PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Sănătate

17_laborator_shutterstock
Pe baza unor probe de salivă, cercetătorii italieni vor să afle de unde se trage cea mai mare comunitate de imigranţi din ţara lor, de la Eva încoace. ADN-ul matern va putea indica strămoşii îndepărtaţi sau pe cei cu „sânge albastru”, dar şi dacă oltenii se trag din moldoveni sau invers. Un studiu similar, care a analizat originile pe linie paternă, a dărâmat un mit: prin venele românilor nu curge sânge latin, ci slav.

Citiţi mai mult: O TEORIE UIMITOARE răstoarnă ISTORIA antică a Europei. Leagănul civilizației OCCIDENTALE este la poalele CARPAȚILOR, chiar în ROMÂNIA O simplă probă de salivă, prelevată pe un beţişor de urechi, poate da timpul înapoi cu zeci de mii de ani, dezvăluind originile strămoșilor strămoșilor noştri. O universitate din Italia şi-a propus să afle de unde se trag cei mai cunoscuţi imigranţi din ţara lor şi a declanşat un amplu studiu populaţional în colaborare cu un genetician din cadrul Institutului Naţional de Criminalistică.
  • DESCOPERIREA misterioasă a Serviciului SECRET American în Munţii BUCEGI | VIDEO
La acest proiect vor lua parte 500 de români voluntari, dintre care 160 de conaţionali din "Cizmă". ADN-ul lor va fi studiat în Peninsulă, iar rezultatele vor fi publicate anul viitor. Nu e chiar un arbore genealogic, ce presupune mai mult documentare prin arhive, ci o analiză a ADN-ului de la mamă, ce va permite încadrarea într-un tipar genetic: continentul, ţara şi chiar provinciile din care ne tragem pe filieră maternă.
  • Citiţi mai mult: Piatra Roşie, cetatea ASCUNSĂ a dacilor | FOTOREPORTAJ
Adam şi Eva, "localizaţi" în Africa după ADN Două regiuni ale genomului sunt utile în descifrarea istoriei umane: ADN-ul mitocondrial (matern) şi cromozomul Y (patern), transmise aproape intacte noilor generaţii. În baza acestora, s-a dovedit ştiinţific că omenirea a luat naştere pe teritoriul actualei Africi, iar toţi oamenii au moştenit acelaşi genom de la o ipotetică femeie care a trăit acolo cu circa 160.000 de ani în urmă, numită simbolic, "Eva mitocondrială". De asemenea, toţi bărbaţii zilelor noastre au moştenit cromozomul Y de la un bărbat ipotetic, care a trăit acum 60.000 de ani, probabil tot în Africa, numit "Adam cu cromozomul Y". Populaţia din Africa a început să migreze către alte continente, dezvoltându- se haplotipurile, adică secvenţe de ADN ce se regăsesc cu o frecvenţă mai mare în populaţia analizată. "E ca şi cum ai eticheta o persoană cu o culoare, iar cele care au, să zicem, roşu, formează un haplotip", explică geneticianul Florin Stanciu (foto). Europenii vin din Asia Fiecare haplotip are o istorie în spate. L-urile sunt limitate la populaţia africană, iar M şi N caracterizează populaţiile din afara ei. De exemplu, 60% din populaţia indiană are M, iar pentru Europa e foarte comun haplotipul H, derivat din N (comun în sud-vestul Asiei). "Odată ştiut haplotipul, putem stabili apartenenţa faţă de locurile colonizate până acum. S-au făcut şi studii istorice pe haplotipuri, ceea ce ne ajută să aflăm şi dacă avem urmaşi din familiile regale", adaugă expertul.
  • Citiţi mai mult: NOI DOVEZI ale originii românilor. Locuinţe de pe vremea geto-dacilor, descoperite în judeţul Olt!
Se pot afla inclusiv strămoşii din diferite regiuni ale ţării şi nu ar fi exclus ca oltenii să se tragă din moldoveni sau invers: "Vom şti care e frecvenţa ADN-ului pe anumite regiuni sau judeţe şi vom putea spune că un profil e mai apropiat de un judeţ sau de altul". Astfel de analize sunt foarte populare în SUA. Teste genetice se pot face şi la noi, în cabinete private, cu 200 de euro. Românii care vor să-şi caute originea gratuit se pot înscrie în acest studiu, printr- un email, la adresa florin.stanciu@genes.ro.
  • Citiţi mai mult: CARIERA DACILOR, un loc înconjurat în mistere | GALERIE FOTO
Moldova "a cotropit" Capitala Un alt studiu efectuat de criminalistul român pe ADN nuclear în ţara noastră a dezvăluit influenţele regionale din Bucureşti. Aici, rezultatele genetice au coincis cu cele sociologice: "Moldova e populaţia cu materialul genetic cel mai apropiat de Bucureşti, mai apropiat chiar decât Muntenia. Asta se explică prin migraţia forţei de muncă în ultimele decenii". Teoria latinităţii, pusă la zid Studiul italian vine în completarea altei cercetări efectuate de geneticianul român, în 2011, pe 9.000 de români, pe baza probelor de salivă. Atunci a fost testat ADN-ul Y, ce reflectă originile pe linie paternă, relevant în stabilirea influenţelor străine, având în vedere calitatea de cuceritori a bărbaţilor. În cazul românilor, concluziile au fost surprinzătoare: "Noi am fost sub dominaţie otomană mult timp, dar turcii nu se împerecheau cu populaţia locală. Drept dovadă, avem extrem de puţin ADN turcesc".
  • Citiţi mai mult: TEMPLELE ASCUNSE de lângă capitala DACILOR. Drumul lui Decebal, parcurs după 2.000 de ani | VIDEO
Cea mai mare influenţă nu e nicidecum latină, ci slavă: "Când a avut loc migraţia indo- europeană, slavii au tranzitat România de la nord la sud şi s-au împerecheat cu româncele. Teoria cu romanii e falsă, genetic vorbind. Nu avem sânge latin, ci mai degrabă slav", conchide expertul. În România se mai regăsesc și mici influențe ungurești, grecești, bulgărești.  Pe continentul asiatic, de exemplu, conducătorul Ginghis Han a fost cel care și-a impus genomul. „Se știe că atunci când cucerea o regiune, se și împerechea cu femeile din acele locuri, și cei din familia lui la fel. Astfel, și-au impus un tipar”. Cercetătorii ar fi interesați să afle cât de mult a influențat și Ștefan cel Mare istoria genetică a Moldovei.
  • Citiţi mai mult: MIRACULOASE. Uimitoarele plante VINDECĂTOARE ale DACILOR. Medicina STRĂVECHE e scoasă la LUMINĂ
Acest articol este proprietatea Evenimentului zilei şi este protejat de Legea drepturilor de autor. Orice preluare integrală sau parţială a conţinutului se poate face doar cu citarea sursei, astfel: pentru publicaţiile tipărite - ziarul Evenimentul zilei, iar pentru publicaţiile online - www.evz.ro TOP 3 RECOMANDĂRI EVZ.RO:
  • MITINGUL "împotriva PUŞLAMALELOR" din Parlament s-a încheiat. Patru protestatari au fost ridicaţi de jandarmi, iar unul a ajuns la spital
  • EXCLUSIV EVZ. Punctaj PSD: ce fumigene lansează social-democraţii ca să nu se vorbească despre super-imunitate şi legea amnistierii
  • Crin Antonescu: Ponta își riscă scaunul. Liberalii au discutat despre ieșirea de la
TOP 3 ARTICOLE POPULARE:
  • DESTĂINUIRILE SCANDALOASE ale PROFESOAREI care a făcut sex cu un ELEV MINOR
  • Femeile cu FUNDUL MARE sunt mai INTELIGENTE? Părerea specialiştilor este ULUITOARE
  • INCREDIBIL, dar aceste MAŞINI au fost produse în URSS | GALERIE FOTO

Tag-uri: genetica, ADN, teste ADN, Florin Stanciu, genetician judiciar, haplotip
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Italienii îi caută pe români la ADN. Testul gratuit care îţi spune dacă eşti RUDĂ cu Decebal sau Traian. Cum te poți ÎNSCRIE.

SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi