Clubul de ştiinţă

Exact ca în Războiul Stelelor: planeta cu doi sori chiar există

Autor: Ana-Maria Adamoae | sâmbătă, 17 septembrie 2011 | 61 Comentarii | 3132 Vizualizari
nasa_05
O planetă care orbitează două stele a fost descoperită recent de cercetătorii Agenţiei Spaţiale Americane (NASA). Kepler 16-b aduce aminte de Tatooine, planeta cu doi sori imaginată de creatorii celebrului film "Războiul Stelelor".

Telescopul spaţial Kepler a descoperit, la o distanţă de 200 de ani lumină de Pământ, o planetă care gravitează în jurul a două stele, a anunţat NASA. Descoperirea confirmă o ipoteză mai veche a oamenilor de ştiinţă. "Se confirmă astfel existenţa unei noi clase de sisteme planetare, care ar putea găzdui forme de viaţă. Ţinând cont de faptul că majoritatea stelelor din galaxia noastră fac parte dintr-un sistem binar, asta înseamnă că, în cazul planetelor care nu se formează doar în jurul unei singure stele, există mai multe şanse de a fi descoperite forme de viaţă. Această descoperire foarte importantă confirmă o teorie veche de câteva decenii a oamenilor de ştiinţă", explică William Borucki, unul dintre cercetătorii care investighează existenţa planetei botezate Kepler-16b.

Potrivit cercetătorilor de la NASA, Kepler-16b este o planetă rece, nelocuită, de dimensiunea planetei Saturn şi se estimează că ar fi alcătuită jumătate din rocă, jumătate din gaze. Cele două stele în jurul cărora gravitează sunt mai mici decât Soarele din sistemul nostru solar, una dintre ele având 69% din masa Soarelui, iar cealaltă doar 20%. Kepler-16b efectuează o rotaţie completă în jurul celor două stele o dată la 229 de zile, oamenii de ştiinţă stabilind o similitudine cu mişcarea planetei Venus în jurul Soarelui, care durează 225 de zile. <script type="text/javascript" src="http://cdn-akm.vmixcore.com/vmixcore/js?auto_play=0&cc_default_off=1&player_name=uvp&width=512&height=332&player_id=1aa0b90d7d31305a75d7fa03bc403f5a&t=V0cTEzwJ9WjmxI2IeuTUBXf_Bt0acr5sO5"></script>

Tag-uri: NASA, telescop, descoperire, stele, planeta cu doi sori

SPUNE-TI PAREREA

Libertatea

RTV

Realitatea

B1

Stiri pe surse

Unica

Ziare.com

Capital

Doctorul Zilei

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.