PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Economie

Efectul taxei de 7 eurocenți. Statul pierde zeci de milioane de euro pe lună

Autor: Raluca Florescu | joi, 05 iunie 2014 | 4 Comentarii | 817 Vizualizari
14-06/09-ili-8248-465x390
Acciza suplimentară introdusă la 1 aprilie pentru fi ecare litru de combustibil a făcut ca la buget să nu mai ajungă o parte din banii ce trebuiau plătiți de transportatori.

Din aprilie, majoritatea transportatorilor care au sedii apropiate de țările vecine au început să alimenteze în străinătate, unde este mai ieftin. „Firma pe care o am, destul de mică, cu circa 90 de tiruri, plătea, lunar, acciză de 160.000 de euro statului român. Acum alimentez în Ungaria, ceea ce înseamnă că banii aceștia se duc la statul ungar”, a declarat, pentru EVZ, Adrian Pop, de la Confederația Națională Rutieră. Potrivit acestuia, în Arad și Timiș, 10 -15 transportatori cu firme de dimensiuni apropiate de cea pe care o conduce procedează la fel, ceea ce înseamnă că numai de la aceste companii statul pierde lunar, prin acciză, aproape 2 milioane de euro. La nivelul țării, suma se ridică lunar la câteva zeci de milioane de euro, bani care, de la 1 aprilie, cresc bugetele statelor vecine și nu pe al statului român.


„În Ungaria, un litru de motorină costă un euro, în timp ce în România și dacă cumperi în avans, en-gros, cu plata pe loc, plătești 1,07 euro pe litru. Pentru diferența aceasta de 7 cenți ne-am mutat în afară. Mai mult, prețul de pompă este de 1,17 euro, în România”, explică Pop.

De asemenea, transportatorii care au sedii apropiate sau rute care trec prin Bulgaria sau Ucraina, unde un litru de motorină costă un euro, respectiv 0,85 euro, alimentează în aceste țări.

Rambursare greoaie

Pentru a ușura viața marilor transportatori, statul le-a promis că le va rambursa, trimestrial, circa 4 eurocenți din cei 7 plătiți suplimentar. Astfel, de la 1 iulie, la trei luni după introducerea accizei, ar trebui să se facă primele rambursări.

Cu toate astea, propunerea este încă în faza de proiect și transportatorii se plâng că banii vor fi aproape imposibil de recuperat. „Potrivit propunerii, ar trebui să venim cu chitanțe, cu file de parcurs, cu diagrame tahograf. Este prea multă birocrație”, spune Adrian Pop.


Șeful Confederației Naționale Rutiere, Augustin Hagiu, crede că până la jumătatea anului este greu să avem un plan de rambursare bine pus la punct, la cât de greoi merg negocierile cu statul. „În aceste condiții, este posibil ca autoritățile să se vadă înfrânte și să anuleze taxa de 7 eurocenți, din toamnă, pentru că veniturile la buget nu sunt cât se așteptau”.

Exemplul Ungariei

Pe de altă parte, reprezentanții altor grupări patronale spun că se poate ajunge la o formulă care să mulțumească atât autoritățile, cât și transportatorii.

„Am realizat deja un studiu, cu datele din 6 țări în care se aplică rambursarea unei părți din acciză și l-am prezentat autorităților. De asemenea, o delegație din Ungaria, țară care rambursează 5,5 eurocenți pe litru transportatorilor, a venit și a discutat la Finanțe despre cum se implementează la ei acest sistem. Se poate ajunge la o formulă care să mulțumească atât transportatorii, cât și autoritățile, pe temen lung”, a declarat, pentru EVZ, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri.

Tag-uri: acciza la carburanti, acciza la benzina, acciza 7 eurocenti, scumpire carburanti, scumpire benzina, adrian pop, augustin hagiu, confederatia nationala rutiera, radu dinescu, uniunea nationala a transportatorilor rutieri




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi