PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Alte sporturi

Formula 1 își devorează fără milă eroii

Autor: | | 0 Comentarii | 2246 Vizualizari
Monopostul Williams Renault, pilotat de Senna. O defecțiune la coloana de direcție a dus la un impact mortal, la o viteză de 274 de km/h
30 de piloți au murit în 62 de ani, în cea mai spectaculoasă disciplină a sporturilor cu motor. Gilles Villeneuve, Ayrton Senna sau Jules Bianchi și-au pierdut viața în urma unor accidente înfiorătoare

Moartea lui Jules Bianchi (foto mic), pilotul francez în vârstă de 25 de ani, a reconfigurat trista statistică a deceselor petrecute în Formula 1.

Tânărul sportiv a fost înmormântat la începutul săptămânii, la Nisa, după ce n-a mai putut continua lupta pe care a dus-o timp de 10 luni pentru propria viață. După accidentul suferit anul trecut, la Marele Premiu al Japoniei, Jules a stat în comă și nu și-a mai revenit.

Belgianul De Tornaco a deschis seria

Se scurseseră 21 de ani de la înfiorătoarea cursă de la Imola, în timpul căreia își pierduse viața Ayrton Senna (34 de ani), cel despre care specialiștii au spus că a fost cel mai talentat pilot din istoria Formulei 1. În cele două decenii care au legat moartea legendarului brazilian de dispariția lui Bianchi, Marele Premii din Formula 1 au fost marcate de accidente grave, dar nu fatale.


FOTO:Jules Bianch



Cel mai exclusivist sport din lume, F1 a avut o rată înfricoșătoare a mortalității. 30 de piloți și-au găsit sfârșitul începând din 1953, atunci când belgianul Charles de Tornaco a deschis trista serie, în timpul unei curse ce s-a desfășurat la Modena (Italia). Au urmat argentinianul Onofre Marimon (1954), italianul Mario Alborghetti (1955), britanicul Peter Collins (1958), neamțul Wolfgang von Trips (1960) sau suedezul Ronnie Peterson (1978). Sunt doar câteva dintre cele 30 de victime ale F1.

Odată cu trecerea anilor, inginerii au dus spre superlativ performanțele tehnice ale monoposturilor și s-au străduit să-i protejeze cât mai bine pe piloți. Însă, atunci când fatalitatea a ținut să se arate, nimeni n-a putut să-i țină piept. E cazul lui Senna, cel care, la Imola, în urma impactului n-a suferit nicio fractură. Ghinionul a fost că o bucată din suspensia mașinii s-a rupt și i-a pătruns în craniu.

Trei milioane de brazilieni la Sao Paulo

Moartea lui Ayrton a șocat. În Brazilia s-a decretat doliu național, iar în ziua în care trupul neînsuflețit a ajuns la Sao Paulo, peste trei milioane de locuitori ai metropolei au luat cu asalt străzi, blocuri, balcoane, pasarele, panouri publicitare, pentru a-i aduce un omagiu sportivului care a fost mai iubit chiar și decât Pele.

„Am participat la înmormântarea lui Bob Marley și am văzut cum s-a mobilizat o națiune, cea jamaicană. Însă, ce s-a petrecut cu Senna, la Sao Paulo, e greu de descris. A fost grandios”, a povestit, la acea vreme, trimisul BBC la funeraliile brazilianului.

Roland Ratzenberger a murit în calificări

Roland Ratzenberger a fost un pilot care și-a câștigat o tristă celebritate, odată cu decesul petrecut în 1994, pe circuitul de la Imola. Cu o zi înaintea cursei unde avea să moară Ayrton Senna, sportivul austriac, în vârstă de 34 de ani, a pierdut controlul mașinii și s-a izbit violent de parapet, în timpul calificărilor. Moartea lui Roland, debutant în acel sezon în Formula 1, l-a dat peste cap pe Senna. Brazilianul a fost foarte afectat de tragedia colegului din circuitul F1 și nu mai avea stare. Ayrton avea de gând ca la finaul cursei de la Imola să fluture steagul Austriei, în semn de omagiu pentru Ratzenberg



FOTO: Roland Ratzenberger



În 1994, la Imola șiau pierdut viața brazilianul Ayrton Senna și austriacul Roland Ratzenberger


Ultima cursă, la Zolder

Gilles Villeneuve (foto mic) a fost un nume de calibru în Formula 1, datorită faptului că viteza cu care alerga pe circuit „nu avea limite”. A concurat șase ani pentru Ferrari, dar nu a urcat niciodată pe prima treaptă a podiumului. La 8 mai 1982, Villeneuve avea să-și găsească sfârșitul în timpul sesiunii de calificări pentru Marele Premiu al Belgiei, la Zolder. În timp ce încerca să-și depășească un adversar, monopostul Ferrari al canadianului l-a lovit pe cel din față, moment în care a zburat, practic, cu o viteză de 200-225 km/h. Gilles a fost catapultat din monopost, dar fără cască, fiind aruncat la 50 de metri distanță. A decedat la spital, după șapte ore de la accident. Gilles a fost tatăl lui Jacques Villeneuve, campion mondial de Formula 1 in 1997.



FOTO: Gilles Villeneuve



Schumacher, plin de adrenalină

Cel mai titrat pilot de Formula 1 din toate timpurile, Michael Schumacher (foto mic) n-a fost deloc străin de accidentele din circuit. Evoluțiile sale de senzație i-au adus germanului șapte titluri mondiale, 91 de victorii, 68 de pole positionuri. Cursele i-au adus lui „Schumi” și câteva accidente, din care, în ciuda impactelor puternice, a supraviețuit. Anul 1999 a fost unul mai puțin bun pentru neamț. În Marele Premiu al Marii Britanii, Michael a suferit un accident teribil chiar în primul tur, în urma căruia și-a fracturat un picior, lipsind, astfel, de la șase curse. Apoi, în 2001, pilotul Ferrari s-a dat peste cap de șase ori cu bolidul său pe circuitul din Marele Premiu al Australiei. A supraviețuit de pe urma acestor accidente, dar ce l-a răpus pe Marele Michael Schumacher a fost pârtia de schi. În decembrie 2013, germanul s-a lovit grav la cap, în timp ce schia în Alpii Francezi, iar de atunci Michael încearcă să revină pe propriile picioare. Anul acesta, în iunie, germanul de 45 de ani a ieșit din comă, stare în care s-a aflat aproape șase luni.


FOTO: Michael Schumacher




În cele două decenii care au legat moartea lui Senna de dispariția lui Bianchi, Marile Premii din F1 au fost marcate de accidente grave, dar nu mortale.


Lauda a ars și a sfi dat moartea în 1976

Austriacul Nikolaus „Niki” Lauda (foto mic) a fost, alături de britanicul James Hunt, unul dintre piloții consacrați de Formula 1, din anii ’70 și începutul anilor ’80, care a reușit să devină campion mondial în trei rânduri. Cum acest fenomen sportiv este dispus evenimentelor dramatice, se poate spune că Lauda s-a născut pentru a doua oară în 1976.



Pe circuitul de la Nürburgring (Germania), austriacul, care devenise deja o stea în F1 după cinci victorii consecutive, a luptat pentru supraviețuire, și nu pentru cupa pusă la bătaie pe acel circuit. Înainte de a pleca de linia de start, Niki le-a spus organizatorilor că pista nu e sigură, iar vremea de afară nu era prielnică pentru acea cursă. Însă, a plecat în căutarea unui trofeu mondial, fapt ce l-a pus față-n față cu moartea. Mașina sa a luat foc în totalitate, după ce a lovit un parapet, în al doilea tur. A suferit arsuri grave, iar în spital a fost supravegheat de un preot, nu de doctori, deoarece nu s-a crezut în șansele sale de supraviețuire.


FOTO: Austriacul Nikolaus „Niki” Lauda 



 


Tag-uri: formula 1, jules bianchi, nisa, ayton senna, f1, modena, italia, Onofre Marimon, Mario Alborghetti, Peter Collins, Wolfgang von Trips, Ronnie Peterson, Sao Paulo, Brazilia, Bob Marley, BBC, Roland Ratzenberger, Gilles Villeneuve, Michael Schumacher, Nikolaus lauda, niki lauda, James Hunt, Nürburgring, germania
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Formula 1 își devorează fără milă eroii.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi