PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Economie

Drumurile din România: De ce am pierdut 3 miliarde de euro

Autor: | | 3 Comentarii | 1165 Vizualizari
Nu numai lipsa banilor a blocat construcția șoselelor din România, ci și lipsa organizării
Multă vreme s-a crezut că lipsa banilor este singurul motiv pentru care România nu are șosele. Acum, însă, descoperim și o altă cauză

Guvernul vrea să taie prin rectificare bugetară aproape un miliard de lei din fondurile Ministerului Transporturilor, bani destinaţi cofinanţării pentru proiectele făcute din fonduri europene. Lipsa organizării, tărăgănarea dincolo de orice limită a bunului simț, soluții tehnice neadaptate terenului, avize peste avize, schimbări repetate ale planurilor. Acestea ar fi, de fapt, principalele motive pentru care construcţia de autostrăzi din România a mers cu frâna de mână trasă din 2012 încoace.

Bugete reduse

România va pierde în acest an aproape trei miliarde de euro, bani care ar fi trebuit atraşi de Ministerul Transporturilor pentru construcţia de drumuri. Acum, însă, la jumătatea anului, cel puțin trei tronsoane importante nu sunt realizate nici măcar în proporție de o treime. Este vorba despre Sebeş-Turda, Lugoj-Deva (tronsoanele 1 şi 2) şi Câmpia Turzii – Târgu Mureş. Răspunsul guvernului a fost dur: a tăiat un miliard de lei din fondurile ministerului la rectificarea bugetară. „Este clar că nu mai avem cum să terminăm tronsoanele respective, nici dacă mobilizăm armata chineză. Lucrările au fost începute la timp, unele în 2013, dar ulterior au îngheţat sau s-au desfăşurat extrem de lent”, a explicat pentru EVZ Alexandru Crăciun, specialist în infrastructură.

Ce ar fi trebuit făcut

Pentru a fi terminate la timp şi pentru a nu pierde banii europeni, CNADNR ar fi trebuit să obţină repede toate avizele şi autorizaţiile necesare. „La Lugoj-Deva au descoperit în final că trebuie schimbată soluţia tehnică. Trebuie construite două tuneluri pentru care nici nu au făcut licitație. Construcţia lor ar dura probabil ani de zile”, a declarat Crăciun. Iar acesta este doar un exemplu. Toate acţiunile s-au împotmolit în avize de mediu, autorizaţii şi proceduri greoaie. „Pare că există o fractură între CNADNR şi minister. Mai nou, se fac licitaţii pentru drumuri care nici nu există în Master Plan”, a explicat Crăciun. Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a avut recent o reacţie dură la situaţia din Transporturi. „Pe de o parte, nu cheltuie banii pe care îi au alocați, pentru că știm foarte bine, de cheltuirea acestor bani pe acest sector se leagă, într-un fel sau altul, dezvoltarea întregii economii. Deci, pe de o parte, nu cheltuie banii, pe de altă parte, mai vin și solicită bani suplimentari”, a declarat Teodorovici la Digi 24.


Tag-uri: drumuri, romania, ministerul transporturilor, sebes, turda, lugoj, deva, targu mures, atostrada, Alexandru Crăciun, evz, CNADNR, Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Drumurile din România: De ce am pierdut 3 miliarde de euro.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii