SCANDALUL cărnii de cal. Cum a ajuns ROMÂNIA pe filiera mafiei italiane și poloneze. PLUS reacția autorităților române

Autor: Ana-Maria Adamoae

Scandalul privind comercializarea cărnii de cal drept carne de vită ce a izbucnit vineri în Marea Britanie aduce în prim-plan ipoteza existenței unei adevărate rețele mafiote cu ramificații în toată Europa, în spatele căreia s-ar afla mafia italiană și cea poloneză, potrivit jurnaliștilor de la The Guardian. Pe filiera mafiotă s-ar afla însă și două abatoare din România, care ar fi comercializat carnea de cal către o firmă din Olanda, contractată la rândul ei de o altă companie din Cipru, de unde carnea a ajuns în Franța și, ulterior, sub formă de lasagna de vită pe rafturile din supermaketurile din Marea Britanie. În replică, autoritățile române au declanșat o anchetă pornind de la sesizările omologilor francezi și susțin că \"totul a plecat corect şi oficial din ţară\".

Ministerul Agriculturii a anunțat astăzi că abia în cursul zilei de mâine vor fi făcute publice rezultatele anchetei cu privire la cele două abatoare românești suspectate de autoritățile franceze că ar fi implicate în rețea de comercializare a cărnii de cal drept carne de vită.

"Cel mai probabil, în cursul zilei de luni, prin intermediul Comisiei Europene şi al serviciilor veterinare din Franţa, vom avea informaţii suplimentare de natură să clarifice gradul de implicare al unităţilor româneşti. Până la acest moment nu s-au primit date suplimentare prin intermediul Sistemului Rapid de Alertă al Comisiei Europene sau de la serviciile veterinare din Franţa de natură să aducă clarificări asupra gradului de implicare a celor două unităţi din România", se arată în comunicatul Ministerului Agriculturii. 

La rândul său, conducerea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) susține că, deși nu au primit date oficiale de la autoritățile franceze cu privire la transporturile de carne, au început verificarea celor două abatoare care au schimburi intracomunitare cu carne de cal, dar că este foarte greu de crezut că s-ar fi putut strecura o eroare.

"Din informațiile pe care le avem, au fost efectuate exporturi de carne de cal din România, dar asta nu constituie o problemă deoarece avem peste 25 de abatoare autorizate nu doar să sacrifice cai, ci și să exporte carnea în UE. De asemenea, avem medici veterinari autorizați care controlează și certifică procesul tehnologic, de la primirea animalelor ce urmează a fi sacrificate și până la ieșirea cărnii din abator. Drept urmare, carnea nu poate fi schimbată în interiorul abatorului. Dar odată ce a părăsit abatorul pentru a fi exportată nu putem controla ceea ce se întâmplă până ajunge la destinatarul final", a explicat pentru BBC Constantin Savu, director în cadrul ANSVSA.

Acuzațiile lansate de compania Findus și furnizorul său francez a stârnit reacții aprinse din partea specialiștilor români, care resping vehement această ipoteză.

"Importatorul francez trebuie să arate documentele, iar în cazul în care nu le are acest lucru ar putea indica faptul că el a cumpărat de pe piaţa neagră sau că vrea să ascundă ceva. Iar carnea nu putea fi livrată tocată deoarece acest lucru implica congelarea și decongelarea ei pentru a fi pregătită lasagna, fapt interzis prin lege", explică Sorin Minea, preşedintele asociaţiei patronale Romalimenta, citat de Agerpres.

Cum a ajuns România implicată în scandal

Scandalul privind comercializarea cărnii de cal a izbucnit vineri în Marea Britanie după ce compania Findus a început să retragă din supermarketuri unul dintre produsele sale congelate, lasagna de vită, care conținea de fapt, în proporție de aproape 100%, carne de cal.

După ce compania Findus a anunțat oficial, la câteva zile după finalizarea testelor, că retrage produsele respective și a învinuit compania furnizorul francez, întregul scandal a căpătat o amploare internațională.

La rândul lor, francezii de la Comigel, cei care au preparat lasagna de vită vândută de Findus, au declarat că după ce au fost sesizați de britanici au declanșat o anchetă internă, ce vizează relațiile cu furnizorul de carne, compania franceză Spanghero. 

Potrivit jurnaliștilor de la AFP, reprezentanții companiei Spanghero au declarat că firma a cumpărat carnea de vită, care avea drept zonă de origine "Europa", și a revândut-o pur și simplu, dar că dacă a fost vorba într-adevăr despre carne de cal, atunci "ne vom îndrepta împotriva furnizorului român".

Cu toate insistențele jurnaliștilor, reprezentanții Spanghero nu au furnizat și numele acestui furnizor din România, singurele informații, și ele destul de ambigue, venind de la Direcţia franceză de combatere a fraudelor, implicată în anchetă.

Potrivit sursei citate, furnizorul Spanghero ar fi un trader cipriot care a subcontractat o comandă a Spanghero către un alt trader din Olanda, iar acesta din urmă s-ar fi aprovizionat singur de la un atelier de preparare a cărnii din România.

Compania Findus a început să testeze produsele din carne de vită după ce la mijlocul lunii ianuarie o serie de supermarketuri au decis retragerea mai multor tipuri de burgeri, existând suspiciuni că sunt din carne de cal în loc de carne de vită.

Potrivit jurnaliștilor de la The Guardian, care citează experți din domeniul industriei de prelucrare a cărnii, există dovezi care duc către mafia italiană și poloneză, care ar câștiga milioane de lire în urma înlocuirii cărnii de vită cu cea de cal în timpul procesului de fabricare a diverselor produse ce sunt ulterior comercializate în țările vest europene.

Potrivit surselor citate, veterinari și alți angajați ai abatoarelor și fabricilor de prelucrare a produselor din carne sunt amenințați și obligați să certifice drept carnea de cal ca fiind carne de vită.

"Mă îngrijorează faptul că avem de-a face cu o rețea criminală internațională și trebuie neapărat să identificăm toți membrii rețelei", a declarat secretarul de stat pe probleme de Mediu, Owen Paterson, adăugând că ancheta ar putea fi preluată în curând de către Departamentul de Combatere a Crimei Organizate, dat fiind amploarea internațională a scandalului.

CITIȚI ȘI:

TOP 3 RECOMANDĂRI EVZ.RO:

TOP 3 ARTICOLE POPULARE:

Taguri:scandal, cal, Marea Britanie, carne de cal, carne de vită

Stiri realitatea.net
Stiri rtv.net
Stiri doctorulzilei.ro

Spune-ţi părerea!

  • ionescu george
    10 February, 21:34. ionescu george

    MARSAVIE , MARSAVIE, TE-AI INFIPT ADANC IN GLIE,NU MAI STI DE OMENIE,NU MAI STI CE ESTE BINE, AI PRINS RADACINI IN GLIE, OARE CAT O SA MAI TINA.

  • iapa
    10 February, 21:34. iapa

    Cai verzi pe pereti....

  • cristian
    10 February, 19:50. cristian

    scandalul a pornit din irlanda acum 2 sapt jumate oameni buni nu din anglia cand au gasit adn de cal in hamburgeri la carnea livrata de irlandezi eu locuiesc aici stiu sa mutat la scarbele de englezi cu lasagna si acum dintre toti romanii sunt de vina e o mare excrocherie internationala si se cauta vinovati

  • kalu
    10 February, 17:42. kalu

    Au mancat chestia aia lunga a calului.

  • Ce E Nechezol
    10 February, 17:41. Ce E Nechezol

    In 5 ani cind vine foametea, tot westul se va buluci la carnea de cal. Ce sa mai zicem de melci si broaste?

    • ceee
      10 February, 18:36. ceee

      de unde atatia cai bai brostule?

  • smiley
    10 February, 17:32. smiley

    Nu venim, dar v-am trimis sase cai frumosi...

  • Calu
    10 February, 15:58. Calu

    Multe capete seci pe aici. Carnea de cal este consumata in vestul Europei fara probleme. Nu e nici o problema aici.
    Singura problema e ca la cal se administreaza fenilbutazona care este interzisa la oameni. Caii crescuti pt a fi mincati nu se injecteaza cu fenilbutazona. De aia sunt asa de speriati vesticii.
    Insa mare problema e la cei de la Findus si de la ei la restul mafiei anglo-franceze. Au facut-o de oaie si acum incearca sa arunce vina pe romani.
    Caca-m-as pe lasagna lor.

    • gigicu
      10 February, 16:18. gigicu

      se pare ca-i a noastra...

    • genovia sc
      10 February, 18:43. genovia sc

      problema este ca pe eticheta scrie vita, iar in interior este amestec, vita si cal. d-asta se scandalizeaza astia d-aici. si nu-I vorba, doar de lasagne, scandalul este de-o luna. au gasit intai in beef-burger amestec de vita sii cal.
      insa, in conditiile in care, din Romania a plecat, doar, ca materie prima, etichetata si marcata, drept carne de cal, si nu ca si produs finit etichetat si marcat vita, noi nu avem motive de ingrijorare. cercetarea de rutina este justificata, dar trebuie ca ai nostril sa se asigure ca raspunsul este la fel de mediatizat ca si scandalul , in sine.
      francezii consuma carne de cal, ca si italienii, de altfel. idea este sa stii totusi, ce consume, nu sa dai banii pe una si sa afli c-ai consumat alta. chestia respectiva se numeste food-poisoning.
      adica, nu-I o gluma, si nu-I precum invatatul copilului sa manance si una si alta

    • mihai tanase
      10 February, 22:31. mihai tanase

      Daca este un cap sec aici, atunci este al tau. Pe ambalaj scrie 100% carne de vita. Ori s-a dovedit ca nu este asa. Asta se numeste frauda. Problema nu este carnea de cal ci lipsa celi de vita precum cere reteta. Priceput, \"istetule\" ?

  • Genevieve
    10 February, 15:50. Genevieve

    Encore une fois la Roumanie triche et fraude ! Rentrée beaucoup trop tot en Europe avec le retard qu'elle a la Roumanie entre les Roms qu'elle nous envoie et les voleurs de cuivre le long des voies ferrées c'est maintenant des malheureux chevaux tués de façon horrible pour magouiller avec le trafic de certaines marques en France
    Je suis ecoeurée par tout cela Pas vous ??

    Genevieve

    • parpadel
      10 February, 15:51. parpadel

      Genevieve: noi romanii iti dam multa ue!

      • blessed
        10 February, 19:44. blessed

        nu vorbi in numele tuturor romanilor. nu toti romanii au un limbaj gutural, de urangutan. cineva isi spune parerea, spune si tu ce vrei, dar ramai in limitele decentei

    • Pour genevieve
      10 February, 21:59. Pour genevieve

      Cette fois-ci les salauds sont du coté français.
      Rappelle-toi un peu le scandale de la vache folle, du poulet à la dioxine, du sang contaminé, du lait coupé, du Bordeaux trafiqué, des fausses truffes, etc.: les vilains était des français.
      Toutefois, quand tout cela sera démontré, tu ne reviendras pas demander des excuses, so french !

    • alina
      12 February, 01:00. alina

      Genevieve, je te trouve tres excitée :-) Pour cette fois-ci , ce n'est pas la Roumanie qui triche et qui fraude mais bien d'autres citoyens européens (italiens, hollandais, qui sait peut-etre meme francais)... les chevaux tues ne sont pas plus malheureux que le betail tué en France tous les jours pour te nourrir toi et ta famille... peut-etre un coup de pied au cul à tous les francais qui font fortune en exploitant la main d'oeuvre pas cher de roumanie se serait un bon début , tu crois pas?

  • cornel
    10 February, 15:49. cornel

    e o mare magarie si marlanie sa dai vina pe exportatorul roman. tot timpul cand se intampla ceva urat romanii sunt de vina. statul roman trebuie sa dea un raspuns prompt. deja acum s-a pus stampila pe romania si e greu sa o mai dai jos chiar daca se va dovedi si sigur se va dovedi ca romanii nu au nicio vina in toata afacerea asta. ce se intampla cu carnea dupa ce a fost livrata si cum o vand si o prezinta cumparatorii (drept carne de vita cand de fapt era de cal) nu mai e problema producatorului/exportatorului roman. hotii si talharii sunt aici francezii, italienii, polonezii, etc. dar ei sunt parfumati si vezi doamne nu pot fi comparati cu imputitii de romani. sa va dau ue de vestici ipocriti si talhari!!!

  • brava
    10 February, 15:20. brava

    daca aceste abatoare din Romania au vandut carnea ca fiind de cal asa cum si este atunci sunt in regula daca in schimb au pretins c-ar fii de vita, trebuiesc sanctionati.Iata cum Romanica nu va mai exporta curand nici un fel de carne.Si asa a fost un embargo privind exportul carnii de porc, evident tot din cauza matrapazlacurilor facute de lifetantii romani

    • Bogdan
      10 February, 15:31. Bogdan

      Hai sa fim seriosi, chestia cu abatoarele romanesti e doar o diversiune. Diferenta intre carnea de cal si cea de vita se vede, mai ales cand se livreaza in carcase. Un procesator ca Findus care proceseaza mi de tone pe an nu cumpara carne in pachetele, se ia in carcase iar diferenta se vede si nici o firma, mai ales cele din vest nu primeste livrari de carne sau orice materie prima fara se le verifice. Astea sunt minciuni

      • jedy master
        10 February, 15:46. jedy master

        Dar micii de la noi care contin carne de martoaga sau magar , tot o vrajeala este ? Lucrez in domeniu si stiu ce vorbesc. Otravirea populatiei continua cu produsele din Brazilia pline de chimicale care produc cancerul si vandute pe piata romaneasca. Pofta buna !

      • jedy master
        10 February, 15:47. jedy master

        CE material exlicit ??

      • caballo
        10 February, 15:49. caballo

        lasa tu, ca pan la Findus carnea este transata si procesata de diferite firme, mai citeste odata articolul.Iar ca a fost vandut din Romania ca si carcasa, nu reise de niciunde.Daca au macelari, aia transeaza carcasele in asa fel ca habar nu mai ai daca-i cal sau vita, culoarea-i cam aceeasi.Personal am mancat salam de cal si nu mi s-a parut ca are un gust care-l deosebeste.Nici nu are cum fiindca se hranesc ca si vitele

        • Bogdan
          10 February, 15:56. Bogdan

          Da, poate ca asa este dar un producator are obligatia sa isi verifice furnizorii si materia prima la livrare. In afaceri nu se merge doar pe incredere oarba. Cand primesti o marfa de oriunde o verifici, inainte sa semenzi pentru ea. Daca semnezi fara sa verifici,e responsabilitatea ta ca producator, nu poti da vina pe altcineva. Mai ales cand cumperi tone, sau zeci de tone, cu cat e mai mare cantitatea/livrarea, cu atat trebuie sa verifici mai bine.

  • Stela
    10 February, 15:09. Stela

    cine a dat calu la engleji ?

  • MAFIA
    10 February, 15:08. MAFIA

    \"există dovezi care duc către mafia italiană și poloneză, care ar câștiga milioane de lire în urma înlocuirii cărnii de vită cu cea de cal\" = cea mai mare dovada este ca 1 Kg carne CAL este mult mai scump decat 1 Kg. carne VITA \" deci mafia este o organizatie filantropika = da bani, minerate si vitamine gratis la publik.
    Da eu stiu ca la varamea de sub muntii Fagarasului i-au furat calul din gradina fii satului si asa \" se mai bate calul sa priceapa iapa \"

    • boaaah
      10 February, 15:39. boaaah

      taci ca nu pricepi, iar calul din gradina var-ti o fi fost de vreun ciorditor furat.E plina zona Fagrasului, de la Codlea pan la Sibiu numai tzgani

      • Catar de Cal
        10 February, 21:10. Catar de Cal

        tiganii din axa Brasov Sibiu au plecat de multi ani in Franta, Italia, Germania, Spania, Anglia chiar si-n Finlanda si Norvegia. Hotul de cal a fost descoperit ca fiu al satului , roman neaosh si get be get. A recunoscut si abatorul din zona unde l-a dus. Carnae cailor ciorditi este mai ieftina decat cea de vita si sub scuza ca cea de cal este mai scumpa miticii au vandut-o de vita, ce-i asa de greu la bibilika ta.

  • Bogdan
    10 February, 15:07. Bogdan

    Astea sunt gogosi sa dai vina pe furnizori, orice livrare de marfa este verificata la receptie, trebuie sa fi tampit ca gestionar sa accepti marfa neconforma, ai dreptul si obligatia sa o respingi. Mai ales un depozit de carne, suta-n mie are gestionari/receptioneri care pot face diferenta intre carnea de vita si cea de cal. Din cate am citit acesta carne de cal a trecut prin mai multi intermediari inainte de a ajunge la procesatorul final deci a fost preluata/verificata/livrata de mai multe ori. Deci astia care arunca pisica moarta in gradina romaneasca mint cu nerusinare. Ma mira faptul ca publicul in general inghite asemenea gogosi

  • Totul are sens
    10 February, 15:06. Totul are sens

    Daca opresti vartejul mafiilor, italiana, poloneza, romana si mai stiu eu care, ai sanse sa pricepi ceva, doar daca stii ca mafia este una singura, condusa dintr-un singur punct. Ca ea are ramificatii in toate tarile, este altceva. Mafia engleza, stia de multa vreme filiera carnii de cal, pe care o vindea. Dar acum, cand a pornit scandalul, singurii vinovati, mafiotii din Citi-ul Londonez, arunca gaina moarta catre Romania, Polonia, Cipru si mai stiu eu pe unde...

  • Flocea
    10 February, 14:43. Flocea

    O parte din raspunsul englejilor la; “Why Don’t You Come Over?”
    Cine stie ce va urma...

  • procaluti
    10 February, 14:39. procaluti

    In vest, se da vina numai pe romani, oamenii comenteaza urat, in genul \"e ceva bun in tara aia\", \"de ce nu o scoateti din Eu\" . Dar cred ca lucrurile pleaca de la ei (sunt destul de ipocriti) si de la cativa escroci romani. In fond romanii , mai ales la tara , nu mananca acest animal - e drept ca sunt ignoranti si il duc la abator, dar asta din saracie , pentru ca nu au asigurare pe animale sa primeasca ceva cand animalele mor sau sunt bolnave . Nu mai ucideti caii pentru nimic, e ca si cum ati fi canibali. Nu ucideti cainii, pisicile si omorati caii.

    • ADEVARUL
      10 February, 14:51. ADEVARUL

      Perfect-oretea bine organizata,conspirativa piramidoidala,si in
      acest domeniu alimentar,si rezultanta e ca la nivel european si
      sigur mondial nu se fac cercetari de provenienta si continutul
      carnii si in general al alimentelor.Nu exista control alimentar !
      Cu stiinta,tact si grupuri criminale organizate si protejate-UE

    • messi
      10 February, 15:29. messi

      ce treaba are sula cu prefectura?romanii sunt aproape toti escroci iar daca se exporta carne de cal asta el.Franta,Belgia si Elvetia sun consumatoare de carne de cal.Problema este ca i sa vandut consumatorului ca si carne de vita.Sau tu nu vrei sa stii ce-ti ajunge in stomac?Daca mananci carne soareci in locul celei de pui

  • Stefan
    10 February, 14:08. Stefan

    Or fi europenii porniti pe noi, dar lucrurile sunt grave. Cei din ansvsa dorm in papuci! Savu ar trebui sa-si dea demisia, impreuna cu seful lui, Turcanu.

  • cosmin
    10 February, 14:06. cosmin

    TA NTALAI, pro sti gr amada care nu cunosc faptul ca profilul nutritional al carnii de cal este superior celei de vita. Mai slaba, procent mai mare de proteine. In plus carnea de vita crescuta industrial e plina de hormoni, chimicale, antibiotice. Pe cand la cai nu prea e cazul, nefiind crescuti in regim intensiv precum vita. Cum spunea cineva mai jos carnea de cal se gaseste in magazine, se consuma de cand e lumea. Daca animalul a fost sanatos si au fost indeplinite conditiile de procesare e totul perfect. Singura problema in cazul de fata ar fi ca au mintit. De ce? De pr... sti producatorul si clientii (care nu sunt educati).

    • cosminpulake
      10 February, 14:19. cosminpulake

      Bai cap gaunos...tu daca ai cumpara o Budweiser si inauntru ar fi bors ca-i mai nutritiv, tot aia ar fi ?
      Iti zboara mustele prin cap....creier ai ?

    • sabrina
      10 February, 14:19. sabrina

      Da!ai dreptate cu calitatea carnii de cal.Nu s-a pus problema calitatii carnii ci a inselari clientului prin etichetare.La noi, marea majoritate a romanilor nici nu stiu ce inseamna sa citesti o eticheta

    • cosminplake
      10 February, 14:20. cosminplake

      Bai cap gaunos...tu daca ai cumpara o Budweiser si inauntru ar fi zeama de lamiie ca-i mai nutritiv, tot aia ar fi ?
      Iti zboara mustele prin cap....creier ai ?

  • Malitiosul
    10 February, 13:54. Malitiosul

    Francezii ,cumparau sticlarie \"Gale\" din Romania,cu ceva ani in urma,si o exportau in USA,ca pe \"galeuri\" autentice,originale,frantuzesti...Am dat acest exemplu ,comparativ ,pentru a releva stilul comercial ..al francezilor...,inclusiv si referitor la \"carnea de cal\"....

  • chris
    10 February, 13:37. chris

    \"Compania Findus început să testeze produsele din carne de vită...\".
    Cum e posibil un producator atat de mare sa nu testeze ingredientele ce vor alcatui un produs de-al lor. Trebuia din fiecare lot de carne sa se ia probe si sa se testeze, nu sa testeze dupa. Principalul vinovat e firma producatoare! Maine-poimaine o sa li se dea carne de sobolan si o sa o vanda drept vita fara a o testa!

    • christache
      10 February, 14:15. christache

      De obicei faci incredere furnizorului, ca doar exista un contract avantajos de ambele parti...
      Insa cum romanul este neam de traista inlocuieste carnea de vita cu cea de cal.
      Fii sigur ca producatorul va rezilia contractul si uite asa romanasii smecheri ca tine vor minca carne de pui si vita inlocuita cu cea cal.
      Sa ai pofta !

      • etienne pt christache
        11 February, 08:08. etienne pt christache

        Bai Cristake,
        Tu ai nume de sluga dar vad ca ti l-ai frantuzit.
        Ce vrei sa spui cu : \"de obicei FACI incredere furnizorului\" ?
        De cand vorbesti stricat frantuzeste ai uitat si romaneste ?

    • Ion T Iliescu
      10 February, 14:52. Ion T Iliescu

      \"Findus\" is pune eticheta pe produs, dar el este fabricat de terti, la comanda. Iar tertii comanda ingredientele de la olandezi, care le cumpara de la ciprioti, care la randul lor le cumpara pe nimica de la fraierii din RO.

  • Wiebe
    10 February, 13:27. Wiebe

    daca nu vin cei din UE -a civilizata sa ne educe..sa ne civilizeze..sa ne stoarca de minciuni..furturi..camatari iertati...politicieni coruptzi..analfabetzi putrezi de bogatzi..o sa le vindem si sobolani drept carne de pui de caprioara.
    VAI DE ROMANIKA... si de oamenii ce mai locuiesc inca acolo.

    • ADEVARUL
      10 February, 13:51. ADEVARUL

      Ai dreptate,vai de ei si vai de noi,care mai suportam fara sa
      facem nimic,suntem spectatori la propia moarte,si astea prin
      multiplele metode ce NOUA ORDINE MONDIALA-prin tradatorii
      de Patrie si Neam-si ceilalti care cuvantul este cenzurat?!-ne-o implanteaza si o dezvolta simultan cu diversiunile de actualitate iar in spate ne ciuruiesc.Cat timp?

    • sase sase
      10 February, 14:05. sase sase

      Aici nu ai dreptate.Carnea de cal se exporta legal in tari ca Franta si Italia unde poti sa o gasesti cu usurinta in magazine etichetata ca atare.Chiar si cea de magar are trecere cel putin in Italia unde in zona Blogna este considerata o delicatesa.Asa ca este foarte posibil ca o firma care a importat legal carne de cal din Romania sa o fi exportat in Anglia etichetata drept carne de vita.Un exportator de carne de cal din Romania are o piata de desfacere suficienta in Franta si Italia pentru a se complica cu falsuri pentru export in Anglia.Sau sa vanda carne etichetata gresit sau fals cand o poate eticheta foarte bine si legal \"carne de cal\" daca o exporta in cele doua tari.Aici este ceva cusut cu ata alba ,mai ales ca importatorul nu a pus inca la dispozitie documente din care sa rezulte ce a importat din Romania.

    • sase sase
      10 February, 14:05. sase sase

      Asta nu inseamna ca producatorii si comerciantii romani sunt ingeri.Dar in acest caz nu ii cred vinovati.Au ei alte pacate pentru care trebuie sa-in dispretuim si sa-i taxam.

  • dovada
    10 February, 12:44. dovada

    S-a gasit o potcoava intr-un senvici si pe ea era imprimat numele proprietarului
    Tin sa precizez ca in Franta cel putin, carnea de cal se vinde legal in macelarii si multi o apreciaza.

    • Wiebe
      10 February, 13:30. Wiebe

      daca nu vin aia din UEa civilizata sa ne educe..spele de furturi..coruptie..prostitutie,,furtisaguri cu CARDuri.....o sa le vindem carne de sobolan drept carne de pui de caprioare

    • PRIZONIERII SISTEMULUI
      10 February, 14:07. PRIZONIERII SISTEMULUI

      sigur,francezii mananca si c....t,orice ce neam murdar si idiot
      carnea de cal o mananca ca superioara,dar cea mai buna si
      frageda e carne de cal din herghelia de la Tulcea,in care Mafia a masluit-o,iar cu ajutorul administratiei di Ro,corupta
      si au facut ravagii in plus fata de ,,CODEXUL Alimentar.

  • un roman
    10 February, 11:51. un roman

    Se duce o campanie anti-romanesca in forta. Euronews, ora 20:00 : s-a relatat despre produsele care ar putea contine carne de cal.
    Ora 23:00: s-a trecut la artileria grea. Au introdus cuvinte grele: contaminare, e-coli, infectie.
    Ce e asta daca nu o campanie anti-romaneasca?

    • Ion T Iliescu
      10 February, 12:18. Ion T Iliescu

      Arunca fiecare pisica unde poate. Si cum Romania e o tara de mana a doua, unde toata lumea stie ca deja pute, ce loc mai bun de aruncat o mortaciune?

      Nu are de cat guvernul lui Copy Ponta sa declare sus si tare ca a facut investigatii si ca exportul nu este din Romania. Sa vedem cine il crede?

      Mai grav insa, este de asteptat ca Victor Paste sa declare ca au fost gasite urmele unui export organizat de PDL si ca de fapt vinovat este Basescu. Cei de la Antena 3 vor avea grija sa prezinta publicului faxurile care dovedesc implicarea lui Basescu (ca a comandat el la Predeal o friptura de cal, sa vada daca poate fi data drept vita).

    • sabrina
      10 February, 14:15. sabrina

      Daca producatorii romani de carne se simt lezati,asociatia lor ar face bine sa dea in judecata firma franceza care a facut o asemenea afirmatie.Ar mai fi ceva-va sfatuiesc sa va interesati ce va pun ünii\"producatori de carne in farfuriile voastre.Eu nu mananc carne nici preparate de carne din comert.

    • heirup
      10 February, 14:22. heirup

      ne da de lucru ca oricum noi ne ocupam timpul numai cu minciuni

    • heirupism
      10 February, 14:26. heirupism

      ue a constatat ca in politica taiem frunze la caini si numai minciuni si potlogarii debitam si poate au hotarat in sfarsit sa ne puna la treaba.

  • Ion T Iliescu
    10 February, 10:38. Ion T Iliescu

    Inca o ziarista care a facut jurnalistica la fara frecventa si limba romana de gradinita.

    \"Unul dintre abatoarele din România suspecte nu a avut asemenea exporturi\" nu este acelasi lucru cu \"Unul dintre abatoarele suspecte din România nu a avut asemenea exporturi\"

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele