ȘOCANT. Turiștii plătesc mii de euro să împuște girafe și să le ia acasă

Autor: Cristina Botezatu

O imagine cu o familie fericită, pozând lângă o girafă cu capul în jos, ascunde o practică șocantă, din ce în ce mai populară printre turiștii din state precum Marea Britanie, Germania și Rusia, scrie \"The Sun\".

Tot mai mulți turiști plătesc mii de euro pentru a vâna girafe în timpul vacanțelor în Africa. Unii dintre ei iau acasă capul girafei vânate, drept trofeu din aventura africană.

Potrivit unui expert, cei mai mulți amatori de astfel de distracții crude și costisitoare provin din America de Nord, Germania, Rusia și Scandinavia.

  • "Unor vânători le place pur și simplu să fie forografiați lângă girafele moarte. Alții plătesc chiar mai mult pentru a le lua capul acasă, drept suvenir, sau chiar pielea", a precizat Julian Fennessey.

Pentru o vânătoare, turiștii plătesc până la 12.000 de euro, la care se adaugă o "taxă de trofee" și o taxă pentru ghid și transport.

Populația de girafe s-a înjumătățit din 1988, ajungând la mai puțin de 80.000. Vânătoarea este încă legală în state precum Africa de Sud, Namibia și Zimbabwe.

Taguri:vanatoare, trofee de vanatoare, turism, Africa

Spune-ţi părerea!

  • Observatoru'  independent
    19 ianuarie, 21:42. Observatoru' independent

    - Ma tem mult ca o pedeapsa divina va veni peste noi degraba.

  • x
    19 ianuarie, 17:26. x

    Tara arde si baba se piaptana!

  • Bond
    19 ianuarie, 15:34. Bond

    Era un film daca imi aduc bine aminte, faceau contracte cu niste cersatori si ii puneau sa fuga dintr-un oras dupa care la o anumita perioada de timp plecau dupa ei la vanatoare.

    Nu mai e mult si se ajunge si la asta , daca nu cumva e adevarat !

    • Noir
      19 ianuarie, 21:22. Noir

      Mi se pare normal sa se ajunga acolo. Parazitii societatii trebuie eliminati, atat fizic cat si comportamental.

  • VAI TU! SOC SI GROAZA !!!
    19 ianuarie, 15:17. VAI TU! SOC SI GROAZA !!!

    CHIAR ASA? LE IMPUSCA SI LE TERMINA RAPID SI CURAT CU UN GLONT,IN LOC SA LE LASA SA FIE SFISIATE DE VII SI SA MOARA IN CHINURI IN COLRII LEILOR,HIENELOR,LEOPARZILOR.........ORI DE SECETA SAU DE BOLI......
    CITA INCONSTIENTA!!!
    DACA ERAU CRESCUTE IN CAPTIVITATE SI ERAU MACELARITE PRIN FIERAZUIRE LA GIT DUPA CE IN PREALABIL ERAU ELECTROCUTATE,NU SE MAI AGITA NIMENI,ASA CUM NU SE SGITA DE FELUL IN CARE LE AJUNG IN FARFURIE HARTANELE DE CARNE DE PORC,VITA SI PASARE ...........

    • Animalele pe cale de disparitie
      19 ianuarie, 16:26. Animalele pe cale de disparitie

      Conform multor studii, vanatorii de ocazie mai ales precum cei de sus sunt tintasi slabi si victimele lor nu mor cand sunt impuscate si agonisesc mult timp dupa aceea.
      Pradatorii din varf instictiv omora prada din primul moment sufocand-o sau stranguland-o si se asigura ca e moarta inainte de a-i da drumul pentru ca aceasta sa nu sa trezeaca si sa le dea lovitura finala.

      Dupa cum si spune in articol populația de girafe s-a înjumătățit din 1988 si a ajuns la sub 80.000 de exemplare.
      Daca mai continua o sa ajunga aproape de zero din cauza desapdurilor, suprapopularii cu populatie umana si folosirii din ce in ce mai mult a terenurilor pentru agricultura, desertificarii si secetei cauzate de schimbarile climatice.

      Pentru unele specii inclusiv girafa, e mult mai grav decat daca e vanatoare umana sau mai putin umana.

      • Animalele pe cale de disparitie
        19 ianuarie, 16:37. Animalele pe cale de disparitie

        DOAR CIND NUMARUL INDIVIZILOR DINTR-O SPECIE SCADE SUB 5 000 DE EXEMPLARE !!!

        • Animalele pe cale de disparitie
          19 ianuarie, 16:56. Animalele pe cale de disparitie

          In ritmul in care toate datele sunt in defavoarea girafelor si a multor altor specii si cum prea putini oameni se obosesc sa schimbe ceva in bine in 10-20 de ani pot sa ajunga sub 5000 de exemplare.
          La cate specii au disparut deja in ultimele sute de ani chiar si un numar relativ mare nu reprezinta o certitudine ca acea specie va mai exista.

      • ce interesant
        19 ianuarie, 16:48. ce interesant

        ,,.si agonisesc mult timp dupa aceea.'' Hmm, ce ciudat , exact asa fac si politicienii, agonisesc mult dupa ce sunt alesi. Nu se mai pot opri din agonisit.

  • monica columbeanu
    19 ianuarie, 14:00. monica columbeanu

    Prietenul meu actual m-a invitat la o excursie in Namibia, asa-i ce dragutz din partea lui?
    Nu pricep de ce a gasit doar bilet de avion dus pentru mine, mi-a spus ca nu aveau la diva class, dar sunt sigura ca o sa rezolve!

  • Ed____
    19 ianuarie, 13:11. Ed____

    7 miliarde de oameni nu sunt in stare sa aiba grija de 80.000 de girafe

  • Mitocanul
    19 ianuarie, 12:39. Mitocanul

    Socant! 12.000! De-a dreptul socant.

  • natura
    19 ianuarie, 12:19. natura

    specia umana nu inceteaza sa ma oripileze.

  • dorina
    19 ianuarie, 12:12. dorina

    am ajuns sa ucidem din placere......platim bani grei pentru asta.....chiar daca animalele ucise sunt foarte rare.intrebarea este,meritam sa mai umbrim pamantul??

  • Ciofu T. Dumitru
    19 ianuarie, 12:10. Ciofu T. Dumitru

    Sofia Loren ai vazut ce draguti sunt copilasii aia care la Zoo isi baga manutzele printre zabrele ?

  • ham
    19 ianuarie, 11:02. ham

    Inca odata se dovedeste ca omul e cel mai crud animal .

    • Scorpia Loren
      19 ianuarie, 11:45. Scorpia Loren

      Omul este singurul animal care ucide pt divertisment si nu exclusiv pt hrana.

      • Florin Scepticul
        19 ianuarie, 14:42. Florin Scepticul

        Gresesti .Cimpanzeii procedeaza la fel .E daca vrei dovada ultima ca suntem rude apropiate. Sunt documentare si la Tv si pe net in care sunt filmati cimpanzei plecati la astfel de vinatori de placere. In fond daca te uiti prin lumea animala la asa stramosi asa nepoti.

  • Ciofu T. Dumitru
    19 ianuarie, 10:56. Ciofu T. Dumitru

    Dupa legea karmei, dupa ce vor impusca fioroasele girafe probabil ca vor intalni ei sau copilasii lor si ursuletul . A se vedea cazul ceasca - mare vanator - ucis de faptele lui.

    • Scorpia Loren
      19 ianuarie, 10:59. Scorpia Loren

      Poate hipopotamul, rinocerul sau crocodilul, pt ca ursuletul nu traieste laolalta cu girafele.

      • corector
        19 ianuarie, 11:02. corector

        Neah, cati crezi ca stiu ca in Africa nu exista ursi?

        • PaulS
          19 ianuarie, 11:15. PaulS

          nu conteaza... probabil vanatorii astia se vor reincarna intr-o buna zi in vanat :) karma asta bat-o vina... nu poti sa scapi de ea defel...

        • Ciofu T. Dumitru
          19 ianuarie, 11:21. Ciofu T. Dumitru

          Ai vazut cumva in postarile mele ca obisnuiesc sa scriu ,,ne-a-ti ciuruit,, sau ,,va-m spus,, ?
          Prietene ,mai stim si noi ceva botanica ca vorba ceea ,,noua ne place animalele ,noi suntem zoofili ,, !

      • Ciofu T. Dumitru
        19 ianuarie, 11:14. Ciofu T. Dumitru

        Am pretentia despre mine ca am trait vreo patru ani in Africa Neagra ,ma refeream la intoarcerea lor in tarile de bastina.

        • Scorpia Loren
          19 ianuarie, 11:39. Scorpia Loren

          Si in acest caz, nemtii trebuie sa se duca la zoo si sa se arunce in habitatul ursilor, pt ca ultimul urs a fost exterminat in Germania in 1835. Exceptia: unul in 2006, care a trecut granita austriaca, dar fost impuscat si ala.

        • Deutsches Institut für Normung
          19 ianuarie, 12:09. Deutsches Institut für Normung

          S-au ridicat la standardele germane si in domeniul asta ca in toate domeniile de altfel. De fapt le-au depasit.

    • marii vanatori cu _ mica
      19 ianuarie, 11:26. marii vanatori cu _ mica

      Nu e diferenta prea mare intre ei si ceasca.

  • socant, socant nu gluma
    19 ianuarie, 10:48. socant, socant nu gluma

    Sa impusti girafe e ...socant, sa impusti sute de mistreti intr-o singura zi, pentru distractie, nu-i socant deloc, e cool, wow ce tari sunt imbogatitii, ce bine petrec, vrem si noi. Dar sa nu ne mai socheze astia cu girafele lor.

    • e socanta prostia unora ce se cred vanatori
      19 ianuarie, 11:23. e socanta prostia unora ce se cred vanatori

      Porcii se adapeaza mult mai usor decat niste girafe sau alte animale si nu sunt o specia amenintata cu disparitia. In unele locuri deja a devenit o problema inmultirea lor, unde au ajuns la dimensiuni prea mari.

    • bulibashu orange
      19 ianuarie, 12:29. bulibashu orange

      Daca te referi la vânătorile făcute de Tiriac, alfa ce el are grija sa se înmulțească suficient mistreții înainte de vânătoare, și doi, deși vânează de distracție, carnea o da la orfelinate deci comparezon neparezon.

      • dfghdg
        19 ianuarie, 13:56. dfghdg

        ca sa nu mai spun ca mistretii sunt daunatori, ca si vulpile... faci un bine ecosistemului daca elimini surplusul

        • ii dauneaza, ii fac daune lu nea Tiri
          19 ianuarie, 16:56. ii dauneaza, ii fac daune lu nea Tiri

          Pai daca sunt daunatori de ce ii inmulteste bai nene, e tralala sau ceva? Si cu ce ii dauneaza lui nea Ionica vulpile, sau mistretii, i-au furat gainile din cotet si nu mai are ce manca, i-au scos mistretii cartofii si-i moare ala micu de foame, nu mai are de fumat , sau ce?

      • Instigatie la braconaj
        19 ianuarie, 16:34. Instigatie la braconaj

        Tiriac mai vaneaza si alte animale pe langa porci mistreti. Daca se poate extinde termenul de instigare si la vanatoare, cand il vad altii pe Tiriac ca Vaneaza si ce destept e pe langa ca trage tunuri si scoate bani multi, se duc si ei la vanatoare care de obicei de multe ori e braconaj legal sau la limita legii in Romania inclusiv in Delta Dunarii, rezervatii si parcuri naturale. Ca de spaga merge.

      • te pui cu distractia omului?
        19 ianuarie, 16:54. te pui cu distractia omului?

        De distractie, de distractie, ca doar nu de nevoie, ca banuiesc ca are haleala. E dixtractie mare sa omori cu sutele animale cu care nu ai nicio treaba. Un scumpic, niste scumpici astia care impusca pe Bambi!

  • Unora le plac din greu mortaciunile
    19 ianuarie, 10:29. Unora le plac din greu mortaciunile

    Altii se lupta cu braconierii ca la razboi si din altii le permit unor retardati numiti turisti din America de Nord, Germania, Rusia și Scandinavia sa termine definitiv specia. Si isi mai si invata copii inca de mici ca asa ceva e distractiv si ca e bine.

    Sa isi impuste porcii crescuti si ingrasati la ei in curte cum face Tiriac.

    • Scorpia Loren
      19 ianuarie, 10:53. Scorpia Loren

      Mai citeste o data articolul. Inca o data, nu e prost cine cere, ci cine da. Vanatoarea respectiva e LEGALA, vina e a tarilor respective, care fac din asta o sursa de valuta forte. Si cine se lupta cu braconierii? Sigur nu tarile africane, unde coruptia e in floare, iar braconierii sunt mana in mana cu \"protectorii\" animalelor pe cale de disparitie.

      • Unora le plac din greu mortaciunile
        19 ianuarie, 11:20. Unora le plac din greu mortaciunile

        Multi paznici ai rezervatiilor naturale din Africa au fost omorati de braconieri.

        Rezervatiile sunt supravegheate si de ONG-uri internationale pe langa statele africane direct intersate de mentinerea in viata a animalelor salbatice deoarece din asta traiesc tarile respective, din turism, veniturile aduse de strainii veniti sa vada animalele sunt seminficative pentru bugetele lor. Au tot intersul ca sa isi pastreze animalele salbatici, sa nu dispara ca pe o bogatie natioanala.

        antena3.ro/externe/ecologistii-au-inceput-sa-foloseasca-echipament-militar-contra-braconierilor-95171.html

        Cel puţin o organizaţie britanică, Care for the Wild International (CWI), cumpără echipament militar de teren şi sprijină desfăşurarea de gărzi înarmate, în timp ce International Fund for Animal Welfare (IFAW) din SUA a cumpărat echipament pentru vedere nocturnă, muniţie şi avioane uşoare.


        WWF, World Wildlife Fund, a angajat foşti soldaţi de elită SAS pentru a-i pregăti pe gardienii africani, iar Societatea Zoologică din Londra finanţează o patrulă pe elefanţi pentru a proteja rinocerii din Nepal.
        Tendinţa de militarizare vine după moartea a circa 150 de gărzi în Africa în urma schimburilor de focuri cu braconierii.

        • Scorpia Loren
          19 ianuarie, 11:43. Scorpia Loren

          Cred ca te-ai documentat bine si nu te contrazic. Dar ce zici tu este doar o practica minoritara. In majoritate, este cum am zis. Dupa cum vezi, sunt tari unde este kiar legal sa vanezi animale pe cale de disparitie.

        • Unora le plac din greu mortaciunile
          19 ianuarie, 12:15. Unora le plac din greu mortaciunile

          S-ar putea sa fie intr-o ferma privata cu animale salbatice, pe un teren privat. Dar chiar si asa zonele salbatice se micsoreaza in continuu din cauza cresterii populatie din Africa a exploatarilor forestiere si de tot felul.

  • M.v.R.
    19 ianuarie, 10:24. M.v.R.

    Giraffes gunned down for family holiday 'fun'
    Tuesday, January 17, 2012,The Sun

    Gääähn, nimic nu-i mai plictisitor decit \"breiking niuz\" de doua zile...

  • gigi
    19 ianuarie, 10:24. gigi

    Cred ca am evoluat, nu mai suntem primitivi pentru a avea nevoie de vanatoare, chiar si oamenii primitivi o faceau de nevoie nu de placere ca acum.
    Aceasta activitate ar trebui interzisa, nu e sport iar animalele salbatice sunt din ce in ce mai putine, o astfel de \"distractie\" este periculoasa.

  • socata
    19 ianuarie, 10:19. socata

    nu se gaseste unu' cu suflet mare sa-l imite pe Brievik si sa-i ia la tinta pe acesti dezaxati !?...pe germani si rusi ii inteleg, astia au crima in sange si nu se pot abtine, dar ceilalti... Sa fie vanati si ei pe post de girafe si sa li se faca poze cu capul despicat, sa vedem, le mai convine ?

    • M.v.R.
      19 ianuarie, 10:27. M.v.R.

      \"...pe germani si rusi ii inteleg, astia au crima in sange...\"

      Da, da, tot inainte cu ideile preconcepute...

      • Scorpia Loren
        19 ianuarie, 10:58. Scorpia Loren

        Exact. De ce, ca Brevik, sa nu-i ia la tinta pe dezaxatii care permit crima respectiva, adica guvernele africane? Germanii si rusii nu au nicio vina ca agentiile de turism includ asa ceva in paketele lor. Ca doar nu se duc acolo pe cont propriu cu pusca in geamantan, trecand cu ea ilegal prin securitatea aeroportului. Si nici nu o cumpara de la magazin la fatza locului.

  • NE socant-mistreti Balc
    19 ianuarie, 10:16. NE socant-mistreti Balc

    Cum vi se pare stirea asta?

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele