PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Educaţie

BAREM Evaluare Naţională 2016 MATEMATICĂ. Subiect incorect formulat la proba de matematică

Autor: | | 8 Comentarii | 1889 Vizualizari
Barem incorect formulat la proba de matematică
Părinți și profesori susțin că cerința punctului 6 de la Subiectul I de la proba de matematică din cadrul Evaluării Naționale nu a fost corect formulată. Ei estimează că vor fi zeci de mii de contestații

Incorect enunțată sau intenționat formulată incomplet?” este întrebarea care macină mii de absolvenți de clasa a VIII-a, părinți și cadre didactice. Elevii au avut de citit o diagramă care prezintă repartiția notelor obținute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o școală. Cerința este următoarea: „Conform diagramei, numărul elevilor care au obținut nota 5 la acest test este egal cu...”.

„S-auîncurcat!”, comen tează mai mulți părinți. Pe rețelele de socializare explicațiile și ideile continuă: „Nu au înțeles exact cum se citește diagrama fiindcă nu era clar precizat care sunt notele și care șir este numărul de elevi”; „Suntem câțiva care ne gândim să contestăm”. Profesorii de matematică le dau dreptate.

Proba de matematică a fost structurată pe trei secțiuni, cu grade de dificultate diferite, fiecare având câte 30 de puncte. Părinții nemulțumiți pot depune contestațiile vineri, între orele 16:00 - 20:00, urmând ca rezultatele finale să fie afișate în data de 5 iulie.


Reacția CNEE

Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) a făcut următoarele precizări:

● Itemul evaluează com petența Analizarea unor situații practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor, competență formată/dezvoltată în cadrul unității de învățare „Elemente de organizare a datelor”, clasa a VIIa, prezentă în programa pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a.

● Itemul este complet formulat, enunțul este clar, fără ambiguități și permite un singur răspuns corect. Acesta conține toate elementele necesare unui răspuns corect și se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de CNEE. Tipul de diagramă în discuție este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea Națională.

● Itemul conține legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esență, acesta se referă la prezentarea unei dependențe funcționale (între notă și numărul elevilor din clasă care au obținut această notă), iar în cazul unei dependențe funcționale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor).


Problemă incomplet enunțată

Diagrama nu este complet enunțată pentru că nu se specifică în axa OX notele elevilor și în axa OY, numărul de elevi. De aceea, unii elevi au citit invers diagrama și nu le poți cere în condiții de examen să gândească precum un adult. Vor fi probabil zeci de mii de contestații pe acest subiect și cel mai simplu ar fi să plece o notă de la Comisia Centrală de Examen către centrele de corectare prin care să li se ceară să acorde punctajul prevăzut indiferent în ce mod au citit elevii diagrama”, a explicat profesorul Ștefan Vlaston.

Omisiune intenționată?

„A fost o omisiune din partea celor care au formulat subiectul. Elevii trebuiau să analizeze mai bine problema, ca să-și dea seama care este axa elevilor și care este axa notelor. Ei trebuiau să se «prindă» că un elev sau doi elevi nu pot lua nota zero”, a comentat pentru EVZ Andrei Dobre, profesor de matematică la Grupul Școlar Transporturi din Ploiești.

Tag-uri: Evaluare Nationala Matematica 2016, Evaluare Nationala 2016 Matematica, Subiecte MATEMATICA Evaluare Nationala 2016, EDU, Edu.ro Evaluare Nationala 2016, EDU.ro, REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2016, Evaluare Nationala 2016 Matematica Barem, Subiect Evaluare Nationala 2016, Subiect Matematica Evaluare Nationala 2016, Subiecte MATEMATICA Evaluare Nationala, Edu Evaluare Nationala 2016, BAREM MATEMATICA Evaluare Nationala 2016, Evaluarea Nationala 2016 Romana, Subiect Evaluare Nationala 2016 Matematica, EVALUARE NATIONALA, Edu Ro, Evaluare Matematica 2016, SUBIECTE MATEMATICA
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului BAREM Evaluare Naţională 2016 MATEMATICĂ. Subiect incorect formulat la proba de matematică.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii