Ignorați de autorități, agenții economici și salariații din portul Constanța anunță PROTESTE de amploare: “Master Planul portului, lipsit de fundament economic”

Ignorați de autorități, agenții economici și salariații din portul Constanța anunță PROTESTE de amploare: “Master Planul portului, lipsit de fundament economic”

Scandalul pe tema Master Planului Portului Constanța, pentru care s-au cheltuit peste 2 milioane de euro din fonduri europene, ia amploare. Întocmit fără consultarea agenților economici, a sindicatelor din port și a societății civile, contestatarii cer respingerea Master Planului. Premierul Dacian Cioloș a cerut, și el, ministrului Transporturilor, o analiză privind situația din portul Constanța.

Federația Națională a Sindicatelor Portuare (FNSP) anunță ample proteste care vor începe, cel mai probabil, săptămâna viitoare, potrivit președintelui Mircea Burlacu. Acțiunile de protest față de Master Planul Portului Constanța, și împotriva conducerii Administrației Portului, sunt sprijnițe de agenții economici ai Organizației Patronale Operatorul Portuar. “Comunitatea portuară este ignorată de către autorități în procesul de avizare a Master Planului Portului Constanța. Raportul de Mediu a fost supus dezbaterii publice doar formal”, susțin protestatarii.

Raportul de mediu privind Master Planul portului Constanța, supus dezbaterii publice la sfârșitul săptămânii trecute, cuprinde, potrivit agenților economici din port, mai multe deficiențe ce ar trebui să ducă la respingerea acordării avizului de mediu de către Agenția pentru Protecția Mediului Constanța. Organizația Operatorul Portuar consideră că Master Planul a fost întocmit fără consultări prealabile între compania care administrează Portul Constanța (CN APMC) și comunitatea portuară, “datele și informațiile ce au stat la baza întregii strategii propuse fiind eronate, iar soluțiile identificate, lipsite de fundamente economice, tehnice și legale”.

Contestatarii au atenționat, în mai multe rânduri, că există o lipsă de concordanță evidentă între Master Planul pentru Portul Constanța și Master Planul General de Transport al României, având în vedere faptul că viziunea reflectată de Master Planul pentru Portul Constanța nu este integrată în viziunea generală și unitară a strategiei naționale de transport, forma actuală propunând o serie de soluții „strategice” pentru portul Constanța, lipsite de fundament tehnic și economic.

Ne puteți urmări și pe Google News

În consecință, după ce a luat act de anunțul Federației Naționale a Sindicatelor Portuare de a demara acțiuni de protest cu privire la avizarea Master Planului Portului Constanța, agenții economici își  exprimă solidaritatea cu sindicaliștii. Organizația Patronală va susține manifestările de protest și va solicita, în continuare, refacerea Master Planului Portului Constanța, “cu respectarea legislației europene și cu luarea în considerare a tuturor observațiilor și a deficiențelor din perspectivă economică, socială și de mediu, aduse la cunoștință autorităților de către comunitatea portuară”.

Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța reunește 37 de companii care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar, în care lucrează peste 6000 de salariați. Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN APM). Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin activitatea desfășurată este de peste 1 milion de euro, în anul 2014, iar la bugetul de stat este de aproape 20 milioane de euro.