EVZ CHIȘINĂU. Asistență internațională pentru a ajunge în rând cu lumea. Noi pieţe de desfacere pentru antreprenorii moldoveni

EVZ CHIȘINĂU. Asistență internațională pentru a ajunge în rând cu lumea. Noi pieţe de desfacere pentru antreprenorii moldoveni

Competitivitatea antreprenorilor moldoveni pe noi pieţe de desfacere este principalul subiect pe agenda Centrului Internaţional de Comerţ.

Creşterea competitivităţii întreprinderilor moldoveneşti în contextul încadrării Republicii Moldova în spaţiul economic european o dată cu crearea Zonei de comerţ liber cu UE a fost principalul subiect de discuţie în cadrul întâlnirii pe care a avut-o zilele trecute vicepremierul Valeriu Lazăr, ministru al Economiei, cu reprezentanţii Centrului Internaţional de Comerţ, aflaţi la Chişinău într-o misiune de evaluare, la invitaţia Ministerului Economiei şi MIEPO. Valeriu Lazăr a declarat că la ora actuală principala preocupare a Ministerului Economiei este sporirea competitivităţii întreprinderilor autohtone în sensul complex al conceptului, care presupune facilitarea accesului la finanţare, îmbunătăţirea mediului de afaceri, a infrastructurii calităţii etc.

MIEPO, instituţia cheie pentru antreprenorii autohtoni

Potrivit ministrului Economiei, preluarea celor mai bune practici ale ţărilor care au parcurs o experienţă similară, precum şi identificarea celor mai eficiente instrumente, vor ajuta întreprinderile autohtone să-şi sporească competitivitatea şi să acceseze noi pieţe de desfacere. În acest sens, Organizaţia pentru Atragerea Investiţiilor şi Promovarea Exporturilor din Republica Moldova (MIEPO) este instituţia-cheie la nivel naţional, care va dispune de instrumente moderne pentru a ajuta antreprenorii să-şi consolideze capacităţile de export şi să răspundă la oportunităţile atât pe pieţele tradiţionale, cât şi pe cele internaţionale noi.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ţara noastră are o economie adaptabilă, antreprenorii noştri învaţă repede, însă avem nevoie de repere pentru a cunoaşte practicile şi cerinţele noilor pieţe. În acest sens, Centrul Internaţional de Comerţ are o experienţă utilă pe pieţele care ne interesează, atât din Europa, Asia, cât şi din Africa”, a spus Valeriu Lazăr.

Promovarea dezvoltării economice

„Centrul Internaţional de Comerţ este interesat să promoveze în ţara noastră dezvoltarea economică prin intermediul stimulării comerţului internaţional, a exportului şi dezvoltarea afacerilor internaţionale, a întreprinderilor mici şi mijlocii, precum şi acordarea de asistenţă privind consolidarea capacitaţilor instituţiilor de promovare a exportului”, a declarat şefa Oficiului pentru Europa de Est şi Asia Centrală, Elena Boutrimova.

Centrul Internaţional de Comerţ reprezintă o agenţie comună a Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC) şi a Conferinţei Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNCTAD), cu sediul la Geneva. Scopul agenţiei constă în a ajuta statele în curs de dezvoltare să devină competitive pe pieţele globale. De aceea, obiectivele strategice ale agenţiei sunt focusate pe utilizarea informaţiei comerciale, consolidarea Instituţiilor de Suport al Comertului (TSI/Trade Support Institutions), precum şi pe promovarea politicilor în beneficiul întreprinderilor exportatoare, incluziunea în fluxul principal al pieţei şi durabilitate în politicile de promovare a comerţului şi dezvoltare a exportului.

În continuare, delegaţia va avea o serie de întrevederi cu reprezentanţii mediului de afaceri şi cu donatori, va evalua şi examina necesităţile de asistenţă tehnică în domeniul promovării exportului din ţara noastră, iar la final va identifica soluţii sub formă de proiecte specifice pentru diferite sectoare ale economiei naţionale.