PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Evenimente

EVZ vă prezintă un raport ținut la secret: Oricând este posibilă o catastrofă aviatică. Aeroportul Cluj, o veritabilă capcană a morții!

Autor: | | 25 Comentarii | 9068 Vizualizari
Ani întregi, incidentele de pe Aeroportul Cluj-Napoca au fost ținute la secret, arată un document intrat în posesia EVZ. Ieri, un avion de pasageri, Boeing 737, cu 116 pasageri la bord, care se îndrepta spre Barcelona, a ratat aterizarea și a pătruns zece de metri în zona de siguranță, din motive încă neelucidate

Procurorii și poliția Cluj au demarat o anchetă cu privire la incidentul care a avut loc miercuri dimineață pe Aeroportul Internațional din Cluj- Napoca, când un avion de pasageri, Boeing 737, a ratat aterizarea și a pătruns zece metri în zona de siguranță. În ultimii ani, pe Aeroportul din Cluj au avut loc mai multe incidente grave, care au fost ținute la secret. Chiar dacă s-a construit o pistă nouă, specialiștii din domeniu spun că nici aceasta nu este sigură.


FOTO:Pilotul Dinu Călin



Lumini de ghidaj nefuncționale

Oficialii aeroportului clujean susțin că avionul a ajuns la Cluj cu zece minute mai devreme decât ora fixată și că, deși, pilotului i s-a comunicat faptul că pe pistă sunt mai multe utilaje de deszăpezire, acesta a solicitat o aterizare de urgență deoarece nu îi mai ajungea combustibilului. În rezervoare existau 2,9 tone de petrol de aviație, insuficient pentru a ajunge la un aeroport de rezervă, în cazul de față, cel de la Sibiu. „Pista era în condiții bune și permitea aterizarea în condiții de maximă siguranță. Rămâne să vedem ce s-a întâmplat. Pilotul a cerut să aterizeze de urgență pentru că nu mai are carburant”, a precizat directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo.


Un martor ocular, care era la sol, a declarat că avionul a aterizat la mijlocul pistei și că spațiul rămas nu a fost suficient pentru frânarea în condiții de siguranță.

Pista din Cluj-Napoca nu are un sistem de monitorizare video pentru a vedea locul de aterizare al avioanelor. Tot din acest motiv, procurorii nu vor ști dacă pe pista de aterizare au fost sau nu utilaje de deszăpezire.

De asemenea, pilotul de la Blue Air, susțin sursele EVZ, a comunicat turnului de control faptul că luminile de ghidaj ale pistei, folosite de avioane pentru aterizare, nu funcționează la parametri normali și a cerut mărirea intensității acestora.

În replică, David Ciceo a recunoscut că a existat o defecțiune, dar nu la momentul aterizării avionului Blue Air, ci după. „Dacă a existat o problemă, fie gheața de pe pistă, fie aceste lumini de ghidaj, de ce echipajele de pe celelalte șapte avioane care au decolat sau aterizat înaintea avionului Blue Air nu le-au comunicat, deși normele îi obligă”, a spus Ciceo.


Blue Air: „Avionul avea combustibil”

Aterizarea avionului Blue Air s-a făcut în condiții dificile: ninsosare abundentă și vizibilitate redusă, de sub 200 de metri.

Într-un comunicat, compania mamă susține că incidentul aviatic este unul minor, avionul depășind suprafața pistei cu aproximativ zece metri. Cei de la Blue Air infirmă categoric faptul că avionul nu avea suficient carburant, în ciuda faptului că directorul aeroportului clujean insistă că există o înregistrare între un angajat al ROMATSA Cluj și dispecerul de pe aeroport, în care se cere elibarea de urgență a pistei din cauza faptului că avionul a solicitat aterizarea de urgență.

„Am avut un noroc din ăla, de proști”

Dincolo de emoția produsă de incidentul aviatic, majoritatea pasagerilor au declarat că doar profesionalismul pilotului a făcut ca aterizarea ratată să nu se transforme într- o tragedie. „Omul (pilotul - n.n.) a pus avionul jos. Dacă a fost zăpadă, el a mers drept și la un moment dat i-a fugit spatele și când am văzut că se ridică un nor de zăpadă pe partea mea, am zis gata … Pilotul a fost meseriaș, am zis că ce frumos l-a pus jos. Am avut o senzație de … am avut. Când am văzut norul cum se duce am zis că suntem gata. Am avut noroc, noroc din ăla de proști”, a declarat unul dintre pasageri.

Controversele din jurul Aeroportului Cluj Napoca au fost destul de multe în ultimii ani

Procurorii DNA Cluj au demarat o anchetă legată de modul în care au fost întocmite 24 de acte adiționale prin care prețul de construcție al pistei noi, pe care a aterizat avionul Blue Air, a crescut de la 24 de milioane de euro, la 40 de milioane de euro.

Pe de altă parte, directorul Aeroportului Cluj-Napoca este urmărit penal, tot de DNA Cluj, fiind suspectat că a primit mită o casă.

Cele două dosare au fost disjunse din marele dosar de corupție care îl privește pe Horea Uioreanu, fost președinte al Consiliului Județean Cluj. Printre acuzații, DNA susține că Uioreanu ar fi primit mită în legătură cu construcția noii piste.

Directorul, cointeresat material

Procurorii DNA susțin că directorul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca este anchetat în dosarul penal 4/P/2014. „Pe parcursul executării contractului, acesta a fost adiționat cu un număr de 24 de acte adiționale, care au crescut valoarea contractului până la suma totală de 42 de milioane de euro. Pe fondul cointeresării materiale a directorului RA Aeroportul Internațional Cluj-Napoca ... a convenit să consimtă la susținerea încheierii actelor adiționale și să realizeze în continuare lucrări din etapa a doua a proiectului, în sensul de a construi platforma de parcare aeronave Apron 4, în lipsa oricăror forme legale și transparente de evaluare și acordarea unor astfel de lucrări finanțate din bani publici prin ignorarea principiilor concurenței”, susțin procurorii DNA.

Ciceo ar fi aprobat costuri mult mai mari pentru aceste investiții decât ar fi fost în realitate.

Viața a zeci de mii de oameni a fost pusă în pericol

Vreme de mai mulți ani, pista aeroportului din Cluj-Napoca a fost o bombă cu ceas care oricând putea exploda și putea produce accidente soldate cu sute de morți și imense pagube materiale. Cei de la Aeroport au preferat să treacă sub tăcere, incidente grave, în care au fost implicate aeronave pline cu pasageri. Într-un document clasificat, semnat de directorul Ciceo, sunt menționate alte incidente grave, care s-au înregistrat la vechea pistă care și-a încetat activitatea în luna octombrie 2013.


FOTO: Aeronava cu palele rupte



În același an, două avioane ale Wizz Air au suferit pagube ca urmare a aspirării în turbinele motoarelor a unor bucăți de beton desprinse din dalele pistei. Un avion care a decolat la Bergamo a fost obligat să aterizeze la Timișoara, în timp ce al doilea a avut două pale rupte de la o turbină și a fost obligat să rămână la sol pentru reparații.

„În dalele de beton au apărut foarte multe fisuri, din care, datorită rulării la sol a aeronavelor, apar desprinderi de materiale care pot fi antrenate în motoare pe timpul rulării pentru decolare sau aterizare. Cu toate că aeroportul efectuează zilnic lucrări de intervenție pentru remedierea deteriorărilor punctuale pe pistă, acestea nu rezolvă problema de fond a stadiului de degradare”, se arată în raportul respectiv.



Cei de la Wizz doreau să verifice pista

Toate aceste incidente grave au fost trecute într-un raport confidențial, întocmit de directorul operațional de la Aeroportul Internațional din Cluj- Napoca, Iuliu Pop.

Din anexele acestui raport secret, șefii de la Wizz Air, care operează peste 15 zboruri zilnice de pe aeroportul din Cluj-Napoca, erau practic disperați din cauza stării proaste a pistei. „Ieri, 15 aprilie 2013,la aeronava noastră cu înmatricularea HA-LWQ, ..., la sosirea pe aeroportul BLQ au fost găsite două pale avariate la motorul 2. Urmele de lovituri sunt în concordanță cu avarieri datorate FOD-urilor care puteau fi ingerate în timpul aterizării sau decolării”, se arată într-un document al Wizz Air.

Reprezentanții companiei aeriene low cost au solicitat de mai multe ori să participe chiar ei la inspecția pistei pentru a vedea gradul de degradare al acesteia.

Lufthansa amenință că nu mai zboară la Cluj

În același raport se vorbește despre o scrisoare de amenințare a companiei Lufthansa, care operează două zboruri pe zi de la Cluj la Munchen. „Starea în care se află pista nu ne îndeplinește cerințele cele mai stringente de siguranță și operaționale, în special în condiții de ploaie și umezeală, ..., dacă modernizarea nu va fi finalizată până în octombrie 2013, din păcate nu vom mai putea să ne susținem serviciile la Cluj, după aceasta”.

În prezent, vechea pistă este folosită pe post de cale de rulare a avioanelor spre noua pistă de decolare/aterizare.

Tag-uri: evz, aeroportul cluj, cluj napoca, poliția Cluj, Boeing 737, Sibiu, David Ciceo, Blue Air, ROMATSA Cluj, ROMATSA, DNA Cluj, dna, procurori dna, Consiliul judetean cluj, Wizz Air, Iuliu Pop
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului EVZ vă prezintă un raport ținut la secret: Oricând este posibilă o catastrofă aviatică. Aeroportul Cluj, o veritabilă capcană a morții!.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii