EVZ a avut dreptate: Autobuzele RATB sunt nesigure. RAR a descoperit frane de la autobuze legate cu sârmă

EVZ a avut dreptate: Autobuzele RATB sunt nesigure. RAR a descoperit frane de la autobuze legate cu sârmă

Ziarul Evenimentul Zilei a arătat, în repetate rînduri, faptul că mijloacele de transport în comun ale RATB-ulu sunt nesigure și pun în pericol viața călătorilor. Acum, specialiștii RAR au confirmat dezvăluirile EVZ: au descoperit că frânele unor autobuze erau legate cu sârmă.

Potrivit liderul sindical al unor angajați din Regia Autonomă de Transport în Comun București, Tudor Ivan, Registrul Auto Român a fost chemat chiar de către el și alți angajați, pentru a se verifica starea parcului auto al Regiei. El a explicat că specialiștii de la RAR au descoperit faptul că lipsesc piese, nu sunt omologate unele, iar unele frâne ale autobuzelor sunt legate cu sârmă.

Evenimentul Zilei a dezvăluit în luna aprilie faptul că mașinile circulă fără antipoluant, eliberând noxe periculoase pentru oameni, iar multe nu mai au frâne, susțin angajați RATB.

În tot acest timp, șefii Regiei Autonome de Transport București (RATB) au susținut toate mijloacele de transport circulă cu antipoluant pentru a reduce consumul de combustibil și noxele eliberate, au revizia la zi și sunt dezinfectate, angajații din subordine susțin contrariul. Trei dintre ei au dezvăluit, pentru EVZ, cum, zilnic, viața călătoriilor, cât și a lor este pusă în pericol cu girul conducerii Regiei, care nu ia măsuri pentru remedierea situației.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Nu mai merg frânele”

Valer Ciobănescu, de la sindicatul șoferilor RATB, a povestit că sunt cazuri în care se acționează frânele și autobuzul încă mai merge. Motivul: sunt foarte uzate. „Este un pericol imens pentru călători și pentru noi. Mergea autobuzul, deși am acționat frâna. Nu este în regulă. Noi am sesizat că frânele sunt foarte uzate. Nu ne ia nimeni în seamă”, a dezvăluit acesta. În ceea ce privește tramvaiele, potrivit acestuia, 70% din parcul rulant este depășit, iar reparațiile se fac prin „cârpeli”.

„Nici antipoluant și piese de schimb nu mai sunt de luni bune”, s-au mai plâns angajații. „Nu mai circulăm cu antipoluant de peste două luni. Denumit AddBlue, acesta este un produs aditiv ce are capacitatea de a reduce consumul de carburant cu 10%-20%, dar, mai important, reduce substanțial poluarea. Neamțul a recomandat să nu se circule fără el”, au povestit, pentru EVZ,  Valer Cobănescu și Tudor Florian Ivan, președintele Sindicatului Tran sportatorilor APT din RATB.

Șoferii au trimis conducerii Regiei o adresă cu toate aceste probleme pe data de 8 aprilie 2014, dar nu au primit niciun răspuns până în prezent. „Vă solicităm să tratați cu seriozitate starea tehnică a parcului auto și asigurarea de piese, consumabile (AddBlue) privind siguranța circulației”, scrie în adresa semnată și ștampilată de liderii șoferilor din Regie. Cei doi ne-au explicat că au depus și o plângere în acest sens la Registru Auto Român.