S-a lansat Grupul de Susținere a Proiectului Roșia Montană

Grupul de Susținere a Proiectului Roșia Montană s-a lansat oficial în cadrul unei conferințe, în prezența a peste 100 de participanți, susținători ai proiectului minier. 48 de organizații, instituții și persoane din diverse domenii de activitate au înființat acest Grup.

Înființarea Grupului de  Susţinere vine la inițiativa unor organizații patronale, sindicale și ONG-uri care au studiat documentația proiectului minier și au vizitat zona Roșia Montană.

Ulterior acestor demersuri, aceștia au apreciat că proiectul este viabil economic, respectă normele legislative, are o componentă importantă dedicată restaurării și promovării valorilor de patrimoniu și, per ansamblu, aduce importante beneficii economice, culturale și de mediu la nivel local și național.

Grupul de Susţinere a Proiectului Roşia Montană va avea o agendă consistentă, care va cuprinde întâlniri cu lideri de opinie din diferite domenii de activitate, conferințe, prezentări, dezbateri publice, pentru realizarea unui dialog constructiv şi echilibrat pe tema necesității demarării cât mai rapide a proiectului minier.

„Grupul este o inițiativă fără precedent în România, însă și proiectul minier de la Roșia Montană reprezintă, la rândul său, o miză pozitivă fără precedent pentru economia României. Am observat, în diverse evenimente organizate atât în zona Munților Apuseni, cât și în alte orașe ale țării, că există foarte multe persoane, dar și foarte multe organizații din mediul public și privat care cred cu tărie în necesitatea implementării acestui proiect de anvergură. Însă lipsa unei coagulări a părerilor acestor oameni și organizații a lăsat loc de-a lungul anilor unui adevărat delict de opinie din partea celor care se opun proiectului și care transmit mesaje eronate.”, a declarat Ovidiu Nicolescu, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România şi unul dintre reprezentanții Grupului.   

Grupul va avea un Consiliului Coordonator

Odată cu lansarea Grupului de Susținere, acesta și-a desemnat și un Consiliu Coordonator care va superviza activitatea și strategia de comunicare a organizației. Membrii Consiliului Coordonator sunt: Ovidiu Nicolescu, președinte al Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR); Ion Popescu, președintele Confederației Sindicale Naționale Meridian; Eugen Furdui, primarul comunei Roșia Montană; Tiberiu Andrioaiei, vicepreședintele Patronatului Societăților din Construcții (PSC); dr. Andrei Jurca, președintele Asociației Pro Roșia Montană; Bogdan Baltazar, consultant financiar; prof. univ. dr. ing. Emil Pop, Rectorul Universității din Petroșani; prof. univ. dr. Moise Achim, Rectorul Universității „1 decembrie 1918” din Alba Iulia.
 
„Realitatea este că proiectul de la Roșia Montană reprezintă cel mai mare proiect industrial al ultimilor ani în România și trebuie studiat cu mare atenție înainte de a se emite orice opinie. Noi am făcut acest lucru și am concluzionat că implementarea proiectului este benefică pentru câteva mii de IMM-uri din toată țara, datorită efectului său de multiplicare.”, a explicat Ovidiu Nicolescu.  

Membrii Grupului de Susținere consideră că proiectul RMGC creează premisele pentru atragerea altor investitori străini în industria minieră din România, care poate fi relansată pe baze moderne, astfel încât să devină o adevărată locomotivă a economiei naționale.

„Sunt puțini cei care înțeleg mentalitatea și trăirile oamenilor din comunitățile miniere. Aceștia au crescut în spriritul tradiției miniere și văd cum străini ce nu au fost niciodată la Roșia Montană le hotărăsc soarta. Comunitățile miniere doresc să prospere păstrându-și modul de viață și asta vor și locuitorii Roșiei Montane. Iar ca ei mai sunt mii de locuitori din comunele învecinate, dar și din alte comune care cunosc beneficiile mineritului.”, a declarat Eugen Furdui, primarul comunei Roșia Montană.

”Este necesară promovarea şi susţinerea investiţiilor private mari”

Cei prezenți la întrunire au ajuns la concluzia că pentru sectoare economice conexe, așa cum este sectorul construcțiilor, este necesară promovarea şi susţinerea investiţiilor private mari, care dau de lucru constructorilor şi au impact benefic asupra economiei naţionale.

 „De ani de zile luarea unei decizii în privința proiectului este tergiversată, iar acest lucru ne aduce numai deservicii nouă, românilor. Un proiect de o asemenea anvergură reprezintă un pas important în foarte necesara revigorare a sectorului construcțiilor, de exemplu. Dar nu numai atât. Am vizitat Roșia Montană și am văzut cât de poluată este apa acum, cât de slabă este infrastructura de orice fel, cum arată peisajul în urma vechilor exploatări. Implementarea unui proiect minier modern poate rezolva aceste deficiențe și poate da o nouă șansă dezvoltării comunității locale. Este timpul să strângem  rândurile și să luptăm pentru decizia potrivită!”, a afirmat Tiberiu Andrioaiei, vicepreședinte al Patronatului Societăților din Construcții.

Cei 48 de membri deja înscriși în Grup reprezintă organizații importante din România: sindicate, asociații patronale, primării de orașe și comune din comunități cu tradiție minieră și nu numai, fundații și organizații nonguvernamentale din diverse medii și chiar persoane fizice.

Lista completă a membrilor, precum şi acțiunile Grupului de Susținere vor fi prezentate permanent pe site-ul organizației, www.sustinemrosiamontana.ro, pe pagina dedicată de Facebook, dar şi în publicații tipărite și electronice.

„Lansarea Grupului de Susținere a Proiectului Roșia Montană stabilește un nou standard pentru industria minieră în România și, foarte probabil, și în Europa. În ultimele decenii, industria a facut pași importanți în îmbunatățirea dialogului cu diferitele părți interesate, însă înființarea unui grup de susținere cu o structură instituțională independentă, care include factori din toate sectoarele, de la autorități publice locale la universități, ONG-uri, asociații de industrie, sindicate și patronate, este ceva cu totul nou. Este o expresie a democrației și a transparenței la cel mai înalt nivel, prin care se impune un standard de inovare și exploatare a potențialului minier, cu efecte benefice asupra dezvoltării economice a României”, a explicat Corina Hebestreit, Director general al Asociației Europene a Industriei Miniere ”Euromines”:


Primarul Abrudului: ”Locuitorii din Abrud susţin demararea proiectului Roşia Montană”

Iar, potrivit edilului orașului Abrud, Tiberiu Rațiu, locuitorii din Abrud susţin demararea proiectului Roşia Montană, acesta fiind şi motivul pentru care am decis să ne alăturăm Grupului de Susţinere a proiectului minier.

În opinia acestuia, relansarea mineritului în zonă înseamnă noi locuri de muncă, dezvoltare economică şi rezolvarea multor probleme sociale şi garanţia că Abrudul nu va împărtăşi soarta altor localităţi miniere din Apuseni, unde încetarea activităţilor industriale a adus şomaj și sărăcie.

”Proiectul Roșia Montană este singura şansă de revigorare a zonei Roşia Montană, care trece deja printr-un proces intens de depopulare. Acest proiect va încuraja turismul în zonă prin crearea de infrastructură modernă şi va aduce investiţii în România, atât în industria minieră, cât și în multe domenii conexe mineritului. Din totalul câştigurilor rezultate în urma exploatării, statul român, alături de ceilalţi actori implicaţi (furnizori, subfurnizori), va primi 56%, un procent echilibrat. Profitabilitatea proiectului nu poate fi neglijată, mai ales în condiţiile creşterii cotaţiilor aurului la nivel internaţional, ceea ce face din aur refugiul principal”, a adăugat consultantul financiar, Bogdan Baltazar, care a fost și el prezent la lansarea Grupului.

Taguri:rosia montana, ONG

Spune-ţi părerea!

  • Ilie
    24 iunie, 12:10. Ilie

    Unde va grabiti fratilor sa scoateti aurul din munti? Aurul nu fuge nicaieri de unul singur! Proiectul acesta e bun pana la punctul final cand ne prostesc la bani si ne arunca 3 frimituri! Ii aud pe uni aici zicand ca Romania e o tara prea saraca sa nu accepte cele 3 miliarde generate di acest proiect! Pai tocmai Romania e prea saraca sa lase aurul la mana canadienilor pentru 3 miliarde!! Oameni buni daca tara asta acum e prea corupta si plina de incompetenti care ne conduc atunci hadeti sa nu ne luam tapa si acum de la dragii nostri polititicieni si investitori! Stefan cel mare zicea un lucru destept eu am sa il adeptez pentru vremurile de azi: Romania nu e a noastra, nu e a voastra, Ea este a copiilor copiilor nostri!! Eu zic sa le lasam si lor ceva nu sa chelim tara de tot ce ne-au lasat parintii si buncii nostri!!! Asa sa ne ajute Dumnezeu...

    • Silviu
      24 iunie, 17:19. Silviu

      Cred ca cele 3 miliarde de dolari (care apropo, erau 4) este profitul calculat la pretul aurului de acum cativa ani. La cat a crescut valoarea aurului, acum ne putem lua de 4-5 ori mai mult decat atat. Gandeste-te ca era greu sa schimbe cifrele de fiecare data cand mai sarea aurul la bursa, asa ca ar trebui sa gandim in procente. Si Romania va beneficia de cel putin 50% din profitul acestui proiect

      • Ilie
        24 iunie, 22:13. Ilie

        50%?? Iti bati joc de inteligenta mea domnule! Auzi viziteaza site-ul celor ce te platec sa comentezi, vezi acolo cate tone de argint si aur cred ei ca vor extrage apoi cauta pretul aurului si argintului si inmultestele!Ai sa ramai surprins de valoare!!

      • Sorin
        24 iunie, 22:57. Sorin

        Pe langa ce ai spus tu ca cifrele sunt vechi, multi mu se gandesc si la costurile de exploatare care sunt imense, consturile de reabilitare sa nu mai vorbim..aici statul nu va contribui cu nimic, el i-a banii si atat

        • viviana
          26 iunie, 03:36. viviana

          eu ma gandesc la cele 11 milioane de euro care s-au investit degeaba in reabilitarea zonei, nu le-a garantat nimeni ca se va intampla ceva, lucru acesta spune ca se vor tine de cuvant

  • liviu
    23 iunie, 23:59. liviu

    as vrea sa vad pe cineva cu o alta opinie, cineva care judeca dar ofera si o solutie pentru acei oameni care calca pe aur in fiecare zi dar traiesc cu 150 ron pe luna, atunci veti face cva important cand veniti cu solutii nu cu critica, oricine poate critica

    • Andrei
      24 iunie, 09:49. Andrei

      Majoritatea nici nu dau o solutie...si cine da o solutie, gen turism nu se gandeste la investitiile masive care trebuie facute in reabilitare si constructie de infrastructura. Cine ar vrea sa investeasca in turism ca sa aibe 40-50 de oameni cazati intr-un an ?

  • laura
    23 iunie, 23:26. laura

    vad oameni cu nume grele aici, inseamna ca acest proiect este chiar unu bun pentru romania, ar trebui sa le damo sansa sa vedem ceea ce vor sa demonstreze, dupa sa analizam si sa judecam

  • andreea
    23 iunie, 23:24. andreea

    un lucru bun care se face legat de economia romaniei, tara asta are multe investitii de acest gen, daca ar fi 20 de firme ca aceasta s-ar ridica cu mult economia noastra

  • dragos
    23 iunie, 23:23. dragos

    ma intreb cand se va da o snsa acestui proiect, in primul rand pentru analiza, nu neaparat pentru a fi demarat, dar sa vedem toti daca e ok sau nu, prea ingusta mintea romanului

    • Daniel
      24 iunie, 10:01. Daniel

      Ingusta si umpluta cu tampenii de toate organizatiile care se zic ca stiu totul despre minerit, dar nu au intrat intr-o mina decat dupa ce era renovata pentru a fi vizitata. Am de o mie de ori mai multa incredere in ce o sa zica academicienii din grup decat orice ong

      • falviu
        26 iunie, 03:37. falviu

        @daniel ONG urile sunt doar organizatii care au scopuri in spate, nu vrea niciunu sa faca bine, isi vrea imaginea in public iar patronu isi vrea banii din finantari ... e simplu si la obiect, nu stiu de ce se strofoaca lumea sa creada povesti pe pereti

  • karla
    23 iunie, 23:22. karla

    e ceva nou in romania, pacat ca opini apublica nu intelege ceea ce se intampla cu acest proiect nu intelege avantajele pe care le aduce economiei tarii si zonei

    • Daniel
      23 iunie, 23:31. Daniel

      Avantajele proiectului nu se vad pentru ca au fost acoperite de prostiile spuse de ong-uri, unele adevarate unele care nu sunt asa de grave dar le-au facut sa para ca si cum ar fi. E si o lipsa de informatie pentru uni, care tot posteaza acelasi lucru fara sa analizeze

  • motzu'
    23 iunie, 22:02. motzu'

    -Se pare ca Gabriel Resources a dat sarcina unor postaci sa incerce sa schimbe impresia proasta pe care o au \"these crackheads\"de romani fata de proiect. ...
    Jaful ramane jaf, cu sau fara ofensiva mediatica. Cine zice ca numai ONG-urile au gura mare cand vine vorba de proiectul asta, nu stie ce spune.
    Politicienii care dau verde la proiectul asta vor pierde alegerile. Cine vrea sa puna pariu ?
    Lasand la o parte \" calitatea\" personajelor gen Balthazar care sprijina o corporatie pur simplu pentru ca iau bani de-acolo ( nu stiu cat de etica e pozitia d-lui Balthazar aici ... dar la capitolul etica il avem pe Severin care e din acelasi aluat cu Bathazar ) , viabilitatea proiectului este indiscutabil in favoarea corporatiei canadiene. Pe urma mai e problema de mediu care nu a fost rezolvata si la care GR nu are raspunsuri clare, tehnice. Adresele Academiei Romane au ramas fara un raspuns ... serios. Ceea a primit Academia, o gramada de pliante colorate ( era sa zic margele colorate ) trei harti, si alea colorate, nu cred ca e considerat un raspuns la problemele de mediu ale proiectului.
    Romania devine incet-incet Africa cand vine vorba de interesele finaciare mari (corporatii si ciudati gen Timis ... etc ) sau mai mici ( primari care vor sa se imbogateasca si ei un pic ... niste Dinu Paturica autentici ). Apropo postacilor .. stiti cine e Dinu Paturica ? ( nu-l confundati cu Patriciu ca nu e el).
    Ma doare cand vad ca motzii sunt prostiti cu case mutate la mama dracului pentru ca niste straini sa ia aurul de sub munte. Auzi \"dezvoltare rurala\". Niste papagali. Saracia va ramane si dupa ce incepe exploatarea. Se vor imbogati niste primari si prietenii lor si niste mitici din Bucuresti. Austriecii lui Maria Tereza n-au reusit ce au reusit GR si comunistii. Comunistii au impuscat vre-o cativa motzi care au comentat. GR a discutat amical cu primari si sefi de banca ca sa reuseasca. Bravo Mitica.
    La pretul aurului care va fi in vreo doi ani de-acum, nu m-as mira sa vrea cineva sa rada si Sacarambul. Deja se zvoneste prin Bucuresti si de asta. Si uite asa se va duce naibii si muntele sacru al dacilor. Si nici macar n-o sa vedem un gram din aurul ala. Ce mizerie.

    • Maria
      23 iunie, 23:15. Maria

      Politicienii care vor da unda verde rpoiectului(daca se va intampla asta) nu au de ce sa piarda alegerile, le vor pierde din alte motive ,dar din asta nu au de ce. Multi oameni sunt pentru, multi sunt indiferenti

      • oana
        23 iunie, 23:27. oana

        opinia publica va fi diferita in legatura cu orice, multi care vor spune da, multi care spun nu si multi carora nu le pasa, dar cel mai important e sa luam atitudine si sa ne documentam singuri si sa vedem ceea ce bun pentu tara noastra

    • nicu
      23 iunie, 23:29. nicu

      parerile sunt impartite, dacacineva e pentru acest proiect nu inseamna ca e platit sa isi expuna parerea, pot fi oameni pentru si oameni impotriva, ce e atat de complicat

  • camelia
    23 iunie, 17:58. camelia

    Eu sunt de acord sa se faca proiectul asta, numai ca ar trebui infiintate niste organe de control, care sa monitorizeze permanent si cu strictete situatia de acolo, astfel incat sa fie inlaturata probabilitatea oricarui accident. Am vazut multe localitati miniere in lume care au ajuns sa fie atractii turistice, pe parcurs ce s-au dezvoltat si cand au venit din ce in ce mai multi oameni si companii dispuse sa sustina localitatea respectiva

    • daniela
      23 iunie, 23:31. daniela

      ai dreptate camelia, cred ca este cea mai buna solutie, putem sa ne asiguram ca acest proiect sa se faca si sa ne asiguram ca se face in avantajul romanilor

      • Liviu
        24 iunie, 09:52. Liviu

        Noi acum trebuie sa incercam sa scoatem cat mai mult din proiectul asta, daca mai e loc de 0.1% din profit, de inca o reabilitare(de drumuri de exemplu) , orice sa incercam marea cu sarea...proiectul nu trebuie oprit, trebuie cel mult imbunatatit

  • Horia
    23 iunie, 16:42. Horia

    Industria miniera din Romania ar trebui sustinuta in continuare, pentruca avem resurse pe care trebuie sa le valorificam. Dar cand s-au inchis atatea mine in lutimul timp, la ce sa te mai astepti de la guvernantii astia? E bine ca se mai promoveaza aceasta industrie, si sper ca acest proiect sa primeasca toata atentia pe care o merita, pentru ca are potential si ne poate ajuta foarte mult

    • Silviu
      23 iunie, 18:09. Silviu

      Si eu sper sa primeasca proiectul toata atentia care o merita , dar sa fie pusa in valoarea si cea pozitiva, nu ce zbiara 10 ong-uri conduse de aceeasi 3 oameni care se opun dezvoltarii mineiere

  • vasi
    23 iunie, 12:27. vasi

    Grupul de Susţinere a Proiectului Roşia Montană,este un grup mafiot,care doreste cu orice pret distrugerea zonei din apuseni,a jud.Alba si celor din imprejurimi.Ei sunt acolitii celor care vor profita din acest proiect.Blestemati sa fiti cu familiile voastre dragi.

    • george
      23 iunie, 14:13. george

      Pentru ce e un grupmafiot, doar pentru ca nu esti tu de acord cu proiectul? Din acest grup fac parte oameni instruiti si care au capacitatea sa vada lucrurile in perspectiva. Lasa-ma sa-ti spun ca si tu si cei care se mai impotrivesc proiectului nu dau 2 bani pe zona aia, daca nu se face nimic, in 2-3 ani o sa se depopuleze total, o sa plece toata lumea si chiar ca n-o sa mai existe nimic acolo, deja sunt toate in paragina

      • Tanase Focsaneanu
        23 iunie, 16:01. Tanase Focsaneanu

        Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

        • maria
          23 iunie, 23:33. maria

          tu esti intr-o doaga, sau esti platit sa postezi 30 de mesaje pe aici?

    • Radu
      23 iunie, 18:21. Radu

      Fiecare are dreptul la opinie, se vede ca opinia ta e cu vedere intr-o singura directie. Doar pentru ca tu nu esti deacord cu acest grup nu inseamna ca el e mafio, te sfatuiesc sa cauti pe google sa evzi ce inseamna o grupare mafiota daca tot folosesti cuvinte pe care nu le intelegi

    • elena
      26 iunie, 03:39. elena

      blesteme cred ca au si cei care traiest in acea zona cu jumate din salriu minim pe economie o famiei de 5 persoane, cred ca isi blesteama zilele in fiecare zi pana vor muri, si noi le stabilim soarta, frumos nu?

    • adina
      26 iunie, 03:41. adina

      poate ar trebui sa avem mai multe grupuri de genu, intr-un final conteaza investitiile si in romania, as vrea sa fie mai multe grupuri de genu, sunt multi care vro sa investeasca in romania si nu sunt lasati de cei care o protejeaza de a fi bine, de cei care o baga in pamant ca sa castige ei

    • ionel
      26 iunie, 03:42. ionel

      opinia publica e usor de manipulat, toti isi explun parerio dar nimeni cu autoritate, acum oamenii acestia au autoritate in domeniu si sunt experti, sa speram ca se va inteleg situatia de la rosia montana in acest moment

    • mariana
      26 iunie, 03:44. mariana

      tot inainte, romania si rosia montana au nevoie de oameni in care sa se increada si de investitii, succes

  • vlad
    23 iunie, 11:45. vlad

    Eu unul prefer sa exploateze canadienii decat romanii, dupa ce am vazut in ce hal a lasat statul roman mediul din zona aia si din alte zone miniere dupa ce a inchis mai multe mine. Apele alea care sunt rosii de la atatea substante toxice si metale grele si tot dezastrul din imorejurimi numai noua ni se datoreaza. Macar in proiectul asta s-a luat in calcul si curatarea apelor si reabilitarea zonei dupa terminarea exploatarii, plus ca la cat interes suscita proiectul, va fi monitorizat din 10 parti cu 15000 de ochi.

    • Tanase Dragosanu
      23 iunie, 16:01. Tanase Dragosanu

      Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
      Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
      TALHARILOR !!!!!
      SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
      NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

    • weeny
      23 iunie, 23:36. weeny

      romanii cand au facut ceva au distrus tot, daca ne uitam la petrol pana la minerit sau orice din industrie, era statu, nu il amenda nimeni pentru ecologia inexistenta, ficare fura de unde apuca ... si asa a fost distrus ecosistemu

  • motzu'
    23 iunie, 10:35. motzu'

    Exploatarea auruluitrebuie sa se faca dar de catre statul roman, exclusiv. Ce diferenta e intre a ne da aurul contra unei sume infime (cam 1/8 din cat am putea lua pe el ) unor canadieni si exploatarea care s-a facut timp de 250 de ani de catre austrieci ? Si austriecii au facut drumuri, orase, etc ... Au fost motzii mai fericiti? ma indoiesc. Treaba cu \"economia locala capata avant \" e o prostie fara perdea pentru ca investiile directe ale canadienilor in infrastructura locala vor fi cam 20% din cat da statul acum pe durata proiectului. Cred ca SRI-ul ar trebui sa se implice si sa vada cine e \"cumparat\" dintre cei care sustin proiectul cu atata elan. Cateodata, o cina buna la un restaurant din Bucuresti face cat o afacere ... Primarii din Abrud si din Rosia viseaza cai verzi pe pereti sau mai rau sunt deja cumparati de canadieni ( care nu-s canadieni). Nu sunt impotriva exploatarii aurului din Apuseni ci impotriva jafului care e planuit cu acte in regula de catre corporatia canadiana. Redeventele (royalties) platite statului roman in acest caz ( mai ales ca aurul va deveni o resursa strategica in urmatorii trei patru ani) nu numai ca sunt rusinos de mici dar nu mai au nici o relevanta in contextul crizei financiare fundamentale de sistem (sistemice) care ne asteapta. Conform prognozelor de pe pietele de materii prime si comoditati, se pare ca aurul isi va dubla valoarea in urmatorii 5 ani. Ceea ce e evaluat acum la Rosia se va dubla in valoare in ani dar redeventele/ tona platite statului roman sunt plafonate dupa o anumita formula, conform contractului. E un jaf care e posibil datorita incompetentei celor care au negociat intelegerea cu canadienii si care au reprezentat partea romana.
    Inca odata, aurul trebuie sa iasa la suprafata dar cu beneficii pentru romani nu pentru o corporatie straina si 10 primari si famiilile lor.
    Chestia cu \"romanii nu stiu sa exploateze aur\" e un mit intretinut de prosti si de rauvoitori sau vanduti care isi vad interesele amenintate daca exploatarea se va face de catre firme de stat, fara intermediari.

  • ponta
    23 iunie, 06:30. ponta

    Dar o firma romaneasca care sa faca o exploatare traditionala nu se gaseste ?
    Cu banii castigati se va reface zona, se va popula din nou. Oamenii au plecat ca li s-au oferit bani sa paraseasca zona. ca firma canadiana sa poate exploata zona. Vad ca apar tot felul de \"specialisti\" care sint bine platiti sa zica ce vor stapinii. Consecinele nu pot fi estimate. De ce nu o fac in mod traditional?

    • Radu
      23 iunie, 09:47. Radu

      Firma Romaneasca sa faca un lucru de calitate? Vrei sa dureze exploatarea de 10 ori mai mult si profitul sa fie mai mic ? Uita-te cat ne i-a noua sa facem 10 km de autostrada si cat le i-a altora sa faca 1000, dupa mai gandeste-te daca o firma din Romania ar putea face un lucru de calitate

      • Tanase Focsaneanu Dragosanu
        23 iunie, 16:02. Tanase Focsaneanu Dragosanu

        Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

        • Emi
          23 iunie, 23:20. Emi

          Pe tine te plateste cineva sa dai paste la mesajul asta la toata lumea care spune ca sustine proiectul ? Doar pentru ca tu nu ii vezi partea buna nu inseamna ca altii nu o vad prin locurile de munca, banii la buget sau reabilitarea zonei

        • bia
          26 iunie, 03:46. bia

          cum de tu nu raspunzi nimanui si postezi a prost asa peste tot? multi te intreaba ceva dar taci, noi ce sa intelegem?

  • lilisor
    23 iunie, 04:05. lilisor

    ...Romanii vor ramane cu poluarea si cu gropile inloc de munti, canadienii pleaca cu banii, si indienii cu aurul (India este cel mai mare cumparator de aur la acesta ora)! Cu cat creste pretul aurului cu atat se infierbanta spiritele! Bine zicea cineva...FEBRA AURULUI! Pacat de tara asta frumoasa care se vinde pe nimic!

    • Emi
      23 iunie, 09:52. Emi

      Tara asta a ajuns sa se vanda din cauza modului in care a fost condusa. Ce vrei sa faca oamenii de acolo? Afacerea asta ar relansa toata zona, ar aduce si bani la buget..bani de care uite cata nevoie este

      • Tanase Focsaneanu Dragosanu
        23 iunie, 16:03. Tanase Focsaneanu Dragosanu

        Las-o balta , mercenara tradatoare de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

  • Viorel
    23 iunie, 02:25. Viorel

    Proiectul este unul de distrugere a Romaniei. Caci apele infestate de la Rosia se vor duce in tota tara. Ca sa nu mai avem paduri, poieni, copaci, flori, nimic, doar pietre si cianuri, otravuri. Din pacate, acest proiect este sustinut de zeci de ani de TRaian Basescu, cu banii de la Rosia i-au fost platite toate campaniile electorale. Da-r-ar Dumnezeu sa moara in cianuri, acest individ care vandut tot ce este romanesc in tara asta. Un tradator de tara, un nemrnic! V-ati intrebat cum de rezista canadienii astia de zeci de ani la Rosia si nu vor sa o lase din mana ? Pentru ca ei vor castiga in 2-3 ani cateva miliarde de dolari, iar romanii vor ramane doar cu peisaj selenar, cu munti hartaniti, cu ape otravite, cu aer imputit, cu flora di fauna distrusas, spew bucuria ungurilor si a Uniunii Europene, acesta organizatie suprastatala fara Dumnezeu si Cruce. Poate ca Dumnezeu va face totusi o minune si ne va slava! Toti cei care au participat la reuniunea de sustinere a prouectului Rosia Montana, cu cianurti, pentru niste amarati de euro, vor purta rusinea si stigmatul tradarii , ei si neamul lor, pana in veaculk vecilor, spre rusinea copiilor lor, a nepotilor si stranepotilor, care ii vor blestema in vecii vecilor.

    • Tudor
      23 iunie, 10:12. Tudor

      Cum ajung apele de la Rosia in toata tara? Bazinele alea sunt construite special ca sa nu se duca apa in sistemul freatic si ca cianurile sa se duca mai repede, de asta sunt atatea bazine.

      • Tanase Dragosanu
        23 iunie, 16:03. Tanase Dragosanu

        Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

      • alina
        23 iunie, 23:39. alina

        gresit tudor, proiectu e facut ca apa sa nu se duca nicaieri, sa ramana in lac sa se evapore si ecolozigeze, se va puneun strat de 9 m de roka dura dupa care o folie protectoare plus alte resurse si va fi cam imposibil chiar si cu un cutremur de 8.5 grade sa se scurga ceva - cutremur care nu a fost niciodata in zona

  • ole
    23 iunie, 01:58. ole

    Am citit toate comentariile si am constatat un lucru, pentru mine ciudat!! Pe langa domnul \"Tanase Dragosanu Focsaneanu\" care e contra acestui proiect si are postat un singur mesaj de mai multe ori, majoritatea parerilor pro sunt pe aceeas linie si au acelas stil si mai toate semnate de cate o doamna, diferita de la mesaj la mesaj! Asta ma face sa cred ca cineva e platit sa comenteze pro!! E foarte ciudat acest lucru!!
    Parerea mea personala e aceea de a exploata acele mine dar NU pentru un profit de 3 miliarde, 19 miliarde mai nou, cand alti fac profit de SUTE DE MII DE MILIARDE!!

    • Tanase Focsaneanu
      23 iunie, 09:43. Tanase Focsaneanu

      SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESULNATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

      ROMANI , SPUNETI UN NU HOTARAT JAFULUI PLANUIT DE RMGC LA
      ROSIA MONTANA !!!!

      • George
        23 iunie, 14:18. George

        Vad ca in afara de comentariul asta copy-paste alte argumente nu stiti sa aduceti, probabil pentru ca nu sunt, si normal, cand nu sunt argumente, merge aruncatul cu noroi. eu inteleg ca sunteti platit pe numarul de comentarii, dar sincer nu are nici o relevanta daca postati de 20 de ori acelasi lucru...decat poate sa aratati lumii ca nu aveti nici un argument valid cu care sa va impotriviti

        • Tanase Dragosanu Focsaneanu
          23 iunie, 16:04. Tanase Dragosanu Focsaneanu

          Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
          Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
          TALHARILOR !!!!!
          SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
          NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

        • Radu
          23 iunie, 23:29. Radu

          Libertatea la exprimarea opiniei nu exista pentru tine ? Am inteles mesajul, cum apare un om care sustine proiectul crezi ca e platit( o prostie). Accepta ca sunt si oameni care nu au vedere de cal si vad peste faptul ca se vinde autrul, vad toate partile bune care sunt mai multe si mai importante decat alea rele.

    • Mihai
      23 iunie, 10:21. Mihai

      E normal ca profitul sa fie mai mic decat al firmei care suporta sitoate costurile de exploatare, prelucrare, reabilitarea zonei si ce o sa mai faca...eh pe langa asta doar trebuie sa isi scoata si ei ceva peste investitie, orice firma ar face acelasi lucru

      • ole
        23 iunie, 11:27. ole

        Nu este normal domnule, pentru ca aurul e al tarii nu al firmei!! E ca si cum tu ai veni la mine si mi-ai zice ca ai o casa si ca vrei ca eu sa o vand pentru tine ca tu u ai timp sa o faci singur, iar eu iti spun ca accept sa o vand eu dar 90% din valoarea casei il iau eu ca comision pentru vanzare si tu restul de 10%!! Asta nu e o afacere, asta se numeste hotie pe o parte si prostie pe alta!!!

        • lipi
          23 iunie, 23:42. lipi

          eu nu as zice sa nu faca statu, dar acum avem nevoie de acesti bani mai mult ca oricand, daca vrem sa ne punem pe picioare trebuie sa actionam intr-un fel, avem nevoie de investitii

      • Tanase Focsaneanu
        23 iunie, 16:05. Tanase Focsaneanu

        Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

  • jiji
    22 iunie, 23:35. jiji

    o vad ca o oportunitate destul de mare pentru zona, poate cu ocazia asta deschid si romanii ochii si nu asculta doar la ONG uri si alte organizatii care isi vor doar imaginea in public si vor bani pentru a salva lumea

    • Tanase Dragosanu
      23 iunie, 09:45. Tanase Dragosanu

      Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!

      TALHARILOR !!!!!

      SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESULNATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

      ROMANI , SPUNETI UN NU HOTARAT JAFULUI PLANUIT DE RMGC LA
      ROSIA MONTANA !!!!

      • Mariana
        23 iunie, 10:48. Mariana

        M-am uitat prin comentarii, care ies in evidenta fiind scrise cu caps sunt ale tale...cine nu e de aceeasi parere e imediat platit de rmgc ? Bun asa, in cazul asta ar trebui sa ne intoarcem la comunism! Opinia e libera, daca tu ai stat sa te documentezi despre proiect si nu iti convine e parerea ta, nu trebuie sa faci atata spam. Sunt si oameni interesati de parerea altora, nu doar de balariile scrise de tine( da sunt balarii ca le-ai scris de prea multe ori)!

        • Tanase Dragosanu Focsaneanu
          23 iunie, 16:07. Tanase Dragosanu Focsaneanu

          Las-o balta , mercenara tradatoare de tara ce esti !
          Zi-i obezei aleia sa-ti rescrie textele !
          Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
          TALHARILOR !!!!!
          SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
          NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

    • Andrei
      23 iunie, 23:55. Andrei

      Fix la asta ma gandeam si eu e oportunitatea ca sa le raspunda cineva ong-urilor, care sa fim seriosi nu au spus tocmai adevarul despre proiect , au inflorit destul de multe si de exagerat sa nu mai vorbim

  • Canadianul
    22 iunie, 23:19. Canadianul

    Cata naivitate la unii - ma uitam la postarea lui Dan, care e sigur ca firma rmgc - isi va onora pana la capat contracul, ca de, e canadiana; naivitate!!! el zice cu incredere \"Firma care se ocupa de exploatare nu e un srl din Romania, e o firma din Canada, o sa ii traga multi de urechi si o sa fie pusi sa plateasca destul daca e sa calce stramb la reabilitare\" Baiatule, sunt in Canada de multi ani; firmele canadiene si nu numai, dupa ce-si iau grosul, dau faliment - tu ai auzit de faliment? deci nu mai au nici o obligatie - si vin bietii nostri moti sa se planga la portile Canadei - ca le mor animalele, copii, ca mor ei... cine crezi ca-i asculta?
    de ce sa nu se faca o exploatare normala, traditionala, pe care localnicii o stiu? care e graba voastra si a canadienilor? chiar dormiti? Treziti-va din somnul cel de moarte!

    • Zamfir
      23 iunie, 10:33. Zamfir

      Numai canadian nu esti tu, mai lasa propaganda anti, lucrurile nu mai stau ca acum 20-30 de ani cand ai auzit tu de firmele din canada. De ce uniunea are niste reguli stricte in legatura cu exploatarea cu cianuri ? Crezi ca nu o sa supravegheze? Legile internationale de ce exista ? Inteleg ca tu nu ai incredere in sistemul canadian, ok , in asta romanesc cine naiba are incredere? Dar in cel european nu ai de ce sa nu ai incredere! Cum fac ai nostri ecva stramb ii atentioneaza, crezi ca o sa le fie jena sa zica ce au de zis in elgatura cu proiectul?

      • Tanase Dragosanu Focsaneanu
        23 iunie, 16:08. Tanase Dragosanu Focsaneanu

        Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

  • Sorin
    22 iunie, 22:56. Sorin

    Grupul asta trebuia infiintat de cand au aparut toate ong-urile care tot incearca sa ne prosteasca ca proiectul asta ne face rau..pe naiba ca in momentul de fata noi avem de castigat

    • Tanase Focsaneanu
      23 iunie, 09:46. Tanase Focsaneanu

      Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!

      TALHARILOR !!!!!

      SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESULNATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

      ROMANI , SPUNETI UN NU HOTARAT JAFULUI PLANUIT DE RMGC LA
      ROSIA MONTANA !!!!

      • Florin
        23 iunie, 09:56. Florin

        Daca se apuca statul de exploatat, atunci mai bine golim tara, ca acolo o sa se fure ca in codru la materiale si o sa se faca economie..si la sfarsit 99% sigur nu vor mai fi bani pentru reabilitarea zonei

        • Tanase Dragosanu
          23 iunie, 16:09. Tanase Dragosanu

          Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
          Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
          TALHARILOR !!!!!
          SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
          NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

      • Cosmin
        23 iunie, 10:50. Cosmin

        Eu vad ca tu esti vocea cea mai proeminenta. Nu cumva lucrezi pe la un ong? Sau poate chiar ai unul...daca nu sigur te plateste si pe tine cineva, ca doar e imposibil ca oamenii sa fie pro nu-i asa ? Uite ca sunt si oameni care vor o dezvoltare economica in tara, nu sa ajunga toata zona aia pe ajutor de somaj cum vrei tu!

        • Tanase Dragosanu
          23 iunie, 16:10. Tanase Dragosanu

          Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
          Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
          TALHARILOR !!!!!
          SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
          NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

  • Ion A
    22 iunie, 22:52. Ion A

    Rusine tradatorilor care vand tara! Toti acesti mari nenociti din asociatia lui peste si cu consiliul lui peste, ca si acest articol, totul e propaganda pe bani! Pe cine prostiti voi temeloizilor, chiar ne luati drept ultimii dobitoci? Emigrati in canada cu voi si mamele voastre, nu va este rusine?! Ati studiat un rahat, ia luati si alte studii sa vedeti impactul in zona. Am fost acolo si va zi ca numai peste noi va incepe exploatarea, sa ne ingroape si pe noi hotii astia! Incredbil tupeu!

    • Ana
      23 iunie, 10:29. Ana

      Daca si articolul asta e propaganta, e clar ca nu ai nici o idee ce inseamna sa faci propaganda. Asta e o stire destul de importanta pentru oamenii care au dat 2 bani pe proiect si s-au interesat ce implica, nu oamenii care la juma de ora dupa ce au auzit de proiect au si luat decizia ca nu e bun

      • Tanase Focsaneanu
        23 iunie, 16:10. Tanase Focsaneanu

        Las-o balta , mercenara tradatoare de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

  • alba iulian
    22 iunie, 21:35. alba iulian

    Cine sunt aceste ilustre nulitati si ce treaba au ele cu aurul din pantecele pamantului,cu dealurile si frumoasele paduri ale Rosiei,cu mortii nostrii din Rosia, cu aerul curat.Acesti iubitori de cianura,unsi cu sfanta spaga urasc din suflet Romania si pe romani si mai ales pe nepotii si stranepotii nostrii pe care e musai sa-i lasam in curul gol,fara nici o bogatie a naturii.

    • vlad
      22 iunie, 22:39. vlad

      ai fost la rosia montana sa vezi ce e acolo? cand o sa vezi o sa iti schimbi parerea si o sa vrei ca zona sa fie ecologizata, o sa vrei ca cimitirul sa nu mai fie inundat de poluarea din mina si tot asa, mortii ”vostrii” probabil suint deja mumificați de vechea industrie, esti sigur ca asta vrei?

      • sida
        23 iunie, 04:50. sida

        Da tu ai fost la Rosia inainte de a fi distrusa de gold corp? scoli bune, medici priceputi, oameni de omenie - drumuri bune, apa zi si noapte etc... acum - au distrus tot si promit sa readuca zona la nivelul la care au gasit-o cand au venit! DISTRUG CA OAMENII SA PLECE..

        • Paul
          23 iunie, 10:08. Paul

          Nici nu a inceput constructia minei si gata tot rmgc e vinovata ca in zona nu sunt locuri de munca si arata de zici ca e parasita ? Drumuri bune nu ai nicaieri in tara, iar scoli, doctori etc..ce vroiai sa faca intr-o localitate care e pe moarte din cauza ca nu exista investitori/afaceri in zona?

  • Viorica Ianc
    22 iunie, 21:10. Viorica Ianc

    100 de participanti din 48 de organizatii. Adica asa doi cate doi.
    Multe organizatii sunt.
    Tata a fost miner, Mosul a fost miner.
    Gura-Barza arata ca dupa razboi. Credeti rosienilor ca acolo nu mai este aur ?
    Cum va arata Rosia Montana dupa ce lingourile vor trece Atlanticul ?

    • mimi
      22 iunie, 22:41. mimi

      cine a facut exploatarea in gura barza? nu statu? dci arata ca orice zona exploatata de stat ... eu cred ca o sa fie o mare diferenta cu canadienii

  • Tanase Focsaneanu
    22 iunie, 19:04. Tanase Focsaneanu

    Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!

    TALHARILOR !!!!!

    SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESULNATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

    ROMANI , SPUNETI UN NU HOTARAT JAFULUI PLANUIT DE RMGC LA
    ROSIA MONTANA !!!!

    • Alex
      22 iunie, 21:49. Alex

      lasa-te pe mana statului si o sa ajungi sa ai un dezastru ecologic cum a fost la Baia Mare. Cat de reabilitari dupa terminare, cu siguranta va exista o lipsa de fonduri. la noi e mai bine sa exploateze altii pentru ca statul are alte interese si ar iesi foarte prost

      • Tanase Focsaneanu
        22 iunie, 22:23. Tanase Focsaneanu

        nu esti decat un mercenar platit de
        RMGC , o jigodie corupta , tradator
        de neam si tzara !!!!

        • bibi
          22 iunie, 22:43. bibi

          mă amuză treaba asta =)) oricine e împotriva părerii tale e plătit de rmgc, sunt mulți oameni în țara asta și mulți au diverse puncte de vedere, da-mi un exemplu unde a exploatat statu și acum zona arata bina

    • pica
      22 iunie, 22:45. pica

      e cineva multumit de treaba pe care o face statu undeva in romania? a facut ceva fara sa fure, fara sa se imbogateasca tot aia mari? daca ar face exploatarea statu s-ar duce de rapa toata zona, care oricum e dusa de rapa dupa cum a fost ultima exploatare, care atentie: s-a inchis pentru ca nu mai avea profit ...

  • ardeleanul
    22 iunie, 18:17. ardeleanul

    Imi place postarea asta :
    \"Rusine primarului din Rosia - Furdui - face de rusine toto neamul furduiestilor - a facut tot ce a putut sa ingroape acea localitate superba; pentru ca sa-si construiasca o casa de \"boier\" - a aceptat toate plocoanele RMG
    Rusine lui Jurca Andrei, care se dadea patriot si care, imbatranind, a zis ca de ce sa moara singur - sa moara si Rosia cu el - asa de mult o iubeste -RUSINE!!!
    Rusine la toti nemernicii care, pentru bani, s-au strans la un loc;
    : Unde esti tu Tepes Doamne/ Ca punand mana pe ei/ Sa-i imparti in doua cete/ In banditi si in mishei\"
    N-am nimic de adaugat si ma alatur la apelativul: RUSINE

    • mika
      22 iunie, 22:52. mika

      ne intoarcem la origini, nu? asteptam ca pe vremea lui casca sa ne dea statu tot, sa faca autoritatile toata treaba, noi sa stam si sa primim, prost a fost invatat romanu, daia avem pensionari pe caz de boala cu milioanele, daia avem coruptie, daia avem someri peste someri, omu a invatat sa primeasca, rusine speta umana romaneasca, va e frica sa munciti, mai bine stati si luati bani de la stat si dupa va intrebati de ce nu mai are bani si iesiti in strada, asa faceti si cu priiectu asta, mai bine sa dea statu somaj la toata localitatea si vecinii ei ca e bine, stat de degaba, ne vaitam si luam bani

      • ardeleanu
        22 iunie, 23:03. ardeleanu

        ce-ai vrut sa spui tu mika draguta? ca n-am prea inteles; statul ar face mai bine sa exploateze singur, fara canadieni; acuma pretul aurului e destul de mare si n-ar mai pierde daca ar exploata cu vechea si traditionala metoda de minerit- de ce sa ne grabim sa scoate aurul in 5 ani? sa-l scoatem in 50 ca doar e al nostru \"cate-un pic, pic, pi/pana n-o mai ramanea nimic..\"
        nimeni nu ne grabeste! de ce s-or grabi canadienii? pentru ca le e frica sa nu ne trezim din prostia noastra si atunci nu mai au nici o sansa; rusine primarului Abrudului - Goldul murdareste tot.
        \"Doamne ocroteste-i pe romani!\"

        • h.petrescu
          23 iunie, 16:58. h.petrescu

          Sigur ca ar fi mai bine sa exploatam noi, desi la cum am lucrat noi in minerit pana acum mai bine ii lasam pe altii. Dar nu avem fondurile necesare sa construiasca mina aia si sa sustina o investitie constanta de 15-20 de ani, plus banii necesari ca sa reabiliteze mediul. Ar trebui sa valorificam resursele acuma, pentru ca stam foarte prost cu imprumuturile, si cu cat le platim mai tarziu, cu atat ne afundam mai mult

  • Ciprian Baciu
    22 iunie, 17:34. Ciprian Baciu

    Rusine, de zece mii de ori ruşine pentru aceşti trădători de ţară.
    Nu mai mişcă nimic dppv economic în Roşia Montană, pentru că au ştampilat ei zona, dpdv legislativ, ca zonă minieră. Ia să încerce cineva să facă o pensiune acolo, acum... se poate? Păi nu se poate, că zona e amanetată deja pentru otrăvirea cu cianuri.

    • emil
      22 iunie, 22:55. emil

      doar jumatate din zona e declarata industriala, in restu se poate face orice, buna informare ;)

  • Lavinia
    22 iunie, 17:07. Lavinia

    Ma bucur ca s-a infiintat acest grup, poate asa informatiile o sa fie mai usor de difuzat. Am observat ca sunt foarte multi cei care nu au informatii clare despre ce presupune proiectul asta, si vorbesc doar din auzite sau din spirit de imitatie. Ar fi o solutie buna pt Romania inceperea exploatarii de la Rosia Montana, si ar trebui sa incepem cat mai repede

    • Tanase Focsaneanu
      22 iunie, 18:42. Tanase Focsaneanu

      Las-o balta , mercenara tradatoare de tara ce esti !
      Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
      TALHARILOR !!!!!
      SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
      NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

    • carmen
      22 iunie, 22:56. carmen

      ai dreptate lavinia, e ceva util, eu astept rezultatul comisiei de analiza, sunt curios intr-un final cum e cu acest proiect, e bun sau nu

  • Aloha
    22 iunie, 16:53. Aloha

    O sala plina de nesimtiti si vanzatori de tara... Toti unul si unul..

  • Daniela
    22 iunie, 16:46. Daniela

    E ridicol ca oamenii astia sa astepte atatia ani pentru a demara un poriect. Parca am sta atat de bine incat sa ne permitem sa dam cu sutul la bani si la investitii. Daca am fi fost o tara normala, proiectul asta ar fi inceput de mult

    • Tanase Dragosanu Focsanean
      22 iunie, 18:44. Tanase Dragosanu Focsanean

      Las-o balta , mercenara tradatoare de tara ce esti !
      Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
      TALHARILOR !!!!!
      SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
      NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

      • laura
        22 iunie, 22:57. laura

        draga tanase dragosanu focsanean tu ce solutii ai pentru rosia montana? vezi ceva realistic, te implici cumva? sau doar iti exprimi opinii pe aci si dupa te doare undeva de rosia montana?

        • tanase
          22 iunie, 23:07. tanase

          da pe tine, fata draga, tare te doare'n paispe de Rosia Montana! gologanii, asta vrei, si repede, sa nu se razgandeasca canadienii si sa ramai de caruta. ridicati statuie veneticilor si nu incurajati exploatarea traditionala, tradatori de neam si natura.

  • Lia
    22 iunie, 16:00. Lia

    Ei, daca tot au luat atâția șpagă de la RMGC, acu' trebuie sa faca lobby, să presteze.

    • mariana
      22 iunie, 22:59. mariana

      fratilor de unde va tot vine ideea de spaga, dacar ar fi sa o luam asa au spaguit jumate din romania, chiar credeti ca cineva ar arunca asa cu bani de 15 ani ... ar fi dat faliment un sfert de canada daca e ca salculam spaga voastra, legat de proiect sunt la mijloc, dar unele chestii imi par total exagerat =))

  • Iotzo
    22 iunie, 15:31. Iotzo

    Ma uit atent la poza participantilor din sala (probabil membri ai grupului de sustinere). TOTI sunt cu capul plecat - de rusinea si lasitatea celui care vinde pentru o firimitura aurita sanatatea urmasilor nostri. Se zice ca dupa terminarea exploatarii zona va subzista din relansarea turismului in zona prin admiratorii muntelui dezgolit si ciclistii care se intrec in groapa lasata in urma (este teoria RMGC). Oricum aur si loc pentru minerit nu va mai fi, deci sintagma creeri unor locuri de munca pentru minerii din zona este valabila pt. termen scurt. Raman decantoarele de cianura (in care cica concentratia ar fi sub concentratia cianurii din cana de cafea - ma mir ca nu se imbuteliaza, ca bautura tipica, locala. Se vorbeste despre pastrarea traditiilor si recreerea atmosferei din vechiul targ, in timp ce oamenii sunt fortatzi prin saracire sa accepte oferta relocarii in periferii urbane. Opinia mass-mediaei este cumparata prin publicitate si excursii gratuite in tzari exotice. Ma bucur, ca cei de pe Titanic, pentru faptul ca se va termina repede. Ne vom trezi prea curand ca am fosti trasi pe sfoara pentru o suma infima in cifre exacte (nu in procente!) care va fi cheltuita din condei, dintr-o miscare intr-un proiect falimentar. Atunci cei din grupul actual de sustzinere vor deveni bocitorii de profesie, acuzand mintea romanului de pe urma.

  • Tanase Dragosanu
    22 iunie, 15:10. Tanase Dragosanu

    Este inadmisibil cum aceste jigodii de la RMGC se induc in viata romanilor , apeland la tot felul de tertipuri , comitete si comitzii pentru a ne jefui bogatiile naturale ! Ei tintesc la Rosia Montana nu numai aur si argint ci si uraniu , iar
    contractul cu statul roman corupt le permite sa-si insuseasca tot ce se extrage , indiferent de cantitate ! Jaf la drumul mare ! Cine a semnat acea concesiune din
    partea statului roman ar trebui ars pe rug ! O sa-mi raspunda acum diversi imbecili cum ca statul are 20% din profit (desi am auzit ca cei de la RMGC au fortat o majorare de capital iar acum statul are sub 1% !!!)… numai ca procent din profit , oricat ar fi acel procent, nu-ti garanteaza ca vei si incasa dividende !!! Statul roman nu va incasa nimic ca dividende pentru ca cei de la RMGC vor avea grija sa nu aiba profit , vor sifona profitul ca sa scape de impozite prin tot felul de
    cheltuieli cu contracte de consultanta , etc !
    Treziti-va oameni buni, ce naiba !!!

    ROMANI , NU VA LASATI PACALITI SI MAI ALES MITUITI DE MERCENARII FARA SCRUPULE DE LA GOLD CORPORATION ! EI VOR DOAR SA NE JEFUIASCA !!!

    SPUNETI UN NU HOTARAT JAFULUI PLANUIT DE GOLD CORPORATION
    LA ROSIA MONTANA !!!

    • alin
      22 iunie, 16:13. alin

      Omule, nu exista nici un uraniu acolo. Discursul taus eamana foarte mult a fanatism, si e greu de vazut logica lui. Pana la urma, oamenii astia n-au facut nimic ilegal. Simplul fapt ca tu nu esti de acord cu planurile unei companii, care nu incalca de altfel nici o lege, nu-ti da dreptul sa jignesti asa. Cei care nu fac decat sa arunce cu noroi inseamna ca nu au alte argumente

      • Tanase Dragosanu Focsanean
        22 iunie, 18:46. Tanase Dragosanu Focsanean

        Las-o balta , mercenara tradatoare de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

        • mihai
          22 iunie, 23:03. mihai

          incep sa ma gandesc cine te plateste pe tine pentru atatea comentarii =)), ca de acuzat esti primu, e ciudat - cetatenii romaniei nu sunt atat de inverlunati de ceva, dar vad ca tu i-ai intrecut pe toti - asta spune multe

    • nico
      22 iunie, 23:01. nico

      de unde e treaba asta cu celelalte minerale ca toi vorbesc dar nu am vazut la nimeni o dovada, tot e doar o speculatie, chiar as vrea sa ma documentez despre asta da rnu gasesc nimic, tu unde ai gasit?

  • CCCP
    22 iunie, 14:59. CCCP

    consoarta hrapareata a lui Chuky nu face parte din acest grup? sau ea acum isi toaca linistita miile de euro primite de la Gabriel Resources?

  • Ion
    22 iunie, 14:50. Ion

    Ne construiti toate autostrazile de care are nevoie Romania, plus infrastructura feroviara la cel mai inalt nivel si atunci va lasam sa luati aurul de la Rosia montana! Daca tot sacrificam zona sa o facem si cu beneficii nationale majore, nu 3 miliarde aruncati in economie!

    • sorinache
      22 iunie, 15:22. sorinache

      Ion, nu este vorba numai de 3 miliarde de dolari, ci de mult mai mult. daca se ia in cont pretul aurului la zi si impactul proiectului asupra economiei, vorbim de aproape 19 miliarde de dolari. nu cred ca ne putem permite sa dam cu piciorul la banii astia

      • Tanase Dragosanu Focsaneanu
        22 iunie, 18:48. Tanase Dragosanu Focsaneanu

        Las-o balta , mercenar tradator de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

        • Bogdan
          22 iunie, 23:01. Bogdan

          Cand sa- vandut petrolul, care era mai mult si uite la ce preturi am ajuns din cauza ca l-am dat de ce nu ati facut atata tam tam ? Aurul si argintul nu pera avem incotro acum, situatia economica e proasta, macar asa o mai remediem putin

      • Ion
        22 iunie, 20:14. Ion

        Pleaca ba de aici cu frimiturile tale!!

      • nadia
        22 iunie, 23:05. nadia

        daca romania ar fi prea bogata si nu s-ar imprumuta de bani ca sa plateasca pensiile and all that stuf, intelegeam ca nu ar trebui s aprocedam asa si ca se poate si altfel, dar cum e situatia acum, ma indoiesc

  • Marius
    22 iunie, 14:45. Marius

    V-ati vandut ca niste c...e! C..velor!!!!!!

  • Argonautul din RO
    22 iunie, 14:20. Argonautul din RO

    Cred ca ar trebui un referendum national cu privire la privatizarile de resurse strategice.
    Toate asytea sunt ale noastre nu ale persoanelor enumerate mai sus sau ale politicienilor.Avind in vedere experienta celor 21 de ani de clonizare democratica ma indoiesc ca si aceasta va fi in regula.

    • adela
      22 iunie, 15:47. adela

      Eu cred ca in loc sa ne plangem atata de criza si sa ne imprumutam de pe ici si de pe cea, mai bine nu mai taraganam atat proiectele de investitii straine si le dam drumul o data. Ca numai cu vorbe n-o sa facem niciodata bani

      • argonautul
        22 iunie, 16:03. argonautul

        Pai si din privatizarea Petro cu ce ne-am ales?

        • marcela
          22 iunie, 23:13. marcela

          eu cred ca ne-am ales cu multi bani, uitet-te al ce sediu-oras au facut cei de la petrom in bucuresti, banii de la petrom au mers in multe locuri care au dezvoltat tomania, sa nu uitam de proiectele lor tara lui andrei plus altele, care nu s-ar fi facut daca erau sub tutela statului

      • Tanase Dragosanu Focsaneanu
        22 iunie, 18:50. Tanase Dragosanu Focsaneanu

        Las-o balta , mercenara tradatoare de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

    • tania
      22 iunie, 23:10. tania

      cred ca s-ar cheltui mult mai mult decat ar avea romania acum, cel mai bine ar fi sa se lanseze o organizatie foarte bine platita care sa verifice la sange mereu ceea ce se face la rosia montana si cum ceva e in ne regula sa li se taie macaroana, asa o duce bine si statu si mediu si tot romanu de acolo

  • Mincinosi
    22 iunie, 14:19. Mincinosi

    Mda .... Ei iau aurul si noi ramanem cu cianura.

    O sa \"pastram\" si pazi cianura aia sute de ani, multe generatii de-acum incolo ... ca nu ai unde sa o pui si in plus, in cazul unui cataclism cianura aia ajunge in Dunare si apoi in Delta si distruge TOT
    ]
    Dar ei s-au adunat sa vanda tara si pe copii nostrii !!

    • s.apostol
      22 iunie, 15:29. s.apostol

      Ma doare capul cand vad cate inventii sunt pe aici. Nu ramanem si nu pazim cianura aia sute de ani. lacul ala de decantare este facut tocmai pentru a neutraliza cianura pe parcurs ce este folosita la procesarea aurului, Cand se inchide mina si se reabiliteaza si lacul, o sa dispara orice urma de cianura. Va rog interesati-va inainte sa va formati o parere

      • Tanase Dragosanu Focsaneanu
        22 iunie, 18:51. Tanase Dragosanu Focsaneanu

        Las-o balta , mercenara tradatoare de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

    • s.apostol
      22 iunie, 15:32. s.apostol

      Ma doare capul cand vad cate inventii sunt pe aici. Nu ramanem si nu pazim cianura aia sute de ani. lacul ala de decantare este facut tocmai pentru a neutraliza cianura pe parcurs ce este folosita la procesarea aurului, Cand se inchide mina si se reabiliteaza si lacul, o sa dispara orice urma de cianura. Va rog interesati-va inainte sa va formati o parere

      • nana
        22 iunie, 18:06. nana

        te doare ce n-ai! cum ne asiguri pe noi, cei multi si neincrezatori, ca \"Cand se inchide mina si se reabiliteaza si lacul, o sa dispara orice urma de cianura.\" o bei tu cu ai tai? si ne lasi leshurile otravite sa ne otraveasca pamantul? cum crezi ca dispare? unde? in pamant, in apa freatica - baietele, esti naiv si te-ai vandut pentru niste arginti, nu galbeni!! da-i inainte!

        • Dan
          22 iunie, 22:44. Dan

          Firma care se ocupa de exploatare nu e un srl din Romania, e o firma din Canada, o sa ii traga multi de urechi si o sa fie pusi sa plateasca destul daca e sa calce stramb la reabilitare.

      • nana
        22 iunie, 18:12. nana

        Rusine primarului din Rosia - Furdui - face de rusine toto neamul furduiestilor - a facut tot ce a putut sa ingroape acea localitate superba; pentru ca sa-si construiasca o casa de \"boier\" - a aceptat toate plocoanele RMG
        Rusine lui Jurca Andrei, care se dadea patriot si care, imbatranind, a zis ca de ce sa moara singur - sa moara si Rosia cu el - asa de mult o iubeste -RUSINE!!!
        Rusine la toti nemernicii care, pentru bani, s-au strans la un loc;
        : Unde esti tu Tepes Doamne/ Ca punand mana pe ei/ Sa-i imparti in doua cete/ In banditi si in mishei\"

        • Tudor
          22 iunie, 22:43. Tudor

          Sa ingroape localitatea? De unde ai mai scos-o si pe asta, daca se deschide mina, oamenii care stau acolo (mineri din tata in fiu) o sa aibe locuri de munca, e fix inverrs, o sa prospere

        • alexandra
          22 iunie, 23:25. alexandra

          se poate sa se ingroape mai rau rosia montana, salarii de 150 ron, adica ajutoare de ceva si pensii minore, dar sa nu ne bagam ca noi stim ce e bine pentru ei, ia sa traiti si voi cu 150 ron pe luna sa vedem atunci ce o sa mai aveti de zis

        • horia
          23 iunie, 17:11. horia

          Ce sa ingroape mai rau decat a facut-o statul? pana acum 10-15 ani cand au venit canadienii, nu dadea nimeni doi bani pe Rosia Montana, nu sarea nimeni sa propuna investitii sau sa se ingrijeasca de patrimoniu. Acum brusc si dintr-o data e cel mai important lucru din tara. Ipocrizie maxima. Daca nu erau canadienii, nu baga nimeni bani sa faca cercetari arheologice si sa restaureze patrimoniul

        • petrescu
          23 iunie, 17:14. petrescu

          Ma distreaza sa vad cat de active sunt ONG-urile. Acest individ, tanase focsaneanu probabil ca are propria lui organizatie, si zice ca el e activ ca sa mai castige niste fonduri, un ban de cico si de tigari. de fapt nu face sa faca spam. Prietene, daca nu stii sa argumentezi logic si sa porti o discutie sau o dezbatere....mai bine cauta-ti alt loc de munca.

      • Tanase Dragosanu Focsaneanu
        22 iunie, 18:52. Tanase Dragosanu Focsaneanu

        Las-o balta , mercenara tradatoare de tara ce esti !
        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!
        TALHARILOR !!!!!
        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESUL
        NATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

      • Tanase Dragosanu Focsaneanu
        22 iunie, 18:54. Tanase Dragosanu Focsaneanu

        Nu-i pacaliti voi pe romani , jigodiilor RMGC-iste !!!!

        TALHARILOR !!!!!

        SOLUTIA ESTE CA STATUL ROMAN IN EXCLUSIVITATE SA EXPLOATEZE SI SA VALORIFICE IN INTERESULNATIUNII ORICE BOGATIE A SUBSOLULUI !!!!!!

        ROMANI , SPUNETI UN NU HOTARAT JAFULUI PLANUIT DE RMGC LA
        ROSIA MONTANA !!!!

        • dan
          22 iunie, 23:26. dan

          omule esti obsedat !!!!!!!!!!!!

      • Mihai
        22 iunie, 21:57. Mihai

        Uite ca unora le explici degeaba ca cianurile alea se mai si neutralizeaza, ei au inteleg de la 2-3 ong-uri care au facut propaganda ca nu e asa, e greu sa le scoti ideeile din cap

        • gabriele
          22 iunie, 23:29. gabriele

          in cativa ani se duc si alea, dar ce sa faci cu romanu care nu se documenteaza, plus ca e super diluata cianura

      • Mihai
        22 iunie, 21:57. Mihai

        Uite ca unora le explici degeaba ca cianurile alea se mai si neutralizeaza, ei au inteleg de la 2-3 ong-uri care au facut propaganda ca nu e asa, e greu sa le scoti ideeile din cap

      • Mihai
        22 iunie, 21:58. Mihai

        Uite ca unora le explici degeaba ca cianurile alea se mai si neutralizeaza, ei au inteleg de la 2-3 ong-uri care au facut propaganda ca nu e asa, e greu sa le scoti ideeile din cap

    • hipioata
      22 iunie, 23:21. hipioata

      are careva de pe aici habar care e cantitatea de cianura folosita? ca toti se ambaleaza cand aud cuvantul cianura, de parca o sa ne iasa tuturor pe nas cianura, e cam lame toata treaba, din ce am inteles concentratia dintr-o cana de apa din lac va fi echivalenta cu cea dintr-o cana de cianura - acum sper ca nu o sa mai beni cafea ca te otravesti

  • Mery cel blonda
    22 iunie, 14:15. Mery cel blonda

    Sau: Un grup de canalii s-au organizat in haita sa sfasie o bucata de planeta.

    • Radu
      22 iunie, 21:50. Radu

      Sau un grup de oameni s-a adunat ca sa sustina dezvoltarea zonei Rosia Montana , a culturii si sa aduca niste banuti la buget

    • elena
      22 iunie, 23:30. elena

      da, acum distrug canadienii toata lumea =)) ma amuza teribil toata treaba asta, de s-ar fi gandit cineva ce era rosia montana fara rmgc, cine mai auzea de ea, cine mai investea acolo, cine reabilita galriile romane, casele, construiau muzee etc

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele