OMS: Dragostea este o boală. VEZI în câți ani se tratează

Autor: Cristina Lica

Organizația Mondială a Sănătății a inclus dragostea în registrul maladiilor, fiind considerată o tulburare mintală.

Pe lângă faptul că provoacă dependență, la fel ca drogurile, alcoolul sau jocurile de noroc, dragostea provoacă schimbări bruște ale dispoziției, insomnie, impulsivitate, dureri de cap și chiar reacții alergice.

Dragostea nu poate dura mai mult de patru ani, cred specialiştii mexicani, care consideră că starea mentală a unei persoane îndrăgostite poate fi comparata cu cea a unei persoane care suferă de o boală psihică gravă.

Taguri:dragoste, boala psihica, OMS

Spune-ţi părerea!

  • Alexa
    4 februarie, 18:40. Alexa

    Stimata doamna, datoria unui jurnalist adevarat este sa verifice stirea inainte de a o posta pe un ziar. Se pare ca nu ati facut-o, fiindca v-a fost greu sa va duceti la sursa oficiala. Ati fi constatat ca este o manipulare grosolana.

  • lili
    2 ianuarie, 18:05. lili

    daca dragostea e o boala psihica atunci toti oamenii sunt nebuni,daca toti oamenii sunt nebuni,atunci nimeni nu e normal,deci normalitatea nu exista,daca normalitatea nu exista,atunci nu exista nici nebunia ca nu ai normalitatea s-o compari cu ea si sa-ti dai seama ca e nebunie si e ceva gresit,pricepeti puisori?exista,mai ales in ultimul timp o ura fata de sentiment,emotie si suflet pentru ca astea ne fac sa suferim,dar ne dau si cele mai mari bucurii,sunt sincere,nu le putem controla,oamenii se robotizeaza neincetat si ridica in slavi ratiunea si materialismul,oamenii care-si neaga adevarul interior vor innebuni si vor deveni perversi,nu-i vad bine pe oamenii astia de stiiinta,curaj,priviti-va sufletul si nu va mai temeti de voi insiva,iubiti si duceti-va crucea de oameni,cand nu veti mai avea carne si suflet nu veti mai exista,fericirea n-are nicio legatura cu metalul rece sau plasticul,nu va mai robotizati atat,n-ati fost facuti oameni degeaba,ramaneti oameni!

  • andrada
    30 decembrie, 23:49. andrada

    dragostea se bazeaza pe sentimente sincere,fericire spirituala,respect ,educatie morala deoarece invatam din experienta persoanei cu care traim fiecare vine cu o educatie de acasa ,dar si necesitatile sexuale ca sa zic asa... ei aici se refera la faptul ca atunci cand pierdem persoana pe care o iubim de care suntem idragostiti trup si suflet suferim nu? aceasta suferinta reprezinta o durere puternica a sufletului care ne poate duce la depresie .depresia este o boala psihica f grava care orice am face numai judecam corect.nu degeaba multi s-au sinucis din cauza dragostei,sau mai e proverbul acela " DRAGOSTEA E OARBA SI NEBUNIA O INSOTESTE MEREU".deci cred ca cei de la OMS au dreptate DRAGOSTEA ESTE O BOALA .

  • Bartolomeu
    14 decembrie, 03:16. Bartolomeu

    "Organizația Mondială a Sănătății a inclus dragostea în registrul maladiilor, fiind considerată o tulburare mintală" .Cine face parte din aceasta organizatzie (varsta sex, profesie)?Totzi scriitorii, poetzii , oamenii de cultura, care au descris fenomenul au fost bolnavi? Mare este gradina.. si multzi membrii ai Organizația Mondială a Sănătății sunt ..."sanatosi"!Bartolomeu

  • Cornelia Vodoiu
    12 decembrie, 13:54. Cornelia Vodoiu

    Exista O IUBIRE ROMANEASCA bazata pe RESPECT, TOLERANTA si PROPRIETATE INTELECTUALA.
    Au fost pline amfiteatrele facultatilor atunci cand s-a dat admitere la facultate cu cei mai frumosi tineri din Romania. Degeaba esti frumos daca nu esti EDUCAT. Dar in 1982 s-au inchis orasele mari la repartitie pentru profesori si EDUCATIA a fost inlocuita de FALSUL INTELECTUAL, FURTUL INTELECTUAL la nivel de inspectorate scolare, minister, facultati. Profesorii nostri au legat in lanturi iubirea. Dar nu au inteles ca noi am invatat sa intretinem IUBIREA, CASA si TARA aparand valorile FAMILIEI si ale scolii romanesti pentru a le transmite copiilor, absolventi de facultate, promotia 2007. Multumesc celor care m-au injurat. Multumesc celor care m-au aparat. Multumesc generatiei copiilor mei, cei nascuti in 1982, 1983!
    Citatele sunt pentru cei care respecta scoala, profesorii asa cum au fost si sunt:
    A.“Tu trebuia sa alegi intre rug si dispret. Si ai ales dispretul. Ai preferat sa fii dispretuit decat sa fii respectat ca martir.” “Oamenii , m-am aparat eu, se impart in doua categorii: cei care sunt siliti sa aleaga si cei care ii judeca. Eu fac parte dintre cei dintai. Dar numai cei care au fost siliti sa aleaga pot pretui cu adevarat viata.” Octavian Paler –“Apararea lui Galilei.”
    Si un punct de vedere romanesc:
    “Definitia si caracteristicile afectivitatii. In lipsa unei definitii mai precise, afectivitatea ar cuprinde totalitatea starilor si fenomenelor afective, totalitatea trairilor afectiv-emotionale ce reflecta atitudinea si relatiile subiective fata de realitatea obiectiva.Comportamentul afectiv-emotional implica un puternic suport motivational (si chiar un comportament de orientare), care directioneaza activitatea concreta individuala spre satisfacerea dorintelor biologic-spirituale, indepartand-o in acelasi timp de realitatea potrivnica acestei realizari. In functie de satisfacerea dorintelor , comportamentul afectiv-emotional va fi situat intre cei doi poli contradictorii :tristete –veselie, placut-neplacut, furie –blandete, frica-curaj etc. Trairile afectiv-emotionale se rasfrang nu numai asupra intregii activitati psihice a individului, dar si asupra organelor interne , prin intermediul sistemului nervos vegetativ, talamusului , hipotalamusului, sistemului limbic si cortexului cerebral , ultimul imprimand caracterul constient si conditionat al acestor trairi.Datorita interdependentei stranse intre trairile afectiv-emotionale si cele somatice se acorda emotiilor un rol din ce in ce mai important in patogenia unor boli somatice (« bolile psihosomatice ») , tulburarile afectiv-emotionale fiind , dupa unii autori, cele mai frecvente simptome intalnite in practica medicala. Indiferent de teoriile care incearca explicarea comportamentului afectiv, se poate sustine ca excitantii mediului intern sau extern produc trei categorii de manifestari comportamentale : a) comportamente pozitive, stenice, manifestate sub forma unor emotii de placere, bucurie, veselie etc. Ceea ce impune urmarirea , cautarea permanenta si incercarea de mentinere a excitantului respectiv ; b) comportamente negative, astenice, manifestate sub forma emotiilor neplacute, tristetei, suferintei, fricii, furiei, agresivitatii si care impun indepartarea de excitantul respectiv prin fuga, evitare sau inlaturarea lui ; c) comportamente indiferente.Aceste trei aspecte, in ansamblul lor, definesc fondul afectiv-emotional uman.Din punct de vedere fiziopatologic tulburarile afective pot fi apreciate atat cantitativ – sindroamele hipo- si hipertimice -, cat si calitativ – paratimiile. HIPERTIMIILE desemneaza exagerarile, intensificarile in grade diferite ale tensiunii afective si elanului vital, care pot fi la randul lor hipertimii pozitive (EUFORIA) sau negative (DEPRESIA). DEPRESIA se caracterizeaza printr-o incarcatura afectiva puternica, dar cu un continut negativ, si se intalneste in unele stari nevrotice sau psihotice in special psihoza maniaco-depresiva. », Gh.Badiu , I.Teodorescu Exarcu –« Sistemul Nervos – Afectivitatea », Editura Medicala Bucuresti, 1978, p.1012.
    Les Français disent : « Le bonheur et l’argent, ça fait deux. »

  • Mexicanii au dreptate
    12 decembrie, 03:35. Mexicanii au dreptate

    dragostea este o stare sufleteasca si nu este limitat la 3 zile in pat ca o boala lejera care necesita 2 aspirine, o baie la picioare si un ceai. Sint care o viata intreaga nu s-au vindecat du iubire, sau vorba unui cantec "O viata de om nu-i deajuns sa te iubesc" insa nu prea este la moda acest chanson in ultimele decade!!!

  • Ascultati melodia de mai jos, spune totul
    12 decembrie, 03:29. Ascultati melodia de mai jos, spune totul

    Charles Aznavour - Mourir d'aimer

  • belami4you
    11 decembrie, 22:45. belami4you

    Cea mai mare stupizenie pe care am auzit-o . Dragostea este o stare psihica in strinsa legatura cu procesul de maturizare sexuala , fiziologica, psihica,intelectuala etc. si este absolut naturala si specifica tuturor fiintelor vii. Si la animale daca esti atent, cind se formeaza un cuplu intr-o anumita specie ,daca incerci sa introduci al treilea individ apar relatii de gelozie, semn ca intre primii doi s-a format deja un atasament de natura psihica.

    • max
      12 decembrie, 00:06. max

      Stii tu mai bine decat aia de la OMS, asa-i? Ia du-te si tine-le o prelegere despre maturizarea sexuala! =))))))))))))))))

      • irelevant.
        13 decembrie, 16:19. irelevant.

        pentru raspunsu' asta eu ti-as da ban.

        • 2zece.
          13 decembrie, 16:21. 2zece.

          tipa/tipu' ... are mare dreptate.

      • Liana
        14 decembrie, 15:26. Liana

        ,,Aia de la OMS"daca au inclus dragostea in randul bolilor psihice, probabil nu au avut niciodata dragoste pentru mama care i-a crescut si ingrijit cand erau mici si faceau pe ei, sau cand erau bolnavi, probabil nu stiu ce este dragostea pentru cei pe care i-ai nascut si pentru care muncesti si ai grija permanenta sa ii educi ca oameni de omenie, nu ca roboti si jigodii fara dragoste. Vai de OMS-ul asta si de caracterele celor care au ,,decretat " dragostea o nebunie. Dragostea nu-i acelasi lucru cu emotia indragostirii , adica aia care-ti scade creste pulsul si-ti da insomnii.

  • Bula
    11 decembrie, 22:18. Bula

    Lume stupida si imbecila. A vorbi si a cataloga acest sentiment atit de nobil in categoria maladii, tulburari mintale, boli psihice grave etc. etc intrece orice masura.
    Dragostea da sens vietii, este de fapt parfumul, este chintesenta vietii. Ce ar fi oare viata fara de acest sentiment atit de frumos, de adinc simtit si de rascolitor ? Va spun eu: viata ar fi stearpa si rinceda. Ea, DRAGOSTEA este regina in fata careia te apleci cu veneratie si o poftesti in casa vietii tale. As putea asterne mii de rinduri doar despre ea. Pe-atit de frumoasa, bogata in miscarea codrului sufletesc si de incintatoare este aceasta. Dulce binecuvintare a vietii, ai ajuns sa fii terfelita de niste netoti care nu te cunosc, dar indraznesc sa vorbeasca sau sa scrie despre tine.
    Oi sterpe, asta sunteti.

  • ovidiu radulescu
    11 decembrie, 21:15. ovidiu radulescu

    Articolul nu face nici include nici o sursa de referinta, ceea ce este neprofesional...

  • titircainimarea
    11 decembrie, 20:50. titircainimarea

    sau cum zicea nenea Calinescu: ''nu face vantu' cu pomu' ce face pizzda cu omu';

  • sigma
    11 decembrie, 18:47. sigma

    mai degraba poate fi diagnosticata ca boala emotionala si tratata de psiholog.ceva adevar este aici, dar nu se incadreaza la boli psihice , ci la cele de suflet, emotionale.iar asta cred ca trebuie sa recunoasteti, e adevarat.dragostea te schimba, te transforma si uneori ai nevoie de sfaturi pentru a o tine sub control si a nu o deturna in gelozie, care devine boala psihica, dovada tragediile ce rezulta dintr-o dragoste prost gestionata, ca sa spunem asa.

    • estranged
      11 decembrie, 19:05. estranged

      Boli emotionale = boli psihice. Vorbim stiintific sau trecem in mistic? Sufletul e parte din psihic daca ramanem cu discutia la nivel rational.

      • sigma
        11 decembrie, 19:16. sigma

        nu ma dau mare experta , dar cred ca exista o inteligenta emotionala,( diferita de cea mentala),deja recunoscuta de specialisti, cea care da masura emotiilor. .pentru mai multe amanunte, , citeste :Inteligenta emotionala ,a lui Goleman.nu are legatura cu misticul( in care nici nu cred).

  • nichita
    11 decembrie, 18:40. nichita

    Buna ziua, puteti sa precizati link-ul spre OMS unde ati gasit informatia? Am fost pe site-ul organizatie si nu am gasit...
    Sunteti sigura d-na Cristina Lica de aceasta informatie?Cu respect,

    • Joe
      11 decembrie, 20:56. Joe

      Cum am mai spus - sursa articolului este un site din Moldova care a preluat stirea de la un ziar din Rusia care a facut misto...nu exista nimic oficial pe site-ul OMS intrucat stirea e falsa...culmea e ca pe net a aparut inca de acum 10 zile cineva care a aratat asta, dar vad ca nu e bagat in seama haha

    • muk less
      11 decembrie, 21:04. muk less

      o fi, bre, indragostita, stimata doamna-domnisoara:) si a uitat de unde a luat stirea

  • alex
    11 decembrie, 18:12. alex

    Bah reporteriilor, uitati un site util de unde sa va luati sursele de acu inainte:

    The Onion News!

    Acolo au stiri tari, sa puneti pe prima pagina chiar!

  • Adam
    11 decembrie, 18:04. Adam

    Pai sa presupunem ca vor incepe sa recomande si tratamente acesti "cercetatori destepti" ce salveaza lumea de iubire si dragoste. Trebuie atunci schimbata BIBLIA si inlocuita dragostea si iubirea cu DECIMAREA in MASA - ca pe o normalitate.....cu ura si razboaie, cu minciuna si perversitatea..... "VIRTUTI" ce le poseda din plin INTUNECATII acestei lumi.

  • happy lyze
    11 decembrie, 17:53. happy lyze

    Diavolul se ascunde printre virgule... Mwahahaha!

  • cristi
    11 decembrie, 17:51. cristi

    sunt curios sa vad sursele acestui articol avand in vedere ca pe siteul organizatiei nu apare absolut nimic legat de acest lucru. vai de capul vostru, apoi va mirati cand dispareti de pe print ca nu mai vindeti.

    • Joe
      11 decembrie, 20:46. Joe

      Sursa articolului este un site din Moldova care a preluat stirea de la un ziar din Rusia care a facut misto...cam asta e presa romana...vai mama lor...

  • IQarus
    11 decembrie, 17:42. IQarus

    Daca DRAGOSTEA e o boala ....

    ...........!!!.............


    L A C O M I A ce-i ? ( => nici cum nu-i bine => boala e normalitatea omului !)

    ROFL

  • dgv
    11 decembrie, 17:38. dgv

    Cei de la OMS tocmai au anuntat ca vom avea nevoie si de un vaccin numit "ANTILOVE". Guvernul Romaniei tocmai a anuntat ca datorita modernizarii holului de intrare, Institutul Cantacuzino nu poate produce vaccinu pana in 2013. Prin decret prezidential se va cumpara varianta de vaccin americana care-i doar de trei ori mai scumpa decat varianta europeana dar care are avantajul ca vindeca si boala lui Calache.

  • Fasulye Bey
    11 decembrie, 15:57. Fasulye Bey

    Aoleu maica! Sunt bolnav de peste 18 ani si abia acu' am aflat!

    • GSpot
      11 decembrie, 17:17. GSpot

      Ma lasi? Esti indragostit de 18 ani? si vrei sa te credem? sau obisnuinta si prietenia o asemeni dragostei?

      • Fasulye Bey
        11 decembrie, 18:25. Fasulye Bey

        Da, de 18 ani. Fara confuzii. Tu crezi ce vrei, eu raman cu boala si sper sa nu-mi treaca.

    • ??
      11 decembrie, 17:49. ??

      18 ani de aceiasi persoana ?

      • Fasulye Bey
        11 decembrie, 18:26. Fasulye Bey

        Da, de aceeasi.

    • Miki
      11 decembrie, 20:53. Miki

      Eu de 21 ! Si sper sa ma mai tina !

      • Fasulye Bey
        11 decembrie, 21:14. Fasulye Bey

        Multi inainte Miki, din toata inima! Unii nu cred asa ceva, dar eu stiu ca se poate, pentru ca "am patit-o".

  • Joe
    11 decembrie, 14:17. Joe

    Incredibilul prostiei nu este la EVZ si Libertatea care au preluat aceasta gluma a presei ruse fara sa verifice - ci la Realitatea TV care au inclus-o ca stire importanta, cu imagini din filme de dragoste etc...atata prostie ca in mass-media acestei tari...nu stiu unde mai gasim...

  • proferos rromaga mircea cimpulung moldovenesc
    11 decembrie, 14:13. proferos rromaga mircea cimpulung moldovenesc

    Este o inventie EVREIASCA,,ca f..a fara sa plateasca

  • Calin R.
    11 decembrie, 14:06. Calin R.

    Poate o declară şi infracţiune... iar în contrapartidă, OMS-ului i-ar rămâne să declare ca stâri psihice lăudabile adulterul, frivolitatea, sexul animalic... după care să propună spre incriminare fidelitatea, matrimoniul, constanţa în dragoste şi monogamia. Iar lista ar trebui lăsată deschisă întru a fi "incriminate" şi alte astfel de "tare" umane ce îi împiedică pe derbedeii acestei lumi să distrugă civilizaţia umană definitiv şi irevocabil!

  • Calin R.
    11 decembrie, 14:05. Calin R.

    Poate o declară şi infracţiune... iar în contrapartidă, OMS-ului i-ar rămâne să declare ca stări psihice lăudabile adulterul, frivolitatea, sexul animalic... după care să propună spre incriminare fidelitatea, matrimoniul, constanţa în dragoste şi monogamia. Iar lista ar trebui lăsată deschisă întru a fi "incriminate" şi alte astfel de "tare" umane ce îi împiedică pe derbedeii acestei lumi să distrugă civilizaţia umană definitiv şi irevocabil!

    Mai mult: Dragostea, declarată oficial boală - Relaţii | Libertatea.ro

  • Gabi
    11 decembrie, 14:02. Gabi

    Noroc de articol,altfel nici nu cunoşteam că dragostea e o boală!.Mai bine să se facă cercetări pe tratamentul bolilor cronice.Toţi care am iubit sau iubim chiar nu realizăm că provoacă insomnii şi nelinişte!!!???" Cercetătorii lui peşte"

    • Gabi
      11 decembrie, 14:06. Gabi

      Rectific! "Specialiştii lui peşte"

  • Gigi Fara Frana
    11 decembrie, 13:58. Gigi Fara Frana

    Candva,un cititor al ziarului Click a postat "exista 2 lucruri infinite pe lume:Universul si prostia umana.Insa asupra primului nu sunt sigur." Click,un ziar pt cititori destepti.EVZ,esti pe locul 2

    • Hmm
      11 decembrie, 16:33. Hmm

      Cititorul era Einstein

  • Joe
    11 decembrie, 13:55. Joe

    Cristina Lica, autoare draga - tu n-ai aflat ca asta a fost o gluma a presei ruse (de acolo provine informatia) si o pui ca fiind informatie reala ? NU e nimic real, au facut rusii misto si romanii au preluat ca prostii fara sa verifice...jurnalismul masii de treaba, ca degeaba va platesc astia...

  • cosmi
    11 decembrie, 13:24. cosmi

    Bine ca dragostea este o boala, iar homosexualitatea nu mai este! In ce hal a ajuns lumea asta! Pana la urma si moralitatea va fi catalogata ca boala!

    • Gigel
      11 decembrie, 13:58. Gigel

      Dragostea este considerata o boala de catre cei ce nu au gasit dragostea adevarata niciodata; ei au experimentat, cel mult, pasiuni ori dorinte de mai mica sau mai lunga durata, pe care le-au confundat cu dragostea.
      @cosmi: mergand pe linia propagandistica actuala, vom fi invatati ca homosexualitatea este o vocatie, o caracteristica a oamenilor rafinati.

  • Buboiul
    11 decembrie, 13:18. Buboiul

    Dragostea nu se poatte trata direct, sechelele insa se trateaza cu penicilina.

  • ticu
    11 decembrie, 13:10. ticu

    Nimic mai adevarat ! Durata tratamentului se reduce semnificativ la persoanele inteligente. Pentru cele f educate nici infectia nu este posibila ! Partea enervanta este ca in general ne dau sfaturi cei cu "imunitate scazuta" !

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele