Incredibil! Un pilot olandez a anticipat tragedia din Alpi

Incredibil! Un pilot olandez a anticipat tragedia din Alpi

Un pilot explica într-o publicație profesională pericolul pe care îl reprezintă ultrasecurizarea cockpiturilor. „Sper ca după o pauza de toaletă să nu mă găsesc vreodată în situația de rămâne încuiat pe afară”, spunea el, în urmă cu două luni.

Un pilot olandez a anticipat, fără să vrea, dramatica situație de la bordul Airbusului A320, prăbușit intenționat în Alpii francezi, scrie Le Figaro. În publicația profesională Piloot en Vliegtuig, Jan Cocheret, care lucrează pentru Emirates, își manifesta scepticismul și îngrijorarea în privința accesului în cabinele de pilotaj, mult mai elaborat în urma măsurilor de securitate adoptate de toate companiile aeriene după atentatele din 11 septembrie 2001. Cu siguranță, sistemul e gândit să împiedice pătrunderea unor eventuali teroriști în carlingă, dar pericolul nu este cumva deja prezent chiar acolo?

”Grație ușilor blindate utrasecurizate, oricare din piloți are posibilitatea să împiedice accesul celuilalt”, spune Cocheret. „Mă întreb adesea cine e omul de lângă mine. Cum să fac să pot avea încredere în el. Poate că tocmai i s-a întâmplat un necaz îngrozitor și nu poate trece peste. Sper ca după o pauză de pipi, să nu mă găsesc vreodată în fața ușii blocate a cockpitului”, preciza pilotul. ”Nu îți rămâne nimic altceva de făcut decât să mergi să te așezi lângă pasageri și să aștepți deznodământul”, conchidea el.

Ne puteți urmări și pe Google News

După atentatele din 11 septembrie 2001, securitatea carlingii a fost mărită, ușa acesteia putând fi deschisă doar din interior, de către piloți. Procedura de acces de urgență în cabina piloților este una strictă. Dacă piloții prezenți în cockpit nu răspund, membrii echipajului trebuie în mod normal să formeze un cod pentru a deschide ușa. Procedura presupune 30 de secunde de așteptare, pentru ca apoi ușa carlingii să se deschidă în cinci secunde. Acest cod declanșează o alarmă în cabina de pilotaj, iar în cazul în care piloții nu răspund, ușa se deschide. Dar codul digital poate fi neutralizat de către piloți (cum s-a întâmplat și în cazul tragediei aviatice din Alpi când copilotul Andreas Lubitz a blocat accesul comandantului de zbor).