Incredibil: Ce au reușit să facă vecinii noștri cu salata bulgărească

Incredibil: Ce au reușit să facă vecinii noștri cu salata bulgărească

Se spune că este salata etalon a Bulgariei, dar în prezent a ajuns mai mult decât atât.

Cea mai populară mâncare din Europa este salata bulgărească, potrivit unui concurs derulat anul trecut online de către Parlamentul European cu ocazia alegerilor europarlamentare.

Salata vecinilor a obţinut aproape 19.000 de voturi, urmată de ciorba lituaniană de sfeclă roşie, și, pe locul trei, de sarmalele româneşti care au obţinut 1.150 de voturi. Concursul iniţiat de Parlamentul European a făcut parte din campania “A Taste of Europe”, dezvoltata de Parlamentul European pe Facebook, invitându-i pe europenii din cele 28 de state membre sa celebreze ziua alegerilor prin cine savuroase alături de prieteni.

De fapt, celebra salată bulgărească sau “șopska salata” nu este un preparat tradiţional, ci se spune că fost inventată în anii 50 de către bucătarii de la  Balkanturist-compania de stat care avea pe atunci monopol asupra turismului. Compania voia să creeze câteva simboluri culinare pentru turiști, de aceea se spune că în șopska se folosesc în principal ingrediente în culorile drapelului Bulgariei: roșu, alb, verde. La modul general, salata bulgarilor îşi trage numele de la un grup etnic regional (Shopi), întins de la vest de Sofia şi până în Serbia, și scoate în evidenţă calitatea legumelor bulgăreşti şi brânzeturilor  (sirene - o brânză conservată în saramură, de o textură mai aspră decât feta, dar mai fină decât telemeaua, este cea care completează prospeţimea legumelor).

Ne puteți urmări și pe Google News