GFR: nu s-a instituit sechestru pe conturile sau bunurile societății

GFR: nu s-a instituit sechestru pe conturile sau bunurile societății

În urma informațiilor publicate în presă cu privire la faptul că DIICOT a cerut Ministerului Transporturilor să vireze banii depuși drept garanție de Grup Feroviar Român în vederea cumpărării pachetului majoritar de la CFR Marfă, compania a anunțat că nu este urmărită în nicio cauză penală și nu a fost instituit niciun sechestru pe conturile sau bunurile sale.

„Procedura de privatizare a obligat participanții, inclusiv GFR, ca, în cadrul procesului de privatizare să depună, împreună cu oferta de preț, și o Scrisoare de garanție bancară în scopul garantării îndeplinirii obligațiilor ulterioare, cea mai importantă fiind semnarea contractului de vânzare‐cumpărare de acțiuni de către ofertantul declarat câștigător, şi depunerea într‐un cont escrow a sumei de 20,2 milioane euro. GFR s‐a conformat acestei obligații și împreună cu oferta de preț a constituit și Scrisoarea de garanție bancară emisă de o bancă străină. Această Scrisoare de garanție bancară a fost emisă în temeiul prevederilor Codului Civil Român și a reglementărilor bancare care prevăd în mod strict termenul de valabilitate, scopul pentru care se constituie garanția, cât și condițiile pentru care poate fi executată o astfel de garanție. În consecință, Scrisoarea de garanție bancară depusă de GFR în procedura de privatizare a CFR Marfă nu putea fi executată într‐o altă cauză, alta decât privatizarea CFR Marfă”, se arată într-un comunicat remis de reprezentanții GFR.

Reacția vine pe fondul informațiilor apărute în presă, după ce ministrul Transporturilor Dan Șova a decis să returneze suma depusă drept garanție pentru privatizarea CFR Marfă. Procedura s-a soldat cu un nou eșec.

„Ca urmare, potrivit contractului de privatizare, contul escrow în valoare de 20,2 milioane euro, a fost desființat și scrisoarea de garanție urma să fie restituită, iar părțile urmând să fie repuse în situația inițială, de dinaintea privatizării. Restituirea scrisorii de garanție este consecința firească a nefinalizării procedurii de privatiare a CFR Marfă și nu poate fi pusă în legătură cu niciun alt subiect”, mai precizează reprezentanții GFR.

Ne puteți urmări și pe Google News

Termenul la care trebuia să fie privatizat operatorul de transport feroviar de stat a fost octombrie 2013. În prezent, Ministerul Transporturilor a pus în aplicare un plan de reorganizare a societății, care prevede concedieri masive, în vederea privatizării CFR Marfă anul viitor.