EXCLUSIV EVZ. CNADNR a dat milioane de euro pe utilaje, dar va deszăpezi cu lopata

EXCLUSIV EVZ. CNADNR a dat milioane de euro pe utilaje, dar va deszăpezi cu lopata

Iarna care bate la ușă îi va prinde iar nepregătiți pe drumari. Multe firme care au primit contracte de deszăpezire anul trecut sunt în insolvență. În plus, utilajele achiziționate recent nu pot fi livrate înainte de venirea ninsorilor.

Pe autostrada București- Constanța, unde traficul se blochează în fiecare iarnă, problema deszăpezirii a fost rezolvată doar pe hârtie. La fel și pe celelalte drumuri naționale și tronsoane de autostradă. Astfel, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a făcut rost de aproape 35 de milioane de euro, bani europeni, pentru achiziția a 107 autofreze și autospeciale șenilate. Și, deși au avut timp tot anul, șefii de la Drumuri au semnat contractele la foc automat abia în ziua de 30 octombrie. Italienii de la Fresia s.p.s au primit 11 contracte, iar un singur contract în valoare de aproape două milioane de euro, al 12-lea la număr, a fost atribuit unei firme românești abonate la contracte cu statul: Grădinariu Import Export. Potrivit clauzelor, durata de implementare a contractului este de maximum 48 de luni (din care cel mult 12 luni pentru livrarea utilajelor). Potrivit surselor EVZ, firmele nu au adus toate utilajele necesare și nici nu au cum să le livreze până la venirea ninsorilor. Contactat de EVZ, șeful CNADNR, Narcis Neaga, a replicat: „Cine credeți că are pe stoc atâtea utilaje? O să ne descurcăm. Important este să nu moară cineva. Că mai stăm blocați sau că mai sunt mașini în șanț, e iarnă”. Întrebat ce va face dacă vom ajunge în situația de acum câteva ierni, când guvernanții au curățat autostrada A1 cu lopata, șeful Companiei a adăugat: „Vom închiria lopeți, dacă este nevoie”. Potrivit acestuia, sunt probleme în zonele unde firmele angajate anul trecut să curețe drumurile au intrat în insolvență. Neaga a dat exemplul societății Teloxim Con a omului de afaceri Teodor Berna.