Eveniment

MRU i-a luat faţa lui Antonescu

Autor: Marius Vulpe, Florin Ciornei

Un sondaj CSOP relevă faptul că noul premier i-a devansat pe liderii USL, Crin Antonescu şi Victor Ponta.


O mişcare de imagine cu efect scontat - 29% încredere, 38% apreciere pentru prestaţia noului premier.

Instalarea lui Mihai Răzvan Ungureanu în fruntea noului guvern a oferit PDL-ului un mic suflu, după un Emil Boc erodat, la un moment dat, până la pragul de 10-11%. Potrivit unui sondaj CSOP, realizat în perioada 16 – 17 februarie 2012, Ungureanu a intrat în topul încrederii în politicieni direct pe primul loc. Un alt studiu, efectuat de CCSB, cam în aceeaşi perioadă, îl dă pe noul premier la o cotă apropiată, de 28% la capitolul încredere.


29% dintre români au "multă şi foarte multă" încredere în noul şef al Guvernului. Comparativ, liderul PDL Emil Boc a ieşit de la guvernare cu o cotă de doar 17%. Ungureanu este secondat în acest top de primarul Capitalei, Sorin Oprescu, cotat cu 28%.

Liberalul Crin Antonescu, co-preşedinte al USL, ocupă locul trei, cu 26%, în timp ce social-democratul Victor Ponta cumulează 25% încredere din partea celor intervievaţi.

Cu 28% încredere îl creditează românii pe Ungureanu într-un alt sondaj de opinie realizat de CCSB.

Prestaţia premierului de la deszăpezire, apreciată


Prestaţia lui Ungureanu din timpul gestionării înzăpezirilor i-a adus acestuia şi o cotă semnificativă la capitolul sa­tisfacţie: 38% s-au declarat "mulţumiţi şi foarte mul­ţu­miţi", 32 % au fost "nemul­ţu­miţi şi foarte nemulţumiţi", în timp ce 30% nu au ştiut ce să răspundă sau au refuzat să o facă.

Guvernul stă mai prost în ochii românilor, doar 20% dintre respondenţi declarându-se mulţumiţi de activitatea Executivului. La fel şi preşedintele Traian Băsescu, cu o cotă de încredere de 19% şi una de satisfacţie de doar 22%.

Sondajul CSOP mai relevă faptul că PDL a avut de câştigat de pe urma "locomotivei" Ungureanu. Cumulată cu schimbarea şi întinerirea întregii garnituri de miniştri de­­mo­­crat-liberali, instalarea noului premier ar aduce democrat-liberalilor un scor de 20%, dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri. Faţă de perioada 24-25 ianuarie a anului în curs, PDL a înregistrat o creştere cu patru procente.

De altfel, încrederea românilor merge mână în mână cu aşteptările lor faţă de noii factori decizionali.

Schimbarea de ştafetă de la Palatul Victoria a făcut ca proporţia celor care cred că România se îndreaptă într-o direcţie greşită să scadă până la 74%, de la 81% cât se consemnase cu o lună înainte.

Sondajul CSOP a fost realizat în perioada 16 – 17 februarie 2012, pe un eşantion de 725 de persoane, reprezentativ pentru populaţia României în vârstă de 18 ani şi peste, din gospodării cu telefon fix sau mobil, selecţionaţi aleator. Eroarea de reprezentativitate este de +/- 3,6%, cu o probabilitate de 0,95.

\

\

EFECT
\
Mai puţini români care cred că mergem într-o direcţie greşită


Desemnarea lui Mihai Răzvan Ungureanu pentru funcţia de premier şi decizia PDL de a înlocui toţi miniştrii au influenţat şi percepţia asupra direcţiei de evoluţie a lucrurilor în România. La sfârşitul lunii ianuarie, în plină perioadă de proteste, 82% dintre respondenţi credeau că România se îndreaptă într-o direcţie greşită, 14% susţineau contrariul, iar 4% nu ştiau sau au refuzat să răspundă. În perioada 16-17 februarie, după ce guvernul a primit votul de învestitură, proporţia pesimiştilor s-a redus la 74%, iar cea a optimiştilor a crescut la 18%. Numărul celor care au refuzat sau nu au ştiut ce să răspundă s-a dublat, până la 8%.

INTENŢII DE VOT 

USL, pe primul loc, dar sub 50%, PDL, peste partidul lui Dan Diaconescu, UNPR şi-a dublat procentele


\Florin Ciornei

Dacă duminica viitoare ar fi alegeri, USL s-ar clasa pe primul loc, arată acelaşi sondaj CSOP, realizat în perioada 16-17 februarie 2012. Scorul de 47% ar fi însă sub aşteptările liderilor Opoziţiei care şi-au propus ca ţintă să depăşească pragul de 50%. Cercetarea sociologică mai arată că în lunile ianuarie şi februarie Opoziţia, chiar şi în contextul protestelor de stradă, nu reuşit să se mişte de la nivelul de 47-48% intenţie de vot.

PDL revine


Democrat-liberalii au cunoscut un uşor reviriment după restartarea guvernării. Faţă de perioada 24-25 ianuarie 2012, scorul PDL este mai mare cu 4%, arată sondajul CSOP. Dacă în urmă cu câteva săptămâni Partidul Poporului lui Dan Diaconescu depăşise PDL, acum a ajuns din nou pe locul 3. PP-DD înregistrează o intenţie de vot de 18%, cu 2% mai puţin faţă de sfârşitul lunii ianuarie.

UNPR, în creştere

Formaţiunea maghiarilor nu a cunoscut nicio variaţie la capitolul intenţie de vot. UDMR este constant la 5%, în timp ce PRM este cotat cu 4%.

Pentru UNPR, partidul condus de Gabriel Oprea, ministrul Apărării, sondajul CSOP înregistrează o creştere a intenţiilor de vot. De la 1% în perioada 24-25 ianuarie, UNPR a ajuns la 2% în acest moment, arată cercetarea. Conform sondajului, 5% şi-au declarat intenţia de vot pentru alte partide.

\

Greva USL, un lucru rău pentru ţară


Doar 23% dintre români consideră că greva parlamentară a PSD şi PNL este un lucru bun pentru ţară în situaţia actuală, arată acelaşi sondaj CSOP. Marea majoritate a românilor, 60%, consideră că greva USL este un lucru rău pentru situaţia actuală în care se află România.

6% dintre români nu au auzit de faptul că partidele de opoziţie fac grevă parlamentară, iar 11% au bifat rubrica "Nu ştiu/Nu răspund".

\

CSOP a mai realizat o cercetare privind opiniile po­pulaţie despre greva USL. În perioada 3-4 februarie, conform CSOP, 36% dintre români considerau că protestul Opoziţiei este un lucru bun, în timp ce 50% spuneau că este un lucru rău.

Taguri:sondaj, csop, Mihai Razvan Ungureanu, Emil Boc, Guvern, opozitie, alegeri, PSD, PDL, PNL, UDMR, Traian Basescu, greva parlamentara, Sorin Oprescu, gabriel oprea, gigi becali, Dan Diaconescu, Corneliu Vadim Tudor

Spune-ţi părerea!

  • Ionica
    25 februarie, 13:44. Ionica

    Cine sa mai aiba incredere intr-un derbedeu,ca chucky?Unde s-a mai vazut senator cu prezenta la vot 0(zero)?Pe ce ia acest sarlatan banii de senator?Halal senator.Pai nici nu poate fi pus alaturi si comparat cu MR Ungureanu.Daca este pe la degetul mic,de la piciorul stang,al al acestuia.Un bidon si atata.Si nici tonta-ponta nu este prea departe .Se vede ce fac cu si in Parlamentul tarii.

    • anghel mihail viorel
      28 februarie, 11:00. anghel mihail viorel

      Prin MRU, Base a vrut sa se reproduca.Din pacate, pentru el, in loc de un part, a iesit un sparc!

  • Primul Betivan al satuilui
    22 februarie, 05:17. Primul Betivan al satuilui

    La ce mutra are MRU asta, ar fi bine sa-i ia fatza lui Antonescu ( care arata omeneste). Dar daca-i va lua fatza lui Basescu ?

  • LeNe
    21 februarie, 23:42. LeNe

    Cateva speculatii pe marginea statisticilor:
    1. Presupunand ca cel care are incredere in unul nu are incredere in ceilalti, daca s-ar strange in conducerea Romaniei Becali, Diaconescu, V.C. Tudor si Antonescu s-ar ajunge la o incredere de 84%.
    2. Mai multi romani il prefera pe Becali lui Basescu
    3. E logic ca Becali sau Antonescu sa devina presedinte, cu ceilalti imprejur. Ce mai asteptati?

  • Dinescu
    21 februarie, 23:28. Dinescu

    CIUMATII PORTOCALII IMPUTITI SI PROSTI

    • Vasile
      22 februarie, 08:55. Vasile

      Dinescule,ce bine ca tu,in schimb esti foarte destept.

  • BABA NOVAC
    21 februarie, 23:08. BABA NOVAC

    MRU-UL ASTA TAMP ARE 3% INCREDERE,EXACT CAT CHIORUL SI MINIPARTIDULETZUL SAU PEDELEU CARE SE VA DESFIINTZA DUPA ALEGERI ! RESTUL E GARGARA DISPERATA A EVEZEILOR CARE STIU SI EI CA LI SE INCHIDE BUDA ! JOS CHIORUL,JOS MAFIA PORTOCALIE,LA JILAVAAAAAAAAAAAAA

    • Emil
      21 februarie, 23:15. Emil

      PDL_ul_va cistiga si viitoarele alegeri.
      PDL_ul_a salvat tara de la faliment, de la dezastru, de la colaps economoc, de la incetare de plati, de la hiperinflatie, de la prabusirea monedei nationale.
      PDL_ul_a creat conditiile iesirii tarii din recesiune si pentru revenirea la crestere economica.
      Pentru usl vor vota doar inapoiatii mintal, ca tine (pentru ca pot fi manipulati de emisiunile mizerabile de la televiziunile mogulilor), hotii,coruptii, infractorii si escrocii (pentru ca stiu ca altfel vor ajunge acolo unde le este locul, iar averile le vor fi integral confiscate).
      Majoritatea Romanilor sustin PDL_ul_si pe Presedinte, dar nu pentru ca nu le cunosc lipsurile, erorile sau defectele, ci pentru ca alternativa la actualul Presedinte si la_PDL, o reprezinta niste derbedei, niste repetenti si niste lichele, iar in spatele lor se afla marii corupti si marii infractori, care au devalizat tara in timpul guvernarilor anterioare, psd si pnl.
      Bazinul electoral al psd, pc, pnl, prm, png, pp-dd-otv il constituie oamenii fara scoala, fara carte, fara minte, care pot fi manipulati de emisiunile mizerabile de la televiziunile mogulilor, oamenii simpli care confunda efectele crizei economice mondiale, cu efectele guvernarii, oamenii cu un IQ foarte redus, care nu pricep ca in toate tarile au fost adoptate masuri dure de austeritate, pentru a iesi din recesiune.

      • aur
        22 februarie, 20:45. aur

        ai perfekta dreptate Emile,;PDLul a fost si va fi partidul cel mai eficient

    • Vasile
      22 februarie, 08:57. Vasile

      Baba novac,mai ai frati pe acasa?Sunt tot asa de destepti si manierati ca tine?Sincer te compatimesc.

  • 100%PDL, SULLA%USL
    21 februarie, 22:59. 100%PDL, SULLA%USL

    Reformistii romani vor fi la putere inca 4 ani de acum inainte. Agentii Moscovei USL-istii vor fi maturati la groapa de gunoi a istoriei. Primarul pocit nu mai pupa inca un mandat, ci doar pe Lenuta in spate. Mars la munca, uslasilor!

    • BABA NOVAC
      21 februarie, 23:11. BABA NOVAC

      POATE VA DUCETI LA BABA OMIDA SA VA ZICA VOUA,CIUMATILOR PORTOCALII,CUM SA INTRATI IN PARLAMENT CU 3%....VOTANTI DE EBA,PUAH

      • Emil
        21 februarie, 23:16. Emil

        PDL_ul_va cistiga si viitoarele alegeri.
        PDL_ul_a salvat tara de la faliment, de la dezastru, de la colaps economoc, de la incetare de plati, de la hiperinflatie, de la prabusirea monedei nationale.
        PDL_ul_a creat conditiile iesirii tarii din recesiune si pentru revenirea la crestere economica.
        Pentru usl vor vota doar inapoiatii mintal, ca tine (pentru ca pot fi manipulati de emisiunile mizerabile de la televiziunile mogulilor), hotii,coruptii, infractorii si escrocii (pentru ca stiu ca altfel vor ajunge acolo unde le este locul, iar averile le vor fi integral confiscate).
        Majoritatea Romanilor sustin PDL_ul_si pe Presedinte, dar nu pentru ca nu le cunosc lipsurile, erorile sau defectele, ci pentru ca alternativa la actualul Presedinte si la_PDL, o reprezinta niste derbedei, niste repetenti si niste lichele, iar in spatele lor se afla marii corupti si marii infractori, care au devalizat tara in timpul guvernarilor anterioare, psd si pnl.
        Bazinul electoral al psd, pc, pnl, prm, png, pp-dd-otv il constituie oamenii fara scoala, fara carte, fara minte, care pot fi manipulati de emisiunile mizerabile de la televiziunile mogulilor, oamenii simpli care confunda efectele crizei economice mondiale, cu efectele guvernarii, oamenii cu un IQ foarte redus, care nu pricep ca in toate tarile au fost adoptate masuri dure de austeritate, pentru a iesi din recesiune.

        • anghel mihail viorel
          22 februarie, 00:21. anghel mihail viorel

          Emile, dupa cum scrii, tu ai trecut prin scoala ca un \"branconier\"! Ai un IQ de prezervativ dar, daca iti spui zilnic \"eu sant destept\"timp de vreo cincizeci de ani, poate scapi de comunism! \"Succesuri\"! Parca asa se spune in bazinul vostru electoral!

      • Vasile
        22 februarie, 08:59. Vasile

        Se vede treaba ca tu ai si ffost deja la Baba omida si de aia esti si destept si manierat.Oare prin ce procedeu ai ajuns asa de destept?

  • Florin M
    21 februarie, 22:53. Florin M

    Cred ca mai corect ar fi spus: De cand a aparut MRU, lui Antonescu i-a cazut fatza;)

  • ursul bruno
    21 februarie, 22:52. ursul bruno

    Partidul Poporului al lui Dan Diaconescu ? 20 % ? si nu suna alarma in capatanele voastre ? Cine este Dan Diaconescu ? Unul cu un post de televiziune si mai imbecil decat cel al lui Voiculescu, unul care a fost arestat si dus in catuse, putred de bogat prin inselaciuni si metode securiste. Mare e gradina dar si mai mare este prostia romaneasca.

  • Pascu Eugen
    21 februarie, 22:47. Pascu Eugen

    Un sondaj manipulat.Cum sa aiba atata incredere cand nici nu l cunoaste lumea.Plus ca e un prost comunicator.Parerea mea.

    • andu
      21 februarie, 22:54. andu

      a spune ca romanii trebuie sa iasa la munca inseamna ca e prost comunicator???

    • Calin
      21 februarie, 23:20. Calin

      Este suficient ca a fost propus de Presedinte si este sustinut_de_PDL_pentru a cistiga increderea a peste 50% dintre alegatori.

    • Vasile
      22 februarie, 09:02. Vasile

      Eugene foarte proasta parere ai.

  • Pascu Eugen
    21 februarie, 22:46. Pascu Eugen

    Un sondaj manipulat.Cum sa aiba atata incredere fara ca populatia sa l cunoasca?Plus ca este un prost comunicator.Parerea mea.

    • andu
      21 februarie, 22:54. andu

      am inteles, e prost comunicator pentru ca spune romanilor sa puna mina si sa iasa la munca???

    • Calin
      21 februarie, 23:21. Calin

      Este suficient ca a fost propus de Presedinte si este sustinut_de_PDL_pentru a cistiga increderea a peste 50% dintre alegatori.

  • IonPribeagu
    21 februarie, 22:40. IonPribeagu

    \"MRU i-a luat faţa lui Antonescu\" >>>Paiiiiiiiiiiiii, porumbacul nu are nici macar calificarea necesara pentru a-i duce geanta lui Ungureanu. Pe bune. Pentru postul de \"porta borse\" pe langa Ungureanu candidatul trebuie sa vorbeasca macar 3-4 limbi de circulatie europeana. Fara engleza, franceza, germana nu trece testul. Turnatorul antenescu e prea batran si epuizat sa mai atinga un astfel de nivel de competentat. Pentru postul de \"galoppino\" e depasit deasemenea.

  • mimi
    21 februarie, 21:33. mimi

    .....BAA NENOROCITILOR ,ATI PRIMIT UN PRIMMINISTRU CULT SI SCOLITSI GATA VA REPEZITI SA-L CRITICATI CU TOTII....NENOROCITI DE 2 PARALE.

    • Al
      21 februarie, 22:04. Al

      Auzi ba sau fa

      De ce nu-l lasi pe Patapievici sa-ti zugraveasca casa?
      (ca doar e cult)
      De ce nu-l lasi pe sculer matritzer sa te opereze pe inima....ca doar e baiat bun.

      Ca de obicei...de fapt DE CE ma mir????...voi nu intelegeti care e problema.

      Il apreciez pe MRU...dar era bine sa ramina acolo unde era.
      Eu unul nu mai pun botul la vaicarelile voastre.
      Sinteti maladivi bre.
      Bolnavi genetic cu capul.
      Romanul se pricepe la orice...de aia spargeti coada clasamentelor la nivel de trai si altele.

      • Al nu merita
        21 februarie, 22:13. Al nu merita

        Nu mai baga in seama postacii cu nume de femei,este una si aceiasi persoana care posteaza sub zeci de nick-uri.Saraca ,este ori grasa si urata ,ori una de n-are niciun viitor si nu are altceva de facut,decat sa slaveasca pdl-ul si pe marinarul needucat.Este o fufa gen Cocos Elena,vorbeste fara sa gandeasca.

  • mafalda
    21 februarie, 21:29. mafalda

    priviti-l bine,bine pe MRU si obisnuiti-va cu ideea:ESTE VIITORUL PRESEDINTE AL ROMANIEI

    • IonPribeagu
      21 februarie, 22:51. IonPribeagu

      Da. Un Putin romanesc. S-au un Bush I-ul romanesc, daca va convine mai mult.

    • BABA NOVAC
      21 februarie, 23:14. BABA NOVAC

      DA,DA IN 2074 EU N-O SA MAI FIU ! DA POATE MA CRIOGENIZEAZA,SA-L PRIND SI IO PE OMUL CHIORULUI-MRU-PREZIDENTE 1 SAU POATE SE REINFIINTEAZA CAP-URILE???

  • om liber
    21 februarie, 21:27. om liber

    Ma bucur ca recunoasteti macar in al 24-lea ceas ca Antonescu era cel de care va era cel mai frica pana acum. Pana ieri i faceati cum va venea la gura. Anuntati-i si pe prrostii astia de sub mine sa nu-l mai faca \"maimutoi\", \"repetent\", \"antenescu\" etc. etc., caci asta este semn clar ca va tremura khilotii de frica lui, in timp ce lui nu i se misca nici macar un flok de grija voastra, postaci imbecili, manati ca o mare turma de \"jurnalisti\" evz.... manati si ei de la spate, cu biciul, de sefii portocalii. DISGUSTING!!!

    • criNULitul matolescu
      21 februarie, 22:10. criNULitul matolescu

      nu-l face nimeni:maimutoi(al voiculescului, turnatori amandoi),lepetent a fost i facultate si in prezenta din parlament(cica nu-i suna ceasul,ar dorii un ceas cu bata),antenescu(toata ziua voteaza in haznaua 3,are prezenta 100%,iar in parlament 0% legi votate pana la finalul anului 2011)......findca este exact asa!

      ...cui ii este frica de criNUL altoit in haznale??

    • c.m.p
      21 februarie, 23:17. c.m.p

      corect! mai ales acum dupa ce, cu ajutorul antenei1, s-a facut de tot rahatul. Asta-i omul ce va trebuie, asta-i salvarea Romaniei.
      Oare?

  • Maria
    21 februarie, 21:18. Maria

    Ma bucur sa vad ca S. Oprescu a ajuns pe locul doi. Chiar este un om de incredere, a facut mult pentru Bucuresti. Eu il voi vota!

    • IonPribeagu
      21 februarie, 22:59. IonPribeagu

      Maria, amore, oparescu este progenitura securista. E un betiv si un amator de chiolhanuri cu fete tinere de nu s-a vazut. Fetele doar le priveste ca \"beutura\" l-a lasat fara potentza. Noroc cu limba-i. Ai vazut cum are buza de jos mulata dupa tzoi. Sa nu-mi zici ca nu ai observat asta. Ca nu vrei sa recunosti e altceva.

    • IonPribeagu
      21 februarie, 22:59. IonPribeagu

      Maria, amore, oparescu este progenitura securista. E un betiv si un amator de chiolhanuri cu fete tinere de nu s-a vazut. Fetele doar le priveste ca \"beutura\" l-a lasat fara potentza. Noroc cu limba-i. Ai vazut cum are buza de jos mulata dupa tzoi. Sa nu-mi zici ca nu ai observat asta. Ca nu vrei sa recunosti e altceva.

  • Alan
    21 februarie, 21:17. Alan

    Daca Oprescu a ajuns sa fie pe locul 2 in sondaje, e de inteles disperarea pedelacilor! De aia incearca de cateva saptamani incoace sa il tarasca prin noroi in toate felurile posibile, da`sondajele arata ca nu le iese! Bag seama ca e tensiune acolo la tanti `Nuti in ograda.

  • relu
    21 februarie, 21:12. relu

    Nu e nimic nou si de necrezut in faptul ca Ungureanu i-a depasit pe chiulangiul de Antonescu si marioneta de Ponta.

  • angia
    21 februarie, 21:01. angia

    pai era de asteptat acest lucru.. nici nu exista grad de comparatie intre cei doi..Antonescu nu este decat un maimutoi

  • Oranjada Portocalie !
    21 februarie, 20:17. Oranjada Portocalie !

    Ma bucur nespus ca iar v-o trage atat basescu cat si si ungureanu.
    Punct.
    Gata !
    Ce-i ... ce vreti, ... sa va dau scobitori, dragi uslasi ?

    Oranjada Portocalie !

    • bey oranjgutzane,,,
      21 februarie, 20:33. bey oranjgutzane,,,

      tu esti doar o dovada vie si trista care ne aminteste ca nu exista tratament ptr prostie,, ,poti renunta la pastile si bucura-te in continuare,,,
      un ilustru scriitor roman spunea intr-o carte celebra ceva la modul:
      \" cata luciditate, atata drama\" ,,, la tine drama e zero,,,
      sa traiesti bine,

    • ESTI BOUL BOILOR
      21 februarie, 21:18. ESTI BOUL BOILOR

      Daca a tras-o cuiva basescu ,ala esti tu prostanacule...lingau de serviciu batut in cap si cu creierul varza .Vai de capul tau !

    • anghel mihail viorel
      22 februarie, 00:37. anghel mihail viorel

      Saracu' Base! El nu mai e decat un fas tras de o oaie ca tine! \"Succesuri\" !

    • anghel mihail viorel
      22 februarie, 00:45. anghel mihail viorel

      Avem un guvern haios
      Fiindca securetii
      Au intors totul pe dos,
      Facand pe istetii!
      In loc sa iasa tunand
      Bas din Uncureanu,
      Fasai un Uncurean
      Din domnul Baseanu!

  • TOVARASUL CRIMINAL IN GUREANU MINTE CU NERUSHINARE!!!
    21 februarie, 19:56. TOVARASUL CRIMINAL IN GUREANU MINTE CU NERUSHINARE!!!

    din cauza lui intr-o zi au murit 15 oameni !! CRIMINALULE!!!
    cit despre cifrele astea arata ca dupa zapada are loc o inundatie,,,, de PROSTIE!!!!
    nu mai vorbesc de manipularea grosolana incercata cu acest articol , ma rog obiceiul casei la evezeaua,,, daca va uitati la grafic, tovarasu bashinescu sta mai bine pe grafic decat antonescu desi are doar 19% pe cind antonescu are 26% zic ei,, ,in plus si becali este inaintea lui antonescu desi are doar 23%,,,,
    PENIBIL!!!!

    • claudio vandam
      21 februarie, 20:05. claudio vandam

      au murit beți...vina e a televiziunilor cu mare audienta, ge antene, care fac reclama la beuturi...si la noi a murit unu..mirosea tare a antena3.

      • si tu?
        21 februarie, 21:20. si tu?

        Mirosi si puti a prostie...portocalie!

  • UnguranuMDR=PSD=PDL=FSN=CORUPȚIA!!
    21 februarie, 19:35. UnguranuMDR=PSD=PDL=FSN=CORUPȚIA!!

    PSD=PD-L=FSN=UngureanuMDR=ROMÂNIA LA MIȘTO !!!

  • gabriel
    21 februarie, 19:11. gabriel

    RIP USL

  • Cata
    21 februarie, 18:46. Cata

    Domnule general, dacă facem apel la cazuistica internaţională a premierilor ori a şefilor de stat proveniţi din lumea informaţiilor secrete, cum aţi putea comenta desemnarea ca prim-ministru a directorului Serviciului de Informaţii Externe?

    Aurel I. Rogojan: Drept soluţie de avarie intempestivă, o măsură cu caracter excepţional şi, pe cale de consecinţă, o eludare premeditată a bunelor practici şi proceduri constituţionale. Precedentul, odată comis, este posibil să genereze, ca o reacţie în lanţ, şi alte asemenea practici extreme de guvernare.

    Când spuneţi \"practici extreme de guvernare\" aveţi în vedere ceva concret anume sau enunţaţi generic o astfel de posibilitate?

    Logistica serviciilor de spionaj este inimaginabilă, iar unele dintre tainele folosirii acesteia sunt mult prea apropiate şi atât de dragi celor care conduc serviciile încât, după ce nu mai sunt în funcţii, dar rămân în sfera exercitării puterii, nu pot rezista tentanţiei de a nu recurge la păcat. Spionii sunt deprinşi să acţioneze numai în afara regulilor, fără a fi prinşi. Ei nu se ghidează după principii morale sau legi. Ei studiază meticulos şi în profunzime regulile tocmai pentru a le încălca sub aparenţele legalităţii. Concret, premierul desemnat dacă va fi şi confirmat în funcţie, va avea întotdeauna căi şi soluţii \"de scurtătură\". Ca să mă fac mai bine înţeles, am să iau ca exemplu viteza cu care a anunţat prezentarea programului de guvernare şi care a fost taxată de oameni politici, analişti, dar şi de figuranţi care au invadat în această seară platourile televiziunilor drept superficialitate, atitudine de \"yes men\" şi aşa mai departe. Ce au omis cei care s-au grăbit să-l judece astfel? Au omis că în portofoliul unui serviciu de informaţii care se respectă se pot găsi programele de guvernare trecute, prezente şi viitoare ale tuturor partidelor de aici sau de aiurea. Domnul Crin Antonescu făcea o remarcă, uşor ironică, în legătură cu anunţarea peste noapte a programului de guvernare, spunând că echipa dânsului lucrează de apropape doi ani... Poate să fie sigur că cineva a ajuns \"pe scurtătură\" la ceea ce lucrează de doi ani şi să nu fie surprins dacă se va regăsi în programul pe care îl va prezenta premierul la învestitură.

    În alte situaţii, iar acestea nu vor fi puţine, un premier provenit \"din servicii\" va recurge la exercitarea guvernării prin oamenii acestora aflaţi dintotdeauna în umbră şi la adăpostul puterii. Mecanismele democratice vor funcţiona pro forma, pentru a susţine aparenţele, dar pe fond, actorii reali ai puterii vor fi nişte parainstituţionali.

    Să înţelegem că prin această desemnare Traian Băsescu oficializează guvernarea bazată pe puterea secretă a serviciilor?

    Întrebarea dumneavoastră conţine, în parte, şi răspunsul. Spun doar în parte, deoarece a te baza pe serviciile secrete înseamnă a fi receptiv la semnalele şi evaluările acestora, să vezi în ceea ce ele îţi pun la dispoziţie şi soluţii alternative. Or, din ceea ce ni s-a întâmplat nouă până acum, nu am avut preşedinţi care să se bazeze cu bună-credinţă pe informaţiile corecte şi oportune, ci preşedinţi care au privit serviciile cu reticenţă şi s-au folosit de ele după cum au crezut de cuviinţă... Dacă preşedintele era de bună-credinţă în raport cu semnalele serviciilor, aveam un alt premier nu acum, ci cu mult timp înainte de a fi nevoie de această soluţie de avarie. Premierul demisionar, deşi s-a compromis iremediabil prin numeroase acte de guvernământ anticonstituţionale, a fost tolerat, chiar încurajat şi susţinut public, până când puterea s-a prăbuşit sub povara jafului care pare a fi fost unic scop al guvernării.

    Dar directori de servicii care să-şi înţeleagă menirea am avut, avem?

    Sub acest aspect, trebuie să distingem două situaţii. Prima, când directorul şi preşedintele îşi încep concomitent mandatul. A doua, când preşedintele păstrează în funcţie directorul din mandatul predecesorului său. În prima situaţie, directorul îşi înţelege menirea cam pe la jumătatea mandatului, când este prea târziu pentru a putea reconstrui relaţia cu preşedintele. În cea de-a doua situaţie, când preşedintele lucrează un timp cu directorii de servicii din mandatul predecesorului, este interesat să şi-i apropie, până când este convins că ştie ce trebuie despre activitatea secretă a serviciilor, apoi numesc alţi directori, asupra cărora să aibă ascendent. Aceşti directori nu-şi vor înţelege cu adevărat menirea, decăt post-factum, când îşi vor depăna memoriile, prezentaâdu-ni-se aşa cum ar fi trebuit să fie.

    Este firesc să se întâmple aşa? De ce se întâmplă aşa?

    Cauzele ţin de cultura clasei politice, de insuficienţe legislative grave, de neexercitarea unui control democratic civil - în cadru legal riguros şi exigent definit - asupra activităţii serviciilor secrete, dar şi în legătură cu sectorul securităţii naţionale, în ansamblul său. La noi s-au inversat rolurile. Prin servicii se controlează totul, iar serviciile sunt în afara controlului.

    Găsiţi o explicaţie a acestei anomalii?

    Da, şi nu-mi face deloc plăcere să o spun. Serviciile să-şi retragă agenţii de acolo unde nu au ce căuta.

    Va fi Mihai Răzvan Ungureanu premierul de care este nevoie?

    Depinde pentru cine este nevoie să fie... Dacă avem în vedere cum a fost desemnat, nu este omul momentului. Dacă avem în vedere prestaţia sa ca director al SIE şi starea relaţiilor externe ale României, domeniu în care a avut răspunderi importante, nu se califică. Dacă avem în vedere cum zburdă \"capitaliştii\" români prin paradisurile fiscale, iar nu se califică. Dacă avem în vedere gravele acte de subminare economică, asociate trădării de ţară, unde întotdeauna există o entitate străină, iar nu se califică. Dacă avem în vedere conexiunile de afaceri ale unor foşti din spionaj, iar nu se califică. Sau, dimpotrivă, pe un alt sistem de axiologie politică, toate acestea îl recomandă...

    Dar tocmai susţinerea sa externă a fost invocată chiar înainte de desemnare...

    Dacă avem în vedere nişte interese externe, care nu sunt deloc transparente, nu înseamnă neapărat că ceea ce este bun pentru alţii ni s-ar potrivi şi nouă. Aseară am urmărit comentariile principalilor agenţi de operaţiuni media ai unor entităţi externe. Nu ştiu cum s-a întâmplat că nu au fost primii prezenţi în platourile televiziunilor, unde outsiderii începuseră să combată potrivnic. După intervenţiile a patru-cinci proeminenţi mandatari externi, aflaţi permanent în grila posturilor respective, mi s-a făcut de două ori jenă. O dată pentru tupeul, dezinvoltura şi uşurinţa cu care şi-au deconspirat profesia, pe care eu o respect şi nu suport să o văd compromisă. A doua oară, pentru replierea oportunistă a laşilor cărora le-a dispărut imediat curajul de a mai fi consecvenţi în propriile opinii. Şi aşa ceva poate explica ceea ce ni întâmplă. Desigur, au existat şi excepţii, dar ele tocmai că întăresc regula nefirescului.

    Va fi învestit premierul desemnat?

    Nu este de dorit o învestire prin dictatul unei coaliţii de putere constituite nedemocratic, urmare a unei interpretări cu rea-credinţă a unui text constituţional, cel referitor la caracterul neimperativ al mandatului. Votul uninominal, dacă tot s-a legiferat, trebuia să conducă la o altă interpretare a textului constituţional. Mandatul nu poate fi imperativ în relaţia cu partidul, dar trebuie să fie imperativ în relaţia cu alegătorul, fiindcă acesta îşi transferă partea sa de putere şi suveranitate alesului, iar traseistul politic îşi trădează alegătorii. Mai direct spus, o coaliţie de putere bazată pe trădarea unor parlamentari nu este ea însăşi legitimă, deci nu poate conferi legitimitate unui guvern.

  • Al
    21 februarie, 18:44. Al

    De ce a fost pus Ungureanu acolo?

    Din doua motive:
    1) Reputatia/imaginea...pe care si-o va face praf in folosul altora
    2) pentru ca e tufa.
    Habar n-are economie, n-are notiuni juridice. E paralel cu orice competenta ce tine de un prim ministru.
    La Piovra made in Romania.
    Este exact reteta dupa care functioneaza mafia italiana.
    (exemplu: fac proiecte iefine,care nu respecta normele de constructie si siguranta, in constructii, si gasesc un inginer constructor de vreo 80 de ani care sa le semneze proiectele.
    Ala nici nu vede bine, are nevoie de medicamente, oricum e pe final, etc)
    Cu Ungureanu e si mai jale.
    Baietii au vrut sa fie sigur ca lipsa lui de background e totala si nu le va deranja minariile.

    • claudio vandam
      21 februarie, 18:59. claudio vandam

      Adica vrei sa spui ca Ungureanu a fost pus acolo de alde ilici, hrebe, mitrea, vintu si felix?
      hahahahahahahahahahahahahaaaaaa!!!!!!

      • Al
        21 februarie, 19:07. Al

        nu
        si mai rau

        • claudio vandam
          21 februarie, 19:28. claudio vandam

          mai rau?? adica satan, belzebut, scaraoțchi, mamona, hitler??
          hahahahahahahahaha!!!!
          ma, nu cumva tu vrei sa ma repet?
          hahahahahahahahahahahahah!!!!!!!

    • maria
      21 februarie, 19:12. maria

      De ce stiti sa manjiti ,sa batjocoriti un om pana nici nu stiti ce poate,nici nu-l cunoasteti ? Ce studii ai domnule, de-ti permiti sa cataloghezi asa un om pe care foarte multi oameni, oameni,nu politicieni, il apreciaza,cine esti ?Du-te si te culca daca altceva nu sti, dar sunteti unii va dati cu parerea si sunteti prosti ca napii. Sa-ti fie rusine !

      • Al
        21 februarie, 19:25. Al

        am mai multe studii ca el...daca asta te linisteste.
        Ce am spus de sari asa ca ars.
        N-ai creier si ochi ca sa te lamuresti singur?

        Pui un istoric sa aiba grija de o tara?
        Unde ai mai vazut asa ceva?

        Un marinar si un istoric.

        Da' stii ceva?
        Daca pe tine te fac astia fericiti, voteaza-i

        • claudio vandam
          21 februarie, 19:40. claudio vandam

          corect..nu poti sa pui un istoric sa conduca o tara..deci n-are ce cauta crinutz antonelu la conducerea tarii.
          hahahahahahahahahahaaaaaaaaa!!!!!

    • moneoz
      21 februarie, 20:06. moneoz

      Bai Al, tufele au facut lumea mai buna, sulfele au confiscat-o.

  • doru
    21 februarie, 18:41. doru

    Am solutii pentru orice probleme importante , dar la timpul potrivit\",declara presedintele nu cu mult timp in urma.Se pare ca are dreptate iar copiii obraznici si imaturi, din nou vor lua na,na la fundulet si vor ramane fara jucarii o perioada buna.

  • fane
    21 februarie, 18:31. fane

    CE INCREDERE POTI SAAI IN CRIN ANTONESCU ,UN REPETENT UN CHIULANGIU ,UN BETIV ,UN POKERIST.

    • claudio vandam
      21 februarie, 19:00. claudio vandam

      foarte putina incredere
      hahahahahahahahahahahahaaaaaa!!!!

  • \"convingator \" sondaj,,, RUMUL de la cireshika!!!
    21 februarie, 18:08. \"convingator \" sondaj,,, RUMUL de la cireshika!!!

    a dat \"incredere\" romanilor ca betivanul nu va duce lipsa de RUM,,, in rest pe mine RUM m-a convins ca este un CRIMINAL de o BADARANIE SI MARLANIE exemplara! copie a idolului de la trei coceni

    • nemo
      21 februarie, 21:26. nemo

      cred ca sint mult aia cu ochelari de cal !nu stiu de ce dar vor si ei ceva . oare ati votat pina acum vreodata sa va verificati si voi sa stiti cit de prosti sau cit de destepti sinteti?

  • restul e tacere
    21 februarie, 17:52. restul e tacere

    MR Ungureanu va deveni presedintele Romaniei, de Victor si Crin nu ne vom aduce aminte decat daca citim bancuri

    • la prostia voastra,,,
      21 februarie, 17:58. la prostia voastra,,,

      nu m-ar mira,,, , din pacate(poate din fericire) intelepciunea si educatia nu se pot cumpara ,,, fraierii in schimb sint cu gramada si mai ieftini ca braga,,, RUM e bun doar ptr manelistul de la cireshika,,, mai ales pe vapor,,,

    • sebastian
      21 februarie, 18:20. sebastian

      Ai grija la gandurile tale caci ele vor deveni fapte,
      Ai grija la faptele tale caci ele vor deveni obiceiuri,
      Ai grija la obiceiurile tale caci ele vor forma caracterul,
      Ai grija la caracterul tau caci el iti v-a scrie destinul.-UN VECHI PROVERB EVREIESC:))

      • claudio vandam
        21 februarie, 19:03. claudio vandam

        nci evreii nu le aveau cu gramatica?

  • Cris
    21 februarie, 17:48. Cris

    Da. I-a luat fața și va mai crește. Până în toamnă, va trece de 100%.
    Cezar Preda: numirile de directori la companiile de stat sunt politice. Acum, când cu demisia directorului de la Hidroelectrica, ce era în Modrogan...Război, fiecare vroia să și-l pună pe-al lui...

  • nina gonta
    21 februarie, 17:46. nina gonta

    MRU---- VIITOPRUL PRESEDINTE AL ROMANIEI !

    • mda
      21 februarie, 17:53. mda

      RUM , presedintele romanilor prosti doar,,, si placerea manelistului de la cireshika

      • geo
        21 februarie, 17:59. geo

        ce sa spun? sunt foarte inteligenti romanii care voteaza cu partidul lui ion iliescu, unul care i-a macelarit in 1989 si 1990. cred ca sunt inteligenti 90%, dar, in lipsa culturii, iau de bun ce aud la televiziunile mincionoase sau de la primarii USL. sau, cum e cazul tau, se bucura de banii lui felix

        • mey ghieo, nu te forta,,,
          21 februarie, 18:10. mey ghieo, nu te forta,,,

          ca sincer nu ai avut nimic de spus,,, partidul lui ilici despre care vorbesti l-a avut ca membru marcant pe manelistul de la trei coceni,,, cit despre televiziuni mincinoase, cred ca te referi la cele ale puterii , ca altele nu mai pra sant,,, spre deosebire de tine ma bucur de banii mei,,, multi si curati,,

        • claudio vandam
          21 februarie, 19:13. claudio vandam

          cristinel tudor popescu a inceput sa isi revina...l-a criticat pe mircciulica spagat total, cum ca asta nu ar fi ziarist ci enterteiner (ce dracu o mai fi si ala)..si ca si in occident sunt prosti d-astia care vorbesc singuri la televizor, numai ca acolo lumea nu-i ia in seama ci se rid de ei ca-n filmele de comedii triste ale lui gopo...mirciulica a fost tare dezamagit si a declarat decesul lui cristinel pe care l-a ingropat linga maestrul cristoiu desi putea sa-i gaseasca orice alt loc in cimitirul l-alde felix-vintu-ilici-nascase care se numeste romanica.

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele