Mâncatul în exces poate afecta memoria. Ce e de făcut ca să nu mai uitați „de la mână până la gură”

Autor: Ioana Raluca Ghioarcă

Persoanele de peste 70 de ani care consumă între 2100 şi 6000 de calorii pe zi îşi pot dubla riscul de a-şi pierde memoria sau de a suferi tulburări cognitive minore. Afecţiunile pot fi prevenite, din timp, cu o dietă sănătoasă.

Descoperirile cercetătorilor de la Mayo Clinic, din Scottsdale, Arizona, sugerează că o dietă cu puţine calorii la vârsta a treia vă poate menţine mintea alertă şi poate preveni debutul bolii Alzheimer, informează dailymail.co.uk. Tulburările cognitive minore repreznită un stadiu intermediar între pierderea naturală a memoriei, care are loc odată cu vârsta, şi fazele incipiente ale bolii Alzheimer, spun specialiştii.

Riscurile cresc odată cu caloriile

Oamenii de ştiinţă au monitorizat obiceiurile alimentare a 1200 de persoane cu vârsta între 70 şi 89 de ani, sănătoase din punct de vedere mintal, şi i-au suspus unor teste de memorie. Rezultatele au arătat că 163 de persoane aveau probleme cu memoria şi că riscul era de peste două ori mai mare pentru cei care consumau mai multe calorii.

Legătura între cele două elemente s-a menţinut, chiar şi după ce medicii au luat în considerare şi alţi factori care ar fi putut afecta memoria, precum atacurile cerebrale, diabetul sau depresia.

Afecţiunile memoriei po fi prevenite din timp

„Am observat un tipar de tipul doză-răspuns, ceea ce înseamnă că riscul creşte odată cu numărul de calorii consumate zilnic”, declarat Yonas Geda, medicul care a condus studiul. „Reducerea numărului de calorii şi consumul de alimente care compun o dietă sănătoasă ar putea fi un mod simplu de a preveni instalarea problemelor de memorie odată cu înaintarea în vârstă”, a mai spus specialistul

Taguri:calorii, tulburari de memorie, excese alimentare

Spune-ţi părerea!

  • Pandele
    13 februarie, 21:09. Pandele

    Asta cred ca e adevarat. Acum cativa ani mancam niste pricomigdale in timp ce lucram pe computer si din motive necunoscute mi s-au ars vreo 2GB de RAM. Dupa ce am citit articolul, cred ca de la pricomigdale mi s-a tras.

  • a
    13 februarie, 20:50. a

    zău?
    și care ar fi dieta benefică ?
    dar cealaltă?
    am o rudă care în ultimii 30-40 de ani, a avut maaaare grijă de siluetă și… de dietă care, a devenit vegetariană… și, pe la 70 a ajuns ca mamă-sa: ga-ga!
    gena e supremă!

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele