PROTESTE ÎN ROMÂNIA Radiografia protestelor. VASILE DÂNCU: \"În locul lui Emil Boc aş anunţa o remaniere\"

Autor: Alexandra Postelnicu, Carmen Vintilă

ANALIZĂ EVZ. Manifestările care s-au desfăşurat, în ultimele cinci zile, în marile oraşe ale ţării şi cu precădere în centrul Bucureştiului, au dat naştere mai multor întrebări.

Editorialiştii EVZ Mircea Cărtărescu, Vladimir Tismăneanu, Vlad Nistor, Sebastian Lăzăroiu şi analiştii politici Ion Cristoiu, Iosif Boda, Vasile Dâncu şi Cozmin Guşă au răspuns întrebărilor formulate de "Evenimentul zilei".

1. Credeţi că va creşte intensitatea protestelor şi o dată cu ea şi tensiunile sociale?

2. Există riscul blocării reformelor iniţiate de actualul Guvern?


3. Reţelele sociale au avut un rol important în protestele din Orientul mijlociu şi în cele de la Londra. Ce rol credeţi că au avut în protestele din România?

4. Ce aţi face în locul premierului Emil Boc?

Vă prezentăm răspunsurile acestora cu privire la tensiunile sociale, la motivele declanşării protestelor şi la cum ar fi trebuit să reacţioneze Emil Boc în faţa acestor evenimente.

ION CRISTOIU: \
"Franţa s-a plictisit şi de Napoleon, dar România de Boc"

1. Nu. De altfel, începând de luni seara s-a văzut că mişcarea îşi pierde suflul şi ceea ce se întâmplă astăzi şi mâine este un fenomen creat de televizuni, domni cu căciuli şi şepci afişează bannere ce trebuie să le vadă telespectatorii. În lipsa unor crime şi violuri transmit din piaţa Universităţii. Asta nu înseamnă că tensiunea socială nu e mare, cum se va exprima ea nu pot să profeţesc.

2.
Nu există riscul blocării reformelor, dar probabil că în lansarea unor noi proiecte de reforme se va proceda cu mai multă inteligenţă pentru a nu lăsa impresia ca până acum că au fost vârâte pe gât poporului român.

3. Reţelele sociale nu au avut niciun rol nici în Orientul mijlociu şi nici la Londra. Pentru că cel puţin 1000 de oameni să vină seară de seară în stradă trebuie să existe o organizare subterană. De la revoluţia franceză ştiu că nu există mişcări spontane în istorie, în afara celor de bucurie create de victoria naţionalei la fotbal. Este singura mişcare spontană din istorie. În cazul României, am avut de-a face cu o încercare de şah dată de opoziţie actualei puteri printr-o noutate. Pentru că nu puteau srânge “spontan" zece mii de oameni în Bucureşti, s-a creat strategia aducerii sutelor în mai multe oraşe din ţară, în unele locuri sunt mai mult de o sută oamenii preferaţi ai baronilor USL, deci nu era greu. Televiziunile şi ziarele de partid s-au grabit: “ Fierbe ţara!", “Revoltă în toată ţara". Dar, în total au fost 10 -12 mii de persoane , ori la asemenea măsuri de austeritate luate ar fi trebuit să discutăm de un million de oameni în stradă.

4.
Aş demisiona şi din simplul motiv că fiecare zi care trece îl scoate şi mai mult pe Boc din politică şi din istorie. Franţa s-a plictisit şi de Napoleon, dar România de Emil Boc.

SEBASTIAN LĂZĂROIU \

"Se subminează credibilitatea reformelor făcute"

1.
După cum evoluează lucrurile şi se iau acum deciziile, nu ar trebui să mai crească în intensitate. Depinde cât de mult se va implica Opoziţia în alimentarea protestelor. Poate să o facă şi o va face. Sigur, problema rămâne. E mult mai profundă şi nu are legătură cu Arafat, Băsescu sau Boc, ci cu neîncrederea oamenilor în elita politică, fie de la Putere, fie de la Opoziţie.

2.
Din păcate, acesta este cel mai prost efect al manifestaţiilor. Probabil 2012 va fi îngheţat din punctul de vedere al reformelor. E adevărat că nu mai exista nici înclinaţia coaliţiei de a continua reformele. Dar mai există un efect la fel de rău: subminarea credibilităţii a ceea ce s-a făcut până acum. Retragerea legii Sănătăţii pune sub semnul întrebării şi celelate legi adoptate. Şi e păcat pentru că au fost măsuri bune.

3.
Peste tot reţelele sociale au început să joace un rol important în mobilizarea oamenilor. Ele au însă un mare dezavantaj: nu pot veni cu un program. Iese în stradă o mulţime pestriţă, fiecare vrea altceva. Sunt greu de gestionat prin dialog. Cu un sindicat e mai simplu: ştii că vrea salarii mai mari.

4.
Emil Boc ar trebui deocamdată să stabilizeze situaţia. Pe termen mediu ar trebui să se gândească şi la alt gen de decizii.

MIRCEA CĂRTĂRESCU \

"Cea mai mică gafă a Puterii poate reaprinde scânteia"

1.
Cea mai mică gafă a Puterii ar putea reaprinde o scânteie, căci stăm pe butoiul de pulbere al sărăcirii oamenilor prin măsuri de austeritate draconice şi neexplicate suficient. Şi Opoziţia poate provoca, dacă gestionează neînţelept situaţia, o escaladare necontrolabilă a tensiunii sociale. Cred că Victor Ponta a procedat corect până acum ca lider al Opoziţiei, în comparaţie cu ieşirile lui Crin Antonescu, dovezi de imaturitate şi inconştienţă politică.

2. Riscul este cu mult mai mare decât de blocare a unor reforme. Riscul adevărat e de creare a unei situaţii de colaps social, economic şi moral al societăţii româneşti pe fondul crizei mondiale. De acest risc major se face vinovată clasa politica românească în întregimea ei, incapabilă de dialog şi de gestionare eficientă.

3.
Reţelele de tip Facebook sunt mediul normal de viaţă al tinerilor. Ele sunt neutre moral, pot folosi ca reţele în slujba binelui sau a răului, şi există enorm de multe exemple în ambele sensuri. Totul va fi mijlocit de acestea: revoluţii, revolte, căsătorii, divorţuri, tot ce e imaginabil între oameni.

4. Mi-aş cere scuze oamenilor că le-am redus cu o brutalitate fără precedent mijloacele de subzistenţă la jumătate şi le-aş mulţumi că se revoltă abia acum, după doi ani de privaţiuni.

VASILE DÂNCU: \
"În locul lui Emil Boc aş anunţa o remaniere"

1.
Asta este dependent de răspunsul Guvernului. Este vorba de un răspuns dat târziu, întârziat şi de faptul că în punctul de pornire al revoltelor spontane, guvernul nu a acţionat, a fost absent, au fost în stradă doar jandarmii. Nu ar fi exclus să avem o amplificare a acestei manifestări. Sigur, că un gest precum cel al întoarcerii lui Arafat la minister este un lucru bun, dar, dacă nu poate fi restabilit dialogul Guvern - Opoziţie-societate civilă, este posibil să se amplifice.

2.
Există acest risc, deşi oamenii nu au cerut asta. Guvernul a spus că oamenii nu vor privatizarea sănătăţii, studiile arată însă contrariul. Oamenii voiau doar să li se explice, ei nu au spus că sunt împotriva reformei.

3. Esenţial. O izbucnire pe care nu a putut-o aştepta nimeni, decât reţelele sociale.

4. Acum, în locul lui Boc aş anunţa o remaniere, aş aduce specialişti, pentru că scandalul acesta a izbucnit de la faptul că un politician s-a contrat cu un specialist.(..) De asemenea, Boc ar trebui să schimbe regulile dialogului social, să deschidă calea unui dialog autentic. Aroganţa care a caracterizat o perioadă guvernarea a condus la acest lucru. (…) Dacă ar fi fost vorba de portofel şi stomac, lumea ar fi ieşit în stradă când le-au fost tăiate salariile.

COZMIN GUŞĂ \

"Boc, candidatul perfect la primăria Clujului"

1.
Dacă vorbim pe termen scurt, ar putea să nu se întâmple asta, pe termen mediu şi lung din cauza reacţiilor puterii, care mai mult au lipsit, a evoluţiilor pe timp de criză, se va întâmpla. Iar lipsa reacţiilor puterii coroborate cu această tensiune în creştere va duce practic la implozia şi a ce a mai rămas din statura politică a PDL.

2.
Există acest risc, care o să funcţioneze asemenea bumerangului, pentru că Emil Boc, din cauza încăpăţânării lui de a elibera fotoliul de la Palatul Victoria, îşi va dinamita proiectul la care a muncit atâta vreme.

3.
Au avut un rol de a creşte tensiunea socială, dar nu acelaşi pe care l-au avut în primăvara arabă, nu au fost mişcări de aceeaşi intensitate, dar noi am avut două elemente: show-urile de seară televizate excesiv şi huliganismul fără o cauză anume.

4.
Emil Boc, dacă doreşte în primul rând să-şi păstreze un anumit statut în viaţa politică şi să revigoreze prin mişcarea sa PDL-ul, ar trebui să demisioneze, iar pasul doi ar fi să se ocupe de toată campania electorală a unui PDL aflat în criză. În al treilea rând, ar fi un candidat cu şanse foarte mari de reuşită la primăria Clujului. Dacă ar face toate astea, va reuşi nu doar să se salveze pe el ca om politic, dar şi să dea un impuls PDL-ului.

VLAD NISTOR \

"Guvernul nu a ştiut să gestioneze nemulţumirile"

1.
Tensiunile sociale nu vor mai creşte pentru că au ajuns la un nivel atât de mare încat nu mai au unde să se ducă, însă intensitatea va creşte. Sper, însă, să nu mai apară violenţe. În ultimii ani, românii au acumulat multe nemulţumiri, pe care Guvernul nu a ştiut să le gestioneze, iar acum au explodat. Presa din străinătate a legat protestele de reducerile salariale ale bugetarilor. Perfect eronat. Vorbim de cumulare de conflicte.

2. Este nevoie de o reformă în sistemul de sănătate, dar depinde cum e făcută, care sunt rezultatele, scopurile reale şi nu doar cele declarate. România are nevoie de o reformă în care beneficiarul să fie românul şi nu marile firme de asigurări sau case de sănătate.

3.
Inventatorii utilizării reţelelor sociale în organizarea mişcărilor de amploare nu sunt nici locuitorii Orientului Mijlociu şi nici londonezii, ci militanţii antiglobalizare. În România de azi au avut un rol important, iar rolul lor va creşte pentru că trăim în lumea acestei tehnologii.

4.
Este o întrebare destul de dificilă. Dar nu aş proceda cum a procedat Emil Boc când a spus că a convocat Consiliul Naţional pentru Dialog Social, care nu a mai fost covocat în ultimii doi ani. Seamănă foarte mult cu Ceauşescu. Ar trebui să existe un sistem de comunicare mai eficient.

VLADIMIR TISMĂNEANU \

"Vremea "statului dădacă" s-a încheiat"

1.
Tensiunile sociale există în România de decenii, fiind amplificate de măsurile de austeritate impuse de criză. Protestele sunt un debuşeu normal al nemulţumirilor populare. Important însă este să înţelegem că nu statul liberal este de vină pentru aceste măsuri, că ele ţin de gestionarea ineficientă a resurselor, de persistenţa unui etatism protecţionist care nu mai are cum să se autosusţină. Ne place sau nu, vremea "statului-dădacă" s-a cam încheiat.

2.
România este angrenată întrun context economic şi politic global, are angajamente în raport cu instituţiile financiare internaţionale, în primul rând FMI, nu se pune problema paralizării reformelor. Că le vor face cei aflaţi la guvernare, că le vor întreprinde alţii, tine de artimetica electorală, dar sunt imperative.

3.
Mişcările sociale nu se nasc din acţiunea auto-generată a instrumentelor tehnologice. Ele facilitează comunicarea aproape instantanee, dar nu pot oferi valorile care motivează şi legitimează o mişcare durabilă.

4.
Cred că primul lucru pe care l-aş face ar fi să deschid calea unui dialog dezinhibat cu forţele politice democratice. Ar trebui ca dialogul public să accentueze că România este o democraţie, nu o dictatură, un stat de drept, nu o tiranie.

IOSIF BODA\

"Emil Boc ar trebui să demisioneze"

1.
Nu ştiu dacă protestele vor creşte în intensitate pentru că de o săptămână nu s-au conturat nici lideri care să fie purtători de drapel al acestor proteste, nici o listă clară cu doleanţe. (...) Motivele ieşirii lor în stradă sunt eterogene, de la taxa auto la tăierea salariilor, aşa că nu ar fi suprinzător ca, încet-încet, motivele să capete o tentă mai politică, precum alegeri comasate şi anticipate.(...) Nu ştiu dacă revenirea lui Arafat în funcţie va potoli spiritele.

2. De multe ori aceste reforme sunt în stadiu incipient. Din păcate se foloseşte prea mult procedura asumării răspunderii guvernului.

3. Eu am văzut că majoritari la aceste proteste au fost pensionarii, oameni în vârstă care nu par a se juca toată ziua pe Facebook. La ei a funcţionat mai degrabă procesul de imitaţie: hai şi noi!

4. Ar trebui să demisioneze. Eu nu cred că lumea se va mulţumi doar cu atât: poate că frigul de afară îi va potoli, dar cum va da colţul ierbii procesul se va relua. Schimbarea Guvernului înseamnă schimbarea premierului şi redecredibilizarea sa. Chiar unii lideri PDL au vorbit de această necesitate.

Citiţi şi:

Taguri:Piata Universitatii, proteste de strada, Guvern, Emil Boc, reforma sanatatii, legea sanatatii, Vladimir Tismaneanu, ion cristoiu, Mircea Cartarescu, Vlad Nistor, sebastian lazaroiu, Cozmin Gusa, Vasile Dancu, Iosif Boda, reforma, masuri de austeritate, criza, salarii, Crin Antonescu, Victor Ponta

Spune-ţi părerea!

  • anduu
    19 ianuarie, 20:15. anduu

    GALERIILE ECHIPELOR DE FOTBAL SE PREGATESC SA MEARGA LA UNIVESTITATE.... VA IESI UN ADEVARAT MACEL... BRAVO USL

  • freud
    18 ianuarie, 21:55. freud

    Iesitul in strada nu solutia optima pentru a schimba ceva. Nici alianta din opozitie nu vine cu un plan de proiecte care sa ajute populatia. Aceste proteste nu fac nimic altceva decat sa inrautateasca situatia romaniei, scazand din bugetul tarii. Trebuie sa acceptam aceste masuri de austeritate pentru a ne fi noua mai bine. Protestele prin violenta nu este o solutie. Este doar o masura ilogica luata sub decizia altora.

  • Babu
    18 ianuarie, 21:00. Babu

    Nu am vazut la revolte pe nici-unul dintre cei care se muncesc din greu, la companii private, pentru a duce paine copiilor lor. Acolo sunt revolutionari, pensionari, huligani si studenti. Pentru toti acestia, ca sa le fie lor mai bine, ar trebui sa creasca impozitele pe salariile celor care muncesc!

    • Servus
      18 ianuarie, 21:08. Servus

      Corect.Adevarata Romanie este formata de cei care muncesc! Nu de trantorii societatii!

      • sorina
        18 ianuarie, 22:05. sorina

        Da, sunt si pensionari, sunt si studenti, unii pot fi si huligani dar grosul e format tocmai de catre cei ce muncesc din greu si suporta curbele de sacrificiu. Eu sunt unul din ei si ii mai stiu si pe altii cu nume si prenume. Mergeti acolo si ii veti vedea, au palmele batatorite, se vad dupa atitudine si dupa ceea ce spun. Daca pentru voi pensionarii si studentii sunt trantorii societatii nu mai e nimic de zis. Sigur nu sunt aci dorobantierii, beizadelele, fauna cluburilor de fite, cuconeturile cu blana, rotofeii cu gipane care, nu-i asa, suporta crunt si ei criza! Zicerile voastre baconskiene va descalifica. Voi, imbuibatii ca vorbiti de munca?

  • veronica m
    18 ianuarie, 20:44. veronica m

    Domnilor analisti de profesie sau de ocazie, e vremea sa terminati cu speculatiile teoretice. Ocarmuitorii se epuizeaza la un moment dat sau ating limita maxima a incompetentei. Atunci lumea nu-i mai vrea. In plus,specific ocarmuitorilor nostri din prezent este smecheria dusa la rang de politica de stat, minciuna, aroganta si sfidarea, care nu mai pot fi acoperite prin campanii de manipulare agresiva prin orice mijloc si, mai ales,grav, prin structuri specializate ale statului. Civilizat si democratic, puterea trebuie schimbata, nu e alta cale. Restul e teorie.

    • Yahaaidade.com
      22 ianuarie, 06:59. Yahaaidade.com

      Imi cer cuze, dar in ultimul an si jumatate de cand am facut prostia sa revin in Romania, nu am vazut decat fatade de civilizatie, restul a ramas balkanic si mult mai scorojit decat pe vremea celui mai grozav comunism din Balkani. Democratie nu exista in Romania. Poate sa si ploaie cu democratie si tot nu se prinde nimic. Am observat ca foarte multi Romani urasc democratia si sant convins ca fac asta absolut legitim. Neo-comunismul practicat in ultimii 22 de ani NU A FOST DEMOCRATIE. N-am idee ce teorie a invatat veronica m in laboratorul de stiinte sociale sau cate tari democratice a vizitat pe Internet, all I can say is: Just go screw your life like you did so far and all will be just fine.

  • Marga
    18 ianuarie, 20:10. Marga

    USL A STABILIT lista viitorului guvern !
    Un guvern de miliarde Euro-paguba !!!
    Premier LEPETENTU CRIN –TRIPLU REPETENT
    PRIM VICEPREMIER BOMBONEL –SPAGA TOTALA 6 MILIARDE EURO
    Ministru de finante – Falimentsganian -paguba de 7 miliarde euro Romaniei
    Felix furt 400 milioane nasturi de la Marin Ceausescu si un miliard paguba tarii
    Codrut Veresi 1 miliard paguba prin tradare
    Ioan Miculae 1 miliard paguba
    Ministri economici (toti peste 50 milioane euro paguba)
    Ministru de justitie CATALIN BOICU-stapanul judecatorilor
    Mai fac parte din viitorul guvern:
    Megoita, Femechiu,Cariciu…

  • Alin
    18 ianuarie, 20:05. Alin

    Opozitia vrea rasturnarea partidului de guvernamant, nevenind cu o solutie radicala apta sa relanseze economia nationala. Oare vor doar un scaun cald de la cotroceni sau vor sa iasa in ajutorul romanilor nevoiasi? Ce vor cu adevarat?

    • grigoras
      27 februarie, 12:57. grigoras

      Ei stiu ce vor--- habar n-au ce vor, ar vrea dar n-ar vrea,stiu insa ca noi trebuie sa ii vedem ca se agita. Pe unii ii pacalesc pe altii nu, dar ce mi conteaza? Vor mai vedea ei cand se vor inscauna. Habar nu au ca singuri se urca pe o bomba de ei construita. Fiecare pasare pe limba ei piere!

  • ionelll
    18 ianuarie, 20:00. ionelll

    Rugaminte catre manifestanti: Fratilor daca si azi iesiti la proteste si aveti chef de bataie cu jandarmii, nu mai distrugeti Centrul Vechi ca nu este a lui Basescu si nici al clasei politice. Rusine voua .... Rusine Usl-ului ca va plateste sa iesiti in strada... rusine rusine

  • paideos
    18 ianuarie, 19:05. paideos

    Cati dintre tinerii care citesc presa sunt constientii de intregul joc mediatic pe care cei de la USL il provoaca? Acesti semidocti se gandesc doar cum sa isi bata joc de romani. Iliescu, Ponta si Antonescu, aceasta trinitate a raului distrug munca unui Guvern care duce o politica corecta.

  • G COSBUC
    18 ianuarie, 19:04. G COSBUC

    RESET !!!!! ORGANIZATI URGENT ALEGERI CA SA VA ARATATI BUNA-CREDINTA !
    DACA MANIFESTANTII NU-SI CHEAMA FAMILIILE, PRIETENII, NEAMURILE SI CHIAR MEMBRII DE LA DIFERITE SINDICATE (NU LIDERII) IN STRADA SE DUCE DRACULUI TOT PROTESTUL ......
    TREBUIE SA PARTICIPE SI SA MANIFESTE ORICE PERSOANA CARE VREA SA PARTICIPE FARA VIOLENTA ... ALTFEL DISPAR..... >>>> NU AU FORTA NECESARA CONVINGERII LUI BASESCU CA TREBUIE SA PLECE .... TREBUIE SA ACCEPTE CHIAR SI POLITICIENI ..sau..chiar... PORTOCALII CARE JURA CA SE DEZIC DE IUDA ... BOC, BASESCU, UDREA,

  • ionut.1987
    18 ianuarie, 18:58. ionut.1987

    UN ADEVAR!!!
    CITAT \"Parintele Justin Parvu: Sub nicio formă să nu iasă în stradă,
    pentru că este o capcană mai mare decât îşi pot vreodată închipui.
    Sunt manevre politice, în care românul nostru a picat de multe ori.
    Aşa cum ne-au ameţit şi ruşii şi americanii;
    după ’44 toţi săreau în sus că vin americanii şi vin americanii!
    Românii noştri peste tot aşteptau americanii.
    Şi securitatea înregistra toate persoanele care propovăduiau acest americanism.
    Americanii nu au mai venit, bineînţeles, au umplut însă puşcăriile de români, condamnări – 15-20 de ani de puşcărie.
    De aceea eu atenţionez şi acum, pentru că niciodată nu poţi şti ce e pus la cale şi care sunt înţelegerile şi dedesubturile dintre ei.\"

    • grigoras
      27 februarie, 13:23. grigoras

      Pe parintele Justin Parvu l-a inspirat DUHUL SFANT,pe cei ce propaga ura ii inspira cele 2 televiziuni si acolitii lor. Acum, probabil, se vor gasi destui care sa spuna ca si parintele J.P e pedelist.basist si cine mai stie ce. Nebunia nu are limite si este si surprinzatoare... sau poate nu ?

  • Alexandru
    18 ianuarie, 18:24. Alexandru

    Ce putem realiza prin aceste proteste violente ? Nimik va spun eu
    atata manipulare si bataie de joc din partea usl-ului , psd-ului si pnl-ului
    ce vor? Sa faca precum Iliescu? inca o lovitura de stat probabil. Sa imparta
    \"prada\" Tzara intre ei ...

  • trolu
    18 ianuarie, 17:37. trolu

    volodea tismaneanu si statu dadaca!
    el cam sa mereu cu gura la ugerul bugetului de stat si nu vrea sa renunte la tzatza...

  • Lista de la Cluj
    18 ianuarie, 16:53. Lista de la Cluj

    P D - L si U S L sint aceeasi mizerie.

    - Demisia presedintelui Traian Basescu
    - Demisia Guvernului
    - Crearea unui sistem de sanatate echitabil si in folosul tuturor cetatenilor
    - Suplimentarea bugetului pentru educatie la 6% din PIB
    - Majorarea pensiilor.
    - Majorarea salariilor cu 25%
    - Anularea contractului cu Rosia Montana Gold Corporation
    - Anularea PUG-ului care declara Rosia Montana zona monoindustriala.
    - Anularea legii privind comasarea alegerilor
    - Respingerea proiectului de modificare a Legii Minelor nr. 85/2003
    - Depolitizarea TVR.

  • Un roman nemanipulat de Antena 3
    18 ianuarie, 16:46. Un roman nemanipulat de Antena 3

    Nu inteleg bine, sau chiar asa este, ... in tara asta nu mai exista lege, sa dat liber si este permis sa instigi la crima si violenta prin televiziune ? Televiziunea TURNATORULUI VOICULESCU, instiga la anarhie, violenta si crima prin slugile sale de la Antena 3 si vad ca nu se ia nici o masura. Inainte ca toata manipularea asta sa ia o turnura mai dramatica, cei de la Antena 3 chemai lumea sa iasa afara si sa fie mai \"hotariti\", mai porniti asa ca cei din Anglia, Grecia, Spania si ca-i admira pe cei care au iesit cu sticle incendiare si au fost violenti. Dupa care pe strazi am avut, violenta, bolovani si sticle incendiare aruncate in jandarmi. Antena 3, ia in direct interviu la un \"protestatar spontan\" si il intreaba ca ce vrea, de ce protesteaza, ... si il lasa sa-si spuna toata lectia ca vor sa-l vada mort pe Base si ei nu pleaca pina nu se intimpla, ... vii si arati la nesfirsit si repeti si repeti si faci reclama la cei care au venit cu sicriu si cruce pe care scrie Basescu, ... dar \"Antena 3 vrea sa se protesteze fara violenta\". Asta este pura manipulare si instigare la crima si violenta de catre TURNATORUL VOICULESCU si Antena 3, ... o manevra si o incercare de \"LOVITURA DE STAT\". Pai ce am ajuns la cheremul TURNATORULUI VOICULESCU si televiziunea lui, Antena 3 ? A ajuns o tara intreaga la mina unui TURNATOR si o televiziune, pt simplul motiv ca TURNATORUL VOICULESCU are dosare penale pe rol si el trebuie sa scape de puscarie, ... dar in numele poporului. De cind 1000 de oameni iesiti in strada, dicteaza ce sa faca o tara intreaga, Presedintele si Guvernul Romaniei, ... sa fie demisi ca asa vrea \"majoritatea electoratului\"de 10000 in toata tara, pt ca asa vrea Voiculescu si Antena 3. Noi toti restul tarii nu mai contam, ... conteaza ce vrea TURNATORUL VOICULESCU si Antena 3. Am sa ies in strada, dar in sprijinul lui Basescu si al Guvernului actual si am si eu o proclamatie:
    1. Demisia din Senatul Romaniei a TURNATORULUI VOICULESCU.
    2.Judecati in regim de urgenta, Iliescu, Nastase, Voiculescu, Mazare si toti cei care au dosare penale pe rol.
    3. Antena 3 inchisa, toti moderatorii si invitatii judecati pt. complot la Lovitura de Stat, instigare la violenta si crima.
    Si daca tot la o televiziune in direct cind pretinzi ca ai ce-a mai mare audienta se poate instiga la violenta si crima, fara sa raspunda in fata legii, atunci inseamna ca putem sa o facem si noi, asa ca ... DACA PRINDETI VRE-UN MODERATOR DE LA ANTENA 3 IN PIATA SAU PE STRADA, RUPETII CAAAAAPUL, PE PONTA< CRIN SI VOICULESCU, LIBER LA LINSAT ... POT SA VIN SI EU CU CRUCE SI SICRIU PT EI !!! AJUNGE USLasi NESIMTITI !!!

  • hop asa
    18 ianuarie, 16:39. hop asa

    singura solutie este legea ,,ilicitului\" dar, in asa masura incat sa-nceapa cu clasa politica ! i-ar conturile si averile nejustificabile sa intre innapoi in vistieria tarii ..i-ar ca forma de guvernare , poporul nu mai are incredere intro formatiune politica ! asa ca ne trebuie un guvern independent cu conducere monahala! si inainte de toate sa reduca taxele si impozitele ; sa redea inapoi ce sa taiat din salarii si pensii cat si ajutoarele sociale sa-u alocatiile complementare!!!

  • urania
    18 ianuarie, 16:30. urania

    se vorbeste prin targ ca guse este tigan ursar febletea lui iliescu.

    • sosi
      18 ianuarie, 16:33. sosi

      NORMAL CA ESTE TIGAN, ALTFEL NU AVEAU RUSII INCREDERE A LOR.

  • Syene
    18 ianuarie, 16:03. Syene

    Ponte si, mai ales, Crin Antonescu, sunt neseriosi si nu cred ca este oportun sa li se dea tara pe mana lor.

  • Al
    18 ianuarie, 15:56. Al

    CARE REFORMA???

    S-a iesit in strada pentru:

    1) regionalizare
    2) Rosia Montana
    3) Arafat.

    N-are nici o treaba cu reformele ci cu aceste decizii si idei aberante care distrug si ce a mai ramas din RO.Opera unor redusi mintali.

    Pur si simplu nu are legatura cu \"reforma\".
    Reforma care de altfel nici nu va exista prea curind in RO.

    Ca ai dat afara oameni aiurea si ai inchis spitale nu inseamna reforma.

    • Lidia
      24 ianuarie, 01:09. Lidia

      Si eu cred ca analistii sint putin cam rupti de Piata Universitatii. Oamenii sint defapt nemultumiti de incompetenta, coruptia si minciuna in care se balaceste guvernul. Evident ca isi revendica drepturile, dar trebuie citit printre rinduri, nu? Si ce sa facem cu remanierea sau scuzele lui Boc? El a dovedit ca are ochelari de cal si ca nu poate vedea specialisti nici daca i-ar sta pe nas. De altfel nici un politician nu a vorbit de relansare economica. Ar fi singura solutie pentru a scoate România din impas. Cam peste tot in lume cuvintul magic este redresarea economiei, masuri de incurajare a micilor producatori etc. doar la noi banii se aduna gramada in seiful patronilor statului capitalist (sauvage). Cred ca acest argument ii va tine mai mult timp pe oameni in strada. Mai ales daca nu vor fi intimidati. Pentru ca la sate functioneaza foarte bine intimidarea. O stim cu totii. Dar cita vreme vor fi inca marcati de aceste versuri «Muntii nostri aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta», va fi cam greu ca protestatarii sa se intoarca in apartamentele inghetate.

  • freejack
    18 ianuarie, 15:36. freejack

    Trebuie blocate toate reformele (adica hotiile si minciunile). Sa inceapa CONTRAREFORMA.

  • Europeanul
    18 ianuarie, 15:32. Europeanul

    TRAIAN BASESCU MARELE VINOVAT !!!

    DE ce se evita incriminarea marelui vinovat al actualei stari dezastruoase a Romaniei?

    Cui i-e frica de marinarul securist Traoian Basescu, ascuns in subpatul nevestei in aceste zile de tensiune sociala si de nemultumire generala?

    Va amintiti cum si Ceausescu, in fata protestelor populatiei, a fugit precum Basescu, lasandu-i pe altii sa rezolve problemele?...

    • Blackie
      18 ianuarie, 15:47. Blackie

      Subscriu in Totalitate.Marele Vinovat e traian basescu;in aceste zile statusul lui este:Invisible for everyone!!

  • lucian
    18 ianuarie, 15:11. lucian

    Desi nu-l suport pe Gusa, ii dau mare dreptate la punctul 4.

  • er
    18 ianuarie, 15:10. er

    care reforme ?

  • IMNUL USL
    18 ianuarie, 15:08. IMNUL USL

    Desteapta-te romane,
    Noi, USL vrem din nou la putere
    Nu mai vrem sa stam in opozitie.
    Nu mai vrem Mercedesuri, vrem Maybachuri.
    Nu mai vrem pe Udrea, o vrem pe Aura Vasile.
    Nu mai vrem alte oua decat cele de la Cornu.
    Nu mai vrem conturile sa ne fie verificate,
    Nu mai vrem licitatii trucate de altii decat de noi.
    Nu mai vrem alti \"baieti destepti\" decat noi.
    Nu mai vrem alte gazoane decat cele montate de noi.
    Nu mai vrem DNA si nici ANI
    Nu mai vrem decat pe N a s t a s e ministru de Justitie.
    Nu mai vrem decat pe Voiculescu Ministru de Finante.
    Nu mai vrem sa stam in opozitie.
    Vrem din nou la putere
    Vrem prea mult?

    • er
      18 ianuarie, 15:13. er

      cei de acum sunt prea venali si incompetenti si pusi pe facut averi . Diferenta fata de alte guvernari

    • CICERO
      18 ianuarie, 21:14. CICERO

      Normal, Udroaica este UZATA de cati soferi si arabi a satsfu...t.

  • wow
    18 ianuarie, 14:30. wow

    cata nesimtire...ca de obicei,adica.

  • Reformă de formă pentru sărăcie?
    18 ianuarie, 14:16. Reformă de formă pentru sărăcie?

    Reformă de formă pentru bogătașii țări,fără rezultate economice pentru țară!

  • satir
    18 ianuarie, 14:15. satir

    Vreau sa vad si eu demonstratii ale suporterilor in fata Ligii Profesioniste de fotbal si a FRF!!! Nemernicilor alora de Sandu si Dragomir de ce nu le picheteaza sediile pana cand fotbalul va scapa de ei? De ce?

  • tiranu
    18 ianuarie, 14:06. tiranu

    Dictatoru nu respecta democratia. Democratie inseamna ca vointa poporului e lege.
    Ori toata lumea vrea salarii si pensii duble si sa nu mai plateasca taxe. Deci Basescu nu are dreptul sa refuze, e obligat, e lege. Ce-mi pasa ca n-are bani, poporul s-a pronuntat.
    Un alt principiu fundamental al democratiei e incalcat sistematic : fiecare sa munceasca dupa capacitate si talent si fiecare sa primeasca dupa nevoi.
    Nu ma intereseaza ca cei capabili si harnici au plecat, eu am nevoi numai si deci Basescu are obligatia sa-mi dea pana oi zice ca-mi ajunge.

  • Mazeta
    18 ianuarie, 13:33. Mazeta

    In ce tara din lume se mai scandeaza „alegeri la termen”?

  • Mihai Pauna
    18 ianuarie, 13:24. Mihai Pauna

    MIRCEA CĂRTĂRESCU: \"Cea mai mică gafă a Puterii poate reaprinde scânteia\"

    Ca de-obicei aborigenu'-alogen (e da p-acilisa, da'-i departe de sufletu' mioritic!)
    e extrem de-optimist in fire si nebulos in gandire: cum poate fi reaprins-o scanteie care nu s-a stins?

  • Mercedessa
    18 ianuarie, 13:17. Mercedessa

    REVENDICARE : Vreau dublarea salariului ca nu-mi mai ajung banii de 3 pachete de tigari / zi (imi ajung doar de unul / zi), pt. o sticla de whisky / vodka / bourbon si 5 beri / seara (acum d-abia imi mai iau cateva beri / seara), pt. motorina ca nu-mi ajunge sa ma duc in fiecare zi cu ML-u' la serviciu si-n weekenduri la munte si la mare si-n alte tari... mai vreau ca sa se cultive marijuana prin parcuri, cocaina sa fie ieftina ca zaharul si whisky-ul ieftin ca braga... si mai vreau si prime trimestriale sa ma pot duce la striperi si pt. abonament la spa si sa-mi cumpar cate-o geanta Louis Vuitont / trimestru !

    • NOII SI VECHII LUPI
      18 ianuarie, 13:21. NOII SI VECHII LUPI

      Lideri noi nu există, liderii actuali s-au eschivat de la participare activă (Vic¬tor Ponta a fugit la Stras¬bourg, iar Crin Antonescu este agitat verbal şi impotent organizaţional), iar liderii din garda veche s-au făcut ne¬văzuţi sau s-au internat de urgenţă. În stil clasic securistic, liderii opoziţiei îşi doresc ca “revoluţia” să fie făcută de altcineva, iar ei să participe doar la împărţirea ulterioară a ciolanului bu¬getar

    • Mercedessa din Barbulesti
      18 ianuarie, 13:26. Mercedessa din Barbulesti

      Cam atat pt. moment... mentionez ca pe vremea cand era cumnatu' meu la primarie, care este var cu cu un nepot al lui Ion Iliescu la putere, pe vremea aceea primeam toate acelea si mai mult... si as mai dori sa primesc inapoi si ajutorul social de orb, chiar daca am permis de conducere si conduc ML-u', ajutor social de orb pe care mi l-a luat nesimtitu' de Basescu.

    • Mercedessa
      18 ianuarie, 13:37. Mercedessa

      ---

      si vreau sa se bage aici si un buton de LIKE ca pe faisbuc!
      ca sa-mi dea lumea ca ma place si le place ce zice eu acilishea...

      ---

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele