FOTO

Minune arhitecturală: podul care împarte apa în două

Autor: Ionuţ Fantaziu

Podul este construit dintr-un lemn special tratat astfel încât să nu pătrundă apa.


O echipă de arhitecți olandezi a construit un pod care trece nu pe deasupra, ci prin apă.

Efectul e unul destul de ciudat, să mergi și să ai apa la nivelul ochilor.

Podul face legătura cu o cetate din secolul al XVII-lea, iar pentru ideea lor, arhitecții de la RO&AD au fost selecționați în finala celor mai bune proiecte de design olandeze pe anul 2011.

\

Taguri:pod, lac

Spune-ţi părerea!

  • jucatorul de servici
    16 noiembrie, 10:39. jucatorul de servici

    Da domle, olandezii astia au arhitectura naspa, fac poduri idioate, ce mai, sant praf Noi romanii santem cei mai destepti dar de destepti ce santem noi murim dracului de foame !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Crox
    15 noiembrie, 22:33. Crox

    Mie unul nu-mi place. Daca tot \"impleticim\" utilul cu placutul mai bine faceau un pod spiralat care sa fi intrat si in apa ca asta, sa fi iesit deasupra apei si sa fi trecut pe deasupra lui. Da, podul sa fi fost nu doar peste apa, prin apa si pe apa, dar si pe sub el si pe deasupra lui. Intr-o bucla mare, sau 2-3 mai mici. Cred ca din maxim 3 se poate rezolva structura. (Chiar si pe sub apa, sa fi introdus si elementul sticla, daca tot alunecam pe panta extravagantei). Aia arta! :)

  • bluesky89.jimdo.com
    15 noiembrie, 22:21. bluesky89.jimdo.com

    foarte tare!!!

  • Nimic nou
    15 noiembrie, 21:27. Nimic nou

    In razboiul din Vietnam, americanii au bombardat toate podurile. Vietnamezii au construit punti suspendate pe franghii, cum sunt pe la munte, dar la.. 1 metru sub nivelul apei. Treceau totul cu spinarea, cufundati in apa pana la piept. Aviatia nu mai gasea niumic de bombardat.

  • ...
    15 noiembrie, 21:13. ...

    mi-ar place foarte mult sa trec pe acest pod. Cu nasul la 1 metru de matasea broastei ce se vede plutind generos pe langa el.

  • trolol
    15 noiembrie, 19:35. trolol

    chiar sunt curios ce or sa faca baietii aia cu podul atunci cand incepe sa ploua si creste nivelul apei, in cazul in care bate vantul puternic sau in cazul in care se produc ceva inundatii, arata misto dar la capitolul utilitate e 0, sper sa.l fi facut numa pe post de monument si nu din motive de utilitate ca altfel sunt vai si amar de capul lor

    • Drago Mir
      15 noiembrie, 20:38. Drago Mir

      Poate ca la unul din capetele apei (eu cred ca este o acumulare de apa) este un baraj ce mentine nivelul apei sub cota de avarie pentru pod. Nu uita ca se intampla in Olanda.

      • cir
        15 noiembrie, 20:44. cir

        Asa, nivelul este mentinut, indiferent ce debit primeste din ploaie sau alta alimentare.

    • cir
      15 noiembrie, 20:45. cir

      Orice inginer stie ca nivelul este mentinut constant, la orice debit provenit din ploaie sau alta alimentare.

    • Octav
      15 noiembrie, 21:07. Octav

      Trolol,ce opinie de ,,specialist''!De ce nu te duci tu sa-i inveti pe olandezi cum se contruiesc podurile,canalele?Poate nu stiu saracii si au nevoie de unul ca tine!Nu ti-a trecut prin cap ca nivelul apei este controlat?Nu ne pricepem,dar ne dam cu parerea...De asta merg lucrurile asa bine!

      • trololo
        15 noiembrie, 21:40. trololo

        nu mi.am dat cu parerea ci am ridicat doar niste ipoteze da de la un incult ca tine care se voteaza singur si numa arunca cu noroi in lume ce sa ii cer, in fine intoarcete la locul tau la taiat frunze la caini ca aici nu.i de tine, ciao !

        • dutchman
          15 noiembrie, 23:02. dutchman

          nu te da lovit, primul tau comentariu suna de parca aia nu stiu ce fac, deci tu ai gresit si invata-te sa inghiti pumnii care-i meriti. Trebuia sa te gindesti ca asta se intimpla in olanda, care stapinesc apa de secole. Au si reversul: canale pe care te plimbi cu barca si te uiti in jos la strazi si magazine.

    • dorin
      15 noiembrie, 21:30. dorin

      Probabil podul se comporta ca un vapor, daca urca nivelul urca si el. Oricum olandezii sunt profesori in hidraulica.

  • Tira Misu
    15 noiembrie, 19:13. Tira Misu

    In orasul Minden, Germania, tocmai voiam sa trec cu masina pe sub un pod si am ramas uimit sa vad ca pe (PE!!!!) pod, trece un vapor. Trecea strada pe sub canal, in loc sa fie invers. Iar in dreptul aeroportului Leipzig/Halle (tot Germania), e un pod pe care ruleaza avioanele, de pe o parte pe alta a autostrazii.

    • fdh
      15 noiembrie, 20:43. fdh

      e si in Schipol un astfel de pod..e amuzant sa treci pe deasupra masinilor cu avionu

    • Kay Man
      15 noiembrie, 22:15. Kay Man

      la nuremberg sau la fürth langa nuremberg, poti trece cu masina pe sub podul canalului dunare-marea neagra

  • dan
    15 noiembrie, 19:06. dan

    un pod prin apa e mai interesant,probabil aduce mai multi clienti, altcumva nu se explica constructia considerand faptul ca Olanda e la nivelul marii

  • g
    15 noiembrie, 17:04. g

    O singura ploaie serioasa si fac unul normal.

    • cir
      15 noiembrie, 20:43. cir

      Nivelul apei se mentine printr-o comunicatie cu cealalta parte. Nici un inginer, roman sau de aiurea nu face asemenea erori. Scoala romanesca a dat ingineri foarte buni in domeniul hidro. Unul chiar a fost presedinte 2,5 mandate.

    • Jed
      15 noiembrie, 20:55. Jed

      Asta in mintea ta!Daca lucrurile functionau asa, Olanda era demuuult inghita de ape...Observ ca si tu, si cel care se numeste ,,Trolol'' habar nu aveti ce inseamna canale,baraje,controlul apei in Olanda.Credeti ca acolo e Romania unde vin inundatiile in fiecare an?Unde infundam canalizarile cu frunze?Unde autoritatile se arata preocupate doar cand vine apa si odata trecuta nu se mai face nimic?Opinia ta este un exemplu clasic de ,,datul cu parerea la romani''!

  • razvan
    15 noiembrie, 15:04. razvan

    Mare branza! asemena amenajare se poate organiza oriunde pe Dambovita sau Bega...doar pe necunoscatorii intre ale hidraulicii fludelor si constructiilor hidrotehnice e ceva iesit din comun. Ideea e de salutat.

    • dorin
      15 noiembrie, 15:46. dorin

      Da, idea este simpla si simpatica, pacat ca la noi societatea este anchilozata si nu poate gandi decat clasic.

    • Sel
      15 noiembrie, 16:08. Sel

      Da...mare branza,nu? O facem si noi!Uite acum incepem...stai sa ne legam sireturile...Din gura le facem pe toate!Nu spune nimeni ca nu se poate amenaja si la noi.Si nu numai la noi!Ideea e interesanta!Dupa ce reusim sa facem ceva(daca reusim),ne certam un an dupa...Cat a costat?De ce a costat atat?De ce nu am facut mai ieftin?Cui i-au revenit banii?Circ ieftin!

      • Matei
        15 noiembrie, 16:22. Matei

        La noi ar iesi canal navigabil si ar putea fi parcurs cu skyjetul.

    • harpoon
      15 noiembrie, 17:06. harpoon

      Mare branza a fost si cuiul. Se putea intampla oriunde, da' n-a fost sa fie nici pe Dambovita nici pe Bega. Nici cuiul.

    • MirceaS
      15 noiembrie, 17:10. MirceaS

      @razvan

      Si inventatorul brânzei a trebuit sà o facà, înainte de a vedea la altii.
      Iar pentru niste ape curgàtoare ca Bega si Dâmbovita, ar fi mai greu.
      Si à propos de necunoscàtori, eu nu cunosc altà hidraulicà decât cea a ... fluidelor.

  • Marian
    15 noiembrie, 15:02. Marian

    De ce sa te multumesti cu utilitatea, cand poti face si arta?

    • o c
      15 noiembrie, 18:19. o c

      chiar nu vad unde este arta.tre sa recunoastem idea dar vorba unuia de mai sus ,vine o ploaie mai ca lumea si vor face unul normal

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele