VIDEO

Haosul distruge patrimoniul României

Autor: Antoaneta Etves

DEZBATERE EVZ ŞI CAPITAL. Politica de protejare a monumentelor este radicală şi nu oferă soluţii pentru întreţinere şi reabilitare, potrivit specialiştilor.


Dezvoltarea economică este încetinită din cauza reglementărilor în ceea ce priveşte protejarea monumentelor, iar statul nu cooperează cu mediul privat când vine vorba de întreţinerea caselor monument sau descoperirile arheologice. Acestea au fost concluziile trase de specialiştii care au participa la dezbaterea organizată de Editura Evenimentul şi Capital – "Patrimoniul cultural al României şi dezvoltarea industrială".

Ioan Opriş: "Trebuie găsită o soluţie de mijloc"


În opinia profesorului universitar de la Universitatea "Valahia" din Târgovişte, Ioan Opriş, statul român trebuie să îmbunătăţească legea în aşa fel încât investitorii să nu mai fie îndepărtaţi, dar şi să se păstreze moştenirea culturală a României.

MULTIMEDIA

Haosul distruge patrimoniul României

VIDEO evz.roVezi mai multe

Haosul distruge patrimoniul României

DEZBATERE EVZ ŞI CAPITAL. Politica de protejare a monumentelor este radicală şi nu oferă soluţii pentru întreţinere şi reabilitare, potrivit specialiştilor.

Haosul distruge patrimoniul României (II)

VIDEO evz.roVezi mai multe

Haosul distruge patrimoniul României (II)

DEZBATERE EVZ ŞI CAPITAL. Politica de protejare a monumentelor este radicală şi nu oferă soluţii pentru întreţinere şi reabilitare, potrivit specialiştilor.

Haosul distruge patrimoniul României (III)

VIDEO evz.roVezi mai multe

Haosul distruge patrimoniul României (III)

DEZBATERE EVZ ŞI CAPITAL. Politica de protejare a monumentelor este radicală şi nu oferă soluţii pentru întreţinere şi reabilitare, potrivit specialiştilor.

Haosul distruge patrimoniul României (IV)

VIDEO evz.roVezi mai multe

Haosul distruge patrimoniul României (IV)

DEZBATERE EVZ ŞI CAPITAL. Politica de protejare a monumentelor este radicală şi nu oferă soluţii pentru întreţinere şi reabilitare, potrivit specialiştilor.

  • Haosul distruge patrimoniul României (V)

    VIDEO evz.roVezi mai multe

    Haosul distruge patrimoniul României (V)


    "Cred în necesitatea colaborării şi găsirii soluţiei optime între dezvoltarea patrimoniului şi dezvoltarea economiei. Problema este că, la noi, domeniul patrimoniului a fost slab susţinut în trecut, iar legile care reglementau protecţia lui au apărut foarte târziu. Reglementarea încă cere perfecţionare şi adaptare la situaţia României. Economia şi investitorii nu pot aştepta. Sunt oportunităţi pentru care, dacă nu merge atunci, ai putea pierde oportunitatea aceea", a explicat Opriş.

    Statul l-a luat pe NU în braţe


    Orice soluţie care îi îmbogăţeşte pe unii şi îi dezmoşteneşte pe alţii ar trebui să fie o soluţie negociată, a conchis în timpul dezbaterii profesorul şi architectul Augustin Ioan.

    "De exemplu, soluţia aplicată în cazul construirii Bulevardului Uranus, mai exact cea de la Berzei, nu a fost o soluţie negociată. Totuşi, până la urmă cred că s-a ajuns la o soluţie de negociere, prin Ministerul Dezvoltării. Cu asta trebuia să se înceapă", a precizat arhitectul.

    Inflaţie de monumente, finanţare zero pentru ele


    Potrivit lui Opriş, statul român a întocmit o listă cu patrimoniul României, care are aproximativ 29.000 de poziţii, în timp ce Franţa are doar 14.000. "Am stat fără lege şi înainte de 1989 şi după, până în 2004, când a apărut prima listă a monumentelor protejate", a mai spus profesorul de la Universitatea "Valahia". Acesta a precizat că trebuie să fim foarte atenţi la cântarul pe care punem în balanţă ce câştigăm şi ce pierdem dintr-o investiţie industrială.

    "Trebuie să judecăm lucrurile la rece şi cu calm. Să nu aducem imediat în discuţie că vom crea atâtea locuri de muncă, că vor fi nu ştiu ce dezvoltări, adică natura socială. Este necesar să vedem ce se va produce printr-un implant industrial într-un loc şi pentru viitoarea generaţie", a concluzionat Opriş.

    "Cel mai mare pericol de la Roşia este indecizia"


    Purtătorul de cuvânt al Grupul Independent pentru Monitorizarea Patrimoniului Cultural din Roşia Montană, Cosmin Popa, a declarat că, în acea zonă este un caz de dezinformare, "mai serioasă faţă de cazul valuta găsită în sediul ţărănesc".

    "La Roşia, patrimoniul se degradează continuu, nu de acum, de 20 de ani. Concluzia raportului de monitorizare, elaborat de Grup, este că cel mai mare pericol al patrimoniului de la Roşia este indecizia, că nu se ia o decizie. Proiectul pe care îl propune compania care vrea să realizeze proiectul minier de la Roşia are o componentă de patrimoniu susbstanţială. Miza este obţinerea resurselor prin conservarea cele mai mari părţi din patrimoniu", a adăugat Popa.

    "Eu îndemn oamenii să meargă la Roşia, să vadă cum arată monumentele şi dacă nu se face ceva."

    AUGUSTIN IOAN, arhitect şi profesor

    Citiți și:

    Taguri:rosia montana, exploatare aur rosia montana, Rosia Montana Gold Corporation, romania, dezbatere, editura evenimentul si capital, patrimoniu

    Spune-ţi părerea!

    • Angela
      22 noiembrie, 16:12. Angela

      Mai ales in urma crizei, nici nu era de astepta, insa era de asteptar sa ne folosim de investitori pentru redresare

    • Roxana
      22 noiembrie, 15:27. Roxana

      Finantare zero pentru ca cei de la guvern fac spalatorii auto de lux doar pentru ei, dar chiar si asa ar putea macar evalua si aproba proiectele care includ si astfel de investitii

      • laura
        23 noiembrie, 10:11. laura

        aia de la putere traiesc bine-mersi, ce nevoie au ei de patrimoniu. astia nici nu stiu ce inseamna aia valoare spirituala, istorie, daca au buzunarele pline... ar trebui sa se gandeasca si la tara asta. sa puna in valoare ceea ce au romanii, ca de-aia se duce tara asta de rapa. trebuie sa vina rmgc-ul sa ne arate, uite bai prostilor, aici e nevoie de investitii, hai sa deschidem mina sa facem niste bani si sa protejam si patrimoniul asta. tot ei au facut si cercetarile arheologice, tot ei au venit cu solutii. treaba asta ar fi trebuit sa fie facuta de stat

    • Diana
      22 noiembrie, 14:29. Diana

      Mai degraba vorbim de lipsa de interes pentru problemele tarii, pentru patrimoniu, pentru proiectele care in loc sa fie implementate sunt amante ani in sir

    • Octav
      21 noiembrie, 16:27. Octav

      Haosul acapareaza toate domeniile. Si economia e la pamant daca in loc sa atragem investitori, parca facem tot posibilul sa ii determinam sa plece

      • anda
        22 noiembrie, 01:44. anda

        pai stai linistit ca nici de asta nu sti pana la urma cat o sa mai fie de acord sa stea dupa fundul nostru. oricum proiectul este on hold de prea mult timp. haos este in crerii alora de la putere. pe cuvant ca nu-i inteleg. romania are profit de 50% din chestia asta fara sa faca cheltuieli, ca ce chestie tot amana?

    • Anca
      21 noiembrie, 15:46. Anca

      Patrimoniul necesita investitii si mai ales continuitate in acest demers. Mai ales in urma crizei, nu mai e considerat prioritar, dar putem apela la proiecte, la investitii straine

    • Cristina
      21 noiembrie, 14:43. Cristina

      E vorba de o lipsa mai degrba a deciziilor politicienilor. Amanrea asta are si ea la baza lipsa de interes, ignoranta, incompetenta, teama de raspundere

    • Catalin
      19 noiembrie, 18:52. Catalin

      Devenim oricum penibili prin lipsa masurilor, a deciziilor si pierderea oportunitatilor

    • Iarina
      19 noiembrie, 18:30. Iarina

      Haosul este produsului incompetentei si al dezinteresului total. Acelasi lucru e valabil si in sectorul investitiilor, de aceea ii fugarim pe toti

    • Mihaela
      19 noiembrie, 17:44. Mihaela

      Finantare zero si asta nu pentru ca daca guvernantii aloca bani pentru alte lucruri, nici nu permit investitorilor sa se implice

    • Diana
      19 noiembrie, 15:33. Diana

      Haosul, lipsa deciziilor, a masurilor au adus si tara in stadiul actual. Ne mai miram ca ne ocolesc investitorii

    • Georgiana
      18 noiembrie, 11:46. Georgiana

      Lipsa deciziilor si amanarea ne-au adus in aceasta situatie in mai multe domenii, stagnand dezvoltarea si fugarind investitorii

    • Iulian
      18 noiembrie, 09:39. Iulian

      Nu doar haosul ci si lipsa sde interes, pentru uneel zone se puteau face reabilitari ale patrimoniului, Rosia Montana e doar unul din exemplu, cel mai cunoscut, dar sunt si altele. Daca statul nu ar dormi in papuci cand vien vorba de investitori staini am putea atrage mai multi, am putea impune si o clauza mica de reabilitare cu o scutire la altceva..se puteau face multe,dar nu s-a vrut

    • Gheorghe
      17 noiembrie, 18:35. Gheorghe

      Rosia Montana Gold Corporation e de fapt Gabriel Resources.. un roman cu cu suflet amarat care vrea sa'i jefuiasca pe alti romani amarati. O sa vada el ca Dzeu nu bate cu ciomagul, cum zice o vorba romaneasca.

      • Claudiu
        18 noiembrie, 00:05. Claudiu

        investitorul este canadian dar toti cei care vor lucra in proiectul asta sunt romani. de la nivelele inalte pana la mineri. compania este inregistrata in romania, taxele si impozitele sunt platite in tara. de jefuit nu are cum sa te jefuiasca, exista un contract, exista legi europene. totul se face pe baza de profit. si pentru noi si pentru ei

      • terente
        18 noiembrie, 02:24. terente

        pt un roman care vrea sa \"jefuiasca\" a investit cam multi bani in...romani, culmea!

      • Dan
        18 noiembrie, 09:09. Dan

        cat timp noi castigam peste jumatate din profit fara sa investim ceva si pe langa asta avem si alte beneficii eu nu zic ca e un proiect prost. Sunt sigur ca sdaca investea statul direct castigam si mai putin

    • Eliza
      17 noiembrie, 17:56. Eliza

      Sa fie haosul sau doar lipsa de competenta, ignoranta, amanarea, pasarea responsabilitatilor si a sarcinilor, evitarea luarii deciziilor

      • Lizuca, fata din Rosia
        17 noiembrie, 19:16. Lizuca, fata din Rosia

        Oh, eliza draguto, dar tare te mai doare pe tine de responsabilitate si alti termeni grei pentru mintiutza ta; te doare amnarea, pentru ca nu esti sigura ca o sa mai iei banii goldului pe degeaba? nu esti un activist destul de convingator - du-te la muls vaca, ca nici de aia nuesti buna; Rosia e a romanilor si aurul nu e al canadienilor, e al romanilor, in intregime - du DARABURIM nimic - asta e o expresie locala si o folosesc cu drag - goldistii, afara!!!

        • alex
          18 noiembrie, 00:30. alex

          da, dar uite ca romanii habar nu au ce sa faca cu propriile resurse. la fel, romanii habar nu au cum sa faca o mina productiva si nici nu stiu sa lucreze calumea, ca nu degeaba au lasat totul in paragina acolo. tu chiar nu vrei ca acolo sa se investeasca niste bani si sa arate mai normal, fara sa mai fie poluat. profit din aur avem si noi, majoritatea din taxe si impozite, locuri de munca, redevente, dividente, investitii de sute de milioane de dolari.

          • dan
            18 noiembrie, 08:46. dan

            Romanii stiu ce sa faca cu propriile resurse, ca-s isteti. Unii vand ce nu-i al lor la Gabriel si altora ca el si pe urma se chinuie sa ne convinga pe restul, care nici noi nu santem prosti, ca e in interesul nostru. Ne trezim mai greu ca natie, asta e baiul nostru, dar avem habar sa facem de toate, altfel n-ar veni aia aici sa ne momeasca. Insa vor sa ia totul degeaba, sau macar pe 2 firfirei, daca degeaba nu vrem. Lasati aurul la urmasi, Gabriel poate exploata aurul din alta parte pe 2 lei marunti si promisiuni de profituri de miliarde

        • diana
          21 noiembrie, 23:52. diana

          @dan, nu e chiar asa. beneficiile romaniei sunt destul de semnificative mai ales ca nu participa deloc la cheltuieli. iar investitiile rmgc-ului deja si-au facut simtita prezenta. in rosia somajul ar fi de 90% daca nu ar fi angajati rmgc acolo. au dovedit pana acum ca sunt baieti de treaba si se si tin de cuvant, mai ramane sa facem si noi acelasi lucru, ca stat.

      • cristi
        18 noiembrie, 00:41. cristi

        da, uite ca nu sunt in stare sa faca si ei o treaba calumea in tara asta. nu sunt in stare de ani de zile sa ia o decizie. ar fi trebuit sa ia uniunea europeana in locul nostru, sa nu mai aiba guvernantii atata bataie de cap

        • Dan
          18 noiembrie, 09:11. Dan

          Din pacate uniunea europeana a spus ca nu poate sa se bage Romania trebuie sa i-a decizia pentru ca pe noi pne priveste. daca era dupa comosia europeana exploatam de multi ani

    • Elena
      17 noiembrie, 17:10. Elena

      E incredibil cata ignoranta, cata lipsa de decizii, masuri, mobilizare e la nivelul conducerii si stam cu investitori in asteptare cate 14 ani cand noi nu ne permitem nimic...

      • Radu 2
        17 noiembrie, 17:29. Radu 2

        Ai dreptate, e incredibil cum conducerea a incasat shpaga si nu a dat inca verde jafului la Rosia Montana/Gold Corporation.
        Inadmisibil, nu ?

        • drumetul de duminica.
          17 noiembrie, 19:09. drumetul de duminica.

          explca-mi si mie sa inteleg,stam pe un munte de aur si suntem sarantocii Europei!!.......plangi atata dupa muntii nostri, nu te inteleg, ce numai ai pe ce te catara??

          • Radu 2
            17 noiembrie, 20:06. Radu 2

            Suntem sarantoci din cu totul alte motive.
            Mai precis, din cauza jafului mafiot comis de feseneii securisto-comunisti care au pus laba pe putere si economie dupa lovilutie.
            Capitalismul de cumetrie (patronat de Ilicescu) iti spune ceva ?
            Operatiunea \"aur pt. Gold Corporation\" constituie inca un pas in marele jaf national, in care resursele tarii (petrol, gaze, marmura etc.) au incaput in mana mafiotilor.
            Sunt convins ca poti sa pricepi daca vrei.

          • Radu 2
            17 noiembrie, 20:14. Radu 2

            Gold Corporation doreste un schimb inechitabil : aurul nostru contra 500 de locuri de munca plus cateva hectare de lacuri contaminate cu cianuri, lasate \"mostenire\" pe termen lung.
            Sigur, e o afacere.
            Extrem de profitabila pt. ei si teribil de paguboasa pt. noi.
            Afara cu ei !

          • silviu
            19 noiembrie, 15:07. silviu

            @radu2, sunt mult mai mult de 500 de locuri de munca. mina asta ne trasforma in cel mai mare producator de aur din europa, chiar crezi ca iti ajung 500 de oameni pentru chestia asta? plus ca profit este si pentru noi, sunt redevente, dividente, locuri de munca, investitii in ecologizare, in constructii, infrastructura, in patrimoniu

      • Dan
        17 noiembrie, 18:22. Dan

        Investitorii in asteptare sunt la Rosia proprietari de monumente istorice de cativa ani. Si tot ce fac cu ele ca buni proprietari care respecta legea e sa ne vrajeasca cu carpe intinse pe fatade despre cat de frumos vor fi reparate DUPA ce le dam voie sa exploateze. Praf in ochi, tot articolul, campanie pro RMGC.

        • Dan
          18 noiembrie, 09:12. Dan

          Pai doar nu vrei sa dea banii ianitne ca noi sa reabilitam tot si ei sa ramana u buza umflata? Normal ca banii pe beneficii cum e si ecologizarea ii iei pe parcurs. Oricum au investit in zona sute de milioane fie in foraje fie in reparatii

    • Roxana
      17 noiembrie, 16:41. Roxana

      Asa e, degeaba are proiectul acea parte speciala pe zona de patrimoniu daca de atata amar de vreme toti guvernantii care s-au perindat pe la putere nu au facut nimic, nu au luat nicio decizie

    • gaby
      17 noiembrie, 13:51. gaby

      E bine de stiut ca toate tarile civilizate evita tehnologiile poluante, din considerente de dezvoltare durabila (ba chiar se debaraseaza de ele, mutandu-le in tarile lumii a treia).
      Proiectul Gold Corporation, dupa ce ca ne da doi bani jumate pt. aurul extras, ne lasa peste 15-20 de ani si cu niste \"splendide\" lacuri de cateva ha, pline cu cianuri.
      Halal dezvoltare durabila !
      Ca-n tarile africane.

      • mirel
        17 noiembrie, 16:47. mirel

        nu... ca-n tarile scandinave. doar ca aia nu au participatie la compania care extrage in consecinta nu iau jumatate din profituri, spre deosebire de noi. dar li se aplica aceeasi legislatie stricta ca si in Romania (normele europene)

      • Dan
        18 noiembrie, 09:13. Dan

        Daca pentru tine Suedia si Finlanda sunt tari de mana a3a atunci imi pare rau, dar trebuie sa mai citesti multe. Tehnologia asta de extractie se foloseste peste tot in lume, alta nu exista

    • Irina
      17 noiembrie, 12:38. Irina

      Parerea mea sincera e ca haosul nu distruge numai patrimoniul Romaniei (ca asta a fost distrus in atatia ani de indiferenta Ministerului culturii si al turismului), ci si speranta unor oameni batuti de soarta (la rosieni ma refer) de a duce un trai mai bun. Si cu asta chiar nu ne putem mandri si ar trebui sa actionam rapid,pana nu e prea tarziu.

      • kosminake
        17 noiembrie, 13:01. kosminake

        Vai, ce va mai doare pe voi sufletul de \"oamenii batuti de soarta (rosienii)\" !

        • radu
          17 noiembrie, 13:38. radu

          eu cred ca mai degraba ne doare de soarta noastra. cel putin pe mine. adica da, in mod clar ei o sa aiba parte de niste beneficii directe, dar banii intra in economia statului. asta e de bine pentru toti

          • rosianulnumarulunu
            17 noiembrie, 16:57. rosianulnumarulunu

            Vai ce te doare pe tine de economia statului!! Si esti asa convins ca intra in economia statului, buzunarele politicienilor..
            De fapt beneficiile intra in buzunarele gol corp, asa ca stai linistit. Crezi ca locuitorii de la Rosia o sa primeasca o prima ca se da drumul la proiect? Poate tu, ca esti activist pro Gold, dar nu oamenii necajiti din Rosia, ramasi fara dispensar, fara apa si fara doctori - doar dentistul ala daca mai traieste....mare specialist, care a alungat toti doctorii din localitate, goldistul....

          • Dan
            18 noiembrie, 09:15. Dan

            Daca stai sa te gandesti putin o sa vezi ca e bine daca statul are fonduri mai multe. Anul trecut am fost nevoiti sa majoram tva-ul si sa ne imprumuta. In continuare sunt mai multi someri decat angajati iar statul inca mai da afara, daca ar avea bani ar putea reinvesti in locuri de munca, ar putea sa ne scape de un viitor imprumut

    • lia
      17 noiembrie, 12:25. lia

      pentru aplaudaci. La un moment dat Turcescu intreaba ce instrumente de control/reglementare au cei din comisia care trebuie sa supravegheze ca RMCG sa isi respecte obligatiile contractuale. M-a uitmit naivitatea raspunsului: ca unei asemenea companii nu i-ar da bine la imagine ca membrii comisiei sa isi dea demisia. Vi se pare sufucuent?

      • adina
        17 noiembrie, 12:33. adina

        aplaudacii sunt platiti doar ca sa aplaude (chiar cu aceleasi texte, dupa cum usor se poate observa).
        nu gandesc, n-au pareri proprii, nu analizeaza.
        n-au nevoie de argumente.

        • soni
          17 noiembrie, 14:57. soni

          poate ca e efect de turma, dar sunt totusi oameni care isi dau seama ca proiectul e unul bun. ca poate aduce locuri de munca, ca poate aduce beneficii pentru patrimoniul de acolo, care acum sta sa pice si poate cel mai important sunt banii aia care ajung in economie. si nu sunt putini. plus aurul care ne revine noua

    • Stan
      17 noiembrie, 12:05. Stan

      haosul, nepasarea, indecizia, lucrurile astea nu distrug numai patrimoniul Romaniei ci si sansele noastre de a fi o tara dezvoltata, ca potential avem. cel mai bun exemplu e la Rosia Montana, unde zona sufera si din punctul de vedere al patrimoniului si economic si ecologic din cauza indeciziei de 14 ani a autoritatilor.

      • bella
        17 noiembrie, 12:30. bella

        Chestia cu indecizia ati preluat-o de la marinel si acum o imprastiati peste tot.
        Inteleg, sumele puse in joc sunt colosale si de aici disperarea. :-)

        • stan
          17 noiembrie, 13:31. stan

          nu ti se pare indecizie ca de 14 ani nu au luat o hotarare?

          • oana
            17 noiembrie, 17:09. oana

            Nu, nu e indecizie, e lucru bine gandit. Cand expira intelegerea intre Gold si statul roman? cred ca curand; si atunci, cu toate spagile date, goldul tre' sa se retraga si sa-si administreze patrimoniul cumaprat pe nimic de la localnici, iar statul roman sa exploateze aurul, fara sa mai dea nimic Goldului - ha, ha
            Sigur, statul roman n-o sa poata facae o exploatare de distrugere, ca Goldul are terenurile cheie de la suprafata, asa ca o sa trebuiasca sa foloseasca metodele traditionale si nepoluante (asa mult!), dar o sa aiba si alte generatii aur, nu numai generatia asta si apoi potopul. Deci Goldul o sa faca turism; ce mi-ar place sa fie asa!!!

    • mos Tagarzta
      17 noiembrie, 11:45. mos Tagarzta

      Nu e vorba de protejarea a nimic. Fie monument, casa, patrimoniu...etc.

      E vorba de altceva. Si anume ca puterea absoluta in romania nu o are presedintele, prim-ministrul....etc. NU, puterea absoluta in romania o are o baba de la vre-un ghiseu. Ca nu vrea baba, nu ai stampila. Nu ai stampila, nu-ti construiesti casa, drum, sosea, autostrada....etc. Dar cum vii cu sacosa cu cascaval, imediat se ung rotilele si daca vrei cumperi si casa poporului.

      E vorba doar de un santaj mascat si cam atat. Nimic mai mult.

      • george
        17 noiembrie, 15:34. george

        si cum e santajul asta mascat? ca eu nu-l vad. situatia e simpla, ori exploatam si impartim castigul dar avem si avem si beneficii de tipul taxe si impozite platite statului roman, 2-3 mii de locuri de munca in plus, patrimoniu restaurat in zona plus ecologizare pe zona aia facuta ca la carte pe banii rmgc-ului, sau varianta cealalta, lasam aurul in pamant, nu avem nicio sansa sa profitam de el si mai si platim companiei banii pe care i-a bagat pana acum in rosia montana, sudii, foraje si altele.

        • mos Tagartza
          17 noiembrie, 16:37. mos Tagartza

          Romanu gandeste pe principiul: \"ce-mi iese MIE la afacerea asta\". Daca raspunsul e nimic, atunci si romanul raspunde cu nu. Chit ca e vorba de mii de locuri de munca. Am mai spus-o si o mai spun, romanii sunt niste animale.

      • ortacul
        17 noiembrie, 17:17. ortacul

        Tagarta, tata, ziceai mai jos ca roamnii sunt niste animale - auzi, pana aci ti-a fost - tu esti un animal!! shantaj mascat? la ce? e averea lu tat'u? este patrimoniul nostru, al roamnilor si aurul nostru si tu si acolitii tai n-au ce sa discute pe tema asta - ce castiga statul ca da Goldului drumul la proiect - prea putin; ce castiga daca nu da - mult mai mult, animalule, ca nu gandesti -esti doar o rumegatoare.
        \"exploatam si impartim castigul\", asa spuneti voi, agentii goldului; Cu cine imaprtiti? si de ce sa imparitm; noi nu mai vrem sa impartim, noi romanii vrem totul; OK - nu se mai discuta - romanii animale, nesimtitule ????- jignesc animalele daca spun ca tu esti animal - esti mai rau!

        • mos Tagartza
          18 noiembrie, 00:03. mos Tagartza

          Aloooo... ti-ai luat medicamentele?

    • Luca
      17 noiembrie, 11:22. Luca

      pai daca statul nu e in stare sau nu e dispus sa bage bani in patrimoniu, de ce nu ii lasa pe cei care sunt dispusi? Cel putin la Rosia Montana o sa bage investitorii 70 de milioane de dolari pentru reabilitare, sunt curios statul cat da pe toata tara (fata de cat ar trebui sa dea).

      • plai
        17 noiembrie, 13:51. plai

        bre vanzator de tara. plimba ursul. Daca tu ai avea RGMC si ai avea un contract cu guvernul din Tanganica pentru exploatarea resurselor de sub ultimul vestigiu arheologic al tarii, ai respecta dorintele oamenilor care isi vad istoria calcata cu buldozderul, sau i-ai otravi pe 100 ani luandu-le si metalele de sub picioare. Nu mai vine gogoasa cu investitorii, ca aia sunt firimituri din ce iau din pamantul nostru. High Sikhtir cu tot cu basescu si toti aurolacii fericiti sa isi vanda tara.

      • oana
        17 noiembrie, 17:22. oana

        mai Luca, \"o sa bage\" ma baiatule - stai in pozitie.
        Am citit adineaori un banc cu Bula care a furat prune si paznicul l-a prins si i-a BAGAT prunele in fund, una cate una; asa trebuie sa va bage si voua, progoldisti, aurul in fund, tona cu tona - si daca tot stai in pozitie, vine si Apostu cu lubenitele lui...o sa va sature, sper..

    • Belissimo
      17 noiembrie, 10:45. Belissimo

      E binevenit indemnul lui Augustin Ioan, dar nu stiu cati oameni ar veni sa vada niste ruine. sunt sigur ca ar veni mult mai multi sa le vada renovate si puse la punct, demne de o localitate atat de veche, care poate arata multe. Dar, pt ca asta sa se intample, ar fi cazul sa debuteze proiectul rmgc, pt ca niciun minister nu a alocat fonduri pentru restaurarea cladirilor de aici, asa ca banii adusi in acest sens de canadieni sunt bineveniti.

      • Laurentz
        17 noiembrie, 10:52. Laurentz

        Ruine renovate ?
        Heheheeee...foarte tare !

        • KKK
          17 noiembrie, 12:01. KKK

          Da, Laurentz. Ce e asa ciudat? majoritatea castelelor din Romania, de exemplu, pot fi considerate ruine si, totusi, ar putea fi renovate, daca ar exista bani. Multi bani. Dar nimeni nu e interesat de cultura, ci doar de propriul bine. Nici macar de binele conationalilor nu ne pasa, daca-i lasam pe rosieni sa moara de foame in loc sa le aprobam singurul proiect care le-ar oferi joburi.

          • Laurentz
            17 noiembrie, 12:19. Laurentz

            Draga postacule, ruinele/monumentele se restaureaza, nu se renoveaza.
            Asta asa, pt. cultura ta generala.
            Si mai schimbati placa aia cu \"binele conationalilor\"/\"rosienii mor de foame\"/\"singurul proiect care ofera joburi\" etc.
            Chiar nu realizati ridicolul ?

        • Cornel
          17 noiembrie, 12:04. Cornel

          Aceasta indecizie ne face rau tuturor, nu numai localnicilor din Rosia Montana. Dar, mai ales pe ei ii afecteaza. Si nu numai din cauza monumentelor, ca atunci cand iti e foame, nu-ti pasa de ele. Ci din cauza foametei si a disperarii care a pus stapanire pe ei si a indiferentei guvernantilor de a le da o mana de ajutor, prin aprobarea proiectului Gold Corporation.

    • Octav
      17 noiembrie, 10:36. Octav

      @Dani, @Visina, @Marian B. etc.
      Sunteti prafuiti, de ce nu incercati \"strofe\" noi ?
      Ati putea, de ex., s-o bagati p`aia cu \"doamna Udrea se implica\"...

    • Marian B.
      17 noiembrie, 09:59. Marian B.

      Sunt de acord cu domnul Cosmin Popa: cel mai mare pericol la RM este indecizia. Si nu pericolul nu e numai in cazul cladirilor, ci si in cazul oamenilor, care d-abia asteapta inceperea proiectului care le va oferi locuri de munca si,implicit,mancare pe masa, sperand ca vor reusi sa supravietuiasca pana atunci.

      • Seba
        17 noiembrie, 10:37. Seba

        asta se poate extinde la nivelul tarii. Pentru ca prin indecizie nu se misca nimic. Rosia Montana poate fi un studiu de caz in acest sens, cum indecizia autoritatilor a adus o localitate (din toate punctele de vedere, oameni, patrimoniu, economie, etc..) intr-o stare avansata de degradare, cand alternativa exista, trebuia doar aprobata.

    • Visina
      17 noiembrie, 09:51. Visina

      Nu inteleg de ce statul nu cooperează cu mediul privat când vine vorba de întreţinerea caselor monument sau descoperirile arheologice, pt ca ar avea numai de castigat. La rosia montana, de exemplu, nu cred ca-i strica 70 milioane de dolari, bagati de rmgc, in renovarea si restaurarea patrimoniului. Aceste lucrari ar putea ajuta zona sa intre in circuitele turistice si sa aiba o sansa la o viata mai buna.

    • Dani
      17 noiembrie, 09:40. Dani

      Patrimoniul se degradeaza incontinuu de peste 20 de ani peste tot, dar putine sunt locurile unde se chiar investeste ceva pentru reabilitare, poate pentru ca statul nu are bani de asa ceva. De aia e bine cand mai preiau privatii din aceasta povara, am inteles ca la Rosia Montana au reabilitat deja cateva case si vor mai investi cateva zeci de milioane de dolari pentru asta dupa ce incepe proiectul.

    • Shrek cel Portocaliu
      17 noiembrie, 08:41. Shrek cel Portocaliu

      Indecizia merge mana-n mana cu prostia si lipsa de profesionalim, aceasta a daimnuit de 22 de ani in Romania.Fiecaruia dupa 40 de ani de comunism i s-a sters respectul pentru proprietate prin urmare am ajuns usor manipulabili fara coloana vertebrala si inca ne place acest mod de viata.Traim in trecut si inca nu ne-am desprins de vechile apucaturi.Se vede de la posta centrala cum guvernantii nu au habar cum sa conduca o tara deoarece nu au talent de manager macro si au o lipsa acuta de notiuni juridice internationale si comerciale.Din 4 in 4 ani se fac exeriente nereusite pe spinarea poporului care s-a plictisit de aparitiile fantomatice al acestora cu un grad de inconstienta si obraznicie maxima.

    • DemosEye
      17 noiembrie, 08:37. DemosEye

      Cel mai mare perciol ptr Romania este \"indecizia\" ??? nu ba !!! cel mai mare pericol ptr Romania este HOTIA !!! Pe care o practica toti smecherii de dupa 89 incoace si care il injura pe Ceausescu ptr ca nu le-a lasat mai mult sa fure. Uitati-va cum aratau cladirile istorice pe vremea lui Ceausescu si cum arata acum. Dati o tura pe Googlemap. JALE !!!!

    • Valer
      17 noiembrie, 08:22. Valer

      Sigur ca da, Gold Corporation e unica salvare a Romaniei.
      Probabil ca platesc bine reclama, baietii astia...

      • Tatiana
        17 noiembrie, 10:46. Tatiana

        Daca tu ai solutii si proiecte mai benefice decat cel minier de la Rosia Montana, pune-l in aplicare, daca nu ai nimic, ciocul mic!!

        • Valer
          17 noiembrie, 13:29. Valer

          Sigur, TURISMUL (zona e superba).
          Numai ca Nutzi ot Plescoi \"investeste\" in parcuri/patinoare, la marginea unor sate depopulate.

      • Iuliana
        17 noiembrie, 12:17. Iuliana

        Imi pare rau pentru tine, dar acest proiect este cam singurul, care la ora actuala ne poate aduce profit si avantaje multiple!!

      • vali
        17 noiembrie, 12:54. vali

        nu cred ca rmgc este salvarea romaniei, dar in mod clar poate sa ajute la economia ei. in schimb cred ca este o salvare pentru rosia montana. la cum arata... chiar cred ca investitiile lor ar putea sa faca ceva bun acolo. de fapt deja au inceput, bine ar fi sa si continue

      • Ilinca
        18 noiembrie, 14:11. Ilinca

        Nu ne fura nimeni aurul.De unde tot scoateti ideea asta? Ne folosim doar de el pentru a ne imbunatatii situatia proprie si situatia tarii, care este cam alarmanta, mai ales din punct de vedere economic!!! Oamenii au nevoie de un venit stabil, iar acesta nu este posibil fara un loc de munca!!

    Lasă un comentariu

     

    Trimite pe:

    • Yahoo! Messenger
    • Altele