Editura Evenimentul si Capital

EVZ vă prezintă traseul probabil al autostrăzii Sibiu-Pitești

Proiectarea și licitația pentru construcția autostrăzii Sibiu-Pitești va avea loc anul viitor FOTO: EVZ
Autor: | | 2 Comentarii | 8814 Vizualizari

Cel mai aşteptat proiect de infrastructură din România, autostrada Sibiu-Piteşti, demarează în primăvară. Premierul Dacian Cioloș merge în vizită de lucru la Ministerul Trasporturilor pentru a se informa cu privire la stadiul proiectelor de infrastructură

Traseul pentru Autostrada Sibiu-Piteşti va fi stabilit la sfârșitul acestei luni, ne-a declarat directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Cătălin Homor. Oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi a luat în calcul cinci variante de traseu pentru autostrada Pitești - Sibiu. Cel mai probabil, cei aproximativ 116 km de autostradă urmeză să facă legătura municipiului Sibiu cu Boița-Racoviță, Văleni, Cutea de Argeș și Pitești.

„După ce vom avea studiul de fezabilitate, în cadrul CNADNR facem proiectul tehnic. Nu mai trebuie lasat proiect la îndemâna constructorului. Se schimbă modalitatea de construcție a autostrăzilor. Dau decizie în cadrul CNADNR prin care să constituim o unitate de implementare proiecte care va lua la puricat toate studiile de fezabilitate. Proiectarea și licitația pentru construcția autostrăzii Sibiu-Pitești va avea loc anul viitor”, ne-a declarat șeful CNADNR, Cătălin Homor. Potrivit acestuia, construcția efectivă începe în primăvara anului 2018 și durează patru ani. „Cei aproximativ 116 km sunt împărțiți în cinci loturi, construcția începe de la Pitești spre Curtea de Argeș. Pentru legătura cu orașul Râmnicu Vâlcea avem trei variante, reabilitatea DN73, reabilitarea acestui drum național plus variantele ocolitoare în zona localităților sau legătură nouă. Legătura autostrăzii Sibiu-Pitești de Râmnicu Vâlcea nu va fi autostradă, cel mult drum expres sau drum național”, a precizat Homor.



Studiul de fezabilitate întârzie

După alegerea traseului, până la finalul anului CNADNR va avea și studiul de fezabilitate. „Studiul geotehnic este cel mai important pentru întocmirea documentației. În funcție de relief știm care este punctul de plecare al fundației. Studiul geotehnic înseamnă 4.000 de foraje la adâncimi cuprinse între 6 și 35 m. Este foarte greu să faci un studiu geotehnic pe un tresu pe care nu ai niciun drum. Autostrada trece prin munți, traversează văi, râuri. Este foarte greu de ajuns, se fac drumuri provizorii pentru foraje. Distanța admisă pentru foraje este de maxim 200 m”, ne-a mai declarat Homor. Oficialul CNADNR a menționat că studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Potești va fi gata la sfârșitul acestui an.

Se dărâmă şi autostrada Lugoj-Deva?

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, joi, că este prea devreme să se pronunţe în legătură cu o eventuală demolare a lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Acesta ar putea demolat din cauza unor posibile erori de execuţie, aşa cum s-a întâmplat în cazul lotului 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, şi aşteaptă rezultatul unor expertize complete, fiind vorba despre acelaşi constructor, informează Agerpres. Ambele loturi de autostradă au fost executate de acelaşi constructor. Potrivit unor informaţii apărute în presă, s-ar fi folosit materiale de slabă calitate la construirea acestui lot.




Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




FACEBOOK
evz.ro