Editura Evenimentul si Capital

Un pilot olandez a SESIZAT pericolul care a dus la tragedia din Alpi

Autor: | | 32 Comentarii | 9637 Vizualizari

Un pilot olandez explica într-o publicație profesională pericolul pe care îl reprezintă ultrasecurizarea cockpiturilor. „Sper ca după o pauză de toaletă să nu mă găsesc vreodată în situația de rămâne încuiat pe afară”, spunea el, în urmă cu două luni. Astfel, Jan Cocheret a anticipat, fără să vrea, dramatica situație de la bordul Airbusului A320, prăbușit intenționat în Alpii francezi, scrie Le Figaro, care citează interviul acordat de pilot pentru publicația profesională Piloot en Vliegtuig. Cocheret, care lucrează pentru Emirates, își manifesta scepticismul și îngrijorarea în privința accesului în cabinele de pilotaj, mult mai elaborat în urma măsurilor de securitate adoptate de toate companiile aeriene după atentatele din 11 septembrie 2001.

Cu siguranță, sistemul e gândit să împiedice pătrunderea unor eventuali teroriști în carlingă, dar pericolul nu este cumva deja prezent chiar acolo?

”Grație ușilor blindate utrasecurizate, oricare din piloți are posibilitatea să împiedice accesul celuilalt”, spune Cocheret. „Mă întreb adesea cine e omul de lângă mine. Cum să fac să pot avea încredere în el. Poate că tocmai i s-a întâmplat un necaz îngrozitor și nu poate trece peste. Sper ca după o pauză de pipi, să nu mă găsesc vreodată în fața ușii blocate a cockpitului”, preciza pilotul. ”Nu îți rămâne nimic altceva de făcut decât să mergi să te așezi lângă pasageri și să aștepți deznodământul”, conchidea el.

După atentatele din 11 septembrie 2001, securitatea carlingii a fost mărită, ușa acesteia putând fi deschisă doar din interior, de către piloți. Procedura de acces de urgență în cabina piloților este una strictă. Dacă piloții prezenți în cockpit nu răspund, membrii echipajului trebuie în mod normal să formeze un cod pentru a deschide ușa. Procedura presupune 30 de secunde de așteptare, pentru ca apoi ușa carlingii să se deschidă în cinci secunde. Acest cod declanșează o alarmă în cabina de pilotaj, iar în cazul în care piloții nu răspund, ușa se deschide. Dar codul digital poate fi neutralizat de către piloți (cum s-a întâmplat și în cazul tragediei aviatice din Alpi când copilotul Andreas Lubitz a blocat accesul comandantului de zbor).




Alte articole din categoria: Internaţional

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




FACEBOOK
evz.ro