care a nenorocit Romania.

  • ciupi
    18 decembrie, 05:31. ciupi

    cand l-am "auzit" spunand ca pesedeul a ramas cu pensionarii. poate cu cei din telegutze...

  • tiotea Tamara
    18 decembrie, 05:23. tiotea Tamara

    ...ca Mitrea, spre deosebire de liderii actuali ai PSD, are curajul sa identifice problemele din partid, sa defineasca obiective, sa gandeasca strategii pe termen scurt si pe termen lung, sa propuna solutii. Da dovada de aptitudini de manager. Bagatul capului in pamant ca strutul si a gunoiului sub pres nu aduce nici un avantaj, eventual conserva umilinta la care au fost supusi prin pierderea alegerilor prezidentiale. Cred ca partidul acesta nu este format numai din de-alde Hrebenciuc, Vanghelie, Geoana si are sanse ca dupa o curatenie generala serioasa sa redevina o forta in politica romaneasca.

  • tiotea Tamara
    18 decembrie, 05:21. tiotea Tamara

    ...ca Mitrea, spre deosebire de liderii actuali ai PSD, are curajul sa identifice problemele din partid, sa defineasca obiective, sa gandeasca strategii pe termen scurt si pe termen lung, sa propuna solutii. Da dovada de aptitudini de manager. Bagatul capului in pamant ca strutul si a gunoiului sub pres nu aduce nici un avantaj, eventual conserva umilinta la care au fost supusi prin pierderea alegerilor prezidentiale. Cred ca partidul acesta nu este format numai din de-alde Hrebenciuc, Vanghelie, Geoana si are sanse ca dupa o curatenie generala serioasa sa redevina o forta in politica romaneasca.

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele