ŢEAPA MAGHIARĂ. Dezvăluirile din EVZ produc efecte: Alexandru Nazare, Ministrul Transporturilor, cere Ungariei banii înapoi

Autor: Mihai Şoica

Ministrul Transporturilor consideră intolerabile practicile companiei Vegyepszer.

"Ţeapa maghiară", dezvăluită de "Evenimentul zilei" în urmă cu două zile, face valuri. Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a declarat aseară că statul român va face demersurile legale pentru ca firmele româneşti să obţină despăgubirile cuvenite după falimentul companiei maghiare Vegyepszer.


Aceasta a câştigat în ultimii şase ani lucrări de zeci de milioane de euro în România, dar nu a plătit decât într-o măsură infimă (10-20%) subcontractorii români şi a lăsat de izbelişte investiţii de anvergură, deşi primise avansuri consistente.

Omul de legătură - reprezentantul UDMR în CNADNR


Cea mai gravă situaţie este la Centura Clujului, unde s-au înregistrat alunecări de teren. Acum, nu mai are cine remedia lucrarea, iar statul român nici nu mai are de la cine să execute garanţia. Totul e în ceaţă, directorul regional de la Drumurile Na­ţio­nale, Ion Pantelimon, menţionând că se caută soluţia ca o firmă din Austria, care ar fi garantat pentru Vegyepszer Hungaria, să vină şi să repare zidul de protecţie. Dar nimic concret.

Vegyepszer s-a dezvoltat fulminant în special în nord-vestul României, informaţii neconfirmate oficial spunând că legăturile s-au creat în timpul mandatului lui Ioan Hankel, membru de vază al UDMR, la CNADNR, unde a fost director adjunct.

Anterior, Hankel a fost şeful Regiei de Drumuri Judeţene Satu Mare. În ultimii ani, a încasat de la CNADNR 35 milioane de lei, de la Primăria Satu Mare - 3,2 milioane, din Baia Mare - 5,9 milioane lei, iar de la Primăria Valea lui Mihai - 3,6 milioane lei, şi acestea sunt doar câteva exemple aleatorii. Peste tot, ungurii au lăsat în urmă datorii uriaşe la subcontractori. "Au lucrat aici, la noi, şi am auzit că au avut probleme cu subcontractorii pe care nu i-au plătit. Asta este treaba lor şi nu a noastră. Noi am plătit pentru ce au lucrat pentru noi", a spus primarul oraşului Valea lui Mihai. Aici, Teleconstrucţia Bucureşti are de recuperat 2.2 milioane de lei.

Au ras tot în Miercurea Ciuc

La Cluj, compania maghiară nu a plătit niciun subcontractant. A încasat 31,9 milioane de lei şi după aceea şi-a declarat insolvenţa în Ungaria. De asemenea, la DN 66 n-a băgat nicio lopată în pământ dar a încasat 20% din suma contractată şi a dispărut cu banii. La Miercurea Ciuc a obţinut privatizarea companiei publice de Drumuri şi Poduri, pe care au falimentat-o. Lichidatorul judiciar Marius Grecu spune că a fost o devalizare premeditată: "Au vândut bunurile altor firme şi apoi au radiat firma din Miercurea Ciuc. Acum avem pe rolul Tribunalului Cluj şase acţiuni prin care cerem anularea acestor tranzacţii. N-au avut nicio intenţie să facă treabă".

"Este inacceptabil pentru România să piardă veniturile la buget. Situaţia ne nemulţumeşte profund.“

Alexandru Nazare, ministrul Transporturilor


TACTICI DE DUMPING

Din Baia Mare au fugit la jumătatea lucrării


Vegyepszer este acuzată şi de primarul din Baia Mare, Cătălin Cherecheş, că a licitat pentru reparaţia celui mai important buevard din oraş sume mult mai mici, astfel încât să poată câştiga licitaţia. Modul de acţiune al celor de la Vegyepszer este descris de primarul din Baia Mare. "Au câştigat licitaţia pentru suma de 11,3 milioane de lei. După ce au efectuat 68% din lucrare şi au încasat 7,8 milioane de lei, au spus că nu mai pot continua deoarece nu mai este rentabil, nu-şi mai pot acoperi costurile. Au cerut renegocierea preţului, însă i-am refuzat. Nu le-a mai convenit preţul şi au plecat şi ne-au lăsat cu lucrarea neterminată. Acum am făcut o altă licitaţie ca să putem finalzia lucrarea", a spus Cătălin
Cherecheş.

\
NEPLĂTIŢI. Sute de firme au rămas cu buzele umflate după ce au lucrat cu Vegyepszer
FOTO: ARHIVA EVZ

CITIȚI ȘI:

Taguri:Nemzetkozi Vegyepszer Hungaria, alexandru nazare, ministerul transporturilor, ministrul transporturilor, Ungaria, romania, drumuri, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale

Spune-ţi părerea!

  • observator
    26 februarie, 08:54. observator

    autostrada Oradea Brasov este sabotata de maghiari

  • Vlad Tepes
    23 februarie, 15:24. Vlad Tepes

    Cand o sa pricepeti ca de 1000 ani hungurii astia sunt niste nenorociti, care nu au in cap decat sa distruga Romania? Cand? Ati mai pus la SGG si un maghiar sa gestioneze documentele guvernamentale ale Romaniei! Natiune de 2 bani!
    Rusine sa va fie!

    • mnam
      21 mai, 17:52. mnam

      Sunt de acord cu comentariul, Tepesule!


      Igy van tenyleg nem ertek 2 banit sem.

  • marina
    23 februarie, 10:02. marina

    1. insasi ideea ca udmr sa aiba dreptul de a candida ca formatiune politica in alegeri este absurda !!! aceasta uniune trebuie sa aiba caracter apolitic, iar politicienii de etnie maghiara, ca si cetateni romani, sa poata fi alesi in parlament sau la locale, fie pe baza unui vot uninominal, asa cum a aratat referendumul din 2009, fie ca membri ai unui partid cu statut politic.
    2. nici o teapa nu ar fi fost posibila fara largul concurs al partii de cetatenie romana, de orice sorginte etnica ar fi aceea.

  • Laurentiu C.-Cluj
    22 februarie, 21:03. Laurentiu C.-Cluj

    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    DEMISIA DRAGHIA DE LA CNADNR !
    Ce ai facut din Cnadnr incompetento ?
    Nazare mergi pe mana lui Draghia si vei vedea in martie in piata cum lumea o sa-ti ceara DEMISIA TA > Se pare ca protejezi o mare mafioata din interese meschine . Inseamna ca deszapezirea a fost perfecta si noi poporul suntem niste tampiti ?

  • colt alb
    22 februarie, 18:02. colt alb

    Multe ar trebui sa recuoereze romanii de la unguri, cum ar fi hectare intregi de padure !

    • colt negru
      23 februarie, 05:48. colt negru

      si mai mult ar trebui sa recupreze romanii de la alti romani.

  • oana
    22 februarie, 16:59. oana

    Urmatoarea teapa grasa va fi Rosia Montana - dupa ce firma asa zisa canadiana isi ia aurul, o sa dea faliment; nici un stat nu garanteaza onestitatea unei firme; asta e datoria celui care o angajeaza sa verifice ca e onesta sau nu;
    asa ca asteptati urmatorul tun - la Rosia o sa curatam otrava si o sa moara totul in jur si ia vinovatul de unde nu-i; invatati din lectiile vietii, tineri guvernanti! Va credeti destepti, dar gresiti cu acordurile care le faceti; nu vedeti aceste laturi ale businussului - dar poporul plateste, voua ce va pasa! Cine a facut acel contract asa destept - sa angajeze o firma maghiara, necunoscuta sau cunoscuta pentru practici neloiale, care subcontracta firme romanesti!!! Ha, ha - buni manageri! buni de plata, as zice; cine a semnat contractul sa plateasca despagubiri mari!!

    • minerul
      22 februarie, 17:09. minerul

      Se va numi \"Teapa canadiana\" si vom comenta la fel de indignati articolul; povestea cu drobul de sare - il stim ca e periculos, ne e frica, dar nu facem nimic sa-l inlaturam

    • anti jhigodii
      22 februarie, 22:11. anti jhigodii

      vad ca voi stiti numai de aur dar eu stiu si de alte metale pretioase.....

  • ion si maria
    22 februarie, 16:08. ion si maria

    OAMENI BUNI, AUTOSTRAZILE ASTEA ALE NOASTRE NU-S BUNE DE NIMIC: SUNT FOAAAARTE SCUMP DE CONSTRUIT, FOARTE SCUMP DE ASFALTAT SI IMPOSIBIL DE DESZAPEZIT. VA ROG, NU LE MAI CONSTRUITI...

  • Hai să mutăm Românica ăn Africa.Scăpăm de gigacalorie!Poate la schimb ?
    22 februarie, 14:34. Hai să mutăm Românica ăn Africa.Scăpăm de gigacalorie!Poate la schimb ?

    Eu zic să ne luăm Românica în spate și să plecăm cu ea în Africa,măcar acolo este mai cald,iar sărăcia și prostia se asortează mai bine cu a noastră ,,viață europeană'' fericită de ai noștri guvernanți.În Africa sunt și autostrăzi.Poate să vină și maghiarii.

    • Ciofu T.Dumitru
      22 februarie, 14:54. Ciofu T.Dumitru

      Maghiarii da, nevestele nu.

  • Tepes
    22 februarie, 14:05. Tepes

    Oai daca ati vrut un Henkell ati gasit un Henkel!!

  • SOPHIA
    22 februarie, 13:51. SOPHIA

    uitati-va la romanica cum arata de cind pdl-isti udmr sunt la guvernare, padurile si tot lemnul au carat udmr-ul dincolo in ungaria, ce va mirati de drumuri, nu i-au durut nici in paispe, tara asta ptr ei HOTII SI NESIMTITI a fost o vaca de muls. SA VEDEM ACUM NOUL GUVERN CUI ARE SA-I CEARA SOCOTEALA SI CONFISCAREA AVERILOR INCEPIND CU ; UDREA, BASESCU, VIDEANU, VERESTOY, BERCEANU, REMES, UMBRARESCU, CASUNEANU..... SI TOTI VAGABONZI SI TOATE PITIPOANCELE CARE NE-AU CONDUS LA UN DEZASTRU DE UNDE NU O SA MAI IESIM IN VECI. SAU IMBOGATI PE SPINAREA NOASTRA AU DAT TEPE DUPA TEPE SI AU FOST PARTASI LA TOATE JAFURILE . BASESCU SI-AR FI VINDUT FAMILIONUL PTR UDMR-ISTI. NOI TOTI SUNTEM DE VINA PTR DEZASTRUL IN CARE AM AJUNS, PTR CA I-AM TOLERAT ATITA VREME.

    • Mihai
      22 februarie, 14:33. Mihai

      Termina cu minciunile si cu timpeniile. Cei mentionati de tine au salvat tara de la faliment. Padurile si lemnul au fost carate in timpul guvernarilor anterioare.
      Problemele actuale se datoresc exclusiv crizei economice mondiale, devalizarilor si dezechilibrelor provocate de fostele guvernari, psd, pc si pnl, in care a fost implicat si udmr.

      • Ciofu T.Dumitru
        22 februarie, 14:57. Ciofu T.Dumitru

        E corect ce spui si de ras daca ne amintim ca l-au impuscat pe ceasca pentru subminarea economiei nationale .

      • Pafnutie
        22 februarie, 15:30. Pafnutie

        Cine fura la sedinta?..fura toti!...aveti impresia ca in Ungaria nu sunt hoti si hotii mari?...

    • Miau
      22 februarie, 16:31. Miau

      Au carat tot la unguri si au lasat prostia ta in urma.

    • solo
      24 februarie, 20:36. solo

      Asta-i boala (poate prostie) romaneasca !. Tot dati inainte ca unguruii si udmr-ul au distrus padurile si au carat lemnul in Ungaria , din Harghita si Covasna. Intrebarea e , ca din celalalte 22 de judete limitrofe Muntiilor Carpati , cine au distrus padurile ,tot ungurii si udmr-ul ?.

  • Io-rga
    22 februarie, 13:45. Io-rga

    He, he, he,... \"Ministrul Transporturilor, cere Ungariei banii înapoi\"... He, he, he,... Pai , deca asa procedeaza atunci e clar de cat succes va avea. Nu merge ca iti dau si pe urma ti-i cer inapoi, doar pentru ca acum m-am razgandit. Trebuie sa ai contracte si clauze clare si puternice pe baza carora te angajezi si dai niste bani. Dca nu esti in stare , capabil de a judeca atunci e foarte posibil sa iei teapa. Un om destept invata din patania altora. Unul roman nici din propriile patanii.

  • ULISE
    22 februarie, 13:33. ULISE

    Compania Vegyepszer nu este singura firma straina cu astfel de practici. Mai sunt și altele, cum ar fi firma istraileano-cipriota ASHROICHtot pe lucrari in drumuri, careia subcontractorii iau cerut insolvența pentru datorii. Aceste datorii nu sunt numai fata de \"fraierii\" de subontractori romani pe care nu-i apara nimeni ci si fata de bugetul statului. Au luat banii, iau transferat prin-un offshore din Cipru. Prinde orbul scoatei ochii. Chiar statul roman nu poate sa ne protejeze de astfel de firme? . Aceste firme aduc si pierderi in cadrul bugetului de stat nu numai pentru micicle firme romanesti subcontractante care panan la urma sunt falimenate.

    • Getwulf
      22 februarie, 14:34. Getwulf

      Ca de obicei... Hunii, grecii si evreii fura tot si nu fac nimic. Mai lipsea si o firma indiana de la lista si ii aveam si pe tigani acolo.

      • problema-i rezolvata
        24 februarie, 20:23. problema-i rezolvata

        Avem o firma romaneasca ,asa ca-i avem si pe tzigani .

        • pontus
          25 februarie, 07:22. pontus

          Ptr ca tratati toate problemele in zeflemea,rezultatul este tot asa.

  • Lagardere
    22 februarie, 13:30. Lagardere

    Inadvertente...Titlu: ministerrul cere - deci la prezent. Continut- ministrul va incepe, va face, va drege...- deci la viitor. Va ambalati prea usor, dragilor. Vreti sa dati dovezi ca, iaca, ce mare mamaliga au facut sau vor face baietii astia, adica sa dati dovezi despre niste lucruri care nu s-au petrecut...Logica? Praf in ochi. Nu va mai crede nimeni, baieti. Nici pe voi, nici pe aia de la USL, nici pe DD, pe nimeni...Toti o apa si-un pamant, pleaca Tanda vine Manda...Nu mai tine vrajeala.

  • Oranjada Portocalie !
    22 februarie, 13:20. Oranjada Portocalie !

    Pentru ca USLasdii spumega de oftica la postarea mea de mai jos, ca deh, adevarul doare, voi reposta, nu de alta, dar merita:
    .............................................................

    Stimati USLasi habar-n-avisti, a sosit momentul sa va dau o mostra de sclipiri ale istoriei, ce voi oricum nu o intelegeti, doar nepotii vostii, ce se vor rusina sa fi avut bunici ca voi, vor spune de voi ca ati vândut tzara !

    Încep cu citatil de mai sus:
    - \"Alexandru Nazare, Ministrul Transporturilor, cere Ungariei banii înapoi !\"

    si acuma urmeaza citatul din anii 90:
    - \" Traian Basescu, Ministrul Transporturilor, obligat sa cheme minerii la Bucuresti, conform ordinului Presedintelui ion iliescu\"

    ATENTIE, urmeaza dezbaterea pe larg.
    .............................................................
    Actualul presedinte basescu, cere ministrului transporturilor sa faca tot posibilul pentru ca Romania sa nu ia tzeapa de la ecscroci,sa recupereze macar o parte din banii pierduti de romania in urma acestei excrocherii, baescu gandeste pentru binele Romaniei !

    Ati inteles ce am scris, uslasi tocanitari ?
    Buuuun !

    In schimb, comunistul bolsevic de iliescu, i-a ordonat lui basescu (pe atunci ministrul transporturilor), sa puna la dispozitie garnituri de tren minerilor, pentru a destabil Romania si a reinstaura comunismul bolsevic, ce , asa cum ne-a aratat istoria, a fost o nenorocire imensa adusa romaniei. !!!
    Va reamintesc, prin ordinul odiosului comunist iliescu au murit tineri nevinovati, iar mentorul vostru, uslasii mei, el e liber, sanatos, seful onorific PSD si sfideaza istoria zambind antipatic prostiei voastre USLase.
    In fine...

    Acest exemplu ne arata cu mare claritate, crasa diferneta dintre un presedinte ce a distrus Romania si ce va distruge din nou tzara, din toamna, adica iliescu, si un presedinte ce se jertfeste pentru tara, adica basescu, ... dar oamenii onesti n-au ce cauta in aceasta tara, aici ceausescu, iliescu si nastase, romani get beget, au zisul, asta place poporului simplu, ... basta !

    Oranjada Portocalie !

    • REJE
      22 februarie, 14:09. REJE

      Stimate amic,in timpul mineriadei lui Iliescu ,Traian Basescu nu a fost ministrul transporturilor ci seful departamentului de transporturi navale. Nu a avut nici in clin nici in maneca cu garniturile de tren la care te referi.

      • Oranjada Portocalie !
        22 februarie, 14:18. Oranjada Portocalie !

        Stimate REJe, , atunci dece milioanele de USLasi constiinciosi se jura pe ce au mai sfant ca Basescu a chemat minerii pentru a-l salva pe iliescu ?
        .-))

        Oranjada Portocalie !

        • Pafnutie
          22 februarie, 15:36. Pafnutie

          Deoarece milioanele de Usl-asi \"este\" prosti gramada si betivi cat incape....Panimaesh?...suc de varza rosie !

        • REJE
          22 februarie, 16:46. REJE

          Ti-as fi raspuns,dar a facut-o, cat se poate de explicit,Pafnutie la 15:36.

        • Check-Point-Charlie™
          22 februarie, 23:02. Check-Point-Charlie™

          REJE, ma faci sa rad.
          Pandele Panufie n-a avut absolut nici un raspuns plauzibil sa-mi dea si m-a facut suc de varza rosie.

          asta pot si eu.

          Dar daca acesta e raspunsul tau si tu nici macar o parere pesonala n-ai, un alt suc, barem atat, REJE, ... slabut baiete, tare slabut !

          Oranjada Portocalie !

  • danesanu
    22 februarie, 12:44. danesanu

    Inteleptul invata din greselile altora, prostul nici din ale lui, spune o cimilitura.Statul roman nu a tres niciodata , la raspundere, pe cei care au semnat contracte paguboase. Dimpotriva, i-au penalizat avansandu-i in functie. Eu am spus de foarte multe ori ca ar trebui, serios,verificate firmele ce participa la licitatii si contractele sa nu fie confidentiale. Acea firma maghiara ,,castiga licitatia\" fara a avea utilajele si forta de munca, o subcontracta , in subantrepriza, unor firme romanesti . Ea avea prioritate la luarea banilor de la bugetul Statului. Le punea la munca si nu le platea. Subantreprenorii romani ramanand cu buza umflata.Statul roman sa aiba experti care sa urmareasca lucrarile, calitatea lor, cum procedau libienii cu ARCOM-ul. Nici dupa 21 de ani nu am invatat minte ca toate lucrarile cu firme private sun paguboase pentru Statul roman. Reinfiintarea Companiilor de Drumuri publice este binevenita. Specialisti avem, slava domnului, mana de lucru , din belsug. Vointa sa fie. Infiintarea serviciilor administrative in institutiile publice de asemenea. Pentru plata firmelor private se folosesc banii de la buget . Daca bugetul asigura plata la firme private, cu prioritate, de ce nu ar asigura salarii , pe masura, angajatilor proprii de care sa dispuna in orice imprejurare ? Ar fi o economie substantiala si angajatii multumiti.

  • buna dimineata, soare!
    22 februarie, 12:20. buna dimineata, soare!

    ,,Ministrul Transporturilor consideră intolerabile practicile companiei Vegyepszer.'' Ha ha ha, le considera intolerabile, ha ha, intolerabile. Si mai jos cica astia, intolerabilii, au dat faliment de vreun an!!! Adica nu mai exista. Buna dimineata bai nea! De unde i-or gasi pe astia?

    • zap
      22 februarie, 12:47. zap

      astia, cica, sunt tinerele sperante pidilitice care vor sa scoata Romania din rahatul in care au bagat-o tot ei si ai lor!
      Vorbele lu` nea asta demonstreaza ca numai tineretea nu-i suficienta ...

  • ,,Legalitatea'' unor contracte corupte avizate de compartimentul juridic mafiot,de stat!
    22 februarie, 12:14. ,,Legalitatea'' unor contracte corupte avizate de compartimentul juridic mafiot,de stat!

    Nu știu cum se face,dar toți deștepții s-au făcut avocați și judecători iar la Ministerele Marelui Guvern în compartimentele juridic sunt numai ,,Doreli'' -,,specialiști'' în a contracte defavorabil încheiate unde statul,deci și contribuabilul român este furat în mod ,,legal''.

  • deci ungaria e de vina ca firmele romanesti dau rasol in Romania? Cool!
    22 februarie, 12:11. deci ungaria e de vina ca firmele romanesti dau rasol in Romania? Cool!

    Ce ciumpalac, sta cu mana intinsa la statul ungar! Pai taticu,realitatea este ca toate lucrarile au fost executate de firme romanesti , intelegi, ROMANESTI! Adevarat raspunderea revine contractorului, adica unui srl unguresc care a fost desfiintat demult, dar va inchipuiti ce le ridica mingea la fileu ungurilor, cand le cerem bani pentru lucrari proaste executate in Romania de firme romanesti. cred ca o sa rada toata Ioropa si cu ....., stiti voi ce!

    • don jones
      22 februarie, 12:39. don jones

      lucrarile subcontractate de firmele romanesti nu au fost finalizate deoarece firma srl hungureasca a ciordit bani lucrarile au stagnat.
      asta desi srl-ul hunguresc a incasat banii in totalitate destinati acelor lucrari.

      • daca aici si-au gasit prostii!
        22 februarie, 12:58. daca aici si-au gasit prostii!

        O teapa clasica, au gasit niste melteni si le-au dat-o ca la manual. Exact cum le-au tras-o si la aia 8.000 de talambi din Cluj, pe care cica ii ,,imprumutau'', dar plateau tot ei. Cand stii ca esti prost, stai mai nene acasa, la tara, presesti porumb sau ceva.

        • don jones
          22 februarie, 13:05. don jones

          nu e vorba de prostie ci de incredere.
          hunguri dau dovada ca nu sunt parolisti si ca atare trebuiesc evitati pe viior in bisnis.

      • @ don jones
        22 februarie, 13:21. @ don jones

        don jones, cum sa achiti lucrarea, sa dai bani subcontractorului roman daca nu a terminat lucrarea sau a executat-o prost?

  • abc
    22 februarie, 11:50. abc

    in Roma,Italia a nins abundent.stratul de zapada a atins 20cm,traficul a fost blocat iar activitatea capitalei a fost data peste cap.in SUA la fel.masinile au ramas blocate pe autostrazi zile in sir.

  • Teapa maghiara si complicii romani
    22 februarie, 11:04. Teapa maghiara si complicii romani

    Teapa maghiara si complicii din Romania! Asta este cheia intamplarii.
    Cine a condus CNADNR de cand cu lucrarea ( lucrarile) asta? Cine i-a numit, cine i-a verificat ? Si cine o fi incasat comisioane?
    Nu stim decat ca boc a taiat panglici !

    • drumar de ferentari
      22 februarie, 11:26. drumar de ferentari

      Din pacate, si calitatea lucrarilor lasa de dorit. Firma ungureasca a lucrat cu subcontractori romani, si asta se vede.

      • don jones
        22 februarie, 11:34. don jones

        poate ai dreptate partial in privinta calitati dar nici iernile de la noi nu se compara cu iernile din campia panona.una e sa faci autostrada printre munti si vai si alta e sa torni asfalt pe camp.

        • tare
          22 februarie, 12:15. tare

          Cred ca asa au gandit si constructorii romani, au stat ei sprijiniti in lopeti si si-au zis : ,,hm, om fi noi romani si lucrarea e la noi acasa, dar antreprenorul are sediul in Ungaria, acolo iarna e altfel , deci sa dam un rasol ca si cum am fi acolo, ca poate se schimba clima si la noi, care-i treaba?''

        • don jones
          22 februarie, 12:44. don jones

          ha,,ha,,ha,,
          porc zburator si...
          hungur muncitor,
          unde-ai vazut?

    • marga
      22 februarie, 11:54. marga

      Exact! cine o fi incasat comisioane? Participantii la licitatie , trebuie sa prezinte garantii forte. De multe ori comisionul oferit decide.
      Si in Ungaria fac la fel:- participa cu o oferta convenabila, pe care modifica pe parcursul lucrarii

  • Oranjada Portocalie !
    22 februarie, 10:52. Oranjada Portocalie !

    Stimati USLasi habar-n-avisti, a sosit momentul sa va dau o mostra de sclipiri ale istoriei, ce voi oricum nu o intelegeti, doar nepotii vostii, ce se vor rusina sa fi avut bunici ca voi, vor spune de voi ca ati vândut tzara !

    Încep cu citatil de mai sus:
    - \"Alexandru Nazare, Ministrul Transporturilor, cere Ungariei banii înapoi !\"

    si acuma urmeaza citatul din anii 90:
    - \" Traian Basescu, Ministrul Transporturilor, obligat sa cheme minerii la Bucuresti, conform ordinului Presedintelui ion iliescu

    ATENTIE, urmeaza dezbaterea pe larg.
    .............................................................
    Actualul presedinte basescu, cere ministrului transporturilor sa faca tot posibilul pentru ca Romania sa nu ia tzeapa de la ecscroci,sa recupereze macar o parte din banii pierduti de romania in urma acestei excrocherii, baescu gandeste pentru binele Romaniei !

    Ati inteles ce am scris, uslasi tocanitari ?
    Buuuun !

    In schimb, comunistul bolsevic de iliescu, i-a ordonat lui basescu (pe atunci ministrul transporturilor), sa puna la dispozitie garnituri de tren minerilor, pentru a destabil Romania si a reinstaura comunismul bolsevic, ce , asa cum ne-a aratat istoria, a vost o nenorocire imensa adusa romaniei. !!!

    Acest exemplu ne arata cu mare claritate, crasa diferneta dintre un presedinte ce a distrus Romania si ce va distruge din nou tzara, din toamna, adica iliescu, si un presedinte ce se jertfeste pentru tara, adica basescu, ... dar oamenii onesti n-au ce cauta in aceasta tara, aici ceausescu, iliescu si nastase, romani get beget, au zisul, asta place poporului simplu, ... basta !

    Oranjada Portocalie !

    • Marian
      22 februarie, 11:17. Marian

      Romanii adevarati, onesti, patrioti, inteleg foarte bine de ce hottii si-au trimis ''delegatii'' in piata, cu doleante antiprezidentiale sau pro alegeri anticipate.
      Presedintele este dusmanul lor de moarte, iar faptul ca acum are ''intariri'' in persoana lui MRU, ii face sa-si joace ultima carte: sa ajunga la putere!
      Ce nu stiu ei, e ca in curand, romanii ii vor bate la vot cu propriile sondaje. Din pacate, jertfa pentru tara a presedintelui este perceputa doar de cei care sunt capabili de asa ceva, dar cu siguranta va gusta triumful succesului, ca in orice cauza nobila.

      • Oranjada Portocalie !
        22 februarie, 11:35. Oranjada Portocalie !

        WOW !
        Mariane, respect, Check-Point-Charlie !

        Cu cateva fraze simple si clare ai pus punctul pe \"i\"
        Repect !

        eu postez de fapt ca si \"deschizator\" de idei si ma bucur cand cineva isi da cu parerea la ideea mea, punctand clar, la subiect.

        O zi buna , Marian !
        Oranjada Portocalie !

    • Si ministrul basescu s-a executat intocmai si la timp
      22 februarie, 11:22. Si ministrul basescu s-a executat intocmai si la timp

      Esti la o varsta cand decrepitudinea isi incepe lucrarea, Oranjado! Nu era mai bine sa taci?
      \"comunistul bolsevic de iliescu, i-a ordonat lui basescu (pe atunci ministrul transporturilor), sa puna la dispozitie garnituri de tren minerilor\" iar acesta a si facut-o, ba chiar a demis pe cineva din regionala Craiova pentru ca nu a permis trecerea unei garnituri cu mineri ce nu era in graficul de circulatie.

      • .....
        22 februarie, 12:04. .....

        Nu numai ca l-a demis, dar cand insul in cauza a castigat in instanta sa fie reangajat, ca fusese concediat abuziv, au refuzat sa-l reangajeze cu toata sentinta judecatoreasca pe care o avea ala. concluzia ,........

  • dorin
    22 februarie, 10:44. dorin

    ungurii stau la podul dintre Est si Vest.
    vrei sa mergi in Occident,treci pe la ei.
    vrei sa vi inapoi,iara treci pe la ei.
    ei isi valorifica bine pozitia si jegmanesc pe orice turist,indiferent de ce natie e.
    ii fura pe austrieci,pe nemti,dar fura si pe romani si bulgari si ucraineni sau rusi.
    e o natie de talhari.
    ungurii de la noi le inlesnesc afacerile si apoi inpart prada.
    cred ca e mai bine sa fim scurti cu ei si sa-i tragem in teapa si sa-i expunem la soare chiar pe granita.

    • mmm
      22 februarie, 10:55. mmm

      se poate merge si pe la sarbi e chiar mai scurt drumul si acum e cat de cat sigur.

  • nae
    22 februarie, 10:34. nae

    \"Ministrul Transporturilor, cere Ungariei banii înapoi\" Asta este o timpenie! Ce responsabilitate are Guvernul Ungariei pentur matrapazlicurile unei firme private? Ce vina ar avea USA pentur Bechtel? Dar Nazare pentur afacerile unui drumar roman care trage o teapa in Ungaria sau Bulgaria? Sa ii pedepseasca pe cei ce au semnat contractul, daca e de la Minister, si sa ia banii drumarilor romani subcontractanti - dar care AU CONTRACT cu Statul! - sa isi incheie lucrarile. Aia nu au decit sa recupereze banii de la ungurii. daca nu pot, e riscul lor de afaceristi.

    • don jones
      22 februarie, 11:22. don jones

      ministrul roman procedeaza absolut corect.degeaba faci pe niznaiu.este foarte posibil ca bani sa nu fie recuperati,dar demersul ministrului denota o conotatie politica de anvergura.

  • dorin
    22 februarie, 10:24. dorin

    nu pot decat sa ma mir.
    avem o democratie care se bazeaza pe legi bune dar,lucreaza cu oameni falsi.
    vrem sa fim buni manageri si sa chbzuim fiecare ban dar, nimerim mereu pe cine nu trebuie si incheiem contracte paguboase.
    am pus la conducere oameni \"deszepti\" care tin cu adversarii.
    fiecare vine in Romania si ne vinde pielea ursului din padure,apoi pleaca cu banii si apoi cautam sa-i dam de urma.
    eu nu asa fi facut nici o lucrare cu firme unguresti.
    ungurii lucreaza precum tziggannnii(rromii),caci 77% sunt tuciurii la ei in tara si dupa pauza de levese se pun cu burta la soare si beau vin de Tokay si uita de lucru.
    sper doar ca cei inplicati in aceste afaceri dubioase sa fie trasi la raspundere,caci aceste contracte paguboase sunt de altfel furt si talharie din avutul obstesc.

  • coco
    22 februarie, 10:15. coco

    dati-i in judecata!!!dati in judecata si Germania daca sunteti siguri ca banii ar putea fi recuperati

  • Statul Român?Prost în contracte dar deștept cu contribuabilul românn
    22 februarie, 10:02. Statul Român?Prost în contracte dar deștept cu contribuabilul românn

    Păi și cine este ,,prostu''?Statul Român pentru că sunt numai ,,Doreli'' la încheierea contractelor cu firme private de toate națiile în care firmele românești parazitează predomină,obicei ,,normal'' pentru a fura banii contribuabililor români.

    • Dreacu
      22 februarie, 10:36. Dreacu

      Sa nu uitam, ca nu e vorba de Ungaria (nu maghiaria),e vorba de o firma din Ungaria de talia firmei lui Umbrarescu, statul roman se poate implica pe plan diplomatic, forta coercitiva a statului nu prea functioneaza. Firmele nu sunt renumite pentru corectitudine, fura cum si de unde pot, banii nu miros si n-au nationalitate.

      • don jones
        22 februarie, 11:18. don jones

        ministrul roman procedeaza absolut corect pentru ca se poate intampla si invers.o firma anonima romaneasca sa traga teapa de zeci de miliarde statului maghiar.iar atunci ro.ar avea motive sa ramana indiferenta in relatii despre firma respectiva.

  • GODMAN
    22 februarie, 09:58. GODMAN

    .
    Ce romani v-ati saturat sa fiti generatii de sacrificiu? Stati linistiti si consolati-va ASA VETI FI MEREU
    .
    HA HA HA !!! DE CE ? Uite pt. ca asa vrem noi, stapanii tuturor... noi, JDANII, mai nou ni se spune EVREI
    .
    Puteti sa v-agitati voi cat vreti, ca oricine vine sa va conduca (Iliescu, Basescu, Ponta, Papa de la Roma, Regele, Isarescu, Jeffrey Franks, etc.) toti sunt de-ai nostri sau marionete de-ale noastre si vor face ce dictam noi... La voi mai trebuie indatorare la FMI si crestere de preturi la utilitati, dar salariul mediu nu... adica sa va mai saracim ca sa ramaneti mereu printre ultimii din Europa... dar de asta se ocupa Jeffrey Franks cu succes.
    .
    Adevarul e ca tara voastra, Rromania este locuita si de multi rromani ipocriti care se plang ca nu traiesc intr-o tara civilizata, curata fara caini, vagabonzi si cersetori, dar aceeasi rromani ii vezi cum dau de mancare la cainii vagabonzi si bani la cersetori pe strada; rromani care spun ca politia, jandarmeria, etc. nu fac nimic si ca sunt degeaba, dar cand acestea vin si-i salta pe-ai lor pt. faradelegi tipa in gura mare ca politia, jandarmeria, etc. sunt brutale si abuzeaza (d-asta sunteti voi printre ultimii din Europa si-o sa fiti mereu, va meritati soarta).
    .
    Cu F.M.I.-ul nostru controlam (prin indatorare), fortat sau benevol, economiile tuturor tarilor!
    ... principalele noastre activitati de-a lungul timpului au fost vanzarile, asigurarile si camataria, la alte meserii mai joase nu ne-am pretat. Unii muncesc iar noi le vindem produsele mai scump la altii sau stam si-ncasam bani de la asigurati, e simplu. Cat priveste camataria cine credeti ca a inventat bancile, companiile de asigurari si ale cui credeti ca sunt majoritatea ? Ale noastre, evident! Dar ca sa simplificam, pt. un control mai bun... am avut ideea geniala a inventarii FMI-ului.
    ... la fel cum si la varful tuturor sistemelor piramidale de inselaciune (Delfin International, Salve Club, Tenerife TimeSharing, etc.), FNI, Caritas, a schemelor Ponzi, Forex si multe, multe altele... la varful lor suntem noi si sunt gandite de catre noi. Oameni \"naivi\" se vor naste mereu...
    .
    Toti cei care au comentat la noi (Ceausescu, Saddam, Gaddafi, etc.) au fost rezolvati. A fost doar unul care a avut curajul sa lupte impotriva noastra, candva prin al doilea razboi mondial... ne-a dat ceva de furca, dar l-am dovedit (ca noi suntem infiltrati prin toate tarile si i-am invrajbit pe toti impotriva lui, ca ne pricepem foarte bine la asta si o facem chiar acum si cu voi, romani)
    .
    PS: cine n-a citit sa citeasca sau sa vada \"FERMA ANIMALELOR\" de George Orwell. Acolo va veti da seama cine suntem noi, evreii... si cine sunteti voi, restul... revolte vor fi mereu, istoria e scrisa acolo, in \"FERMA ANIMALELOR\", iar istoria se va repeta mereu.
    .
    \"There are 2 ways to conquer and enslave a nation: one is by the sword, the other is by debt\" zicea John Adams... Noi folosim metoda a 2-a ca e mai eficienta si nu ne da batai de cap...
    .
    Dar nu ne-o luati in nume de rau, stim ca sunteti invidiosi si v-ati dori sa fiti voi in locul nostru, dar ar fi mai probabil sa se aleaga praful de omenire cu voi la conducere. Tot ceea ce facem este pentru progresul si viitorul omenirii si pt. asta este nevoie si de SACRIFICII multe si multi sacrificati...
    .
    TALMUD (biblia noastra), printre multe altele, zice asa: “Cel mai bun dintre ne-evrei trebuie ucis!”, “Daca un goim loveste un evreu, trebuie ucis , e ca si cum ar lovi pe Dumnezeu”, “Daca un evreu ucide un non-evreu, nu este un pacat”, “Exterminarea ne-evreilor e un sacrificiu agreabil lui Dumnezeu”
    ... Asadar, oricine nu este evreu 100%, adica rasa superioara, este un goim, adica una din restul raselor inferioare de pe pamant si va fi tratat ca atare!
    .

    • RMV
      22 februarie, 10:16. RMV

      Domnule,du-te la psihiatru,sau,mai bine,interneaza-te urgent intr-un spital de boli psihice,ai mintile rau calatorite!

      • Demigod
        22 februarie, 10:24. Demigod

        Aparent, mai degraba tu ai o problema de acceptare, constientizare, logica si analiza a realitatii

    • Mircea
      22 februarie, 14:57. Mircea

      Nu a obligat nimeni Romania sa se imprumute de la FMI.
      Din cauza crizei economice mondiale, veniturile la buget au fost mult mai mici, decit trebuia sa plateasca statul bugetarilor si pensionarilor. Ca sa poata face fata cheltuielilor, guvernul a fost obligat sa se imprumute la FMI, cu cea mai mica suma necesara si cu cea mai mica dobinda posibila. FMI-ul ne-a si sfatuit ce sa facem pentru a putea restitui imprumutul. FMI-ul nu ne-a obligat sa luam anumite masuri, ci ne-a prezentat un set de masuri, din care, guvernul le-a ales pe cele mai avantajoase pentru tara. Datoria poate fi platita in doar citiva ani.

    • neagoe
      23 februarie, 04:03. neagoe

      Fiindca nu eram pe vremea,cand se facea sopon de lux prin Germania,dupa ce am mai rasarit si eu,nu pricepeam nici in ruptul capului ce au avut intreaga Europa(aproape)cu bietii evrei de i-au donat lui Hitler ca materie prima.
      Am ajuns in America si am avut ocazia sa experimentez pe pielea mea ce este aia o relatie de reciprocitate cu o evreica.Dupa ce i-am lucrat o buna bucata de vreme,impreuna cu sotia ne-a platit cata a fost targul,dar pe urma a avut grija sa invarta relatia,pana ne-a jegmanit de toti bani care ni i-a dat si inca pe deasupra.
      Am mai cunoscut apoi si alti membri ai \"turmei alese\"si cam cu aceleasi unielte am fost lucrat.Am inceput sa ghicesc de ce multe tari vreau sa se descotoroseasca de taiati.Singura solutie,feritiva cat puteti sa aveti de-a face cu acesti\"gentelemani\"ca astia musai sa castige,mai ales necinstit.

  • Gyula
    22 februarie, 09:52. Gyula

    ... ce-ar fi dacă Mihăiţă şi-ar da orbeţii afară ? mai ştii, poate s-ar îmbogăţi şi românii ...

  • marian
    22 februarie, 09:24. marian

    BAI,EV.Z ,deci de afacerea asta e vinovata OPOZITIA !!!! ca vad pe NAZARE ,cu siglele opozitiei in spate .URATA DIVERSIUNE.JEGOSILOR!!!!!!

    • soacra prostanacului
      22 februarie, 09:54. soacra prostanacului

      In foto nu-i Nazare ci primarul municipiului Baia Mare .

  • Sa ceara bani si Austriei!
    22 februarie, 09:20. Sa ceara bani si Austriei!

    In titlu, cica ministrul cere .... Ungariei banii inapoi? Ungariei? A uitat sa ii ceara si Austriei, ca aia cu garantia sunt de acolo!
    Lasand gluma la o parte, ce treaba are statul ungar cu asta, si daca era firma de stat in Ungaria si tot e cam deochiata! Plus ca aia cica au dat faliment. Cum e unul mai mai bou, cum e pus ministru! Incredibil!

    • tare
      22 februarie, 09:23. tare

      Titlul lamureste totul! Adica special cere banii Ungariei, deci ne anunta de pe acum ca nu o sa vedem niciun sfant, niciodata! De aia ii si cere unde nu trebuie!

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele