O româncă din Marea Britanie primeşte ajutor social de 33.000 de euro

Autor: Ana Zidărescu

Săptămâna aceasta, o româncă din Marea Britanie, mamă a patru copii, a primit dreptul unui ajutor social anual mai mare. Pe lângă cei 30.000 de euro pe care îi primea deja, românca va mai primi încă 3.100 de euro. Decizia a fost luată de consiliului local din Bristol.

Româna nu are un loc de muncă stabil. Este vânzătoare ambulantă de ziare, iar venitul ei lunar este de aproximativ 400 de lire.

Cum a ajuns românca să câştige 2.750 de euro pe luna

Firuta Vasile a ajuns în Marea Britanie în anul 2007, imediat ce România a intrat în UE. Cu speranţa unui loc de muncă mai bun, românca s-a stabilit în Bristol. După câteva luni în care a încercările ei de a găsi un angajator au eşuat, a început să vândă reviste pe stradă.

În anul 2010, cu patru copii minori, românca a decis să depună o cerere pentru ajutor social. A fost refuzată, pe motiv că nu avea un loc de muncă stabil. Legislaţia din Marea Britanie prevedea că imigranţii românii nu puteau primi ajutoare de la stat decât dacă respectau câteva criterii: munceau legal în anumite domenii agreate (în agricultură sau sau în constructii), dacă erau calificaţi în domenii în care se solicită abilităţi speciale, ori dacă desfăşurau activităţi independente şi plăteau taxe.


Românca era familiară cu legislaţia din Marea Britanie şi a făcut contestaţie la refuzul autorităţilor. Ea a precizat că prin faptul că vinde reviste pe stradă desfăşoară o activitate independentă.

A apelat la ajutorul unui avocat, iar cererea a fost admisă de Tribunalul din Londra. În instanţă, a obţinut cele 25.547 de lire (aproximativ 30.000 de euro), valoarea ajutorului anual care să-i acopere cheltuielile legate de locuinţă şi întreţinerea copiilor, dintre care unul cu dizabilităţi, scrie publicaţia Daily Mail.

În plus faţă de decizia luată de Tribunalul din Londra, Firuţa Vasile va mai primi, pe an, încă 2.600 de lire (aproape 3.100 de euro).

Românca va câştiga, astfel, numai din ajutor social, un venit lunar de 2.750 de euro pe lună.

Taguri:romanca, Marea Britanie, ajutor social

Spune-ţi părerea!

  • American
    27 ianuarie, 00:59. American

    Si cine platesta banii astia? Statul, vor zice socialistii. Platitorii de taxe, vor zice capitalistii. Acum ganditi si voi ..

  • in uk de mai bine de 10 ani
    18 ianuarie, 23:13. in uk de mai bine de 10 ani

    nu stiu cati din voi traiesc in uk din cei care lasa coment. dar pt mine care maine tre sa merg la munca si sa dau fata cu colegi englezi care au 4 copii sau mai mult si nu au parte de aceleasi drepturi ca doamna. cum sa mai sustin eu ca de fapt, noi, romani suntem in uk sa facem bani muncind cinstit ,platind taxe nu cerem benefit chiar cind am avea dreptul sa o facem. si inca ceva am lucrat cu un englez acum vreo 6 ani si zicea ca el astepta sa primeasca casa(de la stat) de peste 12 ani si nu ia venit randul ca trebue sa de la emigranti prima data ca altfel statul ii discrimineaza .cred ca si acum mai sta tot in chirie sarcul de el si avea atunci 5 copii.(nu stiu daca stiti dar englezi albi de obicei au mai mult de 3copii, si daca sunt la a doua casatorie,chiar mai multi).

    • simona-genovia cimpean
      19 ianuarie, 00:42. simona-genovia cimpean

      eu traiesc in uk. de 3 ani. pai, colegii dvs. ce au 4 copii si n-au acelasi drepturi ca si doamna, nu sunt, probabil, nevoiti sa le ceara a doua oara cu avocatul.
      da, stiu ca pot avea 2-3 copii, sau chiar mai multi daca sunt la a doua casatorie. asteapta sa primeasca, casa de la stat pt. ca-i mai ieftina decat sa plateasca chirie sau s-o cumpere de la particular.

      • Dezzy from London
        23 ianuarie, 18:15. Dezzy from London

        Pāi nu mai stiu dece vā mirati in halul āsta !! pāi numai trebuie sa sti sa ceri dreptul ca daca nu stii sa ti ceri dreptul esti fraier or fraierā nu conteazā ca a fost româncā aa tzigancā ce mai conteaza a stiut sa si ceara dreptul ea a avit dreptul si de aceea si a cîstigdreptul caci in Anglia daca u ai dreptul ai cum sa cistigi nimika cu avocat sau nu avocat ea a cistigat pentru ca avea dreptul eu personal trāies in Anglia iata numarul meu de telephone dacā vreti mai multe defalii eu va pot da 00447908698888 numele meu e Dezzy deci nu va mai oftucati pe nimika. A nu are rost sa fiti invidiosi a una pe ea si sa spunetica a fost tzigancā bravo ei indiferent ce a fost numai conteaza deloc ea a avut dreptul si de aceea a si cistigat pentru ca a personal a lucrat ca si Independent cu drept deplin orice Român poate sa faca ceea ce a facut ea e legal diar ca aici in Londra special ma rog chiar in Glasgow ca de acolo vine Job Center din London deci Job Center nu recunoaste ce a facut ea adica a prestat servicii Independente ceea ceea ce e legal pe teritotiul UK sunati ma va pot da amanunte chiar daca vreti caci cind faci serviciul independent Home Office nuti da permis de work in UK diar decit carte galbena eu personal nu am nevoie de nici un act caci sint Francez de mult timo doar ca nu ca sa lucrezi pe teritoriu UK iti trebuie sa ai carte albastra dar la români nu prea le da si aici e marea problema trebuie sa lucrezi un an consecutive in UK si atunci nu ti mai trebuie permis de lucru si chiar daca esti Român dupa aia si cind lucrezi si ti se intimpla sa ti pierzi locul de munca job centsr iti da fel de job seeker Allowance si asta a vrut wa sa obtine dar job center a refuzat o su a appelat la un avocat hmmmm. E desteapta a fost ea si a merita puna la urma urmei vedeti? Dece guvernul. Ere bani si impozite de la oameni? Deci e normal ca trebuie sa deie si inapoi nu numai sa ia bani de la oameni si eu lucrezi si plātesc impozite si imi convine ca statul sa anute oamenii nevoiti sint d'accord cu asa ceva aca mai incetati sa fiti invidiosi oameni rãi inråiti

        • je
          25 ianuarie, 01:59. je

          Amice, pune mana si invata sa scrii limba romana ! Nu ai nicio virgula nici un punct.De la atata ''plaster'' carat ti s-a incetosat creierul! Deezzy, al naibii taran bashit pe deasupra si francez.

    • Unu
      19 ianuarie, 15:39. Unu

      Ori esti sclav, ori iti asumi mai multa responsabilitate decat ar fi cazul.

  • JHONY
    18 ianuarie, 22:21. JHONY

    E o cloaca de panarame Marea Britanie azi..., iar Londra a ajuns depozit de rebuturi sociale. Insusi statul incurajeaza sau permite o mizerie mentala si morala, focar uman !
    Nu va mirati de femeia aia..., bravo ei ca s-a zbatut pentru ea si copii ei. Problema e ca acest stat britanic, izolat si izolationist din Uniunea Europeana, e cam tacnit si parazitar, e jalnic, educatia a ajuns la cotele cele mai de jos, comportamentul uman e degradant si bolnav...

  • Insider
    18 ianuarie, 19:30. Insider

    Nu e tiganca. E romanca neaosa din zona Iasului.

    • costi
      18 ianuarie, 20:35. costi

      ba e tiganca,mama ei,de baragladina....

      • Dezzy from London
        23 ianuarie, 18:18. Dezzy from London

        Si ce mai conteazā ce e n_are rost sa ti petreci timpul degeaba aflînd. E fel de femeie e ea e viteazā ce mai bravo ei Time is Moneys Guys

  • Parpanghel
    18 ianuarie, 18:36. Parpanghel

    \"Romanca\" din poza e tziganca sadea. Bravo ei! Balaoachesilor, vedeti ca se poate? Bani pe de-a moaca. Dati repede fuga in Anglia, ca acolo e de voi! Si nu va mai intoarceeeeeti! Iata inca un mod eficient de a curata Romania de gunoaie :-) Thank you very much, UK :-)

  • grecu
    18 ianuarie, 18:24. grecu

    le sugerez autoritatilor britanice, sa le ofere tuturor rromilor care traiesc in romanica, aceiasi suma de bani, si sa.i cheme pe toti la ei !!!

  • oarecare
    18 ianuarie, 18:02. oarecare

    pai sa zic si eu situatia in care ma aflu. Sunt phd student in UK, si locuiesc cu sotia si fetita. Am bursa mea, imi vad de munca si cercetare. Bun, se trezeste City Council-ul sa-mi ceara sa platesc impozitul local (council city tax). Normal ar fi sa nu-l platesc fiindca sotia are statut de \"student dependant\" adica o intretin eu din bursa si din ce mai lucrez prin universitate ca asistent si implicit nu apelez la ajutorul lor financiar. Cucoana de la City Council nu vrea sa inteleaga ca fiind cetatean al unei tari EEA, nu se mai aplica nici o viza de genul asta pe pasaport, si imi cere sa platesc taxa, in schimbul ajutoarelor. Ei bine am sa o fac, le voi plati taxa de o anumita valore, si le voi cere ajutoare (benefits) care vor depasi cu mai bine de 150% ceea ce datorez statului. In final, cine iese pe minus ? Le-am propus sa ramanem ca si pana acum, adica eu nu platesc nimic, asa cum e normal, ei nu-mi datoreaza nimic. Si desi le-am explicat de cateva ori ca nu vreau banii nimanui, ei tot insista. Sa nu le iei banii ?

    • Toni
      18 ianuarie, 22:38. Toni

      daca esti student de PhD ar trebui sa stii ( si sa le explici si dumnealor) ca nu ar trebui sa platesti Council Tax. Da-le un copy paste de pe site-ul HMRC cu formularu BR pe care l-a completat sotia ta ca dependent si du-te la tine la universitate pentru legal advice si ai sa vezi ca se clarifica. best of luck

    • Unu
      19 ianuarie, 15:48. Unu

      Ce treaba are sula cu prefectura?
      Fiecare consiliu are conditiile lui, dar in cazul de fata regula este sa aveti reducere 25% in genere. Daca va calificati pentru beneficii si sunt sigur ca va calificati la unele beneficii, mi se pare normal sa aplicati. Nu este nicio jena. exista tax credits, child tax credits si multe altele, daca venitul este unul foarte redus puteti aplica chiar la mai mult. Cu o conditie: sa fi platit taxe pana acum, chiar si taxe ZERO, dar sa fi fost inscris in sistem anterior cererilor de beneficii.

      Dar cum spuneam - ce treaba are sula cu prefectura? Unul e consiliul local care va cere taxe, altul e statul de la care puteti obtine acele beneficii. Nu confundati mandria cu prostia!

  • a.b.c.
    18 ianuarie, 17:10. a.b.c.

    Ciudat articol d-na Zidarescu ! Adica femeia a plecat in UK cu 4 copii sau s-a dotat cu ei in Anglia? Apoi, sotul persoanei respective unde este? A facut copiii in Ro si apoi s-a dus in Anglia sau i-a facut acolo cu cine s-a nimerit?

  • sam
    18 ianuarie, 17:07. sam

    E tiganca toata ziua.

    blogs.telegraph.co.uk/news/author/jamesdelingpole/

    \"A Roma woman\", zic englezii.

    Puturosii astia nu emigreaza ca sa lucreze, cum o fac oamenii normali.

    • poate-i pocaita - si astia-s profitori, stiu legile si se ajuta
      18 ianuarie, 19:15. poate-i pocaita - si astia-s profitori, stiu legile si se ajuta

      poate fi pocaita- atatea naframi romulane sunt , ca fac concurenta araboicelor

      • Orwell
        18 ianuarie, 21:13. Orwell

        Germania este plina de tigani din fosta Yugo,si rrrrromani adusi de pocaiti!!

        Sa- i duca in Amerlocia acolo la ei!!

  • Felix
    18 ianuarie, 16:43. Felix

    A incercat cineva sa hraneasca 4 copii in Marea Britanie din 3000 €/ luna?

    In Germania se poate trai, la limita dar inca decent, din 1000 €/ luna / persoana adulta.
    In Marea Britanie preturile sunt consistent mai mari, copilul cu dizabilitati nu e simplu de intretinut (sa fereasca Dumnezeu), iar raportul de ca 600€/ luna/ persoana ... femeiii nu ii este moale deloc.


    Felix

    • Motanul
      18 ianuarie, 16:52. Motanul

      Germania este plina de tzigani!!!!!!!

      • Jean
        18 ianuarie, 17:28. Jean

        ... român zice viteaz zice ...

    • Gabriella
      18 ianuarie, 19:56. Gabriella

      Zici tu ca traiesti la limita cu 1000 euro/persoana in Germania.
      Preturile la alimente si bauturi in general sunt mai mici aici ca in Romania,benzina e aproape la acelasi pret si atunci despre ce vorbesti???

    • Toni
      18 ianuarie, 22:40. Toni

      Haha Felix am locuit in ambele tari si nu am auzit nimic mai funny in viata mea. M-am mutat din Munchen in England pt ca totul e mult mai ieftin. I think you just need to learn where to shop darling :))

      • Unu
        19 ianuarie, 11:44. Unu

        Are dreptate Toni. Felix poate a omis costurile pentru ingrijirarea copiilor, facand abstractie de hrana.

  • CCCP
    18 ianuarie, 15:56. CCCP

    stimati ziaristi,
    noi, cititorii si consumatorii de ziare (pe seama carora supravietuiti voi), va somam ca de acum inainte, sa faceti precizarea in orice articol care relateaza despre tigani, ca personajul este cel mult \"cetatean roman, de etnie roma\", nici de cum roman. chiar credeti ca ne face placere sa ne comparati cu aceste pasari calatoare? nu se vede din poza ca aceasta individa este plecata cu satra la cersit?
    daca cererile nu ne vor fi indeplinite, nu vom mai citi articolele si chiar ziarele in care scrieti.
    am ajuns sa fim noi, romanii, discriminati din cauza acestor speciene subumane.

    • unul
      18 ianuarie, 16:38. unul

      problema e ca aceasta persoana este romanca pura, cel mai probabil din moldova. numele, fizionomia si faptul cum isi aseaza naframa aia pe cap nu mint.

      • catalin
        18 ianuarie, 16:56. catalin

        te-ai intors \"specialistule\"?

      • Dan Surpateanu
        18 ianuarie, 17:00. Dan Surpateanu

        Firuta? Esti nebun? Este tiganca caldarara, spoitori, astia au nume de flori. Si fizionomia, ca astia se inmultesc doar intre ei, duce spre retard.

      • sam
        18 ianuarie, 17:04. sam

        Nu e romanca. Uite-o aici in toata \"splendoarea\" ei:

        blogs.telegraph.co.uk/news/author/jamesdelingpole/

        Moldovencele nu se duc in strainatate dupa ajutor social, ci la munci destul de neplacute, in general, ingrijire batrani. Sunt de admirat, nicidecum ca aceste parazite care se duc la trait pe spinarea altora.

      • go
        25 ianuarie, 02:03. go

        Mama ta e ''tigan''?
        Esti bou infernal.

    • Dezzy from London
      23 ianuarie, 18:24. Dezzy from London

      Nu te mai ambala degeaba cāci time is money bere in Uk si tziganii si români tot tzigani sint si ei nu e diferentā deloc acuma sorry fort that guys

  • jua
    18 ianuarie, 15:48. jua

    1000 euro!

  • muller
    18 ianuarie, 14:57. muller

    Tiganu' tot tigan, smecher pana-n maduva oaselor. (Pun pariu ca ajutorata asta sociala e de etnie roma).

    Majoritatea tiganilor care au dat navala in strainatate urmaresc furtul la toate nivelurile. Aici avem un furt subtil, \"legal\".

    S-a dus acolo, a cautat o \"activitate independenta\" din care oricum nu se putea intretine, dupa care statul i-a dat mult mai mult decat putea ea castiga.

    Halal legi!

  • Lycantrop
    18 ianuarie, 14:53. Lycantrop

    Marea Britanie e un stat decadent, plin de imigranti (si nu doar din Europa - din contra, aia sunt minoritari!). Asa se explica prostia de a aloca \"ajutor social\" cat un salariu bunicel unei etnice rrome (automat victima discriminarii, deci demna de mila!) din fundatura UE, Romania

    Cei care nu inteleg sau sunt de acord cu asemenea practici, lucrati prima data, apoi constientizati cat va retine statul din salariu.

    Daca e muritoare de foame, sa-si vada de supravietuirea ei, nu sa toarne alte guri, apoi sa cerseasca mila statului...

  • cosmo
    18 ianuarie, 14:24. cosmo

    De ce-l urasc unii pe Basescu?

    Pentru ca avem si noi multi insi buni de nimic precum individa de mai sus.

    Astia vor pomeni in schimbul a nimic.

  • liviu
    18 ianuarie, 14:09. liviu

    Eu am o parere foarte proasta despre acesti paraziti ai societatii care, sub pretextul unei munci (in acest caz efortul este aproape zero), traiesc pe spinarea celor care muncesc si-si sacrifica majoritatea zilelor din viata pentru a-i sustine si pe altii (pentru ca asa decide statul).

    Pentru un venit de 2.750 pe luna in Marea Britanie (cum e cazul smecherei de fata - care-i primeste drept ajutor social), unii depun multa munca; lucreaza in fabrici, call centere, agricultura.

    Personal, urasc socialismul. Cine nu invata si nu trudeste nu merita pomeni sociale. Asa se duc multe sisteme de rapa: cel medical, cel de invatamant, etc.

  • emigrantul
    18 ianuarie, 13:15. emigrantul

    Ceea ce nu vede nimeni logic este ca placinta este limitata. Nu exista locuri de munca pentru toti si nici suficienti bani ca toti sa aiba un nivel de trai ridicat. In realitate s-a ridicat nivelul de trai pentru putini si pentru majoritatea a scazut.
    Se ia de la cei saraci, care devin si mai saraci si se da la cei bogati ... si nu pe merit. Ce vedem noi, este o confirmare ca in anumite zone ale Europei se primesc multi bani pentru putina munca. Este o chestiune generala care se aplica pentru toata lumea. De ce nu se gandeste nimeni de ce muncitorul/profesorul/doctorul Vasile in Romania primeste 300Euro, si in vest primeste de 5 ori si mai mult ... Nu este pentru ca el merita, ci pentru ca sistemul este sustinut prin diverse parghii inventate de cei mai destepti oameni sa mearga astfel. Aceasta femeie este rodul societatii noastre pentru ca pana acum 5 ani a trait in Romania ... asa cum sunt etniile se datoreaza modului nostru de comportament si toleranta.

    • cosmo
      18 ianuarie, 14:11. cosmo

      Probabil ai vrut sa zici invers (la paragraful 2): de fapt, se ia de la cei cu bani si se intretin si prostimea si putorile.

      • cosmo
        18 ianuarie, 14:31. cosmo

        Ma rog, \"cu bani\" insemnand un salariu normal, un venit din munca (reala).

  • costel
    18 ianuarie, 13:02. costel

    Ma fortez sa fac o lume mai buna, cumpar prin casa becuri cu leduri, 20e bucata, reciclez, masina cu consum mic, tin pc-ul 24/ 24 lucrand la un program voluntar in boinc de cercetare, si administratia arunca banii cu nerusinare. Are in parte dreptate norvegianul, ca europa se barbarizeaza, incet da sigur.

  • Covrig
    18 ianuarie, 12:35. Covrig

    Bravo.....! miii de multumiri socialistilor pt. ruinarea europei cu asfel de legi tampite. Adica englezii sunt datori sa mentina cu bani grei pe orcine vine de aiurea si aterizeaza la ei ? bugetul statului nu este infinit, apoi ne minunam ca avem miloane de asistati care nu gasesc si nici nu-si cauta de munca. Basescu a fost primul presedinte la noi care a zis lucrurilor pe nume, \" unii asistati sociali nu vor sa culeaga nici macar o pruna \"

  • Unu
    18 ianuarie, 12:29. Unu

    Daca e ceva in neregula cu situatia respectiva atunci problema e a celor care conduc UK. Daca voua vi se pare in neregula situatia prin prisma faptului ca respectiva persoana este din Romania, atunci comiteti o discriminare involuntara, care privita din exterior este o autodiscriminare. Daca cineva in UK ar comenta oficial acest fapt si ar considera situatia in neregula prin prisma faptului ca respectiva persoana este din Romania, atunci ar fi acuzat de discriminare si chiar ar risca 3-6 luni de inchisoare.

    Sunt de acord cu dumneavoastra, nu e normal sa castigi din beneficii o suma atat de mare, DAR, daca acele beneficii sunt cheltuite pentru cresterea copiilor si costurile justifica valoarea lor, atunci nu gasesc nimic de obiectat.

    Trebuie sa intelegeti ca atitudinea aceasta de auto-discriminare nu ne aduce decat dezavantaje. Pana nu vom depasi aceste bariere de mentalitate si pana nu ne vom reprima pornirile discriminatorii, nu vom intra in elita statelor europene si vorm ramane in zona gri a Europei.

    • dinu
      18 ianuarie, 12:38. dinu

      Lasa tu, filozofia complicata, ligica bunului simt spune ca gandirea polititca si socialista este putreda. Sa stai calare pe liberul profesionist cu impozitul ca apoi sa-l investesti in copii \"doamnei\" care mai apoi vor ajunge infractori sau tot \"asistati profesionisti\". Nu mai mira ca europa a ajuns aici, indatorata si fara crestere economica serioasa in ultimii 20 de ani.

      • Unu
        18 ianuarie, 12:55. Unu

        Nu neg ca ar fi o problema, dar multi cad in capcana de a observa o \"problema falsa\", pur contextuala si alimentata de prejudecati ascunse in profilul pe care, din pacate, acest popor roman inca il afiseaza. Eticheta singuri ne-o scriem, chiar daca e pusa de altii. Este o discutie delicata din orice perspectiva privesti lucrurile. Articolul este menit sa intinda aceasta capcana, poate si involuntar, in care multi cad din pacate.

    • etienne pentru unul
      18 ianuarie, 19:13. etienne pentru unul

      Unule...
      Legile despre care vorbesti care functioneaza in Anglia au fost facute cu bune intentii ca sa ajute pe englezii care muncesc dar au salarii mici si familii numeroase.
      Adica inainte de a cere pomana dela guvern trebuie sa dovedesti ca ai un servici stabil iar salariul nu-ti ajunge.
      Romanii si nu numai odata ajunsi in Anglia printre primele informatii pe care le culeg sunt cele cu ajutorul carora pot sa jumuleasca bani dela guvern fara sa munceasca.
      Asa a facut si aceasta femeie venita din Romania cu lectiile de smecherii invatate bine si chipurile a gasit modul in care sa pretinda ca are servici facandu-se ca vinde niste ziare care de fapt majoritatea sunt gratuite
      Legile in Anglia sunt facute cu bune intentii pentru cei care intr-adevar muncesc dar au greutati financiare.
      Legiuitorul cand a facut astfel de legi nu s-a gandit ca o sa vina romanii cu capurile pline de smecherii si sa profite fara nici un drept de astfel de avantaje.
      In cazul acestei femei,vinovati in primul rand sunt functionarii care n-au facut controale amanuntite si suficiente despre cum munceste aceasta femeie.
      Si daca mai are si un avocat guraliv care-i da cu dreptul emigrantilor succesul este asigurat.
      Apropo, nu numai aceasta femeie se fofileaza printre legile englezesti reusind sa primeasca bani nemeritati ci majoritatea pocaitilor veniti din Romania fac copii in prostie si traiesc din alocatiile de stat acordate pentru copii.
      Unii reusesc sa-si cumpere si case din aceste alocatii.
      Inchipuiti-va daca o familie are 5 sau 10 copiii, castiga din alocatii mai mult decat un inginer pe luna fara sa miste un deget.
      Asta-i mentalitatea romaneasca sau in general a celor veniti din fostele tari comuniste sau cei de prin Africa hoti si puturosi care se ocupa numai de smecherii.

      • Unu
        19 ianuarie, 11:50. Unu

        Tinere, ai o mare problema. Citeste inca odata ce ai scris si poate vei intelege unde gresesti fundamental.

        (BTW - raportul englezi/imigranti care abuzeaza de beneficii e mai mare decat raportul englezi/imigranti - in valori absolute)

  • Unu
    18 ianuarie, 11:58. Unu

    E normal conform legislatiei de acolo. Faptul ca e romanca e o pura intamplare. Aceste lucruri sunt considerate norma in UK

  • nu cred
    18 ianuarie, 11:04. nu cred

    Pai, ce scoala, ce munca? Mergem la avndut ziare pe strada si apoi, ii dam in judecata pe fraieri si castigam procesul si bani fara nici un fel de greutate!
    Nu poate fi adevarat!

    • Scorpia Loren
      18 ianuarie, 11:40. Scorpia Loren

      E adevarat. De aia e Europa in criza. Insa nu din cauza romanilor, care de bine, de rau, sunt cetateni europeni. E usor de imaginat ce ajutor primesc milioanele de musulmani cu cate 10 plozi, care nu-s nici macar cetateni UE, plus indieni sau filipinezi. Vin, trag matza de coada 1-2 ani, apoi stau pe ajutor zeci de ani, si apoi guvernele se mira ca nu mai pot plati datoriile. Si cresc taxele pt cei care muncesc, care nu castiga aproape 3000 de euro pe luna.

    • simona-genovia cimpean
      18 ianuarie, 13:55. simona-genovia cimpean

      poate ca n-ai inteles. pt. ca n-a gasit alt loc de munca, s-a apucat de vandut ziare, - aceasta activitate in uk, este considerata activitate independenta, pe care-o desfasura, si de pe urma careia platea taxe, adica acele asigurari sociale. la 400 gbp, venit lunar, nu se plateste, inca, impozit pe venit. a desf. aceasta activitate un numar de luni, dupa care a aplicat pt. ajutorul social. pe care statul britanic i l-a refuzat initial, ca nu s-ar incadra. dar pt. ca se incadra, desfasurand o activitate independenta pt. care platea taxe, cu ajutorul unui avocat, dat fiind ca refuzul statului britanic i-a incalcat un drept, a dat in judecata statul britanic, a castigat, iar pt. c-a avut castig de cauza, incalcandu-i-se un drept, avocatul a cerut ajutor social pt. toata familia, ea, ce-i 4 copii, unul cu dizabilitati, bashca, cheltuieli de intretinere casa.
      daca statul britanic, nu avea prin reprezentantii sai, acea atitudine initiala, de prosteala pe fatza, ca si cum, ei sunt la ei, si ei stiu mai bine cum e legea-n curtea lor, si, iar fi dat prapaditul ala de ajutor social pe care-l ceruse initial, fara a sfida prin obraznicie, nu cred ca-si batea ea capul, cu citizen advice bureau, si avocat.
      dar asa....., parca-ti vine, sa-i pleznesti

  • bravo
    18 ianuarie, 10:50. bravo

    asa...si? bravo ei, s-a descurcat. Oricine ar fi facut la fel, decat sa se intoarca acasa cu coada intre picioare si la un venit de 3 parale pe luna. Femeia a luptat pt familia ei si a obtinut banii legal, nu a furat, nu a dat in cap la nimeni. Poate ca ar fi castigat mai mult daca cersea prin statiile de metrou din Bristol, dar a ales calea legala si sigura. Chapeau!!

  • vasile
    18 ianuarie, 10:32. vasile

    Asta este o politica sociala, dai cit trebuie, acolo unde e necesar, ,,,,,,,,

  • Florinel
    18 ianuarie, 10:25. Florinel

    Uite exact din motivul asta este europa in criza.

    • traian
      18 ianuarie, 10:49. traian

      Tz,tz,gresesti amarnic! Europa a fost bagata in criza de partidele de stanga,cele care dau bani la bogati prin intermediul saracilor!Prietenii stiu de ce...

      • Scorpia Loren
        18 ianuarie, 11:48. Scorpia Loren

        Nu te contrazic. Dar si in statele cu guverne de dreapta, politica sociala e tot asa de generoasa. Atat de generoasa, incat daca muncesti, incepi sa te intrebi daca merita. Si nu ar fi nimic de zis, daca ar fi orientata spre proprii cetateni, cel mult spre cetatenii UE. Insa de ce sunt tinuti pe bani multi musulmanii extracomunitari care nu produc decat plozi, care la randul lor vor produce cate 10 plozi si tot asa, impovarand bugetul inutil si nesustenabil?

        • emigrantul
          18 ianuarie, 12:42. emigrantul

          Guvernele de dreapta sunt putin mai rezervate, dar au intrat in spirala pomenilor datorita socialistilor, cu ce crezi ca fac opozitie ciuma rosie ? tipa toata ziau in ziare si la tv, saracii, vai saracii, defavorizatii. am 16 ani in spania, si socialistii sunt o ruina pt. tara care o conduc. Falsifica datoriile oficiale si alte chestii grotesti.

  • Herman
    18 ianuarie, 10:25. Herman

    pfffffff...auzi frate 2.750 de heuroi pe luna!!!tziganca deshteapta,lucreaza cu avocatzi,cineva a instruito bine!in ritmul asta mai termina un palat la Tzandarei,mancati-ash:)daca-i mai planteaza sheaurou' inca 4 puradei se dubleaza suma!in fine,cam fraieri englezoii astia,au niste legi prea permisive si usor de jonglat.

    • Scorpia Loren
      18 ianuarie, 11:44. Scorpia Loren

      Si sa nu uitam ca avocatul respectiv e gratuit pt ea, dar nu face munca voluntara. Tot cei ce muncesc il platesc si pe ala, si nu e deloc ieftin. Asa se ajunge la faliment statal.

  • ADOLF
    18 ianuarie, 10:01. ADOLF

    Pai cu ce draqu sa mai termine palatu la Amara de ialomita ? Si mertanu S-500 consuma 20 la suta !

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele