EVZ EXCLUSIV. Cele mai mari pasaje ale Capitalei nu au fost verificate și recepționate înainte de a fi deschise traficului

EVZ EXCLUSIV. Cele mai mari pasaje ale Capitalei nu au fost verificate și recepționate înainte de a fi deschise traficului

Pasajul Basarab nu a fost recepționat în acte, deși pe el se circulă de aproape patru ani. Situația este aceeași și în cazul Pasajului Mihai Bravu.

După ce este finalizată, orice lucrare de infrastructură trebuie verificată de către o comisie formată din specialiști, printre care și cei de la Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC). În cazul celor două poduri, care au costat aproape 280 de milioane de euro, nu s-a semnat niciun act de recepție a lucrărilor, deși legea spune că trebuie convocată comisia în 15 zile de la comunicarea finalizării lucrării. „Investitorul, Primăria Municipiului București, nu a organizat recepția la finalizarea lucrărilor pentru niciunul dintre proiecte”, au explicat, pentru EVZ, reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții.

Potrivit legii, este obligatoriu ca la finalizarea lucrării să se facă recepția privind terminarea lucrării, iar la expirarea termenului de garanție să fie făcută recepția finală.

Se poartă discuții cu constructorul

Ne puteți urmări și pe Google News

Șefii Inspectoratului au explicat că Municipalitatea a trimis hârtie prin care a anunțat că va semna procesul de terminare a lucrărilor și a cerut ISC să numească cine va face parte din Comisia de Recepție, așa cum prevede legea. „Inspectoratul a răspuns adresei Primăriei Capitalei. Până acum, nu ni s-a comunicat data recepției”, se precizează într-un răspuns pentru EVZ, dat de către Inspectorat la data de 6 martie 2014. Potrivit unor surse din cadrul Municipalității, în prezent se poartă discuții cu constructorul pentru a se rezolva problema.

Legea spune că recepția la finalizarea lucrărilor este necesară pentru a stabili dacă s-au respectat parametrii tehnici de construcție și dacă trebuie remediat ceva este bine să de întâmple atât timp cât lucrarea este în garanție. „Evenimentul zilei” a solicitat un punct de vedere Municipalității în ceea ce privește recepția celor două poduri. De pe data de 3 martie și până în prezent nu a primit niciun răspuns.

„Nu pierd Capitala din cauza asta”

Potrivit surselor EVZ, edilul-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, ar fi știut încă din aprilie 2012 ca ar exista probleme în ceea ce privește inaugurarea Pasajului Basarab, numai că, fiind an electoral acesta, a decis să dea drumul circulației, spunând în cerc restrâns: „Nu pierd Capitala din cauza asta”. Pasajul Basarab, a costat aproximativ 250 de milioane de euro. În ceea ce privește Pasajul Mihai Bravu, șefii din Municipalitate ar fi semnat mai multe acte adiționale privind construirea acestuia. Ambele construcții au fost atribuite companiei Astaldi. Primăria Capitalei a atribuit grupului italian un contract de 155,7 milioane lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrărilor la pasajul suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii.

FOTO: Pasajul Mihai Bravu

Când nu se poate semna recepția

Potrivit regulamentului, comisia recomandă amânarea recepției când:

1) se constată lipsa sau neterminarea unor lucrări de construcție-montaj prevăzute de proiect;

2) lipsește Cartea tehnică a construcției sau este incompletă;

3) lipsesc avizele organelor respective de control;

4) construcția prezintă vicii a căror remediere este de durată și care, dacă nu ar fi făcută, ar diminua considerabil utilitatea lucrării;

5) există în mod justificat dubii cu privire la calitatea lucrărilor;

6) obiectul a fost construit cu abateri de la documentația de execuție;

7) obiectul a fost construit nelegitim (fără certificatul de urbanism, fără proiect, fără autorizație de construire).