SCANDALUL PROIECTULUI GENESIS: I-au scos pe Traian din imn şi pe cumani din istoria românilor

Autor:  Mihai Şoica, Andrei Udişteanu, Irina Marinescu

Intervenţia lui Haşotti asupra Proiectului Genesis a atras şi mai mult atenţia asupra celei mai importante cercetări româneşti din ultimele decenii.


"Noi nu putem fi mai fericiţi sau mai trişti în 2011 pentru că în urmă cu 700 de ani primii domnitori aveau sau nu sânge cuman. Noi adunăm informaţii ştiinţifice, latura subiectivă n-are nicio legătură cu cercetarea ştiinţifică", sintetizează situaţia istoricul clujean Alexandru Şimon, cel care, cu mâna lui, a prelevat probele din mormântul domnesc de la Curtea de Argeş.

Şimon e dintr-o generaţie nouă de istorici români, o generaţie care nu se mulţumeşte cu teoriile consacrate, care nu oferă răspunsuri definitive, şi care deschide noi orizonturi de cercetare. Tocmai de aceea, reacţia de vinerea trecută a ministrului Culturii, Puiu Haşotti - "nu dezgropaţi nimic, lăsaţi istoria aşa cum este" - a creat stupoare.


Se compară cu ADN cuman existent în Rusia


Până ieri, Haşotti revenise la sentimente mai bune, acceptând continuarea proiectului GENESIS. "Ministrul a transmis că nu se mai opune acţiunilor de deshumare dar până nu primim un răspuns clar, ne vom opri", a spus, prevăzător, istoricul Alexandru Şimon. GENESIS este un proiect comun al Universităţilor Babeş-Bolyai Cluj şi "Cuza" din Iaşi. Operaţiunile sunt supervizate de Academia Română.

Primul nivel al cercetării este punctual: compararea ADN-ului primilor domnitori ai dinastiei Basarabilor cu secvenţe de ADN cumane, existente în bazele de date din Austria şi Rusia. ADN-ul acestei populaţii, care a pătruns în Europa la sfârşitul marilor migraţii, după anul 1.000, a fost decelat din cimitirele cumanilor, descoperite pe teritoriul Rusiei.

Astfel de investigaţii punctuale, pe baza ADN-ului, s-au făcut în mai multe ţări europene, pentru a găsi răspunsuri la anumite enigme ale istoriei.

Planul mai amplu al cercetării este cel al completării anumitor pete albe din istoria oficială a formării poporului român.

"Dintotdeauna marile puteri ale Apusului ne-au privit ca urmaşi ai romanilor. Acum trebuie să stabilim în ce măsură alte civilizaţii ale vremii au avut influenţă asupra populaţiei din teritoriul Ţării Româneşti", explică istoricul clujean.

Cel din mormânt nu prea e Vlaicu Vodă


Perioada istorică vizată de cercetători este o mare necunoscută. Despre primii domnitori ai Ţării Româneşti, cei care au unit voivodatele în prima organizare statală, nu se ştie mare lucru.

"Fiecare istoric spune cam ce îi convine. Noi vrem să culegem date fizice, pentru că din puţinele documente existente înţelegi cam ce vrei. Sunt foarte puţine vestigii istorice. De exemplu, la mormântul de la Curtea de Argeş există trei identificări: fie că a fost îngropat Negru Vodă, fie Vladislav I, cunoscut şi sub numele de Vlaicu Vodă, fie Radu I, tatăl lui Mircea cel Bătrân. Vrem să ieşim din această zonă a mitului şi să repunem adevărul istoric", explică Alexandru Şimon.

Din mormântul de la Curtea de Argeş s-au prelevat trei probe, care vor fi analizate la Cluj, până în luna august. O contraexpertiză va avea lor la Universitatea din Nijmegen (Olanda).

\"\"
Scheletul de la Curtea de Argeș aparține cu siguranță unui „os domnesc”. Analiza ADN și eventuala comparație cu amprenta genetică a lui Mircea cel Bătrân va da un răspuns edificator.


Adevărul e în ADN


În cripta din Biserica Domnească de la Curtea de Argeş se află scheletul unui bărbat care a murit în jurul vârstei de 40 de ani. De aici bănuiala că în mormânt nu este îngropat voievodul Vlaicu.

"Eu nu pot avea păreri, dar există posibilitatea ca aici să se afle tatăl lui Mircea cel Bătrând, care a murit pe la 40 de ani. Am găsit toate semnele puterii, plus aur şi argint", a detaliat istoricul Şimon.

El spune că prelevarea de ADN este o "cercetare adevărată, care exclude subiectivismul".
Există mai multe teorii despre formarea ţărilor române, iar proiectul GENESIS îşi propune să afle adevărul.

"Cumanii au trăit pe teritorii vaste, de la Marea Caspică la Marea Neagră. Au fost învinşi de tătari şi au devenit asupriţi. "Au fost un mare popor al acelor vremuri",
spune Alexandru Şimon.

Prin ADN-ul Ţării Româneşti


\"\"Andrei Udişteanu

Disputa creată în jurul testării ADN a domnitorilor români reaprinde şi controversa legată de întemeierea Ţării Româneşti. Testele ar putea aduce o nouă lumină asupra celei mai spectaculoase teorii, formulată de Neagu Djuvara, în urmă cu cinci ani, în cartea sa "Thocomerius - Negru Vodă. Un voievod cuman la începuturile Ţării Româneşti", apărută la Editura Humanitas.

Acesta, preluând o idee intuită inclusiv de marele istoric Nicolae Iorga, susţine că Basarab I Întemeietorul (1310 – 1352) - ca şi tatăl său. Thocomerius (Thoctomer sau Negru Vodă) - ar fi fost de origine cumană – popor migrator venit din Asia la începutul Evului Mediu, din grupul turcilor-kîpceak.

O teorie


Basarab I este creditat ca fondatorul Ţării Ro­mâneşti, deoarece a unit aproape toate formaţiunile din Oltenia şi Muntenia şi a refuzat să mai plătească tribut ungurilor.

Într-un interviu acordat revistei "Contrafort", în 2007, Neagu Djuvara explică filosofia pe care se bazează ideea că Basarab era cuman.

Djuvara argumentează, printre altele, că numele voievodului e de origine cumană. În plus, acesta spune că întemeierea Ţării Româneşti prin domnia unor descendenţi ai migratorilor nu a făcut decât să se înscrie în logica formării altor state europene.

Acesta vede formarea poporului român cu influenţe de la migratori ca fiind explicabilă prin "puterea de asimilare".

"El (poporul român
–n.r.) a putut, ca în faimosul melting pot american, să românizeze foarte repede toate liftele păgâne care au trecut pe la noi şi care au rămas. Asta e clar. Şi sunt convins că şi cu cumanii a fost acelaşi lucru. Ca să ne întoarcem cu sute de ani în urmă, putem spune că Thoctomer (tatăl lui Basarab I - n.r.) şi Basarab erau nişte cumani pe cale de românizare", argumenta Neagu Djuvara.

"Barbarul cel bun"


Istoricul adaugă în acelaşi interviu că i se pare că ar fi fost "anormal ca primul stat român să fie creat de un moşnean român". "Fiindcă nicăieri în lume(...) când se dărâmă un imperiu şi după sute de ani se naşte pe acelaşi teritoriu un nou stat, acesta niciodată nu este făcut de băştinaşi! Ei sunt, iertaţi-mă de cuvânt, scopiţi. Ei nu mai au vlagă politică", spune Djuvara.

Practic, acesta arată că "a trebuit un altoi de barbari nomazi ca să avem vâna să creăm un stat".

"Altfel, cum vă explicaţi că noi ne naştem cu sute de ani în spatele celorlalţi?(...). Suntem ultimii, pentru că nu aveam barbarul cel bun la noi! Asta e explicaţia!", adaugă acesta in interviul din "Contrafort".

"Putem spune că Thoctomer şi Basarab erau nişte cumani pe cale de românizare."

NEAGU DJUVARA, istoric, diplomat şi filosof

\"\"
Bătălia de la Posada (1330) a marcat emanciparea Țării Românești, conduse de Basarab I, de sub tutela coroanei maghiare. În imagine: lupta consemnată în Cronica pictată de la Viena


Urme după plecarea romanilor

Istoria oficială notează că după retragerea aureliană pe teritoriul fostei Dacii au trecut mai multe valuri de migratori. Printre ei au fost şi cumanii, în secolul XI. Cum trăia însă populaţia pe care aceştia au găsit-o aici? Există dovezi arheologice care atestă prezenţa populaţiei daco-romane la nord de Dunăre după secolul I, când această zonă a fost ignorată de cronicari. Printre acestea se numără cultura Sântana de Mureş, urmată de cultura Ipoteşti Cândeşti, din secolele V-VII. Aici, potrivit istoricilor, sunt dovezi ce atestă prezenţa unei comunităţi sedentare care se ocupa cu agricultura, creşterea animalelor. Acesta ar fi fost stilul de viaţă al proto-românilor.

De asemenea, mai este menţionat că aceştia practicau comerţul cu Bizanţul, că se păstra o legătura cu Imperiul Roman de Răsărit. În secolele XI-XII, stilul de viaţă al populaţiei locale e surprins de cultura Răducăneni. Aceasta arată că locuitorii foloseau cuptoare rectangulare, făceau ceramică folosind roata olarului. Iar mormintele care datează din acele secole arată că populaţia era creştină.

Regi deshumaţi şi căutaţi la ADN

\"\"Irina Marinescu

În 2010, Pere El Gran (Petru cel Mare), rege al Aragonului în perioada 1276-1285, a fost deshumat pentru a se stabili care a fost motivul morţii sale. Regele a murit brusc în 1285, iar la acea vreme s-a presupus că a decedat din cauza ciumei. Adevărul era altul: a murit cel mai probabil din cauza paraziţilor gastro-intestinali.

Tot în 2010, Tycho Baher, renumit astrolog danez a fost exhumat de către o echipă de cercetători care încearcă să stabilească, cu ajutorul testelor ADN, dacă acesta a avut o aventură cu regina Danemarcei din acea perioadă, în urmă căreia s-ar fi născut un fiu. Astrologul a murit în 1601 iar moartea sa a rămas încă un mister. Teoriile merg de la o insuficienţă renală la moartea prin otrăvire de către un văr al astrologului, pusă la cale împreună cu regele Danemarcei.
Există şi un contra-exemplu. În 2003, Biserica Anglicană s-a opus deshumării regelui Harald, mort în 1066. Ca şi în România, cercetătorii voiau să găsească în ADN originea saxonă a acestuia.



Istoricii apelează la teste ADN pentru a confrunta miturile cu adevărul istoric. Tehnica modernă oferă răspunsuri precise

Citiți și:

Taguri:Puiu Hasotti, cercetare, proiect, istorie, ADN, teste ADN, Proiectul Genesis, cumani, academia romana, Ministerul Culturii

Spune-ţi părerea!

  • teufelssohn
    4 July, 06:51. teufelssohn

    Neagu Djuvara mănâncă borş, acuma inventează originea cumană (?!) a co0nducătorilor primelor state româneşti, fiindcă s-a văzut că aia daco-getă măcăne rău de tot. Doar se ştie că până la aberaţia asta a lui Djuvara, s-a tot spus că poporul român este de origine daco-romană, ba de la Ceauşescu încoace se tot încearcă a se accentua componenta dacică. Scopul este unul singur: denaturarea adevărului istoric, acela că, de fapt , componenta fundamentală a etnogenezei poporului român este componenta SLAVĂ! Nu, nu este o exagerare a istoriografiei socialiste prosovietice din anii 50. Cu adevărat slavii sunt partea cea mai importantă a etnogenezei poporului român. Slavii sunt elementul civilizator care au avut o contribuţie decisivă la formarea poporului român şi a statalităţii române.

    Primele state centralizate româneşti se numeau, deloc întâmplător, cnezate şi voievodate şi erau conduse - logic! - de un cneaz - knjaz, termen de origine slavă care însemna şef de trib, cel mai în vârstă, respectiv de un voievod - wojwod - termen de origine slavă care însemna conducător militar. Deci iată că primele state româneşti au fost create de slavii care au venit pe aceste meleaguri şi se aflau în faza de democraţie militară; ei sunt cei care au adus elementul civilizator în teritoriile noastre, fiindcă vechea populaţie daco-romană era mult mai înapoiată şi dezorganizată, era o turmă, o adunătură de mămăligari, din păcate exact ca azi. Şi din moment ce statul avea o denumire slavă - cnezat sau voievodat - iar conducătorul statului avea tot o denumire slavă - cneaz sau voievod - de ce ar crede cineva că Basarab ar fi fost de origine cumană, chineză sau de orice altă origine decât slavă?

    De altfel, elementul slav se poate vedea şi în antroponime: în toate statele româneştio primitive, primii voievozi aveau nume slave: Moldova a fost întemeiată cf. legendei de Dragoş, iar cf. documentelor de Bogdan; Ţara Românească a fost întemeiată de Basarab - nume de origine incertă, dar categoric nu latină; şi având în vedere că i-au urmat la tron numai conducători cu nume slave - Vladislav, Vlaicu, Radu, Mircea etc. - este lesne de presupus că şi Basarab Întemeietorul nu are ce fi altceva decât tot un slav.

    De asemenea deloc întâmplător, în orânduirea feudală, nobilii din teritoriile româneşti aveau denumirea de boier, exact ca la popoarele slave - bojer/ bojar; iar toponime slave există o grămadă, care au dăinuit până în zilele noastre. E clar că fără elementul slav, românii nu ar fi români; limba noastră are categoric o grămadă de elemente slave şi ar trebui să fim mândri de asta, fiindcă tocmai asta o face să fie interesantă între celelalte limbi romanice şi de asta lingviştii străini sunt interesaţi să o studieze. Secole întregi scrierea în Moldova şi Ţara Românească a fost slavonă. Iar cultura românilor abundă de elemente slave. Nici nu e de mirare, fiindcă şi după ce Ţările Române au ajuns sub suzeranitate otomană, au existat relaţii diplomatice, economice şi culturale între ele şi Maica Rusie, şi anume relaţii foarte bune. Mai apoi, Maica Rusie a fost cea care, alături de Franţa, a sprijinit unirea principatelor române, după cum tot Maica Rusie a sprijinit şi dobândirea independenţei României la 9 Mai 1977, care se ştie că a fost obţinută în urma unui război ruso-turc.

    Bineînţeles că în timpul regimului dictatorial deviaţionist, pseudosocialist şi criptocapitalist, ultranaţionalist-şovin, antisovietic şi antirusesc al lui Ceauşescu s-a încercat trecerea sub tăcere a acestor realităţi istorice. dar istoriografia sovietică şi românească filosovietică (ex. acad. Petre Constantinescu-Iaşi) le menţionează şi aduce argumente credibile în favoarea slavismului românilor şi a bunelor relaţii ale acestora cu Maica Rusie, cu URSS şi cu poporul frate eliberator de la Răsărit. Aceste surse ar trebui studiate cu mai multă atenţie.

    De fapt, singurele perioade când relaţiile dintre România şi Maica Rusie, respectiv Uniunea Sovietică, nu au fost bune au fost perioada interbelică, în care la conducerea României s-au perindat forţe ale dreptei reacţionare imperialiste pro-anglo-americane şi ale extremei drepte ultrareacţionare legionaro-fasciste, perioada dictaturilor deviaţioniste antisovietice ale lui Gheorghiu-Dej şi Ceauşescu, precum şi perioada actuală a regimului-marionetă Băsescu (Ceauşescu II), instalat şi susţinut de Washington.

    Ceea ce se încearcă pri toate mijloacele acum este spălarea pe creier a poporului român şi inocularea în rândul maselor populare a ideii fabricate de propaganda mincinoasă a imperialiştilor americani cum că românii ar fi ceva diferit de ruşi şi de restul popoarelor slave din Balcani; peste asta vine răspândirea imaginii mincinoase creată ruşilor în mod artificial ca popor primitiv, înapoiat, beţin, violent etc., precum şi imagina falsă a Maicii Rusii ca putere asupritoare îl loc de putere eliberatoare cum era de fapt. Scopul este, evident, răcirea relaţiilor dintre România cu Maica Rusie şi alte state slave, iar în schimb se vrea o imagine bună a americanilor, care să justifice în ochii fraierilor creduli prezenţa trupelor de ocupaţie americane pe teritoriul României şi atitudinea ostilă Rusiei şi pro USA şi UE care se tot încearcă de câteva decenii să se fabrice.

    Categoric locul României şi al românilor nu este în coada UE, cu statut de colonie a puterilor imperialiste exploatatoare, ci undeva în frunte, alături de Maica Rusie, singura care întotdeauna a fost de partea noastră şi, atât cât i-au permis propriile interese, ea ne-a vrut binele, chiar şi atunci când noi nu meritam asta. Este timpul ca România să-şi îmbunătăţească relaţiile şi cu Maica Rusie, şi cu Ukraina, dar şi cu ţările şi popoarele balcanice, care - cu excepţia grecilor, turcilor şi albanezilor, toate sunt popoare slave, şi bulgarii, şi sârbii, şi croaţii etc. Noi, românii, nu ar trebui să fim o frână în calea panslavismului, ci dimpotrivă, ar trebui să fim o punte de legătură între aceste popoare slave, cu care avem atâtea în comun, din cele mai vechi timpuri şi până azi, ba mai mult decât atât, chiar facem parte şi noi din rândul popoarelor slave. Nu ar trebui să mai negăm acest adevăr, ci ar trebui să îl exprimăm cu mândrie panslavistă!

    • Basarab I
      4 July, 14:01. Basarab I

      Pentru tine, un singur mesaj in limba cumana:
      Sictir!

      • mimi
        29 July, 18:12. mimi

        familiie regale erau mereu cu origini mixte
        numai un cretin ar crede ca un domnitor atesta originea unui intreg popor

    • Bogdab
      28 July, 18:02. Bogdab

      De ce ti-ai ales numele asta de \"teufelssohn\"? Inseamna cumva fiul diavolului in germana ?

    • GIGI
      29 July, 18:10. GIGI

      CINEVA INCEARCA SA NE RESCRIE ISTORIA
      CUM ZICE COLEGU' - HAI SICTIR!

  • basarab
    3 July, 18:47. basarab

    Neagu Djuvara e ala care il propunea pe Cretin antenescu la sefia PNL-ului?!... clar cu el!
    Nu e normal ca niste senili antiromani sa ne interpreteze istoriaz prin niste teste \"foarte relevante de ADENEU' \"

  • basarab
    3 July, 18:38. basarab

    Neagu Djuvara e ala care il propunea pe Cretin antenescu la sefia PNL-ului?!... clar cu el!
    Nu e normal ca niste senili antiromani sa ne interpreteze istoriaz prin niste teste \"foarte relevante de ADENEU' \"

  • Wuahu
    3 July, 16:38. Wuahu

    Faptul ca Basarab era cuman sau ciocoflender nu aduce cu nimic atingere originii poporului roman !
    Rurik al Rusiei era scandinav, Carol I al Romaniei era nemt, dinastia Asanestilor din Bulgaria era romaneasca (vlaha), Karagheorghievicii ai Serbiei si Muntenegrului erau tot vlahi, etc.
    Conducatori-s una iar populatia e alta !

    • Ianus
      3 July, 19:13. Ianus

      Ai dreptate Wuahu.
      Rurik sau Roaric, primul rege al rusilor cu capitala la Kiev era danez. Tot danez a fost si Canute, considerat primul rege al englezilor. Unii istorici considera ca cei doi se cunosteau de pe vremea cand atacau Parisul impreuna cu corabiile lor lungi. Regina Ecaterina I-a a Rusiei, cea care a facut cel mai mult pentru a scoate poporul rus din stadiul de inapoiere, cea care a creat in Rusia una dintre cele mai valoroase pinacoteci ale vremii, cea care a castigat doua razboaie importante impotriva otomanilor dubland teritorial imperiul a fost nemtoaica. Scriu acum unii istorici ca Ecaterina si-ar fi otravit sotul rus si ca toata viata a fost rea de musca. Ce mai conteaza viata ei sexuala daca analizezi la rece ce a lasat dupa ea pentru Mama Rusia. Ecaterina a putut sa aduca civilizatia in Rusia dar asta nu a transformat poporul rus intr-un popor german. Marea majoritate a capetelor incoronate din Europa de astazi provin din casele regale germane, asta neinsemnand ca popoarele respective au fost total germanizate in comportament sau limba.
      Ma bucur foarte mult sa constat ca o multime dintre cei ce posteaza aici au inteles ca puritatea etnica nationala la orice popor, inclusiv la romani este doar o himera in capul unor nationalisti imbecili care nu gasesc alte motive de distinctie decat cea etnica sau religioasa. Noi romanii, cu nimic deosebiti de restul popoarelor europei sau ale lumii avem in DNA nostru tot amestecul rezultat din contactele cu alte populatii. Ceea ce este important pentru noi este faptul ca desi am suferit atatea invazii ne-am pastrat o limba cu o radacina latina care dovedeste ca cel invadator ce ne-au calcat, pana la urma de localnic a fost asimilat. Iar de-am avut inclusiv domnitori cumani, ei tot in graiul localnicului au trebuit sa domneasca.
      Daca peste 200 de ani 10% din populatia romaniei va fi de culoare sau cu ochii mici, noi tot romanii vom ramane de vom folosii limba romana si vom fi in stare sa ne aparam granitele nationale. Mandria noastra de romani nu trebuie cautata in puritatea etnica sau in omogenitatea crestin ortodoxa a populatuiei, ci in graiul in care comunicam, in gradul de civilizatie si bunastare la care tot romanul a contribuit sau nu de-a lungul veacurilor. Cine stie daca cei ce se trageau din neamul cuman al Basarabilor nu se trageau la randul lor din incrucisati de turanici cu cei ce proveneau din peninsula arabica (asa cum sugereaza numele =Bas Arab). Si daca oamenii de stiinta ar demonstra ca ar fi asa, romanii nu au motive de ingrijorare. Basarabii i-au unit pe vlahi, au fost in stare sa creeze un stat de sine statator care nu a fost cel al cumanilor ci al vlahilor. Ungurii au preferat sa-si aduca regi din casa franceza a nobililor de Anjou. Asta nu i-a facut francezi peste noapte. Noi romanii nu avem nici un motiv sa nu dorim sa aflam adevarul despre Basarabi. Datorita lor, acest popor roman, etnic si religios amestecat, are sansa in ziua de azi pe propriile fapte sa se faca in lume remarcat. Din nou un mare bravo pentru cei din tanara generatie care nu se tem de a afla adevarul despre trecutul strabunilor lor. Tinerii care au postat aici pentru aflarea adevarului arata in sfarsit ca vor ca tara lor sa se indreapte spre o europeana normalitate. Vocile trogloditilor nationalisti fosti comunisti PSD-isti USL-asi sau ai actualilor nationalisti PDL-isti de BOR, incetul cu incetul vor deveni minoritate. Ratiunea va avea prioritate. Se vede clar ca cei ce apeleaza la ratiune si la bun simt in cercetarea pentru aflarea adevarului despre cine sunt romanii, inclusiv pe acest SIT devin pe zi ce trece o majoritate. In sfarsit dupa 22 de ani, prin deschiderea catre noi surse de informatii, romanii accepta ca doctrinele nationaliste emanate in ultimul secol de istorici nationalisti politruci pot fi puse la incercare in laboratoare stiintifice asa cum se procedeaza in toate marile centre universitare mondiale.
      Ianus

  • Take Ionescu, Braila.
    3 July, 16:00. Take Ionescu, Braila.

    Domnule Djuvara, scuteste poporul roman de aberatiile dumitale. Spre deosebire de altii eu \"te cunosc\" din relatarile parintilor mei, si nu numai, cand erati tineri. Iar amintirile nu sunt asa de placute. Cu oameni din marele neam Djuvara, in tinerete, tatal meu juca sah la un castel din Campia Baraganului, sau asistat medical de academicianul dr. Ion Djuvara, la Spitalul Coltea. Deci ne \"cunoastem\" nu?! Dar sa revin si fara sa intru-o in polemica mai larga va intreb? Cum puteti afirma si dupa aceea sustine o asemenea gogomanie dupa care \"El, adica, poporul roman, a reusit sa romanizeze foarte repede toate liftele pagane, ca apoi statul sa nu mai fie facut de ei ca bastinasi, ci de liftele pagane romanizate, si asimilate\". Va cer de aceea sa ne lasati istoria in pace si sa meditari mai mult la eforturile uriase facute de marii barbati de stat care i-a dat neamul Djuvara in slujirea poporului roman in vremuri tulburi, ca de exemplu, ambasadorul Romaniei de la Atena interbelica, care era un Djuvara, un unchi al dumitale, mi se pare. De ce va cer acest lucru?! Au inceput unii sa se joace din nou cu chibriturile pe la granitele tarilor, alimentati si de astfel de fantasmagorii.

  • OVERLord
    3 July, 15:43. OVERLord

    Gandire tipica de \"tribali\" primitivi
    franco-germano-turanic-mongoloid!

    ROMANIA nu sta pe rasa, or pe vreun trib.

    asta nu va convine voua
    de asta ati inventat romi si limba romani
    iar azi cucumani!

  • daniel
    3 July, 15:27. daniel

    peste vreo mie de ani se vor preleva mostre pentru testul adn, de la un schelete imormantat pe meleagurile romanesti. concluzia poate fi urmatoarea: breeee, astia n-au fost romani, au fost manelisti...

  • tedy
    3 July, 15:15. tedy

    HUO CENZURA evz

  • radu
    3 July, 15:10. radu

    ne-au lucrat la revolutie saul brukner (silviu brucan) si neulander (petre roman)

    cine vrea sa inteleaga politica si economia prima data trebuie sa citeasca ,, PROTOCOALELE ,,INTELEPTILOR (de fapt satanisti daca citesti ),, SIONULUI,, impreuna cu actualizarea lor PROTOCOALELE DE LA TORONTO,,daca se poate editia cu comentariile lui ioan mota este fabulos ... macar din curiozitate....veti avea mari surprize
    doar citind aceasta carte veti intelege de ce guvernantii si presedintii i-au atitea decizii aberante impotriva popoarelor lor,
    evident vor aparea unii agenti ,,orbi,, care vor spune ca sunt false dar ce exemplu mai bun vreti decit realitatea


    Fenomenul românizării numelor, după război si în timpul comunismului, se răspândeste si în rândul altor categorii de evrei, încât, în aparentă, după nume, o parte din evrei au dispărut. Nu înseamnă că nu au mai existat si evrei cu nume evreiesti. N-au avut nici un fel de dificultăti pentru afirmare socială, politică, profesională, nici unii, nici altii. Dimpotrivă, evreilor, majoritătii zdrobitoare, li s-a asigurat, în viata României, locuri de sefi. Dăm în continuare o listă de evrei care au format conducerea României în primii ani de domnie a comunismului, datele fiind extrase din The Plot Against the Church, de Maurice Pinay, de la p.73-77 (Cf. Traian Golea, Cum se regizează condamnarea unui popor, Romanian Historical Studies, 1996, ed. II ,p. 7-9 ). Evrei în Guvernul României:

    1.Ana Pauker, alias Anna Rabinsohn , Ministru de Externe si agenta nr.1 a Moscovei la Bucuresti.

    2. Ilka Wassermann, reala directoare a Ministerului de Externe.

    3.Iosif Chisinevschi, alias Jakob Broitman, vicepresedinte al Consiliului de Ministri si membru al Comitetului Central.

    4. Teohari Georgescu, alias Burah Tescovich, Ministru de Interne.

    5. Avram Bunaciu, alias Abraham Gutman, Secretar General al Adunării Nationale, realul conducător al Adunării.

    6. Lothar Rădăceanu, alias Lothar Wuertzel, ministru.

    7. Miron Constantinescu, alias Mehr Kohn, originar din Galati, Ministru al Minelor si membru al Comitetului Central.

    8. Moises Haupt, general, comandant militar al Capitalei.

    9. Laurian Zamfir, alias Laurian Rechler, general, sef al Securitătii, originar din Brăila.

    10. Heinz Gutman, sef al Serviciului Secret Civil.

    11. William Suder, alias Wilman Suder , sef al Contra Spionajului.

    12. Colonel Roman, alias Roman Walter, tatăl lui Petre Roman, sef al Serviciului de Educatie, Cultură si Propagandă al Armatei.

    13. Alexander Moghioros, Ministru al Nationalitătilor, evreu din Ungaria.

    14. Alexandru Badan, alias Alexander Braunstein, sef al Comisiei de Control al Străinilor.

    15. Maior Lewin, evreu, fost ofiter în Armata Rosie, sef al Cenzurei pentru presă.

    16. Colonel Holban, alias Moscovich, sef al Securitătii pe Bucuresti.

    17. George Silviu, alias Gersch Gollinger, secretar general în Ministerul de Interne.

    18. Erwin Voiculescu, alias Erwin Weinberg, sef al Departamentului pentru pasapoarte în Ministerul de Externe.

    19. Gheorghe Apostol, alias Gerschwin, presedinte al Sindicatului Muncitoresc

    20. Stupineanu, alias Stappnau, sef al Spionajului Economic.

    21. Emmerick Stoffel, evreu din Ungaria, ambasador al României în Elvetia.

    22. Harry Fainaru, alias Hersch Feiner, sef de legatie în Ambasada din Statele Unite.

    23. Ida Szillagy, evreică, prietenă a Anei Pauker. Reala conducătoare a Ambasadei din Londra.

    24. N. Lăzărescu, alias Burach Lazarovich, însărcinat de afaceri a României la Paris.

    25. Simon Oieru, alias Schaeffer, subsecretar de stat.

    26. Aurel Baranga, alias Ariel Leibovich, inspector general în Departamentul Artelor.

    27. Liuba Chisinevschi, alias Liuba Broitman, presedintă a Femeilor Române Antifasciste.

    28. Lew Zeiger, evreu, director general în Ministerul Economiei.

    29. Doctor Zeider, jurisconsult al Ministerului de Externe.

    30. Marcel Breslasu, alias Mark Breslau, director general al Departamentului Artelor.

    31. Silviu Brucan, alias Bruekker, redactor sef al Scânteii, conducea întreaga campanie care viza dezamăgirea poporului în ce privea domnia comunismului. In acelasi timp conducea si înscenata campanie antisemită din România.

    32. Samoila, alias Samuel Rubenstein, director guvernator al Scânteii.

    33. Horea Liman, alias Lehman, redactor secund al Scânteii.

    34. Inginerul Schnapp, evreu, director guvernator al ziarului România Liberă.

    35. Jehan Mihai, alias Jakob Michael, sef al industriei cinematografice române.

    36. Alexandru Graur, alias Alter Brauer, director general al Societătii Radiofonice Române.

    37. Mihai Roller, evreu, necunoscut înainte de venirea sa în România, din Uniunea Sovietică, Presedinte al Academiei Române, autorul istoriei falsificate a Românilor.

    38. Profesorul Weigel, tiranul Universitătii din Bucuresti. Conducea operatia de epurare a studentilor anti comunisti.

    39. Profesorul Lewin Bercovich, un alt tiran al Universitătii din Bucuresti, care controla corpul profesoral, venit din Rusia.

    40. Silviu Iosifescu, alias Samson Iosifovich, cel care i-a cenzurat pe Eminescu, Alecsandri, Vlahută, de continutul care nu se armoniza cu comunismul.

    41. Joan Vinter, alias Jakob Winter, al doilea critic literar marxist al României.

    42. Trei predecesori secretari generali ai Ligii Generale a Muncii au fost evrei, Alexander Sencovich, Misha Levin si Sam Asriel (Serban).

    gogu,manelovici si alti latrai actuali
    AVE CEZAR

  • dinu
    3 July, 15:06. dinu

    cenzurati evz cenzurati il lasati doar pe licheaua de ,,spalat pe creier,manivela,abc,kor,, ,gogu,, unul si acelasi borfas sa comenteze
    ori e din redactie de la voi? clar

  • mastersef
    3 July, 15:04. mastersef

    astept cu interes dezhumarea lui brukner si a lui ,,spalat pe creier,manivela,abc,kor,, gogu,, sa vedem ce origini sanatoase au

  • ALINA PLUGARU
    3 July, 14:49. ALINA PLUGARU

    ....\"INTERESANT\" ARTICOLUL DESPRE ....\"Regi deshumati si cautati la ADN\"

    Acesti regi sunt :... un rege al Aragonului ...si ... un astrolog care nu a fost rege niciodata ... dar poate sa fi avut o aventura cu regina Danemarcei ...

    Un pic de bun simt domnilor ziaristi !

  • abc
    3 July, 14:17. abc

    Buba e alta...Daca se apuca astia si fac cercetari \"pe bune\" se duce dracu toata fantasmagoria comunisto-securista cu daco-romanii, cei mai buni si viteji dintre traci, pavaza Europei, pamantul stramosesc, intr-un cuvant romanii = zmeii pamantului...Cine are un strop de minte, cum scria cineva referitor la englezi, francezi, etc, poate sa-si dea seama ca in decurs de cateva mii de anii, sute poate chiar mii de neamuri si semintii s-au perindat pe meleagurile acestea, cautand sa-si faca un rost, o viata mai usoara...Unii au ramas, altii au plecat, s-au mai amestecat printre ei, s-au dezvoltat, au pierit, etc...Din pacate in Romania se continua falsificarea istoriei, se pastreaza sau se exacerbeaza doar ceea ce ne convine, fara sa se traga invataminte din greselile trecului...iar poporul care nu-si cunoaste trecutul (si aici ma refer la cel adevarat, nu cel copt prin birouri de catre pseudo-savanti) nu poate avea niciun viitor...

    • scott
      3 July, 14:53. scott

      Ce ai vrut sa spui numa tu stii. De ce nu ii analizeaza la adn pe tigani ? De ce nu este besinescu la puscarie? Este besinescu evreu ?? Cum isi permite bock ca din banii mei sa aibe tiitoare??

    • Roessler
      3 July, 16:08. Roessler

      Ba'..., da mari oameni au mai avut securisto-comunistii astia! Miron Costin, Samuil Micu, Gheorghe Sincai, Petru Maior, Vasile Parvan N. Iorga, A.D. Xenopol, ca sa amintim doar cativa. E un mister cum asa oameni mari au dat nastere la atatea creiere sarmane care mai fac si prozeliti. Din pacate nu ne putem pune cu ei: au mintea odihnita.

    • 123
      3 July, 16:21. 123

      Ai perfecta dreptate, dar daca crezi ca numai in Romania se perpetueaza aceste mituri, atunci ori esti naiv ori prostanac !
      O tara are nevoie de aceste mituri pentru a-si justifica existenta, frontierele, ambitiile, etc.
      Aceste mituri sunt si-n Marea Britanie, Franta, Rusia, etc.
      Spre exemplu vecinii nostri unguri, care le tot \"uram\" sa se intoarca in Mongolia.
      Pai bietii oameni n-au nici un strop de barbar din triburile maghiare in ei. Mai ales dupa Marea Invazie Mongola cand aproape toata populatia Ungariei centrale a fost exterminata, au trebuit sa aduca colonisti germani, slavi, romani, etc.
      Deci la ei nici nu s-ar mai pune problema originii elitei conducatoare, ci a insasi populatiei tarii !
      In plus limba maghiara, este mai mult slavica decat fino-ugrica. Au extrem de putine cuvinte provenite din acea ramura.
      Eu sunt de parere ca ori ne punem toti sa ne cautam trecutul si sa-l facem cunoscut in fata intregii lumi; ori o tinem inainte cu teoria initiala si cu asta basta !
      Nu se poate cere numai unora sa fie corecti cu originile iar altii doar sa pozeze drept judecatori.

  • Kor
    3 July, 13:29. Kor

    Bre, da' incuiati mai sunt unii p'aici. Peste 1000 de ani, urmasii lor se vor revolta daca niste arheologi vor dori sa preleveze ADN din mormintele lui Carol I de Romania si ale lui Ferdinand, ca sa afle daca, intr-devar, carol si Ferdinand au fost germani.

    \"Pangarire! Atentat la romanitate! Noi suntem romani!\" - asta or sa urle alti tembeli din viitor care vor sustine sus si tare ca regii Romaniei au fost romani din tata in fiu. Punct.

    Ce-aveti, fratilor, v-ati tampit? Daca va convine ca regii Romaniei moderne sunt vita germana, de ce va speriati la gandul ca basarabii vor fi provenit dintr-un cuman. Va place sa va mandriti cu, sa zicem, Nichita Stanescu, dar nu va convine sa stiti ca mama lui era rusoaica. Va place Eminescu, dar nici nu vreti sa stiti ca familia se numea, de fapt, Eminovici.

    Adica e bine daca amestecam daci cu romani la care mai punem si ceva slavi (n-avem incotro, s-a dovedit stiintific influenta slavilor in viata proto-romanilor). Merge si un grec, doi acolo. Si atat, nu? Nu vreti sa auziti de cumani, gepizi, avari, goti... De parca astia nici n-ar fi existat vreodata Sau aveau retineri fata de femeile daco-romane ori nu erau genul lor.

    Si asa ne tragem cu totii din Africa. Sau, daca preferati Biblia, ne tragem din Adam si Eva. N-am citit nicaieri ca Adam era daco-roman, asadar care e problema?

    • Istoric
      3 July, 13:47. Istoric

      ca sa nu mai vorbim nici de domnii fanarioti, care au incercat pe cat posibil sa-i civilizeze pe romani....cand te rogi in Biserica Mavrogheni uiti ca e facuta de un fanariot...cand te duci la palatul Mogosoaia uiti ca a fost restaturat pe cheltuiala ei de printesa Martha Bibescu, tot din neam de fanarioti...
      da´ce sa te faci cu rrromanu´verde, el stie istoria din filmele cu Sergiu Nicolaescu sau din cuvantarile lui nea Nicu`.....

      • Unul
        3 July, 19:08. Unul

        ca sa nu mai vorbim de francezi care nu au o problema in a se considera latini desi dupa caderea imperiului roman au venit peste ei o groaza de triburi germanice. Inclusiv numele tari vine de la franci un trib nomad de neam germanic formand o dinastie importanta, nu mai spun de normanzi. La fel Italia cu goti si vizigoti, anglia un amestec de celti, saxoni, normanzi, etc. Da na noi trebuie sa ramanem la daci si romani, nu putem sa acceptam si altceva. Apropo stiti ca primii care au invocat originile latine a poporului roman au fost membrii Scolii Ardelene? Acestea nu faceau aproape de loc referire la daci. Cei care au pus un accent mai mare pe originea daco-romana au fost comunistii deoarece ei aveau o dilema: pe de o parte trebuiau sa intretina imaginea unei Romanii pacifiste si stiti si voi celebrul citat: Noi nu vrem pamant, Noi ne-am aparat glia si atat, etc. iar pe cealalta parte dadea prost ca romanii se trac din romani un popor eminamente cuceritor. Atunci au inceput cu propaganda gen saracii daci cuceriti de imperialisti romani.

  • gogu
    3 July, 13:25. gogu

    trebuia sa adaug analfabeti si cu doctorate la spiru.
    imi cer scuze pentru omisiune.

    • Puleasca
      3 July, 13:57. Puleasca

      Auzi bey, acesta....Neagu Djuvara are doctorat la Sorbona cu Raymond Aron. Habar n-ai ce inseamna Sorbona, este? Ca de Raymond Aron nici nu mai are rost sa intreb.....

      • Fernand Braudel
        3 July, 15:22. Fernand Braudel

        Problema e ca Raymond Aron nu stia o iota de istorie romaneasca, iar mosulică Djuvara stie doar vreo doua-trei.

  • sandu
    3 July, 13:13. sandu

    \"Putem spune că Neagu şi Djuvara erau nişte inculti pe cale de românizare.\"
    Neagu Djuvara psudo istoric,filfizon si turnator

    • Manivela
      3 July, 13:54. Manivela

      Sanducule, lasa naibii tastatura si treci la descarcat ca acu´vine comanda de bere si n-are cine s-o bage in magazin!

      • sandu
        3 July, 15:01. sandu

        ia ciocanul si vezi cum te delectezi cu el scirnavie

  • bogdan
    3 July, 13:03. bogdan

    cine il baga in seama pe roller,djuvara sau gogu?numai scursurile straine

    • dinu
      3 July, 13:15. dinu

      ce au zis tzeparii astia de globalisti, ba in tzara asta nu mai e nimic de furat?hai sa le furam si istoria

    • spalat pe creier
      3 July, 13:43. spalat pe creier

      Ce detergent folosesti, de ai creierul asa de lucios si bine spalat?

      • mastersef
        3 July, 14:59. mastersef

        mai potaie tu dai detergentul pe gat betivane,,spalat pe creier,manivela,abc,kor,, si alte kooruri blege care de fapt e unul si acelasi etnoBotanist

  • maxx
    3 July, 12:41. maxx

    dan.. esti cu capu... sincer.. esti cu capu

  • IO
    3 July, 12:34. IO

    Tycho Brahe il chema pe astrologul danez deshumat, a trait si cercetat pe insula Ven, actualmente teritoriu suedez.

  • gogu
    3 July, 12:27. gogu

    ca suntem labari si hoti stiam deja

    acuma vin djuvara si simon ( aaaaaaaaa romani dupa nume , nu?)

    sa ne spuna ca nu suntem neam nici cu decebal , nici cu traian

    probabil cum zicea soros ( tot roman, nu? ) suntem rude cu ghandi

    mai era un mascarici - sef de consiliu de securitate care insista ca e arman( nu aroman, megle, histro etc) si este minoritar si asuprit

    • joy division
      3 July, 12:58. joy division

      goule, esti prost si spalat pe creier..si am impresia ca n-ai nici un fel de capacitate de a asimila informatii.Djuvara a is ca primii domni au fost de origine cumana, nu ca romanii se trag din cumani.pentru cultura ta generala, afla ca amjoritatea regilor francezi erau de origine Italiana, casa regala engleza, are oigini oladezo-germane, iara Filip 2 , celeebru rege al Spaniei, era jumate austriac..Daca prostia ar dure ai urla non stop

    • radu
      3 July, 13:00. radu

      gogule asta se stie doar de tine papagalule, nu ne baga in aceeasi oala cu tine eunucule

  • Derzelas
    3 July, 11:52. Derzelas

    Cercetarea asta este profanare. Punct. Iar Djuvara, pe care il cauta moartea pe acasa, si senilul nu vrea sa-i dea drumul la usa pe motiv ca s-a trezit istoric care vrea sa descopere praful de pe toba, nu-i decat o coada de topor, precum toate jigodiile din Humanitas, gen boia, patapievici, tisimensiki, liicheanu...
    Dar li se strange funia in par...Daca se atingeau de mormantul marelui Mircea, ajungeau in stirile de la ora 5. Existau niste baieti care se gandeau serios sa-i puna in carucioare cu rotile, dupa cum merita cu prisosinta...
    Ma amuza mult si numele celui care conduce operatiunea asta antinationala....Shimon...Campania contra romanilor si a istoriei lor, continua la fel de furibund pe toate fronturile...

    • gogu
      3 July, 12:29. gogu

      la o rasa de labagii este normal sa le faca istoria altii: rusi-evrei-ue-isti numai romani nu.

      romanii sa se duca la spalat wc-uri si supt p[[e, ca au ei grija de tara.

    • Imbecizelas
      3 July, 13:50. Imbecizelas

      Daca ar fi trait \" marele Tepes\", tu ai fi fost primul tras in teapa! Nici Vlad Tepes nu iubea prostii!

      • Derzelas
        3 July, 17:18. Derzelas

        Limbricule, daca traia Tepes eu te trageam pe tine in teapa. N-o fi iubit Maria Sa prostii, dar pe lichele tradatoare sau alogeni spurcati ca tine-i spinteca in maţe cu un par de 3-4 metri.

  • De ce la CLuUuJ, tradatorilor?
    3 July, 11:46. De ce la CLuUuJ, tradatorilor?

    Rămâneţi în umbră sfântă, Basarabi şi voi Muşatini,
    Descălecători de ţară, dătători de legi şi datini,
    Ce cu plugul şi cu spada aţi întins moşia voastră
    De la munte pân' la mare şi la Dunărea albastră.

  • janos
    3 July, 11:45. janos

    De ce va e frica de istoria voastra? Toata lumea academica stie ca originea daco-romana e mai mult un mit, ca sa dea bine in carti. Ce daca ati avea singe cuman? Ce s-ar schimba? Mai bine sa ai un trecut adevarat (chiar daca mai putin glorios) decat sa traiesti generatii la rand in minciuna. Ungurii sunt facuti barbari nomazi, dar ei isi accepta originile, chiar sunt mandrii de asta, este la moda sa porti haine asemanatoare nomazilor, calaria si trasul cu sageata devine din ce in ce mai apreciate in ungaria. Absolut fiecare popor are de ce sa fie mandru, numai sa fie adevarat...

    • aurel
      3 July, 12:12. aurel

      stai fara grija nimanui nu i este frica,probabil doar unora le e teama ca ungurii, care permanent au avut pretentii teritoriale,vor da interpretari.
      Asa cum spunea cineva daca romanii au avut rege german ,nu inseamna ca si noi suntem nemti.

  • aurel
    3 July, 11:38. aurel

    daca cineva crede ca indivizii ce formeaza o natie sunt ,,puri'' ,este idiot.
    Nepunand la socoteala faptul ca toti ne tragem din zona etiopiei(africa),singurele lucruri ce ne caracterizeaza ,ne individualizeaza,sunt deprinderile de limba si cultura specifice arealului din care provin.
    Americani se mandresc tocmai cu diversitatea culturala si genetica de care sunt constienti.Nici o natie nu se poate dezvolta doar in limitele genetice specifice grupului(va dispare) fiind absolut necesar un amestec permanent.
    Nu exista natie ,,curata,pura''.
    Daca cineva de aici afirma ca el(ea) este pur(?) pe linie a descendentei este idiot.....cu atat mai mult in europa.

  • CU-CU MANi!
    3 July, 11:25. CU-CU MANi!

    Dar lăsaţi măcar strămoşii ca să doarmă-n colb de cronici;
    Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici.
    Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
    Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
    Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,

    Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!

  • fzr
    3 July, 11:22. fzr

    Cercetarea aceasta este facuta cu scop strict istoric,si daca s-ar descoperi ca intr-adevar erau cumani cred ca aceasta descoperire ar veni tocmai in sprijinul latinitatii acestui neam,sa ne uitam in jurul nostru,suntem inconjurati de slavi si totusi acest petec de pamant romanesc a ramas o insula de latinitate intr-o mare slava,nu ca e incredibil?.deci bastinasii au avut puterea sa asimileze orice migrator,nivelul lor de cultura si de dezvoltare era superior acestora deci eu zic ca avem de ce sa fim mandri,cat despre puritatea unui popor,nu exista asa ceva,mai ales in zona noastra unde a fost un du-te vino permanent...

    • aurel
      3 July, 11:48. aurel

      foarte adevarat.Doar o minte optuza face diferentieri nationaliste.Omul se diferentiaza doar individual, din punct de vedere al culturii,educatiei,limbii vorbite.Tocmai diversitatea genetica este un motor al dezvoltarii umane.
      felicitari pentru cum vezi lucrurile.

  • ENIGMA
    3 July, 11:22. ENIGMA

    Sade dit moi
    Sade donne moi
    Sade dit moi, qu'est ce que tu vas chercher?
    Le bien par le mal? La vertu par le vice?
    Sade dit moi puorquoi l' evangile du mal? Quelle est ta religion ou' sont tes fide' les?
    Si tu es contre Dieu, tu es contre l' homme
    Sade es-tu diabolique ou divin?

    • hai ba, ce Enigma visezi
      3 July, 11:24. hai ba, ce Enigma visezi

      e Mihaita Cretu, \"cuman\" neaos din neamul lui Medelin Voicu.

  • radu
    3 July, 10:58. radu

    cenzureaza evz la greu sa nu cumva sa il spui de rau pe djuvara ca gata nu iti mai apare comentul
    Într-un interviu acordat revistei „Kamikaze” în decembrie 2011, Neagu Djuvara a ghicit că Mihai Răzvan Ungureanu ar fi un premier potrivit. ceea ce denota firesc carei minoritati ii apartine djuvara si ce hram poarta

    • Incultura
      3 July, 11:12. Incultura

      Pacat nu e ca habar n-ai cine e Neagu Djuvara, problema e ca o faci public. Asa ne lamurim si noi ce fel de soi uman esti.
      Probabil ca nu stii ca unchiul lui Neagu Djuvara a fost unul dintre marii diplomati ai Romaniei, sau ca, in medicina, doctorul Djuvara a lasat in urma termeni anatomici folositi de catre chirurgii din intreaga lume.
      Si probabil ca nu stii ca Neagu Djuvara e crestin-ortodox.
      Dar ce sa asteptam de la unul ca tine?

    • horia
      3 July, 11:16. horia

      Neagu Djuvara face parte din mandra minoritate aromana, ce a dat tarii mari personalitati : Andrei Saguna, Emanoil Gojdu, Nicolae Iorga, Mina Minovici, Eftimie Murgu, Dimitrie Bolintineanu, Lucian Blaga, Toma Caragiu, IL Caragiale, Ion Caramitru, Gh. Hagi etc. si asta la o populatie de doar 100000 de membri.

      • joy division
        4 July, 13:35. joy division

        mina minovici aroman..hahahahahahahahah, asta e cea mai tare pe care am auzit o

    • Kor
      3 July, 11:29. Kor

      Vorbesti ca sa te auzi. Djuvara e aroman, dupa origine, si crestin ordodox, dupa confesiune. Stramosii lui au adus mari servicii Romaniei.

      Nu e cazul tau. Tu esti un zero barat, asadar cu ce drept il ataci pe Neagu Djuvara?

  • otto
    3 July, 10:44. otto

    @Dan, eu spun doar atit \"scoala ardeleana\" , nu am nimic impotriva ortodoxismului ...fiecare cu treaba lui, dar biserica ortodoxa ca si institutie s-a dovedit in ultimile decenii ca o institutie securisto-afacerista condusa de oameni fara caracter, fara nici o afectiune fata de poporul roman...... in ardeal ne-au furat bisericile pe o mina cu comunistii samd ... iar acum construiesc catedrala neamui a la Disneyland ... cred ca erau mai de folos niste spitale patronate de biserica ortodxa ... eu zic ca fiecare trebuie sa faca prima data curatenie in curtea lui si sa-i lase pe altii sa creada in ce vor ei

  • bogdan
    3 July, 10:36. bogdan

    vin tot felul de golani sau lifte pagane gen djuvara care ,,stiu,, ei mai bine istorie bagabonti care au fugit mereu prin lume si acum sunt vezi doamne mari deontologi
    dupa cate stie toata lumea djuvara nu a muncit nimic la viata lui, a dat doar cu ciocul prin ambasade

    • Comicul
      3 July, 10:44. Comicul

      Esti un ortobou.Se vede dupa felul analfabetismul caracteristic al acestora.

    • Fonfleu Patriotard
      3 July, 11:22. Fonfleu Patriotard

      aloo, bogdanele, tu crezi ca a munci inseamna numai a cara gunoiul sau a incarca-descarca lazi cu sticle la Mega Image.Hai, la treaba, ca vine patronul si va da afara, muriti naibii de foame pe saracia asta!

    • bazil
      3 July, 11:26. bazil

      Neagu Djuvara s-a născut la București într-o familie aristocrată de origine aromână, așezată în țările române la sfârșitul secolului al XVIII-lea și care a dat mulți oameni politici, diplomați și universitari. Tatăl său, Marcel Djuvara, șef de promoție la Politehnica din Berlin-Charlottenburg în 1906, a murit căpitan de Geniu în armata română în cursul marii epidemii de gripă spaniolă din 1918. Tinca Grădișteanu, mama sa, aparținea ultimei generații dintr-un neam de mari boieri munteni.
      Neagu Djuvara e un LORD, tu esti un neocomunist deghizat in nationalist ortodox

      • Spiru
        3 July, 15:29. Spiru

        Daca-l cautati la ADN pe Djuvara veti constata ca nu se inscrie nici el in liniile genetice ale romanitatii. E o falsa problema oricum asta cu ADN-ul. Miroase a eugenism nazist.

        • Ianus
          3 July, 20:20. Ianus

          Eugenismul nazist nu avea nimic in comun cu stiinta.
          Niciodata eugenismul nazist nu a fost considerat stiintific in afara spatiului hitlerist. Analiza ADN este acceptata stiintific de toti oamenii de stiinta din ziua de azi. Nu confunda varza cu capra.
          Ianus

        • @Ianus
          3 July, 21:27. @Ianus

          Ba e eugenism. Sa vezi cand vor veni ,in cativa ani, cu aberatii de ameliorari genetice pe baza repertoriului ADN. Nu e departe momentul. Ianus esti un relativist ca profil gnoseologic..

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele