ERA PETROLULUI, aproape de final. DOI COLOȘI industriali lucrează la avioanele ELECTRICE

ERA PETROLULUI, aproape de final. DOI COLOȘI industriali lucrează la avioanele ELECTRICE

După ce mașinile cu propulsie electrică au cucerit tot mai mult teren, vine rândul marilor consumatori de combustibili să schimbe macazul. Astfel, Grupul Airbus (AIR) și Siemens (SIE) au semnat un acord de colaborare în domeniul propulsiei hibrid electrice.

Pentru a realiza acest lucru, Joe Kaeser și Tom Enders, din poziția de CEO ai celor două companii, au lansat un proiect major în domeniul electrificării aviației, al cărui scop este să demonstreze fezabilitatea tehnică a unei serii de sisteme de propulsie hibrid/ electrice până în 2020. Ambele companii vor avea contribuții semnificative în proiect și au format o echipă de 200 de persoane pentru a contribui la avansul leadershipului european în inovație și a dezvolta aeronava electrică.

„Zborurile electrice sau hibrid-electrice reprezintă una din marile provocări din aceste vremuri, ținta fiind zero-emisii. Progresul realizat în acest domeniu alături de partenerii noștri industriali sau guvernamentali în doar câțiva ani este extraordinar, culminând cu zborul aeronavei noastre electrice E-Fan de anul trecut”, a spus Tom Enders, CEO al Grupului Airbus.

“Credem că până în 2030 aeronavele de pasageri sub 100 de locuri pot fi propulsate de sisteme hibrid și suntem hotărâți să explorăm această posibilitate cu parteneri de primă clasă ca Siemens”, a adăugat Tom Enders. Sistemele de propulsie hibrid electrice pot reduce semnificativ consumul de combustibil al aeronavei și reduce zgomotul. Ținta europeană este de a reduce emisiile de CO2 cu 75% până în 2050 comparativ cu valorile din 2000. Aceste țeluri ambițioase nu pot fi atinse prin tehnologii convenționale.   

Ne puteți urmări și pe Google News

Grupul Airbus și Siemens plănuiesc să dezvolte împreună prototipuri pentru sisteme de propulsie variate, pe clase de putere ce vor merge de la câteva sute de kilowați la 10 sau mai multi megawați. Aceste sisteme ar putea fi utilizate pentru zboruri locale, scurte, aeronave cu mai puțin de 100 de locuri,  elicoptere sau UAV-uri (Unmanned Aerial Vehicles) până la clasicele călătorii pe distanțe scurte și medii.

Ambele companii împreună cu austriecii de la Diamond Aircraft au prezentat inițial o aeronavă hibrid în 2011. De atunci, Siemens are în dezvoltare un motor electric pentru aeronave care furnizează de cinci ori mai multă putere păstrând aceeași greutate.