DIN CETATEA filmului european. Două filme importante ar putea răsturna toate pronosticurile

DIN CETATEA filmului european. Două filme importante ar putea răsturna toate pronosticurile

Penultima zi a competiției de la cannes. Două filme importante din competiția oficială vin puternic din urmă, riscând să răstoarne pronosticurile: „The Last Face” – Sean Penn – și „The Neon Demon” – Nicolas Winding Refn.

 

Care pe care

Sean Penn vine din nou pe Croisette ca realizator – după ce, în 2001, a fost selecționat cu The Pledge –un film care reflectă angajamentul său politic. O poveste de dragoste agitată, în Liberia răvășită de război, între directoarea unui ONG (Charlize Theron) și un medic umanitar (Javier Barden).

Ne puteți urmări și pe Google News

Într-un stil complet diferit, Nicolas Winding Refn semnează un film horror, înecat în hemoglobină și paiete, în lumea modei hollywoodiene. De remarcat participarea la acest film a lui Keanu Reevs.

Fost președinte al juriului la Cannes, Sean Penn s-a întors pentru a-și prezenta al cincilea film regizat

În fine, secțiunea „La Quinzeine des réalizateurs” a fost încheiată ieri de filmul Dog Eat Dogs, un film despre mafioți avndu-l în distribuție pe Nicolas Cage, semnat de Paul Schrader (autorul American Gigolo și scenarist pentru Taxi Driver).

Un film extrem de așteptat și cu șanse mari la Palme d’Or, Elle (Paul Verhoven) va fi dezvăluit abia azi, în ultima zi a competiției.

Așadar, cea mai mare parte dintre filmele aflate în concurs au fost deja văzute. Ce ne spun pronosticurile?

Adrian Titieni, un candidat important

Unul dintre cele mai remarcate – atât de critici cât și de jurnaliști, este filmul german (filmat în România) Toni Erdmann, care până joi era dat câștigător.

Ieri, însă, opiniile au început să basculeze.

Un panel de comentatori francezi, reuniți de către revista profesionistă Le film Français, privilegiază La Loute de Bruno Dumont. Confrații lor din afara hexagonului, consultați de Screen International, înclină mai degrabă spre Paternon de Jim Jarmush și Aquarius, al brazilianului Mendonça Filho.

Presa franceză păstrează însă în câmpul posibilului Bacalaureatul lui Cristian Mungiu, despre care La Croix scrie: „Este exact ceea ce avem dreptul să așteptăm de la un mare film prezentat la Cannes”; cotidianul îl prezintă, de altfel, pe Adrian Titieni ca pe un candidat important pentru premiul de interpretare.

Să nu uităm însă că Festivalul de la Cannes este unul al surprizelor și că nimic nu este sigur până în ultimul moment!