VIOLENȚA CONJUGALĂ LA ROMÂNI: \"Soţul mă lega cu sfoară de gât, iar pe copii îi bate cu scaunul”

Autor: Marian Păvălaşc

DRAMĂ. Suceveanca Adriana Prisacariu a trebuit să fugă de acasă ca să scape de \"spânzurătoare\" şi să-şi salveze copiii de bătăile tatălui. Aproape 30% dintre românce sunt victime ale violenţelor domestice.

Regulile familie rurale, când femeia trebuie să-şi găsească de tânără un bărbat, să aibă mulţi copii şi să rămână, orice ar fi, alături de soţ, sunt respectate încă în multe sate din România. De multe ori, vieţile lor sunt un calvar.

Adriana Mihaela Prisacariu are 33 de ani şi locuieşte în satul sucevean Gulia, s-a măritat de tânără şi a născut patru copii, care au între 4 şi 11 ani.

"Viaţa nu a fost aşa fericită precum se spune în poveşti. Mă chinuiesc alături de copii să duc traiul şi să evit să fiu maltrată de soţ. Asta înseamnă căsătoria la mine", spune resemnată femeia.

Pe nevastă o lega de gât, pe copii îi bătea cu scaunul

Întrebată cum a fost viaţa alături de bărbatul ei, începe să enumere episoade care mai de care mai şocante.

"Mă bătea, mă opărea cu apă clocotită, mă lega cu sfoară de gât ori de câte ori se îmbăta, de faţă cu copiii, ca să mă ducă la nucul din ogradă să mă spânzure".

Femeia povesteşte că şi cei patru minori aveau parte de tratamente barbare. "Îi bătea cu scaunul în cap până când acesta se dezmembra şi dacă ei mai rezistau, îi lua de-i punea cu mânuţele pe plita încinsă".

"Fetiţa s-a accidentat singură"

Pe Maria, fetiţa de 11 ani, la vârsta de numai doi ani tatăl "a opărit-o cu laptele abia fiert. Nici până acum nu i-au trecut cicatricele şi are nevoie de operaţie. Nici acum fetiţa nu poate să-şi folosească mânuţa aşa cum trebuie", se plânge Adriana.

Luat la întrebări de Protecţia Copilului, Gicu zice alta: "Fetiţa singură s-a accidentat şi soţia minte". Din decembrie, Adriana a fugit cu copiii la părinţi.

0BICEI

Nevasta nu poate fugi de acasă

La părinţi, suceveanca s-a lovit de o altă regulă de bază a familiei tradiţionale: soţia trebuie să stea alături de soţ orice ar fi.

“Am fost întâmpinată cu acelaşi fel de scandal, de aceşti părinţi ai mei. Tatăl meu a mers la poliţie de două ori pentru a mă scoate din casă şi a mă alunga înapoi la soţ", explică Adriana. Părinţii nici nu-i dau să mănânce şi familia trăieşte din ajutorul primit de la străini.

“Multe femei sunt obligate să îndure violenţa conjugală pentru că nu au alternative. Părinţii soţiei nu sunt de acord cu divorţul. Aşa că multe femei ajung să fie ucise în astfel de dispute, pentru că soţul devine mereu şi mai violent", explică psihologul Monica Matei.

SPRIJIN

Autorităţile ştiu de cazul femeii, dar nu se înghesuie să o ajute

Inspectorii de la "Protecţia Copilului" ştiu despre acest caz. "Nu o putem ajuta foarte mult pentru moment. Noi avem centre pentru mamă şi copil, dar putem găzdui doar mame cu copii sub doi ani", ni s-a precizat de la Direcţia Generală şi Asistenţă Socială a Protecţiei Copilului Suceava.

Unde ar putea fi cazată

Salvarea ar putea veni de la Primărie. "O să vedem dacă sunt locuri într-un cămin al unei fundaţii cu care colaborăm", ni s-a precizat de la secretariatul primăriei Dolhasca.

Sora din Braşov a Adrianei încearcă să găsească ajutor. "De-abia din vară am unele promisiuni să o pot găzdui undeva", ne spune aceasta. I-a deschis la CEC Bank, în oraşul Dolhasca, un cont pentru a fi ajutată:

  • cont LEI: RO59CECESV2208RON0897500
  • cont EURO: RO65CECESV22B2EUR0897494.

 

În total 29% dintre femeile din România sunt bătute de parteneri. Conform unor statistici ale Centrului Pilot pentru Femeile Victime ale Violenţei Domestice Bucureşti, 74% dintre femeile victime au fost agresate de către soţi, 4% de către concubini, 7% de către foştii soţi şi 15% de către alte rude.

Taguri:abuz, violenta domestica, Suceava

Spune-ţi părerea!

  • andreea
    7 martie, 19:14. andreea

    Dupa comentariu facut de anumiti barbati [victor] se poate concluziona ca omul este tot un violent,se pare ca ro.este plina de alcoolici iar femeile isi iau drumul strainatatii si-i lasa pe dobitoci sa-si inece amarul in alcool!

  • CRISTINA
    17 februarie, 07:32. CRISTINA

    Doamna Prisacariu.
    Am citit povestea si sint convinsa ca este adevarata.
    A-ti facut bine ca l-ati expus pe sot ca si faptul ca a-ti plecat.
    Inceputul este mai greu.Nu va mai uitati inapoi.Am contul in valuta si in citeva zile
    va trimit ceva bani. Daca cei de la ziar ar vrea sa imi indice pe e-mail o adresa unde pot trimite ceva hainute pentru cei mici as fi fericita.Dumnezeu sa va ocroteasca si sa va pazeasca pe toti cinci. Cristina

    • Prisacariu Adriana-Mihaela
      17 februarie, 14:51. Prisacariu Adriana-Mihaela

      Stimata Doamna Cristina. Va multumesc din suflet pt intelegerea acordata! Sunt, intr-un adevarat cosmsr , in continuare. Acest om, a reusit sa se bage pe sub pielea tatalui meu, iar eu inca nu am scapat in totalitate de el. Vine cu pretextul de a il ajuta pe tatal meu la treaba, dar de fapt imi urmareste actele si copilasii, ca sa mi-i ia si sa fuga in lume, crezand ca in acest mod, nu voi mai baga actele de divort. Si ca sa nu se intample asa (cum m-a amenintat sotul), eu imi voi cauta un locas cu chirie si in continuare imi voi vedea singura de viata, avand grija cea neconditionata, de ai mei copilasi. Va multumesc, din suflet, pt tot! Iar de luati legetura cu domnul Pavalasc Marian, de la ziarul Evenimentul Zilei si acesta va comunica adresa mea din satul parintilor mei. O trec totusi si aici pt cei care sunt interesati sa ma ajute: Prisacariu Adriana, sat Gulia, Comuna Dolhasca, judetul Suceava. Postasul este anuntat ca eu locuiesc la parintii mei. Va multumesc din adancul sufletului si fie ca Bunul Dumnezeu, sa va rasplateasca toata fapta cea buna si in cer si pe pamant. Doamne ajuta!!!!

  • Cristina
    17 februarie, 07:06. Cristina

    Stimata Doamna Prisacariu.
    M-a impresionat povestea si sint convinsa ca este adevarata.
    Locuiesc peste mari si tari , sint mama singura si va inteleg. Am contul in Euro si in citeva zile va pun ceva bani ca sa aveti macar cite de putin pentru o urgenta.
    Va doresc din tot sufletul multa liniste.
    Am indicat adresa mea de e-mail si daca cei de la ziar ar vrea sa imi dea adresa dumneavoastra voi incerca sa va trimit citeva lucruri de imbracat pentru cei mici.

  • Amanda
    11 februarie, 00:30. Amanda

    Cele 3 sporturi nationale ale barbatilor romani : consumul de alcool, inselatul si batutul nevestei!!!

    • va vad
      11 februarie, 16:04. va vad

      Draga Amanda...ne scrii in calitate de amanta?

  • gogu
    10 februarie, 21:53. gogu

    nu mai suport sa aud de moldoveni; bai frate astia sunt scrintiti in gena, numai cazuri grele. Hai inteleg ca ala e un nenorocit, betivan etc.. dar asta ce dracului mai sta cu el? numai la moldova femeia injura si se plinge de barbat dar se culca cu el in pat.

    • rrom dan bucali
      10 februarie, 21:59. rrom dan bucali

      Ce ai cu moldovenii frate? Pai jumatatea de sud a tarii sunt minimum 60% tigani. Reprezentativ pt aceasta zona sunt: Guta, Vijelie,Salam,Copilu Minune,Camataru samd. Ati auzit cuma de Eminescu, Alecsandri,Kogalniceanu,Cuza, Creanga; Enescu,Porumbescu;Stefan cel Mare, Iorga etc???

      • Padureanu'
        11 februarie, 13:32. Padureanu'

        Nu-i bagati in seama pe \"gogu\" si \"rrom dan bucali\" nu sunt decat unguri deghizati ce incearca sa bage marul discordiei intre Romanii din diferitele regiuni istorice!

    • Unu
      10 februarie, 23:21. Unu

      ... virginity is strong in this one.

  • Batausul lu' peste
    10 februarie, 20:29. Batausul lu' peste

    Voi nu vedeti ma, ce fatza de betiva ordinara are aia?? Bea de stinge impreuna cu barbata-sau si pe urma se mira cand o altoieste. Asa fac oamenii la betie, ca se cearta!!! De ce credeti ca sta cu el? Parintii n-o vor acasa, ca probabil i-au zis de la inceput ca se marita cu un betiv, dar nu i-a ascultat! Acum ii spun si ei: \"Du-te la ala pe care l-ai luat de incapatanata si proasta!\"

    • ioana
      11 februarie, 08:07. ioana

      sa dam vina pe victime, desigur. pe tine cine te-a mutilat psihic in halul asta, de esti asa de plin de ura si lipsit de compasiune si umanitate?

  • G. Gheorghe
    10 februarie, 19:49. G. Gheorghe

    Asa... Si?

  • alpha
    10 februarie, 19:36. alpha

    \"Pe Maria, fetiţa de 11 ani, la vârsta de numai doi ani tatăl a opărit-o cu laptele abia fiert...\" Ahaaa, deci dupa ce femeia s-a lamurit ce (nu)-i poate capul sotului, i-a mai turnat inca 3 copii. Mda!

  • eu
    10 februarie, 18:49. eu

    din cate stiu eu legea penala este foarte clara in astfel de cazuri, politia trebuia sa se sesizeze din oficiu si sa-i intocmeasca mascariciului dosar penal pentru loviri sau alte violente , rele tratamente aplicate minorului etc, dar ce sa vezi nu prea avem justitie cand este vorba de oameni amarati, asta este romania

  • Papitzu
    10 februarie, 18:30. Papitzu

    Tipic moldovenesc !!!

  • mucea badeea
    10 februarie, 18:25. mucea badeea

    doamnelor si domnilor, declar in deplinatatea facultatilor minatale(pe care nu le am, pentru ca de aia am absolvit o facultate) ca eu am supus femeia numai la perversiuni sexuale, care e in acord cu codul muncii, cind munca in famileie tre so impartim la doi, adica eu pervers ea supusa. asa ca mai taceti dreaq din gura ca daca nu va fac io in misiune la latrina3...

  • alexandrina
    10 februarie, 16:59. alexandrina

    Referitor la articol...nu pot sa spun decat ca mi-e foarte, foarte mila de sarmanii copilasi. Protectia copilului trebuia sa se fi sesizat de mult. Pentru parinti nu am nici un fel de compasiune. Poate putin pentru mama, desi nu inteleg de ce a ramas intr-o casnicie ratata si a mai facut si patru copii. Unii oameni nu merita sa procreeze.

    • cop
      10 februarie, 20:35. cop

      nu arunca cu piatra catre biata femeie. Daca citeai articolul complet ai fii aflat ca nimeni nu vrea sa o ajute sa scape de sotul violent,nici familia ei ,nici a lui ,nu are nici un sprijin,nici cei de la protectia sociala sau cum ii zice la voi in RO.unde sa mearga daca nu are un acoperis deasupra capului? Probl nu e ea si nici copiii ,ci barbatul sau,iar comunitatea e vinovata si ea ca nu ofera un sprijin concret ,practic ,un ajutor copiilor astora disperati si mamei lor.

      • alexandrina
        10 februarie, 23:54. alexandrina

        Nu arunc cu pietre... Pur si simplu nu pricep...

      • ioana
        11 februarie, 08:11. ioana

        Daca vrei sa pricepi, incearca sa citesti cate ceva despre psihologia victimelor abuzurilor: femei maltratate, copii abuzati etc. Simplificand foarte mult, victimele ajung sa creada ca nu exista nici o scapare, ca nu exista mai bine; e o paralizie mentala hranita de lipsa de optiuni si de mijloace de a \"evada\".

    • Adriana Prisacariu
      11 februarie, 21:54. Adriana Prisacariu

      Stimata doamna, Alexandrina, am fost impinsa de ai mei parinti, de fiecare data sa, ma intorc la acest om, reprosandu-mi ca i-am facut de ras, ca m-am despartit. Iar cum, tatalui meu, ii place alcoolul , de o viata, (copil fiind, aceeasi viata am dus-o si aceleasi batai existau in casa), asa ca am zis ca, n-ar trebui sa duca si copiii mei aceeasi viata, (ca cea pe care am dus-o eu) si am hotarat sa plec de la acest om, in mai multe randuri. Insa, tatal meu, il chema pe sot si consuma cu el bauturi alcoolice, iar apoi, ma fugarea la el acasa, spunandu-mi ,,ca asa trebuie sa suporte o femeie, bataie, toata viata\", pt ca si el, tot asa a procedat, toata viata lui (noi, copiii, nu am vazut altceva, in casa, decat betii si scandal, urmat de cu batai si nopti de iarna, dormite pe afara, cu mic, cu mare). De aceea, am luat acum decizia cea mai mare, de a nu mai sta langa acest om, care din orice betie, pe care o tragea, dupa ce ma batea ( cum numai in filme ar putea vedea unii), ma incuia afara sa dorm, fie iarna, fie vara. Si cand adormea, imi deschideau, saracii copii, usa. Iar fata, pe care o am, este dovada vietii grele, pe care am dus-o, nicidecum a unei betive (cum comenteaza unii), este dovada suferintelor si a plansetelor, caci n-am avut pe nimeni care sa ma ajute (va rog sa ma credeti), si cum as putea sa va mint, cand au venit doctorii de m-au gasit acasa batuta si apoi am nascut (daca se vor mai face cercetari, se va demonstra acest lucru), in casa, fara moasa, fara nimic. Pt ca acest om, pe care l-am numit sot si tata de copii, nici macar salvarea, nu a vrut sa o cheme, de frica sa nu fie depistat si tras la raspundere, ca a aplicat rele tratamente asupra unei gravide. M-a lasat de m-am chinuit si am nascut singura cel de-al trei-lea copil, in casa. V-am dat doar unul din miile cosmaruri, pe care le-am trait, si chiar vreau sa ma opresc aici. Pt ca cei care nu au suflet, sau n-au trait astfel de viata, nu ma vor crede si nu vreau sa le-o dovedesc prin cuvinte. Cred ca aceasta ,,fata\", pe care ei o judeca gresit, spune totul. Nu aveam cum sa zambesc, pt ca nu mai stiu ce este zambetul, de multa vreme, iar daca si vroiam, nu aveam cum, mai ales ca acest om, a avut grija, sa-mi scoata si toti dintii din gura. Iar motivele, nu erau altele , oameni buni, decat acelesta: el avea amanta, pe vecina noastra, cu care are si doi copii si lucrul acesta, il stie tot satul lui, si chiar el mi-a confirmat, totul. Nicidecum, ca as fi fost eu cu gura mare sau i-as fi dat vre-un alt motiv, mai ales ca toata viata lui, a cautat sa ma desparta de toate neamurile si de toate prietenele mele. Va multumesc, oricum tuturor pt sustinerea morala si fie ca in viata aceasta sa aveti numai bucurii. Iar pt cei ce ma judeca, sa nu aiba parte, dar nici sa nu auda la vreo ruda sau vreo cunostinta, ca au aceeasi viata (ca a mea), pt ca Dumnezeu nu lasa niciodata gurile rele, nepedepsite, bine ar fi ca sa nu mai judece, stramb, nestiindu-ma , in nici cel mai mic mod!

  • alexandrina
    10 februarie, 16:48. alexandrina

    De fiecare data cand citesc comentariile la articolele de genul acesta ma minunez de cat sunt de inapoiati romanii...
    Domnilor cu \"femeia trebuie sa fie supusa barbatului\" - de cand o fiinta umana este supusa alteia? In secolul 21???... Cum poti tu sa fie atat de mandru (pacat de moarte - apropo) incat sa iti asumi dreptul de a stapani un semen???
    Femeia trebuie sa isi adore si respecte barbatul? Sigur ca da, cand merita. Si viceversa. Respectul si adoratia nu le ai prin nastere, domnii mei, le castigi. Nu poti sa fii mandru si sa ceri respect de ceva ce nu ai realizat tu ( organul sexual) ci l-ai dobandit prin hazard.
    Femeia TREBUIE sa creasca copii si sa aiba grija de casa? Dar daca femeia se pricepe la programare, sa spunem,si o face nemaipomenit de bine, si asta o face fericita, de ce TREBUIE sa faca cu totul altceva, doar ca sa fiti voi satisfacuti? Din nou, NU aveti drept de decizia asupra nicicarui om si nimeni nu TREBUIE sa faca nimic, daca nu vrea. La fel cum nici nu trebuie sa se casatoreasca daca nu vrea.
    Domnule cu \"femeia trebuie sa fie crin neintinat\" (sau ce alte bazaconii ai spus pe acolo), sa inteleg ca esti virgin? Pentru ca, din cate imi amintesc, in minunata voastra credinta, preacurvia era interzisa deopotriva ambelor sexe. In plus, daca tu nu poti sa practici absinenta, de ce pretinzi altuia sa faca ceea ce tu nu poti?
    Si cum adica femeia este un pas inapoia barbatului?? Nu este nimeni cu un pas inaintea nimanui. Familia trebuie sa insemne colaborare, trebuie sa fie o echipa.
    Si nu in ultimul rand, familia este intemeiata pe dragoste si respect (care, din nou, nu este implicit, ci se castiga).
    Dragii mei, nu-i asa ca unii dintre voi nu aveti jumatate? Nu-i asa ca \"femeile sunt curve\" pentru ca nici una nu vrea sa stea cu voi? V-ati gandit ca, poate, aveti si voi o parte din vina? Da, mamica va iubea ca nu avea de ales, dar nu sunteti soarele de pe cer. Cand singurul lucru pe care il iubiti si il respectati inceteaza sa mai fie propria persoana, poate veti avea vreo sansa sa nu muriti singuri...

  • Cleopatra
    10 februarie, 16:12. Cleopatra

    Familiile scelerate nu ar trebui sa procreeze!

  • De ce nu se aplica Sterilizarea GRATUITA pentru cei care doresc?
    10 februarie, 15:44. De ce nu se aplica Sterilizarea GRATUITA pentru cei care doresc?

    De ce nu se aplica Sterilizarea GRATUITA pentru cei care doresc si bilet de autobuz la spital, decat sa existe asemenea copii chinuiti care nu au nici un viitor in asemenea conditii? E sigur ca aceasta femeie nu ar fi fact atatea copii nenorociti , altfel ar fi plecat demult de la individ

    • cop
      10 februarie, 19:37. cop

      PROBLEMA NU SUNT COPIII ,ci nenorocitu` de barbatsu` betivan . sa-l sterilizeze pe el/animalu

    • maria
      11 februarie, 08:13. maria

      Pentru ca nu traim in Germania nazista, de aia.

  • Cetatean
    10 februarie, 14:39. Cetatean

    Sunt inca mult prea multi romani ce traiesc in alt mileniu. Aminteste ceva de Afganistan...

  • danielopol radu
    10 februarie, 14:25. danielopol radu

    INDIVIDUL AR TREBUI SA FACA 250 ANI DE INCHISOARE IAR SOTIA SI COPII SA FIE PROTEJATI STOP VIOLENTEI FEMEILE TREBUIE RESPECTATE

  • aha
    10 februarie, 14:21. aha

    un criminal ca asta trebuie tratat ca atare, nu ca tata si \"cap de familie\" . unde au fost autoritatile ? ce au facut concret ? si asta nu este decat un caz din multe altele.

    cel mai rau imi pare pentru bietii micuti, vor avea de suferit toata viata din cauza traumelor. pentru mama sigur ca imi pare rau, dar cand dai de unul ca asta nu faci 4 copii. dupa 3-4 ani de casnicie te lamursti definitiv cu cine ai de-a face.

    viol incoace si incolo, exista anticonceptionale !!! femeile se lasa mult prea influentate si de mediul in care traiesc, parca nu le da mana sa se REVOLTE, de parca le-ar fi rusine ca indraznesc sa se apere.

    nu am nici o intelegere nici pentru femeile care nu se revolta cand isi vad copiii batuti, orice as fi facut ca sa-mi scap copiii din mana unui asemenea monstru dement si betiv.
    sunt cate unele femei care parca se complac in mizeria in care au ajuns, nu este cazul de fata, dar in general cunosc cateva exemple din astea.

    si inca ceva : in tarile civilizate, nu mama paraseste domiciliul cu copiii de mana, ci partea violenta ( barbatul ) este luat pe sus, vrea nu vrea se inainteaza in mod automat cazul la procuratura si protectia copilului. va asigur ca este o metoda tare buna.

    Succes Adrianei si micutilor !
    Femeilor maltratate le doresc sa fie cat mai transante cu putinta, si sa limiteze pe cat se poate numarul de copii facuti cu aceste bestii.

  • danielopol radu
    10 februarie, 14:16. danielopol radu

    STOP VIOLENTEI FEMEILE TREBUIE RESPECTATE SI IUBITE

  • shobolanul intrigat
    10 februarie, 13:47. shobolanul intrigat

    Mai deunazi citeam un articol despre femeile piranha. Azi despre bestii de barbati...Frate, ce mai: traim intr-o jungla...amazoniana!!!

  • angela
    10 februarie, 13:32. angela

    Indicii ale unui barbat de (foarte) proasta calitate:

    - alcoolic - bea ca sa prinda curaj sa deschida gura; la bautura se crede mare si tare; in rest, e timid, nedescurcaret si inadaptat social.

    - lenes - femeia face toate treburile; el este stapanul casei iar femeia e sclava lui.

    - violent - frustrat in propria piele, isi varsa nervii pe fiintele mai slabe fizic, femeile si copiii.

    - foarte posesiv si dominator - incearca sa-si izoleze victima pentru a o domina mai bine. Nu permite ca femeia sa aiba prietene sau legaturi stranse cu familia din partea ei. De fapt, uraste pe oricine se apropie de ea.

    - nesociabil - Nu socializeaza bine cu lumea din jur si nu e simpatizat de oameni. Are doar parteneri de bautura si atat.

    - invidios - Nu suporta ca altii din comunitatea lui sa se descurce mai bine material. E neputincios si singura lui arma de autoaparare e invidia si negarea meritelor altora.

    - se grabeste sa se casatoreasca. Curtenitor la inceput si foarte grabit, nu vrea sa lase viitoarei victime prea mult timp de gandire.

    Aviz femeilor inca necasatorite.

    • shobolanul intrigat
      10 februarie, 13:52. shobolanul intrigat

      Am primit ceva fai pe m-ai care este, intr-un fel, contrabalansul la cele afirmate de tine mai sus:
      \"Vii de la serviciu. Sau de la magazinul din colţ. Sau, pur şi simplu, de la baie. Nevastă-ta/amică-ta e întinsă pe pat şi plînge de se zguduie pereţii.
      Rămîi perplex. “Ce s-a întîmplat?”. Răspunde printre sughiţuri: “Nu s-a întîmplat nimic”. “Dar ce ai?”. “N-am nimic”. “Atunci, de ce plîngi?”.“Nu plîng”.
      Iată o situaţie banală, din viaţă. Cum procedăm?
      În primul rînd, nu se părăseşte sub nici un motiv încăperea. Dacă te scapă la baie, rabzi. Dacă sună telefonul, îl laşi să sune. Dacă e cutremur, măcar o să ai şi tu un motiv să plîngi. Dar nu părăseşti încăperea. Dacă o faci, o să aibă extrem de des ocazia să-ţi amintească faptul că ai lăsat-o singură şi că nu ţi-a păsat deloc de suferinţa ei.
      Nu-ţi faci de lucru prin cameră. Ştii că n-o ajuţi niciodată la curăţenie. Ce, acuma te-a apucat hărnicia?
      Nu bei, nu fumezi. Ar însemna că te plictiseşti şi că abia aştepţi să termine cu bocitul. N-o respecţi deloc. Nici să nu te gîndeşti să deschizi vreo carte. Ar fi cea mai clară dovadă a nesimţirii tale să-i întorci spatele şi să citeşti.
      Nu deschizi televizorul. Dacă ai şansa să fie deja deschis, nu schimbi canalul. Te uiţi discret, că dacă se prinde s-ar putea să-l stingă.
      Stai întins pe spate, cu privirea în tavan, ca un găndac. Nu te poţi întoarce. N-ai voie să adormi. După ce nevastă-ta/amică-ta a terminat cu bocitul şi, în fine, se ridică, mai rămîi cel puţin zece minute în aceeaşi poziţie. Ai grijă să se vadă pe faţa ta că suferi.
      În următoarele ore, vorbeşti doar dacă trebuie. Şi, oricum, cu voce scăzută. Nu uita că în casa aia s-a suferit recent.\"

  • dora
    10 februarie, 13:02. dora

    Mai ales in partile Moldovei romanesti, foarte multi barbati sunt violenti, betivi, incapabili social si care-si varsa nervii pe familie din cauza nimicniciei lor.

    Plecati, femei! Nu ascultati de rudele incuiate la cap. Nu va irositi viata si nu va hotarati cand e prea tarziu (veti regreta anii pierduti). Copiii nu trebuie sa traiasca nici ei in asemena mediu. Ii poate marca pe viata, in caz ca nu-si revin dupa ce pleaca de la casa parinteasca.

    Cunosc cazuri de femei cu asemenea necazuri si regreta AMARNIC ca nu au divortat mai devreme.

    Parasiti-i pe nenorociti si lasati-i singuri cu viata lor ratata.

    Se gaseste inca de lucru in strainatate si va puteti reloca fara probleme cu tot cu copii daca aveti contract legal de munca.

    • Tira Misu
      10 februarie, 15:11. Tira Misu

      @dora: doamna, nu generalizati. Daca o sa va uitati in statistici, o sa aveti surprinderea sa vedeti ca procentul de femei agresate in familii e relativ egal de o tara la alta. Cunosc o multime de moldoveni care nu-si bat nevestele. De fapt nu stiu pe niciunul care s-o faca. Si sint si eu din Moldova, deci ar trebui sa stiu.

    • Tira Misu
      10 februarie, 15:11. Tira Misu

      @dora: doamna, nu generalizati. Daca o sa va uitati in statistici, o sa aveti surprinderea sa vedeti ca procentul de femei agresate in familii e relativ egal de o tara la alta. Cunosc o multime de moldoveni care nu-si bat nevestele. De fapt nu stiu pe niciunul care s-o faca. Si sint si eu din Moldova, deci ar trebui sa stiu.

  • eu
    10 februarie, 13:02. eu

    Mda...am crescut intr-o familie in care tatal nu m-a vrut inca de la nastere, motivand ca...femeile sunt \"c...din nascare\",citez si, bineinteles , am primit si un \"tratament \" adecvat !
    Nu vreau sa demonstrez nimic cu asta insa, este o mentalitate des intalnita in spatiu Carpato-Danubiano-Pontic....in aceste conditii, eu personal, ca si femeie..ce conduita, morala si coloana ar fi trebuit sa dezvolt?! Intrebarea este retorica, anii au trecut si m-am strecurat prin \"lumea civilizata\".
    In estenta NIMIC, dar ABSOLUT NIMIC nu justifica violenta...asupra femeilor, copiilor, barbatilor, batranilor, animalelor etc.

    • kalo
      10 februarie, 14:37. kalo

      Si eu care as vrea mai mult o fetita decat un baiat..... Incep sa crez ca unii oameni sunt inca in epoca de piatra.... Din pacate...

  • Adriana Prisacariu
    10 februarie, 12:27. Adriana Prisacariu

    Pt cei ce ma judeca! Daca tot au vazut petele rosii de pe obraz, cum de n-au vazut si petele rosii de pe mana? Sunt urmele frigului, de iarna, care il trageam, stand in frig, sa le spal, la 4 copii si sotului. Sunt urmele si noptilor dormite afara, in ger. Pt ca la betie, nu stia, decat sa se trezeasca, maltratandu-ma sau il mai trezea politia care venea la poarta lui si care nu lua nici un fel de masuri, decat sa-i puna amenda si sa ma ameninte ca daca ii mai chem si ei vor chema protectia copilului pt a ii lua pe micuti de langa mine, ei neavand nici o vina. (doar ca tacsu bea si e posesiv). Va multumesc tuturor, celor care ma sustineti! Si, credeti-ma ca nu mi-a fost usor, sa iau aceasta decizie (stiind ca uni, ma vor judeca aspru), dar traiesc cu speranta ca exista Dumnezeu si pt acesti oameni (judecatori)! Cu toate ca am preferat sa ma vada o lume intreaga, poate ca imi va fi mai usor, decat sa mai traiesc langa acel ,,mo\".

    • Tira Misu
      10 februarie, 12:57. Tira Misu

      Stimata doamna Prisecariu, politistii n-au facut decit ce le dicteaza legea. Dumneavoastra ce ati fi vrut sa faca? Iar ceea ce spun ei, iarasi e adevarat. Daca ii chemati mereu inseamna ca aveti probleme familiale, iar ei sint constrinsi sa anunte la Protectia Copilului. Nu stiu daca acestia din urma v-ar fi luat copiii, asta hotarasc ei in cazuri de forta majora. Chiar daca e mai rau decit ar fi la parinti adoptivi sau orfelinat, pentru copii e mai bine sa ramina toti la un loc, cu familia. Celor care vor sa trimita bani in conturile deschise, le spun ca ar trebui sa se mai gindeasca. Eu unul as trimite mai degraba daca aceste conturi ar fi deschise de catre Crucea Rosie sau alte institutii abilitate.

      • Adriana Prisacariu
        10 februarie, 13:19. Adriana Prisacariu

        Stimata doamna, Tira Misu! Aceasta fiind singura mea posibilitate de a nu mi se cere bani. Doar acest CEC exista aici (in Dolhasca) si ca sa merg undeva in oras, nu am bani nici de bilet. Nu mi s-a spus de nimeni, ca as putea sa-mi deschid un cont la ,,crucea rosie\"! Va multumesc pt intelegere!

      • Adriana Prisacariu
        10 februarie, 13:19. Adriana Prisacariu

        Stimata doamna, Tira Misu! Aceasta fiind singura mea posibilitate de a nu mi se cere bani. Doar acest CEC exista aici (in Dolhasca) si ca sa merg undeva in oras, nu am bani nici de bilet. Nu mi s-a spus de nimeni, ca as putea sa-mi deschid un cont la ,,crucea rosie\"! Va multumesc pt intelegere!

      • Adriana Prisacariu
        10 februarie, 13:19. Adriana Prisacariu

        Stimata doamna, Tira Misu! Aceasta fiind singura mea posibilitate de a nu mi se cere bani. Doar acest CEC exista aici (in Dolhasca) si ca sa merg undeva in oras, nu am bani nici de bilet. Nu mi s-a spus de nimeni, ca as putea sa-mi deschid un cont la ,,crucea rosie\"! Va multumesc pt intelegere!

      • Adriana Prisacariu
        10 februarie, 13:21. Adriana Prisacariu

        Stimate domn, Tira Misu! Aceasta fiind singura mea posibilitate de a nu mi se cere bani. Doar acest CEC exista aici (in Dolhasca) si ca sa merg undeva in oras, nu am bani nici de bilet. Nu mi s-a spus de nimeni, ca as putea sa-mi deschid un cont la ,,crucea rosie\"! Va multumesc pt intelegere!

        • Tira Misu
          10 februarie, 14:26. Tira Misu

          Stimata doamna Prisecariu, nici eu nu am afirmat ca ar fi posibil sa deschideti un cont la Crucea Rosie. De la ei puteti cere, in schimb, ajutor. Ei va pot ajuta sa construiti o anexa la casa, sa nu mai spalati rufele afara in frig. Asta e doar un exemplu. Ei pot face inca multe lucruri, stiu oameni de aici, din D, care pleaca in strainatate sa ajute familii nevoiase, scoli sau internate sa-si construiasca ceva ce au nevoie. La Crucea Rosie cotizam toti cei care dorim sa ajtam cumva semenii de linga noi, oamenii care au mai putin noroc in viata, decit avem noi insine. In schimb nu as trimite bani unei persoane private, chiar daca e sora dumneavoastra. Cu tot respectul pentru o doamna pe care oricum nu o cunosc, dar cine s-a fript odata... Capul sus, doamna Prisecariu si incepeti cu primul pas: bruta de sot sa paraseasca domiciliul conjugal.

      • victor
        10 februarie, 13:24. victor

        tira misu-judeci gresit ,politistii fac asa ca sa nu mai fie deranjati din locul unde stau si nu fac nimic,sint mai rai ca bestia ce-si bate familia si il sprijina prin actiunile lor,bestia se simpte protejata de autoritati si-si continua ticalosiile,nu i-a facut nimeni niciodata nimic,asta-i cauza ---din casa trebuie scoasa bestia nu femeia cu copiii,iata cum se actioneaza de-andoaselea,,,,,etc,etc

        • Tira Misu
          10 februarie, 14:34. Tira Misu

          @victor: domnule, nu aveti deloc dreptate. In D (iar in RO trebuie sa fie la fel, deoarece legile tarilor EU sint oarecum aliniate) politistii nu au dreptul nici sa intre in casa, daca sotii doar se cearta. Daca vad ei cu ochii lor ca unul dintre soti e in pericol de moarte sau sa fie ranit, au dreptul sa intre si sa imobilizeze agresorul si sa-l aresteze. Dar dupa 24 de ore trebuie sa-i dea drumul. Daca sotia/sotul vatamat depune plingere, se ajunge la tribunal. Pina atunci, sotului/sotiei agresoare i se poate interzice sa patrunda in domiciliul comun. Astea toate sint legi si reguli pe care inclusiv politaiii din RO trebuie sa le respecte. Daca nu o fac, sint ei insisi pasibili la pedeapsa. Asa ca invit pe oricine stie cazuri de politisti care nu respecta legea, sa-i reclame superiorilor.

    • Gabi
      10 februarie, 16:50. Gabi

      Dar de plangere penala pe Art. 180 Cod Penal \"Lovirea sau alte violenţe\" si Art.306 Cod Penal \"Relele tratamente aplicate minorului\" n-ai auzit? Era simplu...mergeai la Politie si faceai plangere penala impotriva sotului tau.

    • Gabi
      10 februarie, 16:50. Gabi

      Dar de plangere penala pe Art. 180 Cod Penal \"Lovirea sau alte violenţe\" si Art.306 Cod Penal \"Relele tratamente aplicate minorului\" n-ai auzit? Era simplu...mergeai la Politie si faceai plangere penala impotriva sotului tau.

  • WU
    10 februarie, 12:27. WU

    Iar un articol despre batalia dintre sexe. Orice s`ar spune despre acest subiect o sa nasca discutii. Pentru cazul de fata nu putem decat sa fim de acord cu faptul ca barbatul de fata este o bestie care ar trebui inchisa pt multi ani. Rog femeile sa nu bage toti barbatii in aceeasi oala cu asemenea animale. Rog barbatii sa nu bage in aceeasi oala toate femeile cu materialistele vanatoare de barbati. Cel mai bun sfat este, indiferent de sexul pe care il avem si pe care persoana aflata la nevoi il are, sa ajutam cum putem, daca nu material, cu o vorba de sprijin.

  • ionela
    10 februarie, 11:17. ionela

    anul trecut am fost in vizita la fica mea in Australia are doi copii,unul de 5 ani si altul de 7 ani,eu am stat cu iei,cand fica mea a plecat la servici primul lucru mi-a spus sa nu-i las sa se bata sau sa tipe,acelas lucru le spunea si copiilor.
    daca dintro locuinta se aud certuri ,copii plangand vecini dau telefon la politie in cinci minute politia este la usa acelui apartament sau casa.daca o femeie este maltratata de sotul iei ,anunta autoritatile,statul are locuinta pentru a o instala pe acea femeie. acolo daca persoana femeie divorteaza statul ii asigura un apartament cu chirie minima.
    cred ca in orce tara civilizata conducerea statului respectiv se implica pentru grija fata de cetatean.
    aici in Romania suntem tratati ca pe nimeni altul.

    • sigma
      10 februarie, 11:34. sigma

      aici femeia e batuta fiindca ea e...prin nastere, asa considera barbarii ce-si zic barbati( ei sint doar niste crai, lucru de fala in rindul barbatilor)

      • Tira Misu
        10 februarie, 13:01. Tira Misu

        @sigma: barbatii bat femeile si invers. Iar asta nu e din nastere, ci e din cauza neintelegerilor care exista intre parteneri. Cine nu are argumente, da cu pumnul, ca e mai usor. Dar de multe ori, orice argumente aduci, n-ai cu cine te intelege. Rezolvarea ar fi, pentru cel care are mai multa minte, sa-si vada de drum.

    • Gabi
      10 februarie, 14:23. Gabi

      Ionela, este foarte frumos si civilizat ce se intampla in Austraila si in alte tari, dar nu pot fi de acord cu concluzia ta. Problema nu este a statului ci a cetatenilor atunci cand vorbim de procentele mentionate in articol.
      Pun pariu ca in Australia cazurile de violenta domestica sunt mult mai rare ca in Romania. In momentul cand 99% dintre cetateni sunt normali e logic sa ii poti ajuta pe cei 1% care sunt abuzati. In conditiile in care procentul de 30% de femei abuzate in Romania este corect statul ar trebui sa asigure conditiile pe care le pomeneai tu unui numar de ~1 milion de femei. Chiar crezi ca este problema statului? Sau este problema idiotilor ce se numesc soti?

  • ion
    10 februarie, 11:06. ion

    In numele barbatilor, DECLAR:

    IUBESC FEMEIA CARE

    are buna crestere de la parinti, buna oranduiala si cu credinta in Dumnezeu
    primeste cununia ca un crin, neintinata, curata in fata Altarului
    stie ca intotdeauna a fost inceput si sfarsit, cap si coada
    isi ia barbat ca asa este viata si nu sluga sau prost de purtat pe degete
    cinsteste barbatul la fel ca pe tatal sau si-i este supusa
    isi fereste ochii de capcanele intinse dincolo de gardul casei
    nu se aseaza in fata barbatului, fiind cu un pas in urma lui
    stie ca pplozii nascuti sunt ai barbatului ei si-i creste in cinste si bucurie
    pune umarul la greu alaturi de barbat
    isi cinsteste barbatul in lume cu insusi cinstea ei


    Oare femeile ce isi doresc de la barbati? Ca, sigur, cele spuse mai sus pot fi completate dar nu si acceptate.

    • o mama
      10 februarie, 11:23. o mama

      ioane.
      tu vezi femeia ca pe o sluga,supusa,chiar si barbatului bolnav de gelozie,posesiv,care ii insinuiaza nevestei povesti pe care el insusi le-a practicat?un barbat care terorizeaza psihic o femeie,doar pentruca a jurat la biserica?o femeie cinstita,supusa care sa accepte orice invinuire si orice suferinta ?hai laso balta ca esti paranoic.NU SUNTEM SCLAVELE VOASTRE.AVEM DREPTUL LA VIATA!O VIATA ONESTA.NE DORIM SA FIM IUBITE SI RESPECTATE,NU JIGNITE SI INJOSITE. VREMURILE DE IOBAGIE AU TRECUT.UNEORI VA DEWPASIM IN COMPORTAMENT SI INTELIGENTA,DAR VOI DIN MINDRIE(SI NU VAD PENTRU CE)NU RECUNOASTETI.UNII DINTRE VOI NU MERITA SA TRAIASCA LINGA O FEMEIE!!!!!!!

      • bill
        10 februarie, 11:58. bill

        @ \"o mama\" in mare parte ai dreptate, nu trebuie generalizat! lichele exista de amblele sexe intr-o majoritate covarsitoare, in fine altceva vroiam sa-ti spun, nu-l lua in considerare commentul lui \"archangel of justice\" este frustrat si gelos ca prietena il inseala pe facebook cu fostul sot :))

      • un tata
        10 februarie, 12:00. un tata

        @ \"o mama\" in mare parte ai dreptate, nu trebuie generalizat! lichele exista de amblele sexe intr-o majoritate covarsitoare, in fine altceva vroiam sa-ti spun, nu-l lua in considerare commentul lui \"archangel of justice\" este frustrat si gelos ca prietena il inseala pe facebook cu fostul sot :))

        • archangel of justice
          10 februarie, 12:06. archangel of justice

          ce vrei sa demonstrezi? ca esti corect? uite cu cu cate nickname-uri te semnezi... de ce pt ca esti un las!

        • archangel of justice
          10 februarie, 12:12. archangel of justice

          nu-l lua in considerare commentul lui \"archangel of justice\"
          ..........................................................................
          si inca ceva: daca folosesti un substantiv nu mai folosesti si un articol determinant, analfabetule...

    • Bastien
      10 februarie, 11:29. Bastien

      Ioane, esti fidel numelui tau de taran medieval din rromarlania ortodoxa. Mi-e mila de femeia ta, daca o ai. Si daca n-ai, imi doresc din suflet sa nu reusesti niciodata sa pacalesti vreo naiva sa te ia de barbat, ca ar invata sensul calatoriei in timp: cu tine ar trai ca in anul 1500. Cu voie de la popa ortohotz, evident. Ma scarbiti cu crestinismul vostru. Ma scarbiti in asa hal incat imi vine sa vomit. Ar trebui sa fiti batuti si dati cu sare ca niste misogini infecti ce sunteti.

    • archangel of justice
      10 februarie, 11:33. archangel of justice

      10 februarie, 11:23. o mama
      .............................................
      mami, nu mai fi asa patetica.... tu nu vezi ca realitatea te contrazice? Incriminezi barbatii? Atunci nu mai stati pe siturile de mariaj, dorind sa gasiti un fraier care sa va satisfaca toate toanele, sa primiti maxim si sa oferiti minim....Si cand gasiti pe cineva, nu trece anul si l-ati lasat.

    • @ion
      10 februarie, 11:45. @ion

      pai cam asa sint toate, ca nu au incotro ,sint crescute sa fie slugi, sa nu aiba viata lor(voi inventati motive ca nu ar fii nu stiu cum) . asa ca tot nu inteleg ce aveti cu ele?nu cumva le confundati cu mamele cind va casatoriti si de aici ura voastra,ca vi se pare ca nu raspund promt la nevoile voastre asa cum facea mai acasa?

    • mihai
      10 februarie, 12:35. mihai

      tata, du-te de te cauta...la cap

    • ea
      10 februarie, 15:20. ea

      Bai Ioane, crezi ca femeile se casatoresc nimai de dragul de a se incurca? Il cinstesti si in respecti dar cand vezi ca nu pune mana nici macar sa stranga masa, sa imbrace un copil, habar n-are unde sunt lucrurile prin casa, uita sa se ingrijeasca pe sine, crede-ma ca iti vine sa pui mana pe ceva sa ii dai drept in cap, asa de la un pas in urma lui cum spui tu ca trebuie sa mearga femeia.

    • maria
      11 februarie, 08:21. maria

      \"insusi cinstea ei\"? nu vrei tu mai bine sa inveti sa vorbesti si sa scrii corect, inainte sa-ti dai cu parerea? Mai ales cand parerea ta e cea a unui barbar...

  • Barbatul - cap femeii
    10 februarie, 11:02. Barbatul - cap femeii

    Multi dintre noi, fiind prezenti la Taina Nuntii, ramanem mirati sa auzim ca Biserica vesteste ca barbatul este cap femeii. Mai mult, ni se atrage atentia ca “femeile trebuie sa se supuna barbatilor” (Efeseni 5, 22). Si asa se face ca plecam de la aceasta Taina, cu gandul ca barbatul este superior femeii.

    Nu mai suntem atenti la continuarea acelei marturisiri: “barbatul este cap femeii, precum si Hristos este cap Bisericii, trupul Sau”. Aceasta continuare ne descopera ca barbatul devine si el un fel de mantuitor al trupului femeii. Si in acest sens se cere ca femeia sa se supuna capului sau, pentru ca acesta ii poarta de grija.

    Dar in afara casatoriei barbatul nu poate fi cap al femeii, dupa cum nici Hristos nu este capul oricarei persoane. Caci El nu poate fi cap celor care nu apartin trupului Bisericii si nu sunt madulare ale ei.

    Barbatul este cu adevarat cap, numai in momentul in care se indreapta spre femeie cu iubirea care \"nu cauta ale sale” (1 Cor. 13, 4-5). Iar aceasta iubire izvoraste din Hristos, nu in afara Sa. Cu alte cuvinte femeia trebuie sa se supuna barbatului, numai in masura in care barbatul este unit cu Hristos. Ea nu trebuie sa se supuna in orice imprejurare, de exemplu atunci cand acesta savarseste adulter.

    Daca barbatul se supune total vointei dumnezeiesti, si femeia se poate supune barbatului ei fara retineri, de vreme ce barbatul nu mai face voia sa, ci voia lui Dumnezeu. Barbatul care nu se impartaseste de iubirea Mantuitorului, nu poate oferi sotiei sale iubirea pe care este dator sa o daruiasca. Iar sotia care nu cunoaste ascultarea Bisericii fata de Hristos, este lipsita de puterea de a se supune sotului ei.

    Barbatul fiind cap femeii, precum Hristos Bisericii, este dator sa se jertfeasca pentru aceasta, asa cum a facut-o Hristos pentru Biserica. Faptul ca barbatul este numit cap al femeii, nu inseamna ca i se acorda privilegii. Dimpotriva, acest atribut nu implica o pozitie avantajoasa, caci datoria de a iubi este mai mare decat datoria de a te supune.

    In cadrul Tainei Casatoriei se citeste pericopa evanghelica in care este prezentata minunea de la Nunta din Cana Galileii, unde apa a fost prefacuta in vin (Ioan 2, 6). Este de retinut ca vinul nu a aparut din nimic, ci prin preschimbarea apei. Acest lucru ne descopera ca si mirii sunt pusi intr-o relatie noua, de jertfire a unuia fata de altul si nu de subordonare a unuia fata de celalalt.

    Lumea aceasta intinata de pacat, nu se va schimba decat dupa ce se va transforma, precum a fost transformata apa in vin la Nunta din Cana Galileii. Iar aceasta prefacere nu se poate face in afara casatoriei, ci in cadrul ei.

    Adrian Cocosila

    • Eugen
      10 februarie, 11:08. Eugen

      Va multumesc din suflet ca va straduiti sa-i invatati si pe altii despre ce inseamna credinta adevarata in ortodoxie! Sunt unii care nu vor sa se duca la biserica, caci le este greu sa se lase de patimile lor, dar nici pe altii nu vor sa-i lase sa-si salveze sufletele, asa ca arunca cu gunoi in orice este curat...

      • Bastien
        10 februarie, 11:49. Bastien

        Eugen, voi sunteti gunoaie cu modul in care tratati femeia si cu pretentiile pe care le aveti. Las-o mai moale cu atitudinea de sfant martir, ca sunteti toti o apa si-un pamant. Ortodoxia e cea mai jenibila,retrograda, violenta, xenofoba, misogina si uracioasa religie din zona asta a lumii. Instiga doar la ura (sa urasti \"sectarii\" \"ateii\", la supunere oarba fata de popa corupt, la lene - sa te rogi in loc sa muncesti, ca dumnezeu iti da si te apara, la moarte lenta si dureroasa prin lipsa de servicii medicale - sa te rogi ca dumnezeu te iarta si te vindeca).

        • Gabi
          10 februarie, 12:43. Gabi

          Bastien,să înţeleg că eşti ateu ? Paştele îl sărbătoreşti? Crăciunul îl sărbătoreşti ? Toţi suntem liberi să credem într-o entitate.

      • archangel of justice
        10 februarie, 12:02. archangel of justice

        indivizii care dezavueaza Ortodoxia arata cat de primitivi sunt, generalizand.... Recunosc ca sunt si printre ortodocsi persoane care sunt in contradictia cu spiritul Bisericii Ortodoxe. Dar cei ce arunca cu noroi si jignesc, arata cat sunt de primitivi si handicapati, indivizi care vor ca altii sa fie robii poftelor lor pidosnice. De ce nu e buna Ortodoxia? Ca este martor in fata Universului pt ticalositii, care zic ca sunt moderni dar in practica sunt adeptii batjocoririi fiintei umane prin rele tratamente si manevrare massmedia, exploatarii economice, al propagarii demente a pornirilor pidosnice de cea mai joasa speta, a razboaiele de dominatie a unei rase asupra alteia? Cat despre relatia barbat-femeie, o vad ca pe o tovarasie, in care amndoi trebuie sa fie onesti si loiali unul fata de celalalt, sa se ajuta permanent cu cat poate fiecare si sa lupte pt trainicia caminului. de ce tu, barbat sau femeie, daca ai angajat o castorie, dupa un timp vezi in partenera (ul) doar un obiect pe care sa folosesti dupa bunul tau plac? Milioane de avorturi care striga la cer si care condamna o natiune, cara iata e condusa de cei pe care ii merita! Niste demoni numiti politicieni.

    • barbatul femeii
      10 februarie, 11:48. barbatul femeii

      barbatul, capul p...

    • archangel of justice
      10 februarie, 11:58. archangel of justice

      indivizii care devazueaza Ortodoxia arata cat de primitivi sunt, generalizand.... Recunosc ca sunt si printre ortodocsi persoane care sunt in contradictia cu spiritul Bisericii Ortodoxe. Dar cei arunca cu noroi sunt niste primitivi si handicapati, care vor ca altii sa fie robii poftewlor lor pidosnice. De ce nu e buna Ortodoxia? Ca este martor in fata Universului pt ticalositii, care zic ca sunt moderni dar in practica sunt adeptii exloatarii economice, al propagarii demente a pornirilor pidosnice de cea mai joasa speta, a razboaiele de dominatie a unei rase asupra alteia? Cat despre relatia barbat-femeie, o vad ca pe o tovarasie, in care amndoi trebuie sa fie onesti si loiali unul fata de celalalt, sa se ajuta permanent cu cat poate fiecare si sa lupte pt trainicia caminului. de ce tu, barbat sau femeie, daca ai angajat o castorie, dupa un timp vezi in partenera (ul) doar un obiect pe care sa folosesti dupa bunul tau plac? Milioane de avorturi care striga la cer si care condamna o natiune, cara iata e condusa de cei pe care ii merita! Niste demoni numiti politicieni.

    • codreanu velea
      10 februarie, 21:08. codreanu velea

      te-ai cocosat de cit de multe minciuni duci in circa.chiar crezi tot ce spui?eu nu!!!!!!!!!

  • „Femeia să se teamă de bărbat!”
    10 februarie, 11:01. „Femeia să se teamă de bărbat!”

    din “CATEHEZE – Sfanta Taina a Casatoriei

    Parintele Gamaliel Sima

    Întrebare (Marilena): Părinte, ne tot vorbiţi de iubire, de reciprocitate, dar pentru mine e foarte greu de înţeles şi cam de neacceptat pasajul din Sfânta Scriptură unde femeia este îndemnată să se teamă de bărbat (Efes. 5, 33). Vă rog să-mi explicaţi cum se împacă aici iubirea cu teama?

    Răspuns: „Femeia să se teamă de bărbat!”. Versetul acesta este greu de acceptat, dacă rămânem la o suprafaţă a înţelesului şi dacă înţelegi prin aceasta o frică bolnăvicioasă, un tremur de groază.

    Dar nu aceasta înseamnă teamă în Scriptură. Teamă, aici înseamnă respect şi adoraţie. În acest sens trebuie înţeleasă şi teama de Dumnezeu, despre care ştim că se spune că este începutul înţelepciunii sau baza înţelepciunii.

    Teama faţă de Dumnezeu este respectul faţă de Dumnezeu. Privirea la Dumnezeu cu supunere şi cu adoraţie. Dacă tu îl respecţi pe soţul tău, înseamnă că te şi încrezi în soţul tău. Şi dacă te încrezi în soţul tău, te poţi încredinţa pe tine însăţi lui, te poţi supune lui.

    Ai trei elemente de bază ale relaţiei tale cu soţul tău:

    dragoste,

    respect şi

    încredere.


    Şi atunci, iată imaginea de ansamblu. Întâi este relaţia ta cu Dumnezeu. Tu te-ai supus pe tine însăţi Lui pentru că El ţi l-a dat ţie pe Fiul Său ca să moară pentru tine. Şi din relaţia ta cu Dumnezeu îţi vine porunca să accepţi ceea ce El ţi-a pregătit, ca soţul tău să fie capul tău. Adică să fie şeful familiei; şi îţi vine porunca lui Dumnezeu, ca tu să te supui soţului tău.

    Chiar dacă n-ar fi nimic altceva la mijloc între tine şi soţul tău, decât relaţia ta cu Dumnezeu, tu te-ai supune soţului tău, nu numai pentru relaţia în sine cu soţul, ci tu te-ai supune soţului tău din dragoste faţă de Dumnezeu, dar tot Dumnezeu ţi-a dat şi dragoste faţă de soţul tău şi respect faţă de el şi încredere în soţul tău. Şi toate acestea transfigurează supunerea ta faţă de soţui tău în supunere naturală, aducătoare de bucurie şi de împlinire.

    Porunca lui Dumnezeu îţi spune să te supui soţului tău ca Domnului. Cum te supui tu Domnului? Tu te supui Domnului pentru că El ţi S-a sub-pus ţie. El a murit în locul tău. Dar tu constaţi că şi soţul tău ţi s-a dăruit tie.

    În I Cor 7, 4 citim: „Femeia nu este stăpână pe trupul ei, ci bărbatul, tot astfel, nici bărbatul nu este stăpân pe trupul lui, ci femeia “, Esenţa adevăratei căsnicii este aceasta, că nici unul dintre voi nu-şi mai aparţine lui însuşi, fiecare se dăruieşte pe sine celuilalt, i se supune pe sine celuilalt. Şi tu ştii că soţul tău ţi s-a dăruit ţie, o simţi, o vezi în toate atitudinile şi în toate trăirile lui. Şi tu îi răspunzi aşa cum i-ai răspuns Mântuitorului. Prin dăruire de tine însăţi, prin supunere de tine însăţi.

    Un mic adaos vreau să fac aici. Am subliniat că din firea noastră păcătoasă noi reacţionăm împotriva ideii de supunere, dar firea noastră păcătoasă nu este un ghid vrednic de urmat, când înţelegem că numai dacă te supui cu totul lui Dumnezeu şi că numai dacă acceptăm locul pe care ni l-a dăruit Dumnezeu în viaţă, ajungem la adevărata împlinire, ajungem să vedem că supunerea nu este un lucru de care să ne temem şi de care să fugim. Supunerea sau ascultarea de voia Mântuitorului nostru Iisus Hristos este calea pe care Dumnezeu ne formează şi ne împlineşte prin colaborarea voii noastre cu cea a lui Dumnezeu.

    Acum, cei ce Îl primesc pe Hristos în viaţa lor cum se cuvine, prin post, rugăciune şi fapte bune, prin împărtăşirea de Sfintele Taine, intră într-o nouă ordine, în ordinea înnoită de Hristos prin jertfa Sa. Diferenţele bărbat-femeie vor dispărea cu Hristos.

    Veniţi amândoi la Iisus Hristos, daţi-I slavă, mulţumiţi-I pentru toate, cereţi-I să vă ierte păcatele, să vă scape de duhul cel rău de stăpânire silnică între voi şi peste alţii, rugaţi-L să vă dăruiască vreme de pocăinţă şi pocăinţă cu lacrimi curate, duh de pace să vă dăruiască, rugăciune curată întru trezia minţii, nestrămutată în voinţa cea bună, discernământ al gândurilor, al cugetelor şi al duhurilor, creştere în credinţă, nădejde şi, mai ales, dragoste către Dumnezeu şi către aproapele. Să vă dea orice voieşte din iubirea Sa de oameni.

    Rugaţi-L să vă fie El stăpân al vostru în vecii vecilor. Numai când vine El cu harul Lui în voi, războiul care vă macină încetează. Amin!

    • Gabi
      10 februarie, 11:30. Gabi

      Ce înseamnă bărbatul este capul familiei,este şeful familiei? Adică pe înţelesul tuturor,el este cel care să aibă grijă ca familiei să nu-i lipsească nimic.El este acela care trebuie să coordoneze ca în casă să fie armonie,iubire,linişte sufletească,să-şi realizeze situaţia financiară şi materială ca partenera de lângă el să nu aibă ce să-i reproşeze.Femeia este aceea care trebuie să se îngrijească de bărbat,de copii şi gospodărie.

    • Bogdan
      10 februarie, 14:12. Bogdan

      Termina, frate cu “CATEHEZELE\" si cu tampeniile astea. Femeia trebuie sa se teama de barbat?! Ce dracu? Traim in Evul Mediu? Indobitociti poporul cu citatele voastre din Sfintii Parinti.
      Daca femeia care este langa mine, s-ar teme de mine si mi s-ar supune, eu as avea o mare problema. Relatia nu are ca fundament supunerea si teama de partener ci comunicarea, increderea, respectul reciproc. Retine lucrul asta Ioane sau nu te insura, sa nenorocesti vreo femeie!

    • Mariokasan
      10 februarie, 18:43. Mariokasan

      Este incredibil cu cat patos va impartasiti elucubratiile. Treziti-va din secolul XIV ! Am juns in secolul XXI !!! Ganditi, daca aveti cu ce, si nu va mai lasati imbroboditi de toate scrierile nu stiu cui !

  • cornel
    10 februarie, 10:54. cornel

    Betivanca asta afirma ca ea singura e intreaga la cap si toti ailalti sunt nebuni.
    In general, cand doi iti spun ca esti beat, te duci si te culci.
    Dealtfel, se vede clar ca si ea e mare consumatoare, dupa inimitabilele pete rozacee de pe fata (apar imediat la femeile alcoolice).
    A turnat 4 copii si dupa aia a aflat ca barbat-su e betiv? Si parintii ei sunt aia nebunii care o trimit cu un sut in curr inapoi la barbat ca doar are 4 copii? Ca sa nu mai vorbim de inventii cum numai la tara auzi, gen tinuta cu sfoara de gat, oparita, copiii pusi cu mana pe plita incinsa, fetita oparita cu intentie....orice om isi da seama ca sunt scoase din \"putul gandirii\".
    Oricum, proastele astea isi merita soarta cu varf si indesat...

    • victor
      10 februarie, 13:47. victor

      pt.cornel-toate situatiile prezentate sunt reale,in toate societatile exista 10-15 la suta barbati care secomporta asa in familie,sunt psihopati,(dupa cum te exprimi, tu faci parte din ei),cauza acestei psihopatii nu se cunoaste,iar societatea nu a gasit modalitatea de a elimina aceast comportament patologic,poate in viitor se va gasi o solutie de eliminare din societate a acestor rebuturi ....am citit ce ai scris si nici o propozitie nu pare scrisa de un om normal.....

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele