PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Economie

ANUNŢ DE ULTIMA ORĂ: Gabriela Firea vrea să TERMINE ce-a început Nicolae CEAUŞESCU

Autor: | | 10 Comentarii | 3729 Vizualizari
Dunărea
Proiectul transformării Bucureştiului în port la Dunăre, cu care s-au lăudat o mulţime de politicieni în ultimii ani, este repus pe tapet de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Ea a declarat astăzi că a discutat recent cu comisarul pentru politică regională al Comisiei Europene, Corina Creţu, despre posibilitatea ca primăria să acceseze fonduri europene pentru ca Bucureştiul să devină port la Dunăre. Proiectul readus în discuţie de Gabriela Firea a apărut prima dată la jumătatea secolului XIX şi a fost început de Nicolae Ceauşescu. 

“Tot la Bruxelles, tot cu Corina Creţu, care se va afla săptămâna viitoare la Bucureşti, am înaintat o propunere pe care cred că ar trebui să o susţină cât mai mulţi bucureşteni şi anume proiectul Bucureştiul– port la Dunăre. Este un proiect extrem de important şi de ambiţios, care va însemna dezvoltare pentru Capitala României. Doamna Corina Creţu a fost extrem de pozitivă la aflarea acestei iniţiative, ca împreună cu UE să finalizăm acest proiect care a fost început acum ceva ani, dar lucrarea a fost degradată, nu a fost bine conservată şi e nevoie de finanţare în continuare. Cred că e un proiect care va aşeza Capitala în rândul porturilor importante şi capitalelor comerciale serioase din Europa”, a declarat primarul Gabriela Firea, la finalul unei conferinţe organizate de revista Finanţe şi Afaceri, la care a fost prezentă ca invitat. 

O istorie făcută din vorbe

Proiectul transformării Bucureştiului în port la Dunăre, reluat acum de Gabriela Firea, a fost început de Nicolae Ceauşescu, dar construcţia portului din Bucureşti, un gigant din beton terminat în proporţie de 85 la sută, s-a împotmolit în 1990. 

Pe parcurs, a fost readus în discuţie de mai mulţi miniştri ai Transporturilor, fie că vorbim de Ludovic Orban sau Relu Fenechiu. În timpul mandatului lui Orban se vorbea de o investiţie de jumătate de milliard de euro, pentru lucrări care s-ar finaliza în maximum trei ani, la Fenechiu valoarea ajunsese la 1,7 miliarde lei, bani care ar fi putut fi puşi la bătaie de Comisia Europeană. 

În anii ’80, din postura de director al Consiliului Naţional al Apelor, fostul preşedinte al României Ion Iliescu a dat aviz negativ proiectului, spunând că nu există raţiune economică pentru un asemenea canal, deoarece camionul şi trenul sunt cu mult mai practice. 

El a dat exemplul canalului Bega, construit pe vremea împărătesei Maria Teresa la Timişoara, pentru fabrica de zahăr. Canalul nu a mai fost folosit pentru transport după apariţia camionului, pentru că vehiculul era mult mai practic decât navele.


Tag-uri: Gabriela Firea, Relu Fenechiu, Comisia Europeană, Ion Iliescu, port la dunare, capitala, Maria Teresa, Ludovic Orban, nicolae ceausescu
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului ANUNŢ DE ULTIMA ORĂ: Gabriela Firea vrea să TERMINE ce-a început Nicolae CEAUŞESCU.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii