Intervalul de timp stabilit de anchetatori și comunicat de Parchet încurcă și mai tare lucrurile. Martorii nu au văzut ultimele 5 minute din viața lui Condrea | Dosarul Hexi Pharma

Intervalul de timp stabilit de anchetatori și comunicat de Parchet încurcă și mai tare lucrurile. Martorii nu au văzut ultimele 5 minute din viața lui Condrea | Dosarul Hexi Pharma

Ultimele informații venite dinspre Parchetul General, cu privire la moartea lui Dan Condrea, sunt legate de traseul parcurs de victimă, în ziua de 22 mai, până la momentul impactului cu un copac de pe șoseaua ce leagă Corbeanca de Buftea.

 Procurorii au anuțat că, în sfârșit, au reușit să refacă „plimbarea” lui Condrea la volanul unui Opel Astra J, cu numărul B-16-MDU, mașina tatălui său decedat. Așa cum am scris și în ziarul de ieri, Dan Condrea a venit dinspre Buftea spre Tamași- Corbeanca și, între orele 17.31 și 18.38, s-a fâțâit pe o porțiune de șosea de circa un kilometru, până la intrarea în satul Tamași, dar până într un punct în care nu putea fi surprins de prima cameră de luat vederi.

Astăzi, vom alcătui din noianul de informatii și declarații, oficiale sau strânse de jurnaliști pe parcursul a 11 zile, un tablou care să evidențieze lucrurile nedescoperite încă, ciudățeniile și marile întrebări care se pun. Vorbim despre acele ipoteze ale dispariției controversatului Dan Condrea, în plin scandal legat de căpușarea sistemului sanitar cu sprijin politic sau venit din partea unor oameni din serviciile de informații. Este doar o primă parte, din lipsă de spațiu, dar vom continua în următoarele zile. Ipotezele vehiculate din primul moment sunt: 1. Accident, 2. Sinucidere sau 3. Lichidare urmată de înscenarea morții lui Condrea. Să ne întoarcem, așadar, în timp.

Ne puteți urmări și pe Google News

22 mai 2016, Duminică

1În primul comunicat oficial, Parchetul a dat ca oră a producerii accidentului 18.30. Purtătorul de cuvânt al Poliției a spus că apelul la 112 s-a înregistrat la 18.47. Marți, într- un alt comunicat, Parchetul General precizează intervalul în care Dan Condrea s-a deplasat pe traseul Buftea- Corbeanca: 17.31 – 18.38. Din aceasta înțelegem că impactul a avut loc la 18.38 sau maximum 18.42, dacă ora 18.38 ar reprezenta timpul de pe ultima cameră video care i-a surprins mașina venind dinspre Buftea. Condrea a înaintat spre Tamași-Corbeanca, dar s-a întors pe celălalt sens, a depășit mașina martorei Gabriela Pelin și s-a înfipt în copac. Femeia spune că a sunat imediat la 112, pusă de biciclist. Era 18.47.

Deci, dacă impactul a avut loc la ora 18.42, iar apelul la 112 a fost la 18.47, ce s-a întâmplat în cele 5 minute? E limpede că martora nu putea să vadă resturi de mașină zburând prin aer decât de la câteva sute de metri distanță. Repet că totul s-a petrecut într-o porțiune de șosea de un kilometru!

2Martora oficială (audiată de procuror) Gabriela Pelin spune că Opelul argintiu al lui Condrea nu avea mai mult de 120 km/h când a depășit-o și că a observat că bărbatul vorbea la telefon. Nu a văzut momentul impactului, dar spune că a ajuns prima la locul accidentului, când încă piesele din mașină zburau prin aer. Rețineți: totul se întâmpla într-o porțiune de drum de circa un kilometru!

3La fața locului a mai fost un martor oficial. Un biciclist, care-și poza cu telefonul cursiera. Nici el nu a văzut impactul, doar a auzit o bubuitură. Pozele pe care le-a făcut acolo sunt ciudate. A spus că își poza bicicleta, însă într-o fotografie se vede șoseaua ca fiind subiectul principal. Și cea de-a doua poză e ciudată, fiindcă apare bicicleta lui lângă mașina martorei Pelin, ca și când se dorea confirmarea prezenței lor acolo. De ce spun asta? Pentru că marți seara au apărut primele imagini filmate la scurt timp după accident. Sunt surprinse de o cameră de pe bordul unei mașini care venea dinspre Buftea către Corbeanca, iar ora înregistrării este 18.47.11, iar filmarea importantă în zonă se termină la 18.48.27. Deci, în acest interval de un minut și 16 secunde se observă că la locul accidentului era doar o mașină de poliție, doi polițiști, cei doi martori oficiali, dar și alte mașini parcate pe marginea drumului, plus oamenii coborâți din ele.

4Deci, la 18.48 și 27 de secunde, nu venise la fața locului nici cea de-a doua mașină de poliție, nici prima Salvare de la Ilfov, nici mașina de la Pompieri. Cum a ajuns mașina de poliție atât de rapid?, am pus întrebarea. Ni s-a spus că era un echipaj de la Ordine Publică de la Poliția din Buftea, în patrulare. L-am văzut pe una din camerele amplasate în Tamași. Mașina martorei Gabriela Pelin trece la 18.42, iar la 18.44, mașina poliției. Dacă polițiștii nu au mai oprit nicăieri, au ajuns la scurt timp după martoră la locul accidentului. Acolo mai era biciclistul.

Informație nouă: Un excavator a blocat drumul, după ce a trecut martora și mașina poliției

5Pe noile imagini apărute pe site-ul expresuldebuftea. ro, de la 18.47.11 până la 18.48.27, se vede biciclistul cum dirijează circulația pe sensul spre Corbeanca. Sunt mașini în mișcare sau parcate pe stânga și pe dreapta. În intervalul acesta de timp (1 min. și 16 sec.) am numărat pe sensul dinspre Corbeanca-Buftea (unde era și Opelul spulberat) 11 mașini plus o biciclistă, iar dinspre Buftea spre Corbeanca doar 7 autoturisme.

6Ultima oră. Pe site-ul expresul de buftea, am găsit un comentariu ciudat al unui necunoscut „fără nume”, care în noaptea de 1 iunie, la 2.20, a postat un text care sugerează că, în ziua și la ora accidentului, la ieșirea din Tamași spre Buftea, șoseaua a fost blocată de un excavator. Asta înseamnă că după ce au trecut Matizul martorei și mașina Poliției, e posibil ca nicio altă mașină să nu mai fi trecut timp de câteva minute. Vom verifica azi. Sau, la fel de posibil e că cineva vrea să pună ancheta pe o altă pistă. Iată mesajul postat de „Fără nume”:

„De ce înainte de accident a fost blocată intrarea Tamașiului de un buldo excavator care, vezi Doamne, nu reușea să-l pornească și a trebuit să aștept 15 min. să facă loc. Imediat ce am intrat pe strada Tamașiului tocmai se întâmplase accidentul dar fum nu ieșea din mașină, poliția era deja acolo, mortul nu era deși salvarea încă nu apăruse iar când am încercat să fac o poză foarte aproape de mașină am fost luat la goană... Fără să își dea seama am făcut-o, iar la 5 minute a venit și ambulanța.. Repet, nimeni nu se afla în mașină sau lângă! Atestă poza pe care am făcut-o, fiind primul primul care a fotografiat cazul.”

Dacă e adevărată informația că drumul dinspre Tamași spre Buftea a fost blocat de excavator în preajma orei la care s-a produs accidentul, atunci ipoteza numărul 3 prinde alt contur.

Procurorul de caz, examinator la CSM

Anchetele în cazul morții lui Dan Condrea și în cazul Hexi Pharma sunt, în continuare, instrumentate de procurorul Romulus Varga. După ce în mass-media s-a vehiculat ideea că anchetatorul ar fi fost mutat, oficiali din Parchetul General au explicat, pentru „Evenimentul zilei”, că Romulus Varga participă, în aceste zile, în calitate de examinator în cadrul unei comisii, la examenele organizate de Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) pentru promovarea în funcții a unor procurori. Această activitate, însă, nu îl împiedică să coordoneze cele două anchete instrumentate de Parchetul General, ne-au precizat aceleași surse. În acest context, ieri, în cadrul anchetei privitoare la dezinfectanții diluați de la Hexi Pharma, au fost ridicate alte documente și au fost efectuate percheziții informatice. (Petrișor Cană)