Dispariţia misterioasă a Ameliei Earhart ar putea fi elucidată

Dispariţia misterioasă a Ameliei Earhart ar putea fi elucidată

Un profesor de liceu, o companie aviatică şi cel mai mare producător de aluminiu din lume şi-au unit forţele pentru a desluşi unul din cele mai stranii dispariţii din istorie, cea a legendarei aviatoare Amelia Earhart. O bucată de metal ar putea lămuri întreaga poveste.

Misterul care învăluie de atâta amar de vreme dispariţia Ameliei Earhart este încă un subiect aprins de dezbatere. În vreme ce unii sunt absolut convinşi că, pe parcursul tentativei sale de a face ocolul pământului pe la ecuator, aeronava Ameliei, Electra, ar fi rămas fără combustibil şi s-ar fi prăbuşit în  Pacific, alţii susţin că ar fi aterizat pe insula Nikumaroro.

Potrivit National Geographic, luna viitoare, pe insula Nikumaroro din Pacific va demara o vastă operaţiune de căutare a rămăşiţelor aeronavei pilotate de Earhart, acţiune pentru care au fost alocaţi aproximativ 500.000 de dolari.

Un  profesor de liceu din Statele Unite are însă propria teorie în privinţa dispariţiei legendarei aviatoare: Lockheed Model 10 Electra s-a prăbuşit în Insulele Marshall, mai exact pe micul atol Mili. Dick Spink, 53 de ani, a cheltuit deja 50.000 de dolari din propriul buzunar pentru aflarea adevărului.

Ne puteți urmări și pe Google News

A găsit deja şi câteva dovezi incontestabile din punctual său de vedere, la care a ajuns graţie unor poveşti de netăgăduit şi extreme de consistente auzite de la o mulţime de localnici. “A aterizat în Mili (foto jos). Unchii, mătuşile, părinţii şi bunicii noştri ştiu cu toţii că a aterizat aici”, ar fi spus localnicii.

La începutul acestui an, prof Spink şi mai mulţi cercetători ai companiei Parker Aerospace – ingineri, metalurgişti şi tehnicieni aeronautici – s-au deplasat la faţa locului. În zonele indicate de localnici au găsit în scurt timp o parte dintr-un tren de aterizare şi o bucată de aluminiu din ceea ce este foarte posibil să fi fost avionul Ameliei Earhart.

 “Am hotărât să achiziţionăm echipament şi mai sofisticat şi să-l ducem la faţa locului pentru a putea localiza şi celelalte părţi ale avionului”, a precizat Jon Jeffery, director în cadrul companiei Parker Aerospace, care sponsorizeză cercetările profesorului Dick Spink.

Specialiştii de la Parker Aerospace sunt convinşi că piesele găsite în nisipul din Mili aparţin aeronavei Lockheed Model 10 Electra, la bordul căreia Amelia zbura în jurul lumii. “Căci câte Lockheed 10 Electra s-ar fi putut prăbuşi pe această micuţă insulă? Doar unul, logic”, spune inginerul aeronautic Jim Hayton din cadrul Parker Aerospace.  

National Geographic relatează că mai mulţi cercetători de la Alcoa, cel mai mare producător de aluminiu din lume şi furnizor al aliajului pentru aeronava Ameliei, compară bucata din Mili cu una eliminată din componenţa avionului în timpul unor reparaţii efectuate în 1937. În curând vom afla dacă cele două bucăţi se potrivesc. Dacă răspunsul va fi pozitiv, atunci misterul dispariţiei celebrei aviatoare va fi în sfârşit elucidat.  

Amelia Earhart, 39 de ani, și copilotul său, Fred Noonan, 44 de ani, au dispărut în timpul unui zbor din Papua Noua Guinee spre insulele Howland, la 2 iulie 1937. Timp de mai mulți ani s-a crezut că avionul pilotat de cei doi, un model Lockheed Electra, cu două motoare, s-a prăbușit în ocean după ce a rămas fără combustibil. Au existat și voci care au susținut că Amelia Earhart și Fred Noonan ar fi fost luați prizonieri de forțele imperiale japoneze. În momentul dispariției, Earhart și Noonan se aflau la peste 11.000 de kilometri de punctul terminus al călătoriei, Oakland, California.

Amelia Earhart s-a născut pe 24 iulie 1897, în Atchison, Kansas. Ea a devenit o celebritate de talie mondială la începutul anilor 1930, când a stabilit mai multe recorduri în domeniul aviaţiei, cu ajutorul unui model de avion Lockheed Vega vopsit în roşu, pe care îl numea "micul ei autobuz roşu". În 1932, ea a fost prima femeie care a zburat singură deasupra Oceanului Atlantic şi prima femeie care a traversat Statele Unite ale Americii în timpul unui zbor fără oprire. Zborul din 1937 în jurul lumii ar fi fost primul care să urmeze linia ecuatorului.