PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Galerii Foto

IMAGINILE NEŞTIUTE cu LUCRĂRILE făcute pentru METROUL BUCUREŞTEAN. Atmosfera de pe ŞANTIERELE COMUNISTE redată într-o galerie FOTO DE ARHIVĂ

Autor: Daniel Teodoreanu | sâmbătă, 19 martie 2016 | 2 Comentarii | 1355 Vizualizari
Construcţia metroului a început în 1975, pe Splaiul Independenţei, în apropierea Cotrocenilor. La finalul anului 1989, Bucureştiul avea peste 60 de km de reţea de metrou.

Conform mărturiilor specialiştilor care au fost implicaţi într-un fel sau altul în grandiosul proiect ingineresc şi, aşa cum se observă şi în fotografiile din arhiva Agerpres, metroul bucureştean s-a făcut cu forţe, materiale şi utilaje româneşti.

Dorinţa conducătorilor vremii de a face economie şi mândria naţională a comuniştilor au condus la această strategie.

Inaugurările magistralelor înainte de 1989:

Magistrala 1 – Militari - Titan, începută în 1975, cu 17 staţii, un dispecerat şi două depouri, a fost dată în exploatare pe tronsoane astfel:
Tronsonul 1 – Semănătoarea (acum Petrache Poenaru) - Timpuri noi, 8,63 km, 6 staţii – 17  noiembrie 1979

Tronsonul 2 – Timpuri Noi - Republica, 10,10 km, 6 staţii – decembrie 1981

Tronsonul 3 – Eroilor – Militari (acum Preciziei), 8,83 km, 5 staţii – august 1983

Tronsonul 4 – Semănătoarea - Crângaşi, 0,97 km, 1 staţie –decembrie 1984

Tronsonul 5 – Crângaşi - Gara de Nord, 2,83 km, 2 staţii – decembrie 1987

Magistrala 2 – IMGB (acum Dimitrie Leonida) - Pipera, 18,86 km, cu 14 staţii şi un depou, 1987

Tronsonul 1 – Berceni - Piaţa Unirii2,  9,96 km, 8 staţii - ianuarie 1986

Tronsonul 2 – Piaţa Unirii2 – Pipera, 8, 72 km, 6 staţii - octombrie 1987

Magistrala 3 – Gara de Nord - Dristor2 – 7,8 km, 6 staţii – august 1989, terminată mai devreme deşi obiectivul Congresului al 13-lea ar PCR prevedea cei 60 de km de metrou finalizaţi până în 1990

Sursă foto: Agerpres



Tag-uri: lucrari metrou, santier comunist, metrou bucuresti, metrou, comunism metrou, imagini de arhiva metrou, foto galerie, foto, galerie, foto de arhiva, arhiva, arhiva metrou, imagini metrou, fotografii metrou




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITESTE ACUM