SCANDALUL PLAGIATULUI. Cum îl contrazic pe Victor Ponta regulile academice de redactare a tezelor de doctorat

Autor: Cristina Lica, Cristina Botezatu

Premierul Victor Ponta se apără în fața acuzațiilor de plagiat spunând că a citat la sfârșitul lucrării autorii de la care s-a inspirat. Regulile academice de redactare a tezelor de doctorat nu prevăd însă această formă de citare, făcând distincția clară între citarea în text a autorilor consultați și bibliografia prezentată la finalul lucrărilor.

Victor Ponta a prezentat lucrările folosite la realizarea tezei sale de doctorat, subliniind că "este pregătit să se supună tuturor instanțelor".

"Sigur m-am inspirat din aceste cărți, la drept nu inventezi formule noi", a spus Ponta, explicând că respectivii autori au fost trecuți la finalul lucrării, în bibliografie. "Dacă trebuia să îi trec în subsolul paginii, este greșeala mea, mi-o asum și plătesc chiar cu titlul de doctor", a adăugat prim-ministrul.

Ghidurile academice de redactare a tezelor de doctorat recomandă citarea în notele de subsol sau în text. În bibliografie trebuie trecute sursele de bază, care au fost consultate pentru pregătirea lucrării, dar care nu au fost citate în text. Afirmațiile din teză care necesită o sursă care nu este atât de generală încât să fie introdusă în rubrica Bibliografie, trebuie să fie însă confirmate cu ajutorul notelor de subsol, introduse în articol într-o secțiune separată numită Note și plasată imediat înainte de secțiunea Bibliografie

  • "Utilizarea unor formulări originale preluate cuvânt cu cuvânt din alt autor fără precizarea corectă a sursei constituie plagiat – precum şi utilizarea ideilor altor autori, chiar dacă sunt parafrazate, fără precizarea corectă a sursei", se subliniază într-un ghid de redactare a lucrărilor, al Școlii Doctorale de Sociologie a Universității din București.

 

Regula de bază în citarea lucrărilor este că fiecare referinţă la un alt text trebuie să includă cel puțin patru elemente: autorul textului, titlul, anul publicării, calea prin care poate fi găsit, eventual editura și orașul. Toate sursele consultate de EVZ indică faptul că referințele bibliografice trecute la finalul unei lucrări nu sunt suficiente.

Reguli de citare în tezele de doctorat- Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA)

Respectarea strictă a metodelor de citare academică are trei raţiuni principale:

• Să dovedească parcurgerea literaturii de specialitate şi înţelegerea autorilor, problemelor şi dezbaterilor relevante din domeniul, subdomeniul sau paradigma utilizată.

• Să distingă cu claritate conţinutul informaţional preluat din literatura de specialitate de contribuţia originală a autorului (date empirice, idei, argumente, concepte etc.)

• Să ghideze cititorii interesaţi în folosirea materialelor folosite (fie că e în vederea aprofundării cunoştinţelor acestora, a stimulării dialogului academic cu autorul tezei sau a continuării direcţiei de cercetare a autorului).

Citarea trebuie deci să fie completă (nu faceţi trimiteri la volume întregi fără a preciza paginile sau măcar capitolele la care vă referiţi) şi să respecte principiul unei singure căutări: cititorul trebuie să părăsească o singură dată textul pentru a avea informaţii complete despre sursă (evitaţi formularea op. cit. care obligă la căutarea primei menţionări a sursei respective).

Din acelaşi motiv este recomandabilă o unică listă bibliografică strict alfabetică şi nu împărţirea surselor pe categorii (volume, articole de specialitate, documente etc.). E recomandabil să alegeţi stilul de citare cel mai des folosit în revistele academice din domeniul de cercetare în care lucraţi.

În continuare sunt prezentate selectiv două dintre stilurile cele mai frecvent utilizate în ştiinţele sociale, cu exemple pentru citarea unui volum de autor, a unui articol dintr-un jurnal academic şi a unui capitol dintr-un volum colectiv; pentru alte tipuri de surse posibile (surse electronice, articole de presă, recenzii, articole cu mai mulţi autori, lucrări nepublicate, enciclopedii, interviuri personale, filme/documentare etc.) consultaţi bibliografia recomandată.

a) Citare cu note de subsol

• Volum de autor

Prima citare: Charles Lipson, Reliable Partners: How Democracies Have Made a Separate Peace (Princeton, NJ: Princeton University Press, 2003), 22–23. Citare în continuare: 99Lipson, Reliable Partners, 22–23. Bibliografie: Lipson, Charles. Reliable Partners: How Democracies Have Made a Separate Peace. Princeton, NJ: Princeton University Press, 2003.

• Articol de jurnal academic

Prima citare: 99Charles Lipson, “Why Are Some International Agreements Informal?’’ International Organization 45 (Autumn 1991): 495–538. Citare în continuare: 99Lipson, “International Agreements,’’ 495–538. Bibliografie: Lipson, Charles. “Why Are Some International Agreements Informal?’’ International Organization 45 (Autumn 1991): 495–538.

• Capitol în volum colectiv

Prima citare 6 99Robert Keohane, “The Demand for International Regimes,’’ in International Regimes, ed. Stephen Krasner, 55–67 (Ithaca, NY: Cornell University Press, 1983). Citare în continuare 99Keohane, “Demand for International Regimes,’’ 56–67. Bibliografie Keohane, Robert. “The Demand for International Regimes.’’ In International Regimes, edited by Stephen Krasner, 56–67. Ithaca, NY: Cornell University Press, 1983.

b) Citare în text

• Volum de autor Citare în text (Mandelbaum 2002) Bibliografie Mandelbaum, M. 2002. The ideas that conquered the world: Peace, democracy, and free markets in the twenty-first century. New York: Public Affairs.

• Articol în jurnal academic Citare în text (Lipson 1991) Bibliografie 7 Lipson, C. 1991. Why are some international agreements informal? International organization, 45, 495–538.

• Capitol în volum colectiv Citare în text (Keohane 1983) Bibliografie Keohane, Robert. 1983. “The Demand for International Regimes.’’ In International Regimes, ed. Stephen Krasner, 56–67. Ithaca, NY: Cornell University Press.

Citiți și:

Taguri:plagiat, Victor Ponta

Stiri realitatea.net
Stiri rtv.net
Stiri doctorulzilei.ro

Spune-ţi părerea!

  • geto-dac
    4 July, 17:58. geto-dac

    Ponta, faţă-de-peceneg, nu va demisiona niciodata! Poporul trecuie să-l răstoarne!!!

  • mark
    29 June, 11:00. mark

    ponta=minciună, ură, dispreţ, agresivitate, necunoaşterea legilor în vigoare, instigare la ură, instigare la răzbunare, setea de putere nelimitată, începutul unei noi dictaturi =crin antonescu

    băsescu=echilibrul ce trebuie menţinut contra ponta, antonescu

    basescu, nu abandona, dintre toţi guvernanţi conducători tu eşti răul mai mic

  • vic
    19 June, 21:21. vic

    La marile facultati din strainatate s-au introdus metode si utilaje moderne care pot determina plagiatul din mii de lucrari, deci se pot aplica aplica aceste metode si in cazul preopinentului. In caz de realitate, nu cred ca este deajuns anularea titlului de doctor ci trebuie sa demisioneze si din functia politica, vezi cazul german. Insa cum Ponta este avid dupa putere nu cred ca va demisiona.

    • American
      20 June, 00:25. American

      Nu exista \"utilaje moderne\" exista \"peer review\". De ce in romania nimeni nu are curaj sa publice in engleza si sa se expuna criticii si laudei intregului glob?

  • euuu
    19 June, 21:04. euuu

    Toti astia din politica romaneasca sunt o apa si un pamant asta e clar stie toata lumea,diferenta la jurnalisti e ca cei ce il ling pe basescu sunt penibili scarbosi de-a dreptul.NU tin cu nimeni ,a gresit Ponta cu adevarat sa plece dar ma intreb asa doar daca maine ar fi un referendum pentru plecarea lui basescu oare care ar fi rezultatul?Cam toata lumea stie raspunsul si poate de asta atata teama in randul celor ce il sustin orb pe basescu.Cei ce sunt cu USL etc rad zambesc acum dar roata in tara asta se intoarce si peste cativa ani va fi invers etc.Asta si asa e Romania.Imi explim deplinul dezgust pentru toti sustinatorii lui basescu pentru ca omul ala imi provoaca scarba si-a batut joc prea mult de tara asta iar in acelasi timp sunt de acord in caz de plagiat la Ponta sa plece si el.Pacat de tara asta distrusa de comunism din pacate.

    • Tu
      21 June, 23:57. Tu

      Si daca nu erau scirbosii care il ling pe Base, mai stiai tu cine te conduce ? Ma intreb si eu ?

  • Noi din comisie
    19 June, 20:36. Noi din comisie

    Ion Neagu, profesor universitar doctor şi membru în comisia doctorală care i-a evaluat lucrarea lui Victor Ponta, susţine că nici nu se poate pune problema de plagiat. Neagu a explicat că lucrarea din care este acuzat Ponta că a plagiat, are doar 30 de pagini originale, iar din material atât de puţin este foarte greu să obţi un material de 400 de pagini. “Sunt totuşi profesor de foarte mulţi ani, aş fi mirosit imediat dacă era plagiat. Nici vorbă de aşa ceva!”, a spus profesorul Ion Neagu.
    Raluca Miga-Beşteliu, profesor universitar doctor şi membru al comisiei de doctorat care l-a evaluat pe Victor Ponta susţine că plagiatul în acest caz trebuie exclus din start. Ea a explicat că Ponta şi-a elaborat lucrarea de doctorat în urma activităţii pe care a avut-o la Strasbourg, la Curtea Penală Internaţională. El activa ca procuror din partea României şi a participat activ la elaborarea tratatului, deci, nu ar fi avut pe cine să plagiez

    • Razvan
      24 June, 23:44. Razvan

      Am inteles ce zic aplaudacii lui Ponta. Eu te in treb pe tine. Sincer ce parere are capsorul tau despre plagiatul lui Ponta. Nu lasa pe altii sa gandeasca pentru tine. Pune mana pe lucrari si compara-le ca sunt pe net in peste 10 locuri. Nu trebuie sa fii specialist ca sa ajungi la o concluzie. Regula ghilimelelor este clara inca din scoala generala.
      In plus, cat de prost poti sa fii ca sa copiezi fara discernamant. Adica sa te intrebi ce va pati Pinocet in procesul sau (ma refer la doctoratul lui Ponta) iar dictatorul cilian sa fie mort de vreo doi anisori fata de data cand ti-ai dat doctoratul.
      Uuups! Bucata era plagiata dintr-o lucrare mai veche in care autorul pe buna dreptate nu stia ce se va intampla cu dictatorul care pe vremea aia traia.

  • rodco
    19 June, 20:32. rodco

    Acest om este un \" \" las pe fiecare sa adauge cum il vede pe acest om. Este o rusine pentru tara, pentru mine sa am un hot prim ministru. Doamne in ce tara traim? Cum am fost mutilati de comunism de numai avem valori morale de nici un fel? Ne declaram credinciosi si furam ca-n codru si mai are tupeul sa spuna ca este procuror! Rusineeeee!

  • cristina
    19 June, 20:16. cristina

    Apreciez intentia de a clarifica regulile de redactare a unei teze de doctorat, dar din pacte sunteti in eroare. \"În bibliografie trebuie trecute sursele care au fost consultate, [...] dar care nu au fost citate în text\"
    FALS! Bibliografia regrupeaza doar referintele indicate IN TEXT, nu poate contine referinte necitate. Dar din pacate asta e stilul in Romania, ca totul sa devinu ambiguu si sa nu se poate identifica (lipsa) contributia autorului. Ce e foarte grav e ca doctoranzii sunt invatati ca e ok sa faci asa Tocmai voi sustine un doctorat in Franta. Am semnat declaratie de mana, si eu si conducatorul, ca toate sursele folosite sunt indicate corespunzator in lucrare. Comisia de doctorat este si ea solidara de originalitatea lucrarii !

    • from cris @ cris
      24 June, 00:11. from cris @ cris

      SUCCES! poate poti preciza domeniul!

  • vlad
    19 June, 19:43. vlad

    Adio Ponta , si nu mai fi suparat de la tine din partid a plecat totul . Tu tiai facut treeaba , acum vin greii mafiei din PSD la putere . Alianta , USL ce naiv ai fost , ai fost folosit . Mafia din PSD a reusit prin aceasta alianta sa ii anihileze pe cei din PNL singurul partid care le mai dadea cat de cat batai de cap celor din PSD dar cum au vazut ca sau speriat degeaba , la alegerile locale PNL sta foarte prost au anceput manevrele . Ce nevoie mai au de tine ? ce nevoie mai au de ANTONescu ? PNL sa zica mersi ca sant sub aripa PSD asa ca mucles , si iti spun eu la ce istorie are PNL , nu te astepta sa te ajute cu nimic . Oricum nu aveai nici un viitor , Nastase a avut unele probleme si nu sa putut asa bine desfasura ca altfel nu mai erai nici tu si nici Geoana sef la partid , acum ca totul a luat sfarsit Ghici cine va fii Prim ministru ?, ghici cine vor fi in cabinetul Nastase ? Da exact cei pe care tu iai lasat pe dinafara , adica apropiatii lui nea NELU , greii .

  • tachebacanu
    19 June, 18:44. tachebacanu

    Nu te lua dupa astia \"ginerica\",sunt pizmosi,mai ales pe indrumatorul tau de doctorat.Ai dreptate,e un razboi politic.\"Carlanule\" mergi la bunicul tau ideologic si vezi poate gaseste el o \"salvare\"in opera leninista!.Bilantul dupa o luna e imbucurator:trei plagiatori intr-un guvern \"cinstit\"???!!!Acum imi explic dece n-a vrut si el un pat in guvernul tau.Tot inainte,pune slugile la treaba,poporul de TAMPITI e cu tine in amintrea tatucului.

  • Tony
    19 June, 18:04. Tony

    SE PARE CA \"REVOLUȚIA BUNULUI SIMȚ\" NU POATE FI FĂCUTĂ DECÂT DE O ECHIPĂ DE PLAGIATORI. Cel puțin Crin nu poate fi acuzat de plagiat la doctorat; nu de alta, dar nu are doctorat ! Poate la lucrarea de licență... !
    P.S. Evident, pentru unii natarai (in frunte cu TONTA) si de data asta tot domnul Basescu e de vina. SIGUR, DOMNUL BASESCU NU ARE ALTA TREABA MAI BUNA DECAT SA CITEASCA TEZELE DE DOCTORAT A TUTUROR CELOR CARE NU II SUNT SIMPATICI SI APOI SA \"UMBLE CU PÂRA\" PRIN STRAINĂTĂȚI ! HAI SĂ FIM SERIOSI ! Mai probabil e ca dl. Basescu cunostea deja (\"pe surse\") acuzatiile care planau asupra dumitale, asa incat si-a \"permis\" sa te ironizeze.

  • scanner
    19 June, 17:54. scanner

    eu cred ca cel mai ]n masura sa se pronunte este prlamentu lu peste ca tot e plin de \"doctoranzi\" facuti cu mana

  • ad
    19 June, 17:10. ad

    nicaeri in lume , nu am auzit , ca un ministru, fiind NUMAI BANUIT DE \"ceva necurat\", si LUMEA IESEA IN STRADA si ERA DAT JOOOOOSSSSSSSSSS! bineeee!,era vorba despre tarile CIVILIZATE si de TRIBURILE DE SALBATICI(din africa, amazon...),. in Romanica , SE PRACTICA NESIMTIREA SI GURA MAREEE!!!!

    • vladimir
      19 June, 17:59. vladimir

      matale esti intr-adevar din africa,daca spune Baselu ceva gata,dam jos!!!stai sa vedem o institutie ,sa se pronunte si apoi cu jos!!!Pai nea pixel,Funeriu,putea intr-o tara bananiera sa poata fi ministru educatiei fara diploma echivalata?Vorbim de principii......

  • Mircea Dan
    19 June, 16:50. Mircea Dan

    Când mă gândesc că acest \"înscăunat-încornorat\" a fost procuror mi se ridică părul...pe mână! Voi vă daţi seama ce fel de oameni conduc ţara aceasta?

    P.S. Păcat de adevăraţii eroi care au murit la revoluţie! Zău!

  • mdada
    19 June, 16:49. mdada

    \"Premierul Victor Ponta a anunţat, joi seara, că a cerut Academiei Române ca un grup de specialişti să verifice acuzaţiile de plagiat formulate de opoziţie la adresa ministrului Educaţiei şi a precizat că, dacă aceste acuzaţii vor fi confirmate, Ioan Mang va trebui să demisioneze.\"

    Asta se aplica doar la ministrii simpli, nu si la prim-ministru, este?

    • ad
      19 June, 17:02. ad

      cred CaComisia, este formata din uSLinosi, daca nu, trebuie sa dea a-15-a ordonanta, tov tonta-xerox, nu de altceva, dar, CINE NU-I DA DREPTATE, inseamna ca este impotriva lui, si iar da vina pe base....VREAU IN STRADA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JOS TONTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Intrebare
    19 June, 16:17. Intrebare

    N-am inteles, cum vine asta: \"la drept nu inventezi formule noi\" ? Se reiau aceleasi teze ? Sa credem ca orice absolvent de drept poate vehicula aceleasi idei si sa obtina titlul de doctor ?

  • Ilie
    19 June, 16:06. Ilie

    Ce p*la mea e aia teza de doctorat? Ma kak pe teza voastra ba. Yo lam votat pe Ponta sa l dea jos pe Basescu

    • doina
      19 June, 16:21. doina

      iliuta, trezeste-te!
      tu n-ai votat nimic, ponta cel hot a fost numit, e o mare, imensa diferenta!
      si nu mai bea ca-ti face rau, nu vezi?
      si inca ceva, nu mai sta cu mana intinsa, ca nu va dau comunistii astia nimic, asa cum nu v-au dat 50 de ani. chiar asa dobitoci sunteti?

    • @. Ilie
      24 June, 00:27. @. Ilie

      mai asteapta pan'l vei vota pe ponta ! s-a votat \"singur\"! mai renunta la carne ca suntem in post!

  • Eugen DELCEA
    19 June, 15:46. Eugen DELCEA

    De 15 ani, presa românească s-a manelizat (urechisme) şi \"model\"-izat (modele 90-60-90 pt. şefi). Deontologie - doar au auzit de ea ! de aceea, mi se pare o neruşinare ca nişte ziarişti care nu mai respectă nici măcar regula bunului simţ să le vorbească altora de reguli ! Mă doare undeva de Ponta, Băsescu, Crin, nu - l suport pe nici unul, dar nici pe cei care se dau modele naţiunii şi îi conduc poliţiştii acasă, că sunt prinşi mangă la volan ! De 22 ani a apărut o boală nouă la români : eu sunt perfect, n-am nici o obligaţie, ceilalţi au numai obligaţii şi trebuie să-i înfierez...

  • Marius
    19 June, 15:14. Marius

    Unde-i gargarafield motalanul?....Copy-paste...fainoase?

  • Vlad
    19 June, 15:12. Vlad

    Atata puteti? Asta e tot? Vai dar rau ati mai ajuns. Baselu e chiar pe janta.

    • vlad tepes
      19 June, 16:30. vlad tepes

      Ba putem si mai mult! Sa-i \"punem sula-n coasta\" sa-si dea demisia!
      Apoi omule Vlad, Basescu de grija caruia mori, si-a trait traiul, si-a mancat malaiul.A fost presedinte de partid, de doua ori ales primar la Bucurestiului si de trei ori (cu referendum cu tot) presedintele tarii!
      Daca e sau nu \"pe janta\" nu mai e interesant.
      Papagalul asta in schimb, deocamdata in afara unui amarat de colegiu in Gorj n-a castigat inca nimic.Nici n-a pasit bine pe cararea politicii si a dat de \"n\" ori cu muucii in ciorba iar acum cel mai rau!
      Si are doar 40 de ani!

      • Vlad
        19 June, 17:09. Vlad

        Nu mi-e de mos Bashina, mi-e de banii pe care i-am platit taxe statului (ca de, n-am nici eu ce face) si pe care el cu gashca lui i-a furat, tot asa cu diversiuni de astea jegoase de 2 bani.

        • gogu
          19 June, 18:03. gogu

          bai laba , si eu platesc la stat taxe cu varf si indesat , tu poate esti un asistat social sau un pomanagiu de bugetar , vrei sa nu mai platesti taxe la stat ??? mergi la comunistii tai sa te scteasca de taxe ... sau dute in P tuturor in africa , acolo ti locu manelistulei .............

  • Plagiatus Ponticus
    19 June, 15:05. Plagiatus Ponticus

    De ce sa demisionez, ca eu nu vreau neaparat sa fiu doctor, ci prim ministru. Ce revista \"Nature\", daca am plagiat sau nu, sa se pronunte institutiile statului roman: Parlamentul si noul Consiliu National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (ca de-aia l-am schimbat pe ala vechi). Va rog, mai lasati-ma sa fiu prim ministru acum, pana la alegeri, ca dupa aia nu se mai stie.

  • cocobaur
    19 June, 14:44. cocobaur

    ponta nici macar nu a scris lucrarea de doctorat...altcineva a facut-o in locul lui...

    • Vicky
      19 June, 14:53. Vicky

      De ce nu se gaseste un profesor universitar (macar anonim) cu constiinta care sa spuna adevarul despre cum se fac prin Romania teze de doctorat. Eu nu stiu dar am auzit doar ca implica multe plase, sacose, plicuri, si muuuuult copy-paste sau chiar teze intregi refolosite. E oare adevarat?

      • Azorel
        19 June, 15:23. Azorel

        Depinde de institutia organizatoare de doctorat. La drept e usor sa dai copy-paste; la stiinte tehnice e mai greu, caci trebuie sa ai cercetare experimentala practica (nu zic ca e imposibil, dar e mai greu...). Plase se dau la discipline teoretice, caci la cele tehnice trebuie sa transpiri mult, iar doritori de teze \"muncite\" nu prea se mai gasesc...

  • gogupisalogu
    19 June, 14:32. gogupisalogu

    mai avem sa il facem pe Paranghelie doctorand si gata. Ce e drept ii va fi greu sa demonstreze ca stie sa scrie, sa citeasca, sa copieze.... :))) drept urmare poate sa declare sus si tare ca e o facatura.

  • dany
    19 June, 14:31. dany

    Ponta, eu zic ca intr-o tara civilizata nu platesti doar cu titlul de doctor asemenea oribilitati stiintifice ci cu demisia din toate functiile publice si cele obtinute prin titlul fraudulos obtinut. De functia de prim-ministru nici nu mai vorbim. Ala la care ii spuneau parca Googleberg prin Germania a demisionat fara discutie. Si toate astea oricat de ahtiat ai fi mataluta dupa functii si putere.

  • ali47
    19 June, 14:24. ali47

    Ceva foarte curios ! Nu-mi dau cu parerea la faptul daca este sau nu este plagiat. Este posibil dar poate tot asa sa nu fie posibil. Pana la verdict mai este. Insa curios mi se pare ca aceste acuzatii de plagiat apar intr-o revista care se ocupa de stiintele naturii. Ce legatura este intre stiintele juridice si stiintele naturii ? Poate doar legislatia pentru mediu. As vrea sa citesc si parerile care ar aparea in revistele de drept si daca s-a sesizat vreo revista de drept cu privire la aceasta acuzatie de plagiat. Pana atunci pot sa cred ca este o treaba care miroase....

    • gogupisalogu
      19 June, 14:33. gogupisalogu

      Puteeeeeeeeeeeeee

    • redactor stiintific Thomson Reuters
      19 June, 15:01. redactor stiintific Thomson Reuters

      nature nu se ocupa doar de stiintele 'naturii' este cea mai prestigioasa revista academica multidisciplinara si desigur etica publicatiilor este un subiect extrem de important indiferent de continut. Se impune demisia imediat pentru a mai spala daca se mia poate rusine. Nature nu primeste articole decit daca sunt bine documentate - habr nu au si nicu nu au nevoie sa stie cine sunt Funeriu, Ponta sau chiar Basescu - daca nu se vede asta ar trebui sa iasa cineva in public sa explice cum stau lucrurile. O tara NU poate fi reprezentata de un personaj tarat moral. !!!

    • vic
      19 June, 21:40. vic

      Domnule ali47, revista Natura nu se ocupa doar cu probleme de natura, este o publicatie stiintifica de mare probitate care se adreseaza in general intelectualitatii. Dupa cum aratam mai sus, in multe facultati straine sau introdus metode de analizare contra plagiatului in lucrari de diploma din mii de surse posibile. Deci nu-i o imposibilitate de a vedea care este adevarul.

  • Dorel
    19 June, 14:20. Dorel

    A uita să citezi sursele nu este o scăpare, ci un fapt grav, mai ales că este vorba de o teză de doctorat, adică de o lucrare întocmită sub coordonare și referențiată de o comisie de specialitate. Dacă uitarea devine o scuză acceptabilă, se creează un grav precedent. Pentru că știința românească este plină de uituci. Nici scuza că la momentul scrierii tezei nu erau în vigoare regulamente, ghiduri, legi etc. nu ține: a nu copia ține de deontologie, nu de cunoașterea unui aliniat al unui articol oarecare.

  • mircea
    19 June, 14:11. mircea

    Regulile Harvard au aparut in 2007 iar lucrarea e din 2003 !

    • cornelius
      19 June, 14:54. cornelius

      te inseli.
      incearca sa cauti \"the bluebook: a uniform system of citation\".
      vei avea o surpriza.

      • Ilie
        19 June, 16:13. Ilie

        tu cu cine p%la mea ai votat ba?

  • Plagiatus Ponticus
    19 June, 14:04. Plagiatus Ponticus

    Plagiatul contribuie la progresul stiintei, fiind o forma de diseminare a unor lucrari stiintifice. Cercetatorii au sansa de a citi acelasi text din surse diferite. In curand, lucrarea mea de doctorat va fi cunoscuta in lumea intreaga.

    • PreSheDintele
      19 June, 14:44. PreSheDintele

      Am citit-o deja, e teoria relativitatii, nu?

  • anda
    19 June, 14:03. anda

    Ei,si a cazut si capul lui Diaconu ! E RANDUL TAU;VICTORAS !

  • popa constantin
    19 June, 14:02. popa constantin

    reguli clare ca lumina zilei ,de cand lumea si pamantul,va turna micutul titulescu ,un pic de cenusa in cap ,isi da demisia de dottore apoi ....da-i bice de pm,asta e tarisoara noastra ,din pacate!,vai tara vai!
    ps ,vine ala micu de la agricultura?

  • cultura
    19 June, 13:58. cultura

    Regulile academice sunt impuse de conducatorul lucrarii . Daca doctorandul nu a mai avut lucrari stiintifice publicate , ceea ce nu e de dorit in treacat spus , se presupune ca nu cunoaste cutuma academica a publicarii unei lucrari stiintifice . Conducatorul e obligat sa o impuna doctorandului , iar la urma , dupa citirea obligatorie a manuscrisului si verificarea referirilor , sa-si expuna observatiile doctorandului si sa previna orice frauda . Ar fi interesant de aflat daca distinsul Premier si-a sustinut referatele de la doctorat !

Lasă un comentariu

 

Trimite pe:

  • Yahoo! Messenger
  • Altele