Elevii de nota 2 care intră la liceu, autorii dezastrului de la Bac

Elevii de nota 2 care intră la liceu, autorii dezastrului de la Bac

Există atât școli generale, cât și licee în care niciun elev nu a luat la examene note de promovare. În acest an însă, admiterea la liceu s-a făcut cu medii mai mici decât în 2013, fiind primiți elevi al cărui loc este de fapt în școlie profesionale

Ponderea crescută a examenului de Evaluare Națională (75% în loc de 50%) și dificultatea subiectelor a dus la scăderea mediilor de admitere în liceu. Dacă anul trecut ultima medie a fost peste 3, anul acesta elevii au putut intra la liceu și cu nota 2. Există chiar școli (Școala Gimnazială „Întorsura” și Școala Gimnazială „Anton Pann” din Dolj, spre exemplu) în care niciun elev nu a obținut peste 5.

Scurgere de resurse

Expertul în educație Ștefan Vlaston consideră că astfel de unități de învățământ trebuie închise, pentru că randamentul lor este zero și reprezintă o scurgere inutilă de resurse.

Ne puteți urmări și pe Google News

Elevii cu note mult sub 5 nu ezită să își completeze fișa de înscriere la liceu, în condițiile în care au dreptul să o facă. Anul acesta, ultima medie de admitere în București a fost 2.50, comparativ cu anul trecut, când ultima medie a fost de 3.74.

O bună parte dintre elevii intrați cu note sub 5 la liceu ajung să susțină Bac-ul, iar rezultatele sunt pe măsură. Așa ajungem la licee unde procentul de promovabilitate este zero. Singura șansă pentru acești elevi este școala profesională, spun la unison dascălii.

Profesorii de liceu nu pot ridica nivelul elevilor de nota 3

Cei care obțin o medie sub 3 după Evaluarea Națională trebuie să meargă la profesională. Oricât de buni ar fi profesorii la liceu nu pot ridica nivelul elevilor de 3.

Problemele financiare, dezinteresul pentru școală, indisciplina afișată de unii elevi sunt, în concepția unui dascăl de matematică de la Ploiești, câteva din problemele cu care se confruntă elevii din gimnaziu, răspunzătoare pentru rezultatele mediocre.

O altă cauză pentru care unele școli generale au randament zero, crede expertul în educație Ștefan Vlaston, este că elevii figurează ca fiind înscriși, dar, de fapt, nu frecventează cursurile: ”Sunt școli în care elevii sunt mutați dintr-o clasă în alta, dacă vin controale”. Vlaston spune că pe lângă problemele sistemului, părinții elevilor sunt vinovați fiindcă insistă să își dea copiii la liceu și nu știu să îi orienteze spre meserii care ar putea să le fie utile.