Dragoş Pătraru critică postul care îi găzduieşte emisiunea: "Mi-e ruşine! TVR nu a transmis nimic vineri noapte"

Dragoş Pătraru, realizatorul "Starea Naţiei", de la TVR 1, spune că îi este ruşine că TVR nu a difuzat imagini, vineri noapte, despre tragedia din Colectiv şi precizează că a aflat, stupefiat, că nu există o procedură de intrare în breaking news.

Dragoş Pătraru a publicat luni, pe blogul său, un text intitulat "TVR, serviciul public care nu are program cu publicul", prin intermediul căruia critică modul în care a reflectat Televiziunea Română, în noaptea de vineri spre sâmbătă, tragedia din clubul Colectiv din Bucureşti.

"Ce simt că sunt eu dator să evidenţiez este lipsa de reacţie a unui serviciu public foarte important. Serviciul public numit Televiziunea Română. TVR nu a transmis nimic vineri noapte. N-a avut imagini, ci doar informaţii pe crawl. Jalnic! Televiziune publică fără imagini, doar cu text. Aflu, stupefiat, că nu există o procedură de intrare în breaking news. Vă puteţi închipui aşa ceva? Într-o instituţie supraaglomerată, cu atât de mulţi oameni, cu atât de multe resurse, o instituţie blocată de multă vreme în proiect, sufocată de proceduri care mai de care mai complicate, nu există o procedură de intrare în direct, de la un eveniment. Încerc să înţeleg şi nu reuşesc. Cum e posibil aşa ceva? E ca şi cum într-un spital ai duce urgenţele întâi la cantină. E ca şi cum pompierii s-ar trezi că nu au furtun, după ce au ajuns la locul incendiului", scrie Dragoş Pătraru.

Acesta susţine că televiziunea publică are, peste tot în lume, atribuţii foarte clare şi deţine un rol foarte important în cazuri de urgenţă.

"Televiziunea publică are, peste tot în lume, atribuții foarte clare. Și un rol foarte important îl joacă televiziunea publică în cazuri de urgență. Ce s-ar fi întâmplat dacă vineri seară ar fi avut loc un cutremur mare? B1 TV, de pildă, postul privat de ştiri care nu a transmis nimic de la locul tragediei, are doar o responsabilitate morală, faţă de propriii telespectatori. E problema lor. TVR nu e în aceeaşi situaţie. Televiziunea publică are datoria scrisă, reglementată prin lege, de a informa populaţia, toată populaţia, în cazuri de urgenţă. Bun, nu a avut loc un atac terorist sau un cutremur, dar s-a produs o nenorocire de proporţii. Iar TVR avea obligaţia de a-i informa pe cetăţeni. Alocând pentru asta toate resursele pentru care oamenii plătesc, lună de lună, abonamentul TV", spune Dragoş Pătraru.

El mai scrie că treaba televiziunii publice a fost făcută, vineri seară, de televiziunile private, iar zeci de jurnaliști de la televiziunile comerciale au făcut și treaba jurnaliștilor de la TVR, plătiți de cetățenii României.

În plus, Pătraru consideră că televiziunea publică trebuie să ia măsurile necesare pentru ca instituția să funcționeze cât mai rapid în interesul cetățenilor, nu în interesul partidelor aflate la putere sau al angajaților instituției.

“Și până vineri seară am fost tare mândru că lucrez la televiziunea publică. Acum, mi-e rușine. Chiar dacă nu sunt angajatul televiziunii publice, mi-e rușine. (…) Rușine! Rușine cu care trăiesc de trei zile mulți oameni din TVR. Iar asta sper să se vadă cât mai rapid, pentru început prin câteva decizii concrete. Oamenii din TVR trebuie să înțeleagă că acolo nu este raiul pilelor, nu este locul călduț unde vremea trece, leafa merge, nu este instituția de stat unde tu te faci că lucrezi, iar statul se face că te plătește. (…) Televiziunea publică trebuie să își facă treaba de serviciu public. În primul rând, să-i informeze pe oameni. Apoi să-i educe, să-i distreze, să fie o platformă pentru ideile politice și așa mai departe. Vineri, TVR nu a fost televiziunea publică a României. Iar asta nu trebuie să se mai întâmple niciodată.”