JURNAL DE CAMPANIE: Iohannis tace pe cazurile Căncescu şi SRS; Ponta se împăunează cu „Prima maşină” şi „Prima casă”; Udrea îl atacă pe Ponta pe cazul Lukoil şi denunţă un blat Iohannis-Ponta, via Felix

JURNAL DE CAMPANIE: Iohannis tace pe cazurile Căncescu şi SRS; Ponta se împăunează cu „Prima maşină” şi „Prima casă”; Udrea îl atacă pe Ponta pe cazul Lukoil şi denunţă un blat Iohannis-Ponta, via Felix

Campania lui Iohannis a fost dinamitată de două scandaluri penale care îi implică pe doi dintre locotenenţii campaniei sale, baronul de Braşov, Aristotel Căncescu, şi Sorin Roşca Stănescu, reprimit în PNL cu acceptul primarului din Sibiu.

Chiar dacă au apărut presiuni politice, cu precădere din zona PSD, care îl forţează pe Iohannis să aibă o poziţie publică pe cele două cazuri, candidatul ACL continuă să tacă. Între timp, principalul favorit din primul tur, Victor Ponta, continuă să lanseze oferte şi programe menite să îi înlesnească parcursul spre Cotroceni – după ce a anunţat că din 2015 vor creşte pensiile, guvernanţii lui Ponta au anunţat lansarea programului „Prima maşină”, dar şi extinderea programului „Prima casă” pentru românii din diaspora.

Singura care se luptă pe toate fronturile, încercând să îşi crească şansele de accedere în turul doi împotriva lui Ponta este Elena Udrea. Candidata PMP a catalogat cazul Lukoil drept o dovadă a cum va arăta justiţia dacă Ponta va ajunge preşedintele României. Udrea a atras atenţia că între Iohannis şi Ponta „există un evident non-combat”, românii având de a face cu „o încercare de a merge braţ la braţ în turul al II-lea al prezidenţialelor”, ambii fiind în realitate candidaţi susţinuţi de Dan Voiculescu.

Condamnarea lui SRS şi anchetarea lui Căncescu – BOMBELE PENALE din campania lui Iohannis. Prezidenţiabilul ACL continuă să tacă pe cele două speţe, în ciuda presiunilor venite cu precădere dinspre PSD, partid ai cărui reprezentanţi l-au somat pe Iohannis să aibă o poziţie publică fermă pe cele două subiecte. Evenimentele din curtea PNL sunt o bombă pentru campania lui Iohannis, în  contextul în care acesta a insistat, inclusiv în programul său prezidenţial, „România lucrului bine făcut”, pe necesitatea luptei împotriva corupţiei, a baronilor şi baronizării României.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Nu putem avea o administrație corectă și eficientă, dacă în fruntea sa este un președinte corupt, necinstit, care se gândește nu la interesul public, ci la cel al baronilor sau al găștilor de partid”, apare subliniat, la pag. 20, în programul prezidenţial asumat de Iohannis. Practic, cele două scandaluri şi tăcerea complice a lui Iohannis sunt semnul că acesta nu doreşte să îşi ostilizeze baronii din ACL, pe mobilizarea cărora mizează în primul rând în alegerile de pe 2 noiembrie. Ţinta auto-impusă de Iohannis pentru primul tur este de 35%, asta în contextul în care cele mai recente sondaje îl dau sub 30%. Pentru a atinge acest target electoral, Iohannis are nevoie de implicarea şi dedicarea totală a baronilor săi din teritoriu. Prin urmare, prezidenţiabilul ACL pare că preferă să închidă ochii la derapajele cu iz penal pe care aceştia le practică în judeţele pe care le păstoresc.

Udrea nu se lasă – candidata PMP este principalul critic al lui Victor Ponta. Elena Udrea a comentat pe marginea cazului Lukoil, subliniind că dacă premierul Victor Ponta va ajunge preşedinte, justiţia nu va mai fi independentă. „O să ne amintim cu greu că a existat justiţie independentă, în vremea lui Traian Băsescu”, a punctat preşedinta PMP.

Udrea a mai atras atenţia asupra unui evident non-combat între Klaus Iohannis şi Victor Ponta. „Avem de-a face cu o încercare de a merge braţ la braţ în turul al II-lea al prezidenţialelor. Amândoi sunt candidaţi ai lui Dan Voiculescu.”, a punctat candidata PMP, atrăgând totodată atenţia că „Victor Ponta îşi face campanie pe banii românilor”. Elena Udrea s-a referit la pomenile electorale ale lui Victor Ponta care, cumulat, depăşesc valoarea de 2 miliarde de euro. „Ultima găselniţă este cheltuirea a peste 100 de milioane de euro pentru a se achiziţiona 6,6 milioane de pachete cu alimente care să fie distribuite în campania electorală.”, a atras atenţia Elena Udrea.

În plină campanie electorală, Ponta a lansat programul „Prima maşină”. Iniţiativa guvernamentală are, din perspectiva campaniei, scopul de a-i atrage pe tineri de partea lui Ponta, ţinând cont că acest segment de electorat a fost dintotdeauna unul sceptic faţă de candidaţii PSD. Ponta le oferă tinerilor posibilitatea să-şi cumpere o maşină în rate, la dobânzi mici, într-un sistem similar celui de la „Prima casă”. Legat de acest ultim program, Ponta îşi îndreaptă atenţia şi spre diaspora, luând decizia extinderii programului „Prima casă” şi pentru românii care muncesc în străinătate, dar vor să-şi cumpere o casă nouă în România. Tot pentru românii din diaspora, Ponta a anunţat că Guvernul va elimina toate taxele consulare pentru cetăţenii care fac procedurile necesare pentru certificatele de naştere, pentru o perioadă de până la 6 luni de la naştere.

Aceste măsuri se adaugă celorlalte anunţuri cu iz electoral făcute de Ponta în ultimele săptămâni, care vizează atât românii cu o stare materială precară, cât şi stimularea mediului privat. Pe lista lui Ponta mai regăsim reducerea CAS, creşterea pensiilor din 2015, creşterea alocaţiilor pentru copiii care provin din familii defavorizate, dar şi a salariului minim începând cu anul viitor.